مشاوره رایگان
واتساپ

لیفت ابرو: انواع روش های غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروها

۲۴ مرداد ۱۴۰۰

نشانه‌های گذر عمر به تدریج روی چهره همه ما شروع به خودنمایی می‌کند. متأسفانه پیری یکی از واقعیت‌های انکارناپذیر زندگی است. اگر یکی از روزهایی که به آئینه نگاه کردید، از دیدن شل شدن و افتادگی پوست و ابروها یا چین و چروک‌ها جا خوردید، باید بدانید که تنها نیستید.

لیفت ابرو به روش‌های غیرجراحی یکی از جایگزین‌های پرطرفدار، راحت و از همه‌ مهم‌تر ایمن برای عمل جراحی لیفت ابرو است. اگرچه عوارض ناشی از جراحی لیفت ابرو چندان شایع نیست، با این‌ حال مواردی از باقی ماندن جای زخم دائمی، عفونت و فلج عصبی گزارش شده است، بنابراین میلیون‌ها متقاضی لیفت ابرو در سراسر جهان به جستجوی روشی غیرتهاجمی برای این عمل زیبایی برآمده‌اند.

اگر افتادگی ابرو باعث شده است که از چهره خود ناراضی بشوید و اعتماد به نفستان کمتر بشود، لیفت غیرجراحی ابرو می‌تواند ناراحتی‌تان را برطرف کند و حالتی جوان‌تر و هوشیارتر به چهره‌تان بدهد. برای دریافت اطلاعات لازم درباره روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو و گرفتن وقت مشاوره از یکی از باتجربه‌ترین متخصصان زیبایی، خانم دکتر الناز احمدی در کلینیک زیبایی زعفرانیه کافی است همین امروز با ما تماس بگیرید.

دلایل افتادگی پلک و پوست صورت


ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست یکی از پدیده‌های طبیعی ناشی از بالا رفتن سن است. کلاژن پروتئینی است که پوست را صاف و جوان نگه می‌دارد، میزان کلاژن پوست پس از سی سالگی به طور طبیعی کمتر می‌شود. خطوط ریز و چروک‌ها در پی تحلیل رفتن کلاژن واضح‌تر می‌شود.

دلایل افتادگی پلک و پوست صورت

ناحیه پلک و ابرو مستعد چین و چروک برداشتن است، یکی از دلایل راحت چین و چروک خوردن این دو ناحیه، نازک‌تر بودن پوست آنها نسبت به بقیه صورت است. هرچند نمی‌توان به طور کامل از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرد، اما با رعایت رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی سالم و مراقبت از پوست می‌توانید سلامت پوست را ارتقاء بدهید.

اهمیت لیفت ابرو


 

 

ابروها به مرور زمان و عمدتاً به دلیل بالا رفتن سن رو به پایین می‌افتند و در نتیجه چهره خسته‌تر، ناراحت‌تر و منفی‌باف‌تر از حد واقعی به نظر می‌رسد. ایجاد چنین حالت‌هایی روی صورت تجربه‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باعث می‌شود که دیگران نتوانند به خوبی از روی حالت صورت به احساس واقعی‌تان پی ببرند. همچنین افتادگی ابروها سن را بیشتر نشان می‌دهد، حال آن که جوان به نظر رسیدن و حفظ انحناهای جذاب صورت برای بسیاری مهم و مطلوب است.

لیفت ابرو

اگر افتادگی ابرو را کنترل نکنید، به تدریج بیشتر می‌شود. پوست و بافت‌ها و چربی زیرپوستی به مرور زمان به سمت زمین کشیده می‌شود، در واقع نیروی جاذبه زمین به افتادگی‌ای دامن می‌زند که همه ما از آن واهمه داریم. درهرحال درمان‌های زیبایی متعددی برای رفع مشکل افتادگی ابرو و پوست وجود دارد که خوشبختانه بعضی از آنها غیرجراحی است.

انتخاب بهترین روش لیفت ابرو


امروزه متقاضیان فراوانی برای لیفت غیرجراحی ابرو وجود دارد و روش‌های غیرجراحی بسیاری برای جایگزینی جراحی لیفت ابرو ابداع شده است که همگی ادعا می‌کنند می‌توانند مشکل افتادگی را برطرف کنند و چهره را دوباره جوان و زیبا کنند. برای افرادی که از جراحی می‌ترسند یا زمان کافی برای انجام جراحی‌هایی ندارند که گاهی اوقات بیشتر از روش‌های غیرجراحی زمان می‌برد و به مرخصی‌های طولانی‌تر نیاز دارد، روش‌های غیرجراحی گزینه مناسب‌تری است که همان نتایج را در زمانی کوتاه‌تر و بدون نیاز به گرفتن مرخصی طولانی به دست می‌دهد.

قبل از آن که روش مناسب لیفت ابرو را انتخاب کنید، باید جراح زیبایی مجرب و مطمئنی را پیدا کنید. جراح برای انتخاب بهترین روش لیفت ابرو راهنمایی‌تان می‌کند و توصیه‌های مفیدی را با توجه به نیازهای فردی‌تان ارائه می‌دهد. متخصص انتخابی‌تان باید فردی باشد که سابقه درخشانی در زمینه انجام روش‌های جراحی‌ و غیرجراحی لیفت ابرو دارد. یک اشتباه کوچک در لیفت ابرو به قیمت بدشکل و غیرطبیعی شدن ابروهای‌تان تمام می‌شود. بااین توصیف سپردن ابروها به دست جراحی مجرب شرط دستیابی به نتیجه‌ای رضایت‌بخش است. پزشک بهترین روش لیفت ابرو را با توجه به میزان افتادگی ابروها و نتایج دلخواه‌تان توصیه می‌کند.

تفاوت‌های بین روش‌های جراحی و غیرجراحی لیفت ابرو 


هرچند روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو سریع، آسان و نسبتاً بدون خطر است، اما نتایج روش‌های غیرجراحی دائمی نیست و بنابراین برای دستیابی به نتیجه مطلوب و حفظ آن باید درمان را تکرار کرد یا درمان‌های بیشتری انجام داد. خوشبختانه درمان‌های تکمیلی که به منظور حفظ نتیجه انجام می‌شود، نیز سریع و راحت است و به‌این ترتیب می‌توان همچنان از انجام جراحی خودداری کرد. به علاوه روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو هیچ جای زخمی را باقی نمی‌گذارد. مطالعات نشان داده است که احتمال بروز خطر و عوارض جانبی در تمام مراحل لیفت ابرو بسیار اندک است.

البته لیفت ابرو به روش غیرجراحی برای بزرگسالانی که پا به مرحله پیری گذاشته‌اند، راه‌حل ایده‌آلی نیست. برای رفع چروک‌های عمیق‌تر و چین‌های شدیدتر و رسیدن به نتیجه دلخواه معمولاً لازم است که جراحی لیفت انجام شود. به‌علاوه چون روش‌های غیرتهاجمی لیفت ابرو راهکاری دائمی نیست، این روش‌ها معمولاً برای جوان‌ترها مؤثرتر است.

جلسه مشاوره لیفت ابرو در کلینیک زیبایی زعفرانیه


متخصص ابروها و صورت، به ویژه اجزای صورت، شکل و موقعیت فعلی ابروها، فرورفتگی گیجگاه‌ها و افتادگی و عدم تقارن پلک‌ها را بررسی می‌کند. سپس متخصص از شما می‌خواهد که نظرتان را درباره صورت و ابروهای‌تان بیان کنید و بگویید که چه انتظاری از درمان دارید. متخصص عوارض جانبی و خطرهای احتمالی ناشی از درمان و مراقبت‌های پس از درمان را برای‌تان توضیح می‌دهد. همچنین متخصص تعداد «واحدهای» مورد نیاز از محصولی را که برای لیفت ابرو لازم است، برآورد می‌کند. سپس اگر تمایل به ادامه درمان داشته باشید، بخش بعدی مشاوره ظرف کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود. عکس‌های قبل از درمان از شما گرفته می‌شود و ناحیه ابرو با الکل تمیز می‌شود. متخصص از شما می‌خواهد که ابروها را بالا ببرید و اخم کنید و در این بین نقطه‌های ایده‌آل تزریق را شناسایی می‌کند. خود تزریق فقط چند ثانیه طول می‌کشد. اگر درمان اولتان باشد، وقت دیگری به منظور ارزیابی نتیجه جلسه و انجام دستکاری و تغییر لازم برای دو یا سه هفته دیگر به شما داده می‌شود؛ جلسه بررسی از درمان دوم به بعد ضرورتی ندارد.

روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو در کلینیک زیبایی زعفرانیه


اگر به دنبال روشی غیرجراحی برای لیفت ابرو هستید، باید بدانید که از میان گزینه‌های بسیاری حق انتخاب دارید. امروزه بیش از هر زمان دیگری با روش‌های گوناگون برای لیفت ابرو یا پلک روبه‌رو می‌شوید. اگرچه جراحی‌های لیفت پلک و ابرو هنوز هم انجام می‌شود، درمان‌های غیرجراحی یا بلفاروپلاستی غیرجراحی نیز امروزه طرفداران بسیاری دارد.

روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو کدامند؟

تزریق بوتاکس و ژل یا فیلرهای پوستی از جمله روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو است که هدف بالا بردن پوست را بدون جراحی محقق می‌سازد. درمان مناسب را باید با توجه به نیازهای فردی‌تان و در نظر گرفتن عامل‌هایی مانند بودجه و وضعیت سلامت عمومی انتخاب کنید. نکته مهم این است که درباره تمام روش‌های ممکن با جراح زیبایی یا متخصص پوست مشورت کنید. در ادامه با متداول‌ترین روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو آشنا می‌شوید.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های غیرجراحی برای لیفت ابرو است. بوتاکس عضله‌های زیرپوستی را که عامل ایجاد چین و چروک هستند، ضعیف می‌کند. ابرو دو عضله اصلی دارد که یکی از آن دو ابروها را بالا و دیگری ابروها را پایین می‌آورد.

 

تزریق بوتاکس

بوتاکس عضله‌ پایین آورنده ابرو را ضعیف می‌کند و به این ترتیب از افتادگی ابروها جلوگیری می‌کند و شدت افتادگی را کاهش می‌دهد. نتایج تزریق بوتاکس از نتایج تزریق ژل سریع‌تر است. با این حال لازم است که تزریق تکمیلی بوتاکس را برای حفظ نتایج به دست آمده هر چهار تا شش ماه یک‌بار تکرار کنید. عوارض جانبی تزریق بوتاکس شامل سردرد، بی‌حسی و اختلال بلع می‌شود.

تزریق چربی

تزریق چربی روش دیگری برای لیفت ابرو است. چربی از ناحیه دارای چربی اضافی استخراج می‌شود و پس از آماده‌سازی در ناحیه‌ای تزریق می‌شود که بیشترین نیاز را به زیباسازی و جوان‌سازی دارد. سلول‌های بنیادی موجود در گرفت چربی ماندگاری و موثر بودن نتایج را تضمین می‌کند.

لیفت با نخ

لیفت ابرو با نخ  چهره را از طریق کشیدن و محکم کردن ناحیه دور پیشانی جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. متخصص زیبایی نخ‌ها را با سوزنی بسیار ظریف یا کانولا یا با استفاده از تزریق شل کننده‌های عضلانی در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهد.

 

لیفت ابرو با نخ

 

لیفت ابرو به برش یا جداسازی بافت‌ها نیازی ندارد؛ بلکه متخصص نخ ظریف و با گرید پزشکی را با سوزنی کوچک از پوست رد می‌کند و سپس از نخ برای کشیدن و سفت کردن پوست استفاده می‌کند. لیفت با نخ افتادگی پوست یا چین و چروک‌ها را کمتر می‌کند و پوست صورت را صاف‌تر و جوان‌تر می‌کند.

لیفت با نخ درمانی بسیار سریع است که 15 ـ 30 دقیقه طول می‌کشد و نتایج آن معمولاً در لحظه مشخص می‌شود. نخ بخیه زیست‌تجزیه‌پذیر ظرف 18 ماه به طور طبیعی جذب پوست می‌شود و بدن را تحریک به تولید کلاژن می‌کند تا جوان‌سازی پوست همچنان ادامه داشته باشد.

تزریق ژل

فیلر پوستی یا ژل ماده‌ای تزریقی است که پوست را از طریق پر کردن چین و چروک‌ها جوان می‌کند. ژوویدرم، بلافیل، رستیلن، رادیس و اسکالپترا از جمله نام‌های تجاری و ژل‌های پرطرفدار به شمار می‌آیند.

تزریق ژل ظرف چند دقیقه انجام می‌شود و پس از تزریق نیازی به استراحت کردن ندارید. بعد از تزریق ژل احتمال بروز عوارض جانبی خفیفی مانند سرخی پوست وجود دارد. برای حفظ نتیجه به دست آمده لازم است که تزریق را در آینده تکرار کنید.

تزریق پلاسمای سرشار از پلاکت (PRP)

پی آر پی تزریق زیبایی دیگری است که بافت‌های پوست را جوان‌سازی می‌کند تا چهره جوان‌تر شود. در تزریق PRP، برخلاف تزریق ژل و تعدیل کننده‌های عصبی از خون خود بیمار استفاده می‌شود. متخصص پی آر پی را با سانتریفیوژ از خون گرفته شده از بیمار جداسازی می‌کند. تزریق پی آر پی غالباً هم‌زمان با لیزردرمانی، میکرونیدلینگ، تزریق بوتاکس و تزریق ژل انجام می‌شود.

هرچند لازم است که پژوهش‌های بیشتری درباره مناسب بودن PRP به عنوان درمانی زیبایی برای رفع چین و چروک‌ها انجام شود، تصور می‌شود که این روش برای درمان عارضه‌هایی مانند آرتریت مفید باشد.

رادیوفرکوئنسی

اولتراپی (Ultherapy) یا ترمی‌تایت (ThermiTight) روش‌ دیگری برای تحریک تولید کلاژن است و با افزایش تولید کلاژن، توانایی پوست را برای کاهش چین و چروک‌ها از درون تقویت می‌کند. متخصص پوست از دستگاهی استفاده می‌کند که انرژی اولتراسوند (مافوق صوت) را برای تحریک تولید کلاژن در موضع درمان از خود ساطع می‌کند.

رادیوفرکوئنسی چیست؟

 

اولتراپی تحت هدایت سونوگرافی این امکان را برای پزشک فراهم می‌سازد تا ناحیه‌هایی زیرپوستی را هدف بگیرد و به شدت گرم کند که باید برای لیفت ابروها کشیده و محکم شود. اولتراپی جراحت‌های بسیار ریزی را در بافت‌های فیبری و کلاژن ایجاد می‌کند، پوست به موازات التیام یافتن این آسیب‌های جزئی منقبض و کشیده می‌شود و تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود.

اولتراپی یک تا دو ساعت طول می‌کشد و کمی طولانی‌تر از تزریق ژل و بوتاکس است. نتایج چند روز پس از اولتراپی مشخص می‌شود.

لیزردرمانی

چروک‌ها در لیزرتراپی یا جوان‌سازی و ترمیم پوست با لیزر با استفاده از لیزرهای ابلیتیو یا لایه‌بردار صاف می‌شود؛ لیزر لایه‌های فوقانی پوست را برمی‌دارد. تصور بر این است که سلول‌های پوستی جدید و صاف‌تر دوباره در محل سلول‌های قدیمی رشد خواهد کرد.

لیزردرمانی طولانی‌ترین دوره نقاهت را در میان روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو دارد. پوسته پوسته شدن و سرخی پوست تا ده روز بعد از لیزرتراپی عادی است.

ترماژ

ترماژ (Thermage Eyes) نوعی فناوری ایمن و غیرتهاجمی مبتنی بر رادیوفرکوئنسی (RF) است که اثرگذاری آن در صاف و کشیده کردن پوست به اثبات رسیده است. نتایج ترماژ ماندگاری بالایی دارد و دوران نقاهت پس از این درمان جوان‌سازی پوست بسیار کوتاه است یا این‌که پس از ترماژ اصلاً نیازی به استراحت کردن ندارید. ترماژ کلاژن را به روشی طبیعی و به صورت سه‌بعدی وارد پوست می‌کند تا پوست شاداب‌تر و چهره جوان‌تر شود.

ترماژ چیست؟

لیفت ابرو برای افرادی ایده‌آل است که متوجه نشانه‌های پیری در امتداد خط ابروهای‌شان شده‌اند. نتایج روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو به اندازه جراحی لیفت ابرو چشمگیر نیست، اما دوران نقاهت پس از روش‌های غیرتهاجمی کوتاه‌تر است.

مزایای روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو


لیفت ابرو روشی سریع و ساده برای بازیابی جوانی از دست رفته بدون پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور و گذراندن دوره‌های نقاهت طولانی متداول پس از عمل‌های جراحی است ـ البته ناگفته نماند که نتایج جراحی دائمی است. متخصص ناحیه‌هایی را که بیش از همه باعث ناراحتی بیمار است، با همفکری بیمار شناسایی می‌کند و روش‌های غیرجراحی مناسب را برای جوان‌سازی این ناحیه‌ها پیشنهاد می‌دهد.

مزایای روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو کدامند؟

از جمله مزایای لیفت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازیابی شکل و قوس ابروها؛
  • صاف کردن خطوط بین ابروها؛
  • کشیدن پوست و بالا بردن ابروها و چشم‌ها؛
  • درشت‌تر کردن چشم‌ها که به نوبه خود باعث جوانی و شادابی چهره می‌شود و
  • از بین بردن خطوط اخم روی پیشانی.

اگر افتادگی پلک‌ها، شل شدن پوست پیشانی و از بین رفتن نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست با لیفت مختصر برطرف بشود، روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو می‌تواند نتیجه دلخواه‌تان را خلق کند.

هزینه روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو


اگر قصد دارید لیفت ابرو را به عنوان راه‌حلی برای خلاص شدن از افتادگی پلک و صاف کردن چین و چروک‌های پیشانی انجام بدهید تا جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید، احتمالاً هزینه درمان یکی از سوالات مهمی است که فکرتان را مشغول کرده است.

جراحی زیبایی غالباً پرهزینه است، اما جایگزین‌های غیرجراحی معمولاً هزینه بسیار پایین‌تری دارد. کافی است درمان را یک بار انجام بدهید و 6 ـ 12 ماه از نتیجه آن لذت ببرید؛ با این توصیف روش‌های غیرجراحی ایمن و موثراند و هزینه قابل قبولی دارند.

برای انجام درمان‌های غیرجراحی لیفت ابرو نیازی به مرخصی گرفتن ندارید، یا یک مرخصی کوتاه کفایت می‌کند. درهرحال پیش از انجام درمان باید برنامه‌ریزی لازم را با توجه به توصیه‌های پزشک معالجتان انجام بدهید. هزینه درمان تابعی از موقعیت جغرافیایی کلینیک، پزشک معالج و ناحیه درمان مورد نظر است.

ماندگاری نتایج روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو


نتایج لیفت غیرجراحی ابرو که با تزریق ژل یا بوتاکس کامل می‌شود، ماندگاری چندماهه دارد. ماندگاری نتایج تزریق ژل به طور متوسط 18 ماه است. با توجه به سرعت و سهولت درمان اولیه می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری‌تان به سرعت به بار می‌نشیند و سرمایه‌تان برمی‌گردد. تزریق بوتاکس را می‌توان برای بهبود یا حفظ نتیجه لیفت غیرجراحی ابرو تکرار کرد.

نتایج روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری نتایج لیفت ابرو با نخ یک تا سه سال است. بلافاصله پس از اتمام درمان و جا افتادن نخ‌ها متوجه تغییر شکل ابروها و چشم‌ها خواهید شد.

پس از لیفت غیرجراحی ابرو می‌توانم به صورتم حالت بدهم؟


لیفت غیرجراحی و ماهرانه ابرو، برخلاف بعضی گزارش‌ها، قرار نیست که عضلات صورت را فلج کند و حرکت یا حالت‌های صورت در یک‌سوم فوقانی صورت پس از تزریق از بین نمی‌رود. تزریق بوتاکس اگر به درستی انجام شود، خطوط ریز روی صورت را کم می‌کند، عمل لیفت را انجام می‌دهد و در عین حال اختلالی را در حرکت‌ها و حالت‌های صورت ایجاد نمی‌کند.

دوران نقاهت پس از لیفت ابرو


تغییر ناشی از تزریق‌ ژل و بوتاکس جزئی است و این روش بهترین گزینه برای اصلاح افتادگی جزئی یا کاهش مختصر انعطاف‌پذیری و نرمی پوست است. چون درمان موقتی است، دوران نقاهت پس از آن نیز کوتاه است و می‌توانید فعالیت‌های روزمره را 24 ساعت پس از درمان از سر بگیرید. نتیجه نهایی 3 ـ 14 روز پس از فروکش کردن ورم مشخص می‌شود. برطرف شدن ورم ناشی از لیفت ابرو با نخ یک تا دو روز طول می‌کشد. برای مشاهده نتیجه نهایی تقریباً باید دو هفته صبر کنید.

مراقبت پس از لیفت ابرو


چون اولتراپی درمانی غیرابلیتیو و بدون لایه‌برداری است، یعنی آسیبی به سطح پوست نمی‌زند، استراحت کردن پس از اولتراپی ضرورتی ندارد. با این‌حال تزریقی که برای لیفت ابرو انجام می‌شود، ممکن است باعث ایجاد ورم و کبودی شود. توصیه‌های زیر را برای جلوگیری از بروز ورم و کبودی پس از تزریق بوتاکس رعایت کنید:

  • تا چهار ساعت پس از تزریق بوتاکس به جلو خم نشوید یا دراز نکشید؛
  • به مدت 24 ساعت به صورتتان دست نزنید یا آرایش نکنید؛
  • رفتن به سونا و باشگاه، لیزردرمانی و فیشال به مدت پنج روز ممنوع است و
  • از همه‌ مهم‌تر این که چشم‌های‌تان را اصلاً نمالید.

عوارض جانبی


هرچند عوارض جانبی ناشی از جراحی‌های تهاجمی بیشتر از روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو است، پس از این روش‌های غیرتهاجمی نیز احتمال بروز عوارض جانبی زیر وجود دارد:

  • خونریزی، درد و سوزش یا بی‌حسی؛
  • آسیب‌های عصبی؛
  • خارش؛
  • ورم؛
  • سرخی پوست؛
  • راش و حساسیت پوستی؛
  • کبودی؛
  • عفونت؛
  • مشکلات تنفسی یا اختلال در غذا خوردن؛
  • افتادگی پلک یا ابرو؛
  • باقی ماندن جای زخم و
  • هایپرپیگمانتاسیون یا پررنگ شدن ناحیه‌هایی از پوست که جزء عوارض جوان‌سازی با لیزر است.

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟


بلفاروپلاستی غیرجراحی برای افرادی مناسب است که درمان‌های بدون نسخه رفع چین و چروک را امتحان کرده، اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند. همچنین برخی برای خلق بهترین نتیجه ممکن، جراحی را نیز در کنار روش‌های غیرجراحی انجام می‌دهند. نکته مهم این است که از تمام روش‌های ممکن لیفت ابرو و عوارض جانبی هر کدام اطلاع داشته باشید.

روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست؛ همچنین انجام این درمان‌ها در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود. ورزش و فعالیت‌های بدنی سنگین را باید تا چند روز پس از درمان محدود کنید تا اثرگذاری درمان کامل شود. انجام دادن درمان‌های جوان‌سازی پوست در صورت مصرف بعضی داروها، مانند داروهای رقیق کننده خون توصیه نمی‌شود. لازم است فهرستی از تمام داروهای مصرفی، شامل داروها، مکمل‌ها و داروهای گیاهی را در اختیار پزشک معالجتان بگذارید، چون ممکن است این داروها با درمان مورد نظر تداخل داشته باشد.

نکته مهم دیگر در موفقیت و ایمنی درمان، پزشکی است که برای انجام درمان انتخاب کنید. بسیار مهم است که جستجو و تحقیق کاملی را انجام بدهید و درباره روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو فقط با متخصص پوست معتبر یا جراح ماهر مشورت کنید. لیفت ابرو در مراکز غیرپزشکی خطر بروز عوارض جانبی خطرناک و مرگبار را افزایش می‌دهد.

پرسش‌های متداول


درمان باعث می‌شود که چهره‌ای بی‌احساس پیدا کنم؟ 

خلق نتیجه مناسب و در عین حال حفظ چهره طبیعی و حرکت‌های عادی صورت به ایجاد تعادلی دقیق بستگی دارد، بااین حال پزشکان به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که بتوانند حرکات عادی ابرو را که برای بیان احساسات مختلف ضروری است، حفظ کنند.

آیا خانواده و دوستانم متوجه می‌شوند که لیفت غیرجراحی ابرو انجام داده‌ام؟

اکثر اطرافیان متوجه می‌شوند که چهره‌تان جوان‌تر و شاداب‌تر شده است، اما نمی‌توانند دلیل این جوانی بازیافته را پیدا کنند. شاید افرادی که خودشان درمان را انجام داده‌اند و دقت بالایی دارند، از این ماجرا بو ببرند.

بعد از درمان می‌توانم بدوم؟

خیر، دویدن یا هر گونه ورزش سنگین به مدت 24 ساعت ممنوع است.

حین انجام درمان‌های دیگر مانند لایه‌برداری با اسید گلیکولیک، فیشال و درمارولر می‌توانم لیفت غیرجراحی ابرو را انجام بدهم؟

بله، می‌توانید. اگر ابتدا لیفت غیرجراحی ابرو را انجام بدهید، باید 24 ساعت برای درمان‌های دیگر صبر کنید. اما اگر اول درمان دیگر را انجام بدهید، باید برای لیفت غیرجراحی ابرو دو هفته صبر کنید.

بعد از درمان‌های غیرجراحی لیفت ابرو می‌توانم زیر آفتاب بروم یا حمام آفتاب بگیرم؟

به مدت 24 ساعت در محیط‌های گرم قرار نگیرید، یعنی زیر نور خورشید نروید، حمام آفتاب نگیرید، در وان آب گرم دراز نکشید و دوش آب گرم نگیرید.

سفر هوایی بعد از درمان مجاز است؟

بله، پرواز بعد از لیفت غیرجراحی ابرو اشکالی ندارد.

درمان تکمیلی را چه مدت پس از درمان اولیه باید انجام بدهم؟

اثر روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو بلافاصله مشخص نمی‌شود؛ اثر درمان سه تا هفت روز بعد قابل مشاهده خواهد بود و برای مشاهده نتیجه نهایی باید 14 روز صبر کنید. بسیاری از بیماران به دستکاری و درمان تکمیلی نیاز ندارند. تکرار درمان به نظر خودتان بستگی دارد و الزامی برای آن نیست.

می‌توانم فقط لیفت ابرو انجام بدهم یا باید کل ناحیه بالای صورت را درمان کنم؟

می‌توانید فقط ابروها را درمان کنید و بسیاری از بیماران جوان‌تر صرفاً برای لیفت ابرو به ما مراجعه می‌کنند تا عمل ایجاد کردن «کمان» زیبای ابروها را همراه با تاتوی ابرو انجام بدهند. چون تزریق‌های جوان‌سازی کننده زیبایی بر روی عضله‌های دینامیک صورت، یعنی عضله‌هایی اثر می‌گذارد که بالا و پایین رفتن آنها موجب ایجاد حالت‌های مختلف روی صورت و تشکیل چین و چروک می‌شود، اگر تزریق را مدتی طولانی فقط بر روی یک ناحیه انجام بدهید، ناحیه‌های مجاور عضله‌های ضعیف شده بیش‌فعال می‌شوند و خطوط ریز و چین و چروک‌ در آن ناحیه‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین زمانی از لیفت ابرو، به ویژه برای افراد بالای سی سال، نتیجه مطلوب و ماندگار به دست می‌آید که تزریق برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دور چشم نیز هم‌زمان با لیفت ابرو انجام شود. به این دلیل رفع هم‌زمان خطوط پنجه کلاغی و لیفت ابرو را توصیه می‌کنیم که بخشی از کاسه چشم از عضله‌ای به نام عضله حلقوی تشکیل می‌شود که علاوه بر ایجاد خطوط پنجه کلاغی، ابروها را پایین نیز می‌کشد. بنابراین درمان جزئی این ناحیه موجب بهبود نتیجه نهایی می‌شود.

اگر بخش میانی  ابرو پایین باشد و حالت مغموم یا اخم‌آلودی به صورت بدهد، می‌توانید این ناحیه را با تزریق در عضله هرمی و بخش‌هایی از برآمدگی بین دو ابروی پیشانی بالا بکشید.

آیا تزریق‌های لیفت ابرو را می‌توانم هم‌زمان با تاتوی زیبایی ابرو انجام بدهم؟

تزریق‌های لیفت ابرو و تاتوی زیبایی ابرو، ترکیب قدرتمند و مؤثری برای خلق نتایج چشمگیر لیفت ابرو است. بسیاری از بیماران تصمیم می‌گیرند که متخصصان تاتو ابروهای‌شان را شکل بدهند و قوس زیبای ابروها را ایجاد کنند، سپس تزریق لیفت ابرو را انجام بدهند. ابروهای تاتو شده صورت را به زیبایی قاب می‌گیرد، مشکل عدم‌تقارن را اصلاح می‌کند و حالتی شاداب‌تر، هوشیارتر و جوان‌تر را به کل ناحیه چشم‌ها می‌دهد. ازاین‌گذشته پس از تاتوی ابروها دیگر لازم نیست که هر روز برای شکل دادن به ابروها و آرایش کردنشان وقت بگذارید.

مقالات مرتبط