مشاوره رایگان
واتساپ

ماندگاری تزریق چربی به صورت | آیا تزریق چربی دائمی است؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

انتقال چربی صورت یک روش پیوند چربی است که، چربی سایر نواحی بدن مانند ران یا شکم را گرفته و سپس به صورت تزریق می‌کنند. روش‌های پیوند چربی طول عمر منحصر به فرد خود را دارند. تاثیر جاذبه بر لیفت صورت باعث می‌شود که نتایج دائمی نباشند. با این‌حال چون سلول‌های چربی به طور کلی در برابر تغییرات مقاوم هستند با پیوند چربی به صورت سلول‌های چربی که به صورت تزریق می‌شوند برای مدت طولانی ماندگارند. عوامل متعددی می‌تواند بر طول عمر و نتایج تزریق چربی موثر باشد.

ماندگاری تزریق چربی به صورت


ماندگاری تزریق چربی به صورت

نتایج تزریق چربی به صورت تا چندین سال ماندگارند و در بسیاری از موارد این نتایج دائمی هستند. بعد از اینکه چربی در بافت‌های صورت ادغام می‌شود، به مدت طولانی در آنجا باقی می‌ماند. برای حفظ نتایج می‌توان درمان را برای بار دوم هم تکرار کرد اگرچه درمان دوم معمولاً رایج نیست.

تزریق چربی به صورت برای صاف کردن چین و چروک‌ها و خطوط ظریف و همچنین کانتور قسمت‌های مختلف صورت مانند گونه‌ها یا خط فک روش مناسبی است. تزریق چربی برای بزرگ کردن لب‌ها هم درمان مناسبی است. تزریق چربی، لب‌ها را پرتر و حجیم‌تر می‌کند. اگر حجم صورت شما در اثر افزایش سن یا سایر عوامل، کاهش پیدا کرده تزریق چربی می‌تواند روش مناسبی برای درمان این مشکل باشد.

تزریق چربی و لیفت صورت می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های مشابه را درمان کند. اگر می‌خواهید نواحی خالی صورتتان را حجیم‌تر کنید تزریق چربی یک روش مناسب برای این کار است. ترکیب لیفت صورت با تزریق چربی برای رسیدن به ظاهر دلخواه یک درمان رایج است.

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که تزریق چربی روند طبیعی پیری را متوقف نمی‌کند بنابراین ممکن است به مرور زمان پوست شما تغییرات طبیعی داشته باشد. علاوه بر این، سلول‌های چربی که به صورت تزریق می‌شوند با تغییرات وزن بدن دچار تغییر می‌شوند، این مسئله می‌تواند زیبایی فرد را به خطر بیندازد. بنابراین بیماران باید بعد از تزریق چربی وزن ثابتی داشته باشند. وزن ثابت، سبک زندگی سالم، محافظت در برابر آفتاب و مراقبت از پوست می‌تواند به حفظ نتایج تزریق چربی به صورت کمک کند.

چه عواملی بر طول عمر نتایج تزریق تاثیر گذارند؟


چه عواملی بر طول عمر نتایج تزریق تاثیر گذارند

عوامل متعددی می‌توانند بر طول عمر نتایج تزریق چربی تاثیر گذار باشند. برخی از این عوامل عبارتند از:

تکنیک مورد استفاده برای برداشت چربی

تکنیک مورد استفاده برای برداشت چربی یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در مدت ماندگاری نتایج درمان است. دو روش اصلی برای برداشت بافت چربی از بدن وجود دارد: تکنیک نواری و تکنیک تامسنت. تکنیک تامسنت شامل تزریق یک محلول نمکی به بافت چربی است که باعث حل شدن آن و سپس جذب توسط بدن می‌شود. این روش تضمین می‌کند که چربی برداشته شده نه تنها تمیز است بلکه عاری از پایانه های عصبی، رگ های خونی یا سایر مواد احتمالی آسیب زا است.

نحوه تزریق چربی

چربی باید به آرامی با میکروکانولا تزریق شود به طوری که بدن بتواند به طور یکنواخت آن را جذب کند. این کار احتمال تجمع مجدد چربی در مناطقی که نمی‌خواهید مانند زیر چانه، دو طرف بینی یا بین چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

ناحیه تزریق چربی

ناحیه تزریق چربی

چربی به لایه‌های مختلفی از پوست تزریق می‌شود به طوری که مقداری در لایه‌های بیرونی باقی می‌ماند و مقداری توسط بدن جذب می‌شود. اگر پوست صورت شما بافت اضافه زیادی دارد یا فرورفتگی‌های صورت عمق زیادی دارند ممکن است لازم باشد تزریق را به مرور زمان در اعماق مختلف تزریق کنیم تا تزریق چربی یکدست انجام شود.

بدن چقدر با چربی تزریق شده سازگار است؟

بافت‌هایی که به آن‌ها چربی تزریق شده باید خون و مواد لازم جدیدی را برای بدن فراهم کنند. سپس چربی‌های تزریق شده جدید برای ماندگاری دائم باید به بافت موجود جوش بخورند. اگر به چربی تزریق شده مواد مغذی نرسد باید برای درمان ترمیمی مجدداً به پزشک مراجعه کنید. اگر در زمان تزریق لاغر هستید یا وزن متوسطی دارید بدن شما به سرعت با تغییرات ایجاد شده سازگار می‌شود. این سازگاری برای افرادی که وزن بالایی دارند بیشتر طول می‌کشد چون پوست آن‌ها در طول سال‌ها کشیده شده است و دیگر خاصیت ارتجاعی ندارد.

راه‌هایی برای ماندگاری طولانی‌تر نتایج تزریق چربی


راه هایی برای ماندگاری طولانی‌تر نتایج تزریق چربی

راه‌های زیادی برای ماندگاری بیشتر نتایج تزریق چربی وجود دارد از جمله:

مراقبت‌های روتین پوستی مناسب

با مراقبت مناسب از پوست خود می‌توانید نتایج تزریق را ماندگارتر کنید. این مراقبت‌ها، شامل شستن صورت با یک شوینده ملایم و دو بار در روز مرطوب کردن برای از بین بردن آلودگی‌ها و چربی منافذ پوست است. از استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت پوستی در اطراف نواحی تزریق چربی برای جلوگیری از عفونت یا تحریک پوست خودداری کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب در روز برای صاف نگه داشتن پوست و آبرسانی آن ضروری است. نوشیدن آب به مقدار کافی نتایج تزریق چربی را بهبود می‌بخشد و خطر فرسودگی را که می‌تواند منجر به از بین رفتن حجم پوست شود را کاهش می‌دهد.

استفاده از لایه بردار شیمیایی

لایه برداری شیمیایی می‌تواند سلول‌های مرده لایه بیرونی سطح پوست را از بین ببرد و پوست را صاف نگه دارد. یک یا دو بار در روز از لایه برداری شیمیایی استفاده کنید تا پوست سالم و شادابی داشته باشید.

حالت چهره خود را تغییر ندهید

هر بار که حالت چهره خود را تغییر می‌دهید روی پوستتان خطوط و چین و چروک ایجاد می‌شود. با حفظ فرم طبیعی صورت خود تا حد امکان از ایجاد چین و چروک‌های جدید خودداری کنید.

استرس خود را کاهش دهید

استرس عامل ایجاد چین و چروک است. با کاهش استرس در زندگی می‌توانید چین و چروک‌های پوست را کاهش دهید و از ایجاد چین‌های دائمی روی صورت جلوگیری کنید.

پیروی از نکات مراقبتی بعد از درمان

بعد از تزریق چربی به نکات مراقبتی که پزشک توصیه می‌کند عمل کنید تا روند بهبودی شما افزایش یابد.

کاهش مصرف الکل

الکل می‌تواند پوست شما را کم آب کند و باعث پیرتر شدن پوست شود. با اجتناب از مصرف بیش از حد الکل سلامت سلول‌های پوستی حفظ می‌شود  و در عین حال خطوط ریز روی صورتتان کاهش می‌یابد.

برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید

قرارگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند تاثیری مشابه مصرف الکل روی پوست داشته باشد. با پرهیز از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید از ایجاد چین و چروک‌های جدید و سایر مشکلاتی که ناشی از نور بیش از حد خورشید هستند جلوگیری کنید. با رعایت این نکات می‌توانید ظاهر خود را بهبود بخشید و مزایای تزریق چربی را طولانی‌تر کنید.

غذای سالم بخورید

چیزهای که می‌خورید بر ظاهر پوستتان تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال غذاهای حاوی آنتی اکسیدان می‌توانند از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و سایر مشکلاتی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند جلوگیری کنند. با داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه‌ها و سبزیجات پوست شما به مرور زمان بهتر می‌شود .

سوالات پرتکرار


آیا تزریق چربی صورت یک درمان دائمی است؟

مزیت اصلی این روش این است که نتایج طولانی مدتی دارد. سلول‌های چربی تصفیه شده که به صورت شما تزریق می‌شود، در بافت موجود ادغام می‌شوند و تا سال‌های زیادی ماندگارند. بنابراین نتایج تزریق چربی ثابت هستند و به دلیل ماندگاری سلول‌های چربی با گذشت زمان تغییرات زیادی در صورت شما ایجاد نمی‌شود .

تزریق چربی در چه قسمت‌هایی از صورت انجام می‌شود؟

  • حلقه‌های فرورفته زیر چشم
  • گونه‌های توخالی
  • چین‌های نازولبیال
  • لب‌های نازک
  • چانه کوتاه
  • خط فک

تزریق چربی به صورت چه کاربردی دارد؟

  • ترمیم قابل توجه حجم صورت
  • نتایج ماندگار که برای مدت نامحدودی باقی می‌ماند
  • استفاده از چربی بدن به جای مواد شیمیایی
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • کاهش چین و چروک در قسمت‌های خاص صورت به ویژه اطراف چشم‌ها
  • خطرات عوارض جانبی کمتر نسبت به فیلرهای صورت

مقالات مرتبط