مشاوره رایگان
واتساپ

تمام نکات درباره تزریق ژل برای حجم دهی و جوانسازی صورت

۱۷ شهریور ۱۴۰۰

با افزایش سن چین و چروک‌های صورت در اثر آسیب ناشی از آفتاب و نیروی جاذبه شکل می‌گیرند. چین و چروک‌های صورت همزمان با تجزیه کلاژن و فیبرهای الاستین حمایت‌کننده زیر سطح پوست بیشتر نمایان خواهند شد. جایگزینی کلاژن و الاستین از بین رفته یا تجزیه‌‌شده با مواد زیست تجزیه‌پذیر جدید در لایه میانی پوست یکی از گزینه‌هایی است که به کاهش چین و چروک‌ها و خطوط روی صورت کمک می‌کند. تزریق ژل راهی عالی برای بازگرداندن حجم صورت و همچنین اعتماد به نفس شما محسوب می‌شود. برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج ممکن از درمان توصیه می‌شود به یک کلینیک زیبایی پوست معتبر مراجعه کنید.

تزریق ژل گزینه درمانی ارزشمندی برای جوانسازی و بهبود ویژگی‌های صورت بدون نیاز به انجام عمل جراحی می‌باشد.

دکتر الناز احمدی به عنوان پزشکی کاملاً ماهر و با تجربه تزریق ژل را در محیطی مناسب و در عین حال راحت انجام می‌دهد. او درمان‌های طبیعی، پیشتاز و کم تهاجمی را انجام خواهد داد و از شما فردی جدید با چهره‌ای شاداب‌تر و متفاوت می‌سازد!

تزریق ژل چیست؟


 

تزریق ژل

 

به فرایندی که طی آن ژل یا فیلر را به بخشی از بدن وارد می‌کنند تزریق ژل می‌گویند. تزریق ژل نوعی درمان زیبایی است. تزریق ژل می‌تواند موقت یا دائمی باشد. فیلر بسته به نوع و مارک ممکن است از ژل‌های مصنوعی یا طبیعی متشکل از انواع پلیمرها یا عصاره کلاژن به دست آمده از انسان یا حیوان ساخته شده باشد. تزریق ژل در صورت نیاز شما می‌تواند با بی‌حسی موضعی انجام بگیرد تا شما متحمل هیچ‌گونه دردی هنگام تزریق نشوید.

تزریق ژل معمولا در عرض کم‌تر از سی دقیقه انجام می‌شود و اثرات آن به سرعت قابل مشاهده است. همین‌طور تزریق ژل عوارض بسیار کمی دارد و عوارض آن به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

اسید هیالورونیک (معروف به HA) به طور طبیعی در پوست وجود دارد و با جذب و نگه داشتن آب به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند. همچنین این ماده با کلاژن و الاستین ترکیب می‌شود و به ایجاد ساختار و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. اسید هیالورونیک ساختارهای بین سلولی را تثبیت می‌کند و موجب ایجاد شبکه ویسکوالاستیکی می‌شود تا فیبرهای کلاژن و الاستین به یکدیگر متصل شوند. طی شرایطی مانند آسیب‌های مختلف ناشی از آفتاب و افزایش سن این اتصالات از بین می‌روند و در نتیجه توده‌های نامنظم کلاژن و الاستین ایجاد می‌شوند.

این مزایا اسید هیالورونیک را به ماده‌ای عالی برای صاف کردن و حجم‌دهی به پوست تبدیل می‌کند و به دلیل نتایج چشمگیری که در پوست ایجاد می‌کند به عنوان ماده‌ای پیشرو برای حجم دادن به بافت نرم شناخته شده است.

ژل‌ها از چه موادی تشکیل شده‌اند؟


ژل (فیلر) بسته به نوع و مارک ممکن است از ژل‌های مصنوعی یا طبیعی متشکل از انواع پلیمرها یا عصاره کلاژن به دست آمده از انسان یا حیوان ساخته شده باشد.

ژل‌ها از نوعی پروتئین قندی تشکیل شده‌اند که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد. هدف از تزریق ژل این است که با جذب مولکول‌های آب اطراف، پوست را سالم و صاف نگه دارند. به طور طبیعی پروتئین ظرف مدت 24 تا 48 ساعت تجزیه می‌شود. شرکت‌های سازنده ژل در پروتئین‌ها اتصال عرضی ایجاد می‌کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد (9 تا 24 ماه). سپس بسته به منطقه تحت درمان مقدار مورد نظر از ژل به داخل پوست بافت‌های نرم یا زیر عضلات تزریق می‌شود.

ژل چگونه عمل می‌کند؟


با افزایش سن، پوست حجم خود را به دلیل کاهش کلاژن از دست می‌دهد. این کاهش حجم منجر به بروز ظاهری خسته و بی طراوت به دلیل از بین رفتن ساختار طبیعی می‌شود. هیالورونیک اسید جزء طبیعی ساختمان کلاژن پوست است. خوشبختانه می‌توان آن را با استفاده از فرم مصنوعی اسید هیالورونیک تحت عنوان ژل جایگزین کرد. ماده مصرفی یک مولکول آب‌دوست است که رفتاری شبیه به آنچه به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود، از خود نشان می‌دهد. با جذب آب توسط ژل و هیدراته شدن پوست، نواحی از بافت زیرین نیز جابه‌جا می‌شوند. به این ترتیب حجم از دست رفته جبران می‌شود، چین و چروک‌ها از بین می‌روند و در نتیجه ویژگی‌های صورت به آرامی به حالت طبیعی باز می‌گردند. تزریق ژل می‌تواند چین و چروک‌ها را صاف و خط اخم را پر کند، استخوان‌های گونه را بازسازی کرده و کانتور غیر یکنواخت پوست را بهبود بخشد. این روش درمانی پوست را طراوت می‌بخشد و ظاهر خسته را از بین می‌برد.

کاربردهای تزریق ژل


برخی از کاربردهای تزریق ژل عبارتند از:

تزریق ژل به نواحی مختلف بدن

شما می‌توانید بسته به اینکه به دنبال چه نتیجه‌ای از تزریق ژل باشید، ناحیه‌ی تزریق ژل را انتخاب کنید تا نتیجه‌ی مد نظرتان حاصل شود. ژل قابلیت تزریق به بسیاری از نقاط بدن را دارد. البته باید توجه داشته باشید که حجم تزریقی و ماندگاری و برند ژل تزریقی بسته به ناحیه‌ی بدن شما متفاوت می‌شود.

تزریق ژل به ناودان اشکی

ناودان اشکی

ناودان اشکی ناحیه‌ای دقیقاً در زیر چشم می‌باشد و اغلب شبیه «حلقه‌های تیره» است و ظاهری خسته به شخص می‌دهد. در برخی افراد ناودان اشکی به دلیل ژنتیک تیره به نظر می‌رسد اما چنین ظاهری می‌تواند نتیجه از دست دادن حجم در گونه نیز باشد، ناحیه‌ای که در زیر ناودان اشکی قرار دارد. این کاهش حجم در گونه معمولاً ناشی از افزایش سن است. تزریق ژل در ناودان اشکی می‌توانند به بهبود حلقه‌های تیره چشم کمک کند و ظاهر خسته را بهبود دهد.

تزریق ژل به گونه

با افزایش سن، صورت دچار افتادگی می‌شود و اغلب اولین علامت از بین رفتن حجم ناحیه گونه است. گونه‌ی بلند و پر جلوه‌ای جوان به صورت می‌دهد و تزریق ژل در این ناحیه می‌تواند لیفت فوری در کل صورت ایجاد کند. یک گونه دارای حجم نور را منعکس می‌کند و درخششی طبیعی به پوست می‌دهد. اکثر بازیگران زن با تزریق ژل در گونه‌های خود ظاهری زیبا به آن‌ها بخشیده‌اند بدون اینکه این تزریق بر حالات چهره تأثیر بگذارد. نتایج حاصل از درمان می‌تواند 12 تا 18 ماه طول بکشد.

تزریق ژل به لب

افزایش حجم و برجسته کردن لب را می‌توان به گونه‌ای انجام داد که جلوه‌ای طبیعی داشته باشد! لب‌ها به مرور زمان حجم خود را از دست می‌دهند و می‌توانند روی ظاهر کلی صورت تأثیر بگذارند. لب‌های برجسته و هیدراته شاداب به نظر می‌رسند و باعث ایجاد طراوت و ظاهری جوان می‌شوند! تزریق ژل تحت بی‌حسی موضعی و در نتیجه بدون درد انجام می‌شود. نتایج حاصل از تزریق ژل به لب معمولاً 6 تا 12 ماه طول می‌کشند.

تزریق ژل به خطوط ماریونت (نازولبیال)

چین و چروک‌های نازولبیال بین بینی و گوشه دهان ایجاد می‌شوند. این چین و چروک‌ها به عنوان خطوط ماریونت نیز شناخته می‌شوند. تزریق ژل در این ناحیه یکی از رایج‌ترین درمان‌های جوانسازی صورت محسوب می‌شود. چین و چروک‌های نازولبیال اغلب در نتیجه‌ی افتادگی گونه‌ها ناشی از افزایش سن است اما در سایر افراد می‌تواند در اثر به کار بردن بیش از حد انواع حالات در صورت باشد. تزریق ژل در این ناحیه می‌تواند ظاهر خطوط اطراف دهان را بهبود بخشد.

تزریق ژل به شقیقه (گیجگاه)

گیجگاه با افزایش سن دچار فرورفتگی می‌شود و اغلب به آن توجهی نمی‌شود. تزریق ژل در گیجگاه موجب پر شدن فرورفتگی‌هایی می‌شود که ظاهری پیر و استخوانی به صورت می‌دهند. اغلب تزریق ژل در ناحیه گیجگاه با درمان گونه ترکیب می‌شود.

تزریق ژل به چانه

از مشخصات یک چهره‌ی زیبا داشتن چانه‌ای است که با بقیه‌ی صورت هماهنگ باشد. اما برخی از افراد از نظر ژنتیکی چانه‌ای کوچک یا عقب‌رفته دارند. تزریق ژل به چانه می‌تواند برجستگی چانه و نمای کلی صورت را بهبود بخشد.

تزریق ژل به دست

پوست پشت دست‌ها بسیار مستعد پیری است زیرا هر روز در معرض عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب روزانه نیز معمولاً این ناحیه فراموش می‌شود. تزریق ژل راهی آسان برای جوانسازی پشت دست‌ها است و می‌تواند برجستگی رگ‌ها را کاهش دهد.

انواع ژل


انواع ژل

ژل‌ها در حال حاضر منشاء حیوانی یا غیر حیوانی دارند. بسته به نیازهای خاص متقاضی، پزشکان از انواع مختلفی از ژل‌ها استفاده می‌کنند. برندهای معتبر مختلفی در سرتاسرجهان اقدام به تولید ژل یا فیلر می‌کنند و با توجه به عوامل مختلفی نظیر مدت زمان ماندگاری ژل و ناحیه‌ی مورد تزریق، برند ژل انتخاب می‌شود.

در برخی موارد روش تزریق ژل با بوتاکس جهت اخذ نتایج بهتر ترکیب می‌شود. شما می‌توانید از پزشک درخواست کنید که تزریق ژل و بوتاکس را همراه با بیهوشی موضعی یا لیدوکائین انجام دهد. مدت زمان درمان عمومی متفاوت است اما معمولاً بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. در صورت نیاز به داروی بیهوشی 25 دقیقه دیگر به زمان درمان خود اضافه کنید.

ژوویدرم (JUVÉDERM)

ژوویدرم یک ژل تزریقی برای تزریق عمقی در گونه و چین و چروک‌های اطراف دهان است. ژوویدرم از اسید هیالورونیک تشکیل شده است. اسید هیالورونیک ماده‌ای طبیعی در پوست و انتقال‌دهنده مواد مغذی است. این ماده به حفظ رطوبت و نرمی پوست کمک می‌کند. همچنین اسید هیالورونیک حجم پوست را افزایش می‌دهد و به جوانسازی پوست کمک می‌کند. قبل از استفاده از ژوویدرم نیازی به آزمایش پوست نیست. پزشکان از انواع مختلف ژوویدرم مانند ژوویدرم ولوما ایکس سی، ژوویدرم اولترا ایکس سی، ژوویدرم ولور ایکس سی استفاده می‌کنند.

 کسمودرم (Cosmoderm) و کسموپلاست (Cosmoplast)

کسمودرم و کسموپلاست اشکال کلاژن مشتق شده از انسان هستند. از آنجا که این محصولات از انسان گرفته شده‌اند، هنگام استفاده از آن‌ها نیازی به آزمایش حساسیت پوستی نیست. همچنین در فرمولاسیون این محصولات داروی بی‌حسی جهت آسایش بیشتر لحاظ شده است. از این کلاژن برای اصلاح خطوط عمیق و چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. نتایج حاصل تا شش ماه ماندگاری دارند.

رستیلن (Restylane)

رستیلین یک ژل هیالورونیک اسید تثبیت‌شده با منشاء غیر حیوانی است که در مقادیر کم به لایه میانی پوست تزریق می‌شود تا چین و چروک‌ها و خطوط معمولی تا شدید صورت را اصلاح کند. رستیلین که در سال 1996 تکامل یافت، به جایگزینی اسید هیالورونیک طبیعی موجود در پوست کمک می‌کند. رستیلن برای حجم‌دهی به لایه میانی پوست تزریق می‌شود. با افزودن حجم به نواحی مورد نظر، خطوط و چین و چروک‌ها را می‌توان از بین برد و کانتور صافی را ایجاد کرد.

پرلان (Perlane)

پرلان از یک اسید هیالورونیک تثبیت‌شده بدون منشاء حیوانی تشکیل شده است. قبل از استفاده از آن نیازی به آزمایش حساسیت پوستی نیست. پرلان شبیه رستیلین است اما از اندازه ذرات متفاوتی تشکیل شده است. پرلان توسط یک سوزن فوق‌العاده ظریف به درم تزریق می‌شود تا اسید هیالورونیک از بین رفته را جایگزین یا دوباره پر کند. پرلان برای پر کردن خطوط عمیق اطراف دهان محصولی عالی است.

هیلافرم (Hylaform) و هیلافرم پلاس (Hylaform Plus)

ژل‌های هیلافرم و هیلافرم پلاس شکل بسیار خالص از اسید هیالورونیک هستند که توسط FDA به عنوان فیلر پوست تأیید شده‌اند. هیلافرم منشاء حیوانی دارد و مواد آن از پرندگان به دست می‌آید. اسید هیالورونیک یک قند طبیعی است که در تمام سلول‌های زنده یافت می‌شود. هیلافرم برای درمان خطوط و چین و چروک‌های ناخواسته به درم تزریق می‌شود. این ماده به آب متصل می‌شود و به لایه میانی پوست حجم می‌بخشد. قبل از استفاده نیازی به آزمایش حساسیت پوستی نیست. همانند بسیاری از ژل‌های دیگر ممکن است قرمزی خفیف، کبودی و تورم در محل درمان پس از تزریق وجود داشته باشد، این علائم معمولاً ظرف 24 تا 48 ساعت برطرف می‌شوند. هیلافرم سال‌هاست که در بازارهای بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رادیس (Radiesse)

رادیس در درجه اول از کلسیم هیدروکسی آپاتیت (جزئی از استخوان طبیعی) تشکیل شده است. رادیس سال‌هاست که توسط پزشکان برای جراحی دندان، فک، صورت و ارتوپدی استفاده می‌شود. نانوذرات کلسیم هیدروکسی آپاتیت در حامل ژل معلق هستند. حامل ژل توسط بدن جذب می‌شود و با بافت نرم در حال رشد بدن جایگزین می‌شود. نتایج حاصل از تزریق رادیس بیشتر از سایر فیلرها طول می‌کشد و تا 18 ماه ماندگاری دارد. برای حفظ حجم بافت نرم ممکن است تزریق مجدد لازم باشد. رادیس معمولاً در ناحیه نازولبیال و جهت ترمیم نقص‌های ناشی از ضربه یا نقص مادرزادی صورت و افزایش حجم در اطراف گونه‌ها یا برجسته‌سازی لب‌ها استفاده می‌شود.

کاپتیک (Captique)

ژل کاپتیک از اسید هیالورونیک تشکیل شده است. این محصول منشاء غیر حیوانی دارد و از منبع باکتریایی تولید می‌شود. اسید هیالورونیک جزء تشکیل‌دهنده پوست است و با افزایش سن کاهش می‌یابد. کاپتیک به لایه میانی پوست تزریق می‌شود تا به اصلاح چین و چروک‌های متوسط تا شدید صورت کمک کند. آزمایشات گسترده‌ای در خصوص این محصول انجام شده است.

کاپتیک دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک فیلر پوست است.

برای ایمنی متقاضی کلیه مراحل تزریق ژل و مراقبت‌های بیهوشی تحت نظارت پزشک مجاز انجام می‌شود.

چه افرادی متقاضی مناسبی برای تزریق ژل محسوب می‌شوند؟


چه افرادی متقاضی مناسبی برای تزریق ژل محسوب می شوند؟

هیچ‌گونه محدودیت جنستی و سنی برای تزریق ژل وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید مرد یا زن و در هر سنی باشید. بهترین متقاضیان برای تزریق ژل یا هر عمل زیبایی دیگر افراد غیرسیگاری هستند که انتظارات واقعی از نتایج این روش‌ها دارند. دلیل مناسب بودن متقاضیان غیر سیگاری سرعت بالاتر روند ترمیمی بدن است. همچنین حرکات مکیدن و تنگ کردن چشم‌ها هنگام کشیدن سیگار خطوط و چین و چروک‌های ریز را تشدید می‌کند و از ماندگاری نتایج می‌کاهد.

متقاضیان مناسب تزریق ژل دارای چین و چروک‌های متوسط تا شدید و یا سایر مشکلات در نواحی هستند که نمی‌خواهند با عمل جراحی آن‌ها را اصلاح کنند (به عنوان مثال حلقه‌های زیر چشم، گونه‌های گود افتاده و سایر موارد). تزریق ژل یک گزینه عالی برای متقاضیانی است که دارای مشکلات خاصی تنها در برخی نواحی صورت هستند به عنوان مثال اگر به دنبال رفع چین‌های نازولبیال هستید اما شدت آن‌ها به اندازه‌ای نیست که به لیفت صورت نیاز داشته باشید، می‌توانید از روش تزریق ژل استفاده کنید.

افرادی با سابقه آلرژی شدید ممکن است متقاضی مناسبی برای تزریق انواع خاصی از ژل‌ها نباشند زیرا این امر ممکن است منجر به بروز واکنش آلرژیک شود. پزشک جراح پلاستیک سابقه پزشکی و حساسیت شما را بررسی می‌کند تا گزینه درمانی مناسبی که به بروز واکنش منجر نشود را تشخیص دهد.

نکاتی برای رضایت از نتیجه تزریق ژل


برای داشتن رضایت هرچه بیش‌تر از نتیجه‌ای که پس از تزریق ژل حاصل می‌شود تلاش کنید تا به نکات زیر توجه کنید:

در انتخاب پزشک متخصص تزریق ژل دقت کنید

در انتخاب پزشک متخصص تزریق ژل دقت کنید

افراد زیادی ادعا دارند که از ژل‌های تزریقی استفاده می‌کنند. با این حال باید هنگام جستجوی پزشکان به صورت گزینشی عمل کنید. در صورت تصمیم به انجام تزریق ژل باید به پزشک مراجعه کنید. پزشکان متخصص پوست در این زمینه آموزش دیده‌اند تا این درمان‌ها را به نحوی ایمن در محیطی مناسب انجام دهند.

هنگام انتخاب پزشک در خصوص تجربه و مهارت او اطلاعاتی کسب نمایید. همچنین ممکن است پزشک عکس‌های قبل و بعد از تزریق را برای نشان دادن نتایج حاصل در اختیار داشته باشد. پیش از قرار ملاقات از تخصص پزشک خود کاملاً اطمینان حاصل نمایید. انتخاب پزشک مناسب رضایت شما از نتایج را تضمین خواهد کرد.

پس از انتخاب متخصص پوست برای تزریق ژل باید با او همکاری کنید تا بهترین درمان براساس نیازهای شما انجام گردد. در مورد اینکه کدام منطقه را می‌خواهید درمان کنید با متخصص پوست مشورت نمایید.

سپس متخصص پوست ژل مناسب را بر اساس نیازهای شما توصیه خواهد کرد. بسیاری از انواع فیلر از اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند اما پزشک ممکن است از محصولی استفاده کند که حاوی پلی ال-لاکتیک اسید، کلسیم هیدروکسیل آپاتیت (CaHA) یا پلی متیل متاکریلات (PMMA) باشد. پزشک فیلری را انتخاب می‌کند که دارای چگالی، عمق تزریق و بافت مناسب برای ناحیه مورد نظر باشد.

انتظارات شما از تزریق ژل واقع‌بینانه باشد

حجم صورت

به منظور رضایت از نتایج تزریق ژل باید انتظارات واقع بینانه ای را داشته باشید. این محصولات برای بازگرداندن حجم صورت در نواحی خاص و کاهش چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن طراحی شده‌اند. اثرات خاص تزریق ژل ممکن است شامل برجسته شدن لب‌ها، صاف شدن چین و چروک‌های صورت، بهبود ظاهر گودرفته چشم و افزایش حجم کانتور صورت باشند.

اکثر متقاضیان برای حفظ نتایج باید تزریق را ادامه دهند. ماندگاری هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد. ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک حدود 6 تا 18 ماه دوام می‌آورند، در حالی که نتیجه حاصل از تزریق ژل مصنوعی می‌تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که فیلرهای صورت تغییر چشمگیری را ایجاد نمی‌کنند. اگر به تغییرات چشمگیر در ظاهر صورت خود علاقه دارید، متخصص پوست ممکن است لیفت صورت، چشم یا ابرو را به شما توصیه کند. این روش‌ها تهاجمی‌تر هستند و می‌توانند نتایج چشمگیرتر و ماندگارتری را ارائه دهند.

در خصوص انتظارات منطقی در مورد تزریق ژل حتماً با متخصص پوست خود مشورت کنید. متخصصین می‌توانند دقیقاً به شما بگویند که پس از درمان چه انتظاری را می‌توانید داشته باشید و چه روشی برای شما مناسب‌تر است. با مراجعه به متخصصین و مشورت با آن‌ها می‌توانید به نتایج مطلوب خود برسید و اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید.

عوارض پس از تزریق ژل


تزریق ژل در اکثر موارد عوارض بسیار کم و خفیفی را به دنبال دارد ولی امکان بسیار کمی وجود دارد که عوارض بلندمدت نیز داشته باشد که البته اکثر آن‌ها به راحتی قابل درمان هستند

عوارض عمده

  • کبودی خفیف در اطراف محل تزریق: کبودی معمولاً بعد از 2 تا 3 روز برطرف می‌شود و می‌توان با کمی آرایش آن را پنهان کرد.
  • تورم در نواحی تزریق شده: تورم معمولاً خفیف است و بعد از 48 تا 72 ساعت از بین می‌رود
  • بی‌حسی در نواحی تزریق شده یا قسمت‌هایی از صورت: معمولاً ژل حاوی مقداری ماده بی‌حسی است که ممکن است باعث بی‌حسی نواحی تزریق شده شود. بی‌حسی معمولاً پس از 2 تا 3 ساعت رفع می‌شود
  • درد: این علامت شایع نیست، اما می‌توان با مصرف پاراستامول آن را برطرف کرد
  • قرمزی پوست: قرمزی معمولاً به دلیل تزریق، ماساژ شدید و واکنش جزئی پوست است که برطرف شدن آن چند ساعت تا 2 الی 3 روز طول می‌کشد.

محافظت در برابر آفتاب به مدت 2 هفته پس از درمان ضروری است. اجتناب از انجام تمرینات ورزشی سنگین به مدت 24 ساعت نیز توصیه می‌شود.

سایر عوارض احتمالی

عوارض تزریق ژل معمولاً رایج نیستند. اکثر این عوارض در صورت بروز قابل درمان هستند یا با از بین رفتن اثرات ژل برطرف می‌شوند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک
  • برآمدگی و بی‌نظمی در کانتور
  • تغییر نامطلوب در کانتور
  • گرانولوم جسم خارجی
  • عفونت
  • کبودی مداوم یا طولانی مدت

تزریق ژل در مقدس اردبیلی، ولنجک و زعفرانیه


در صورتی که به دنبال یک پزشک متخصص و خبره برای تزریق ژل هستید، می‌توانید به کلینیک زیبایی دکتر الناز احمدی مراجعه کنید. دکتر الناز احمدی با چندین سال تجربه در حوزه‌ی زیبایی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد تا تزریق ژل را نزد ایشان انجام دهید. در این کلینیک تلاش می‌شود با ارائه‌ی مشاوره به شما، بتوانید بهترین انتخاب را در ارتباط با تزریق ژل و کارهای زیبایی دیگر داشته باشید. همین‌طور برای انجام تزریق ژل از آخرین مدل‌های ژل برندهای معتبر سرتاسر جهان استفاده می‌شود تا شما بتوانید شاهد بهترین نتیجه باشید.

برای ارتباط با کلینیک دکتر الناز احمدی می‌توانید با شماره‌های 22026697-021 و 09197263146 در ارتباط باشید.

نشانی: زعفرانیه، مقدس اردبیلی، نبش خیابان ب، مجتمع میلان، طبقه پنجم، مطب دکتر الناز احمدی

سؤالات متداول


سؤالات متداول تزریق ژل

تزریق ژل چقدر طول می‌کشد؟

در اولین ملاقات پزشک در خصوص محصولات، نواحی مورد نظر برای درمان و نگرانی‌های شما صحبت خواهد کرد. این جلسه معمولاً 30 دقیقه طول می‌کشد، حتی اگر سابقه تزریق ژل در مطب دیگری را داشته باشید. پس از اولین ملاقات تزریق ژل معمولاً ظرف مدت 15 دقیقه انجام می‌شود.

آیا تزریق ژل دردناک است؟

در طول مشاوره پزشک مسکن مورد نظر برای ژل منتخب را ارزیابی خواهد کرد. هر تزریق از طریق سوزن‌های کوچک انجام می‌شود. برای کاهش ناراحتی پزشک قبل از تزریق از یخ استفاده می‌کند تا درد ناشی از سوزن را از بین ببرد و خطر کبودی را کاهش دهد. اکثر انواع ژل با لیدوکائین مخلوط می‌شوند تا درد کاهش یابد.

نیاز به اعمال بی‌حسی موضعی در برخی مناطق امری غیر معمول نیست. در صورتی که به بی‌حسی نیاز دارید می‌توانید با پزشک متخصص خود آن را درمیان بگذارید تا بسته به محل تزریق و موارد دیگر از بی‌حسی موضعی استفاده شود. در برخی مناطق مانند لب فوقانی ممکن است 30 دقیقه قبل از تزریق از کرم بی‌حس کننده استفاده شود.

آیا تزریق ژل روشی ایمن است؟

تزریق ژل یک روش تأیید شده از طرف FDA است. در صورت به کار بردن تکنیک تزریق مناسب توسط پزشک متخصص این روش بسیار ایمن و مؤثر خواهد بود.

چه زمانی نتایج قابل مشاهده هستند؟

نتایج بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده هستند؛ با این حال در اکثر بیماران تورم ایجاد می‌شود. تورم باعث می‌شود ناحیه تزریق بزرگتر به نظر برسد.

در صورت انجام تنها یک تزریق چه اتفاقی می افتد؟

ژل به مرور زمان حل شده و روند طبیعی پیری در پوست مجدداً شروع می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق باید تزریق‌های خود را به شکل منظم انجام دهید.

آیا می‌توان اثرات ژل را از بین برد؟

ژل‌هایی مانند ژوویدرم، ولبلا، ولور، و ولوما از اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند و قابل حل هستند. متأسفانه سایر ژل‌ها مانند رادیس قابل حل نیستند و به طور طبیعی با گذشت زمان تجزیه می‌شوند.

کدام ژل برای من بهتر است؟

بهترین ژل برای نیازهای خاص خود را تنها می‌توانید در طی یک مشاوره رایگان انتخاب کنید. صورت هر فرد دارای ویژگی‌های خاص خود است، بنابراین آنچه برای شخص دیگری مناسب است شاید برای شما کارساز نباشد. در طول مشاوره حضوری پزشک صورت را از زوایای مختلف ارزیابی خواهد کرد. ارزیابی را نمی‌توان به راحتی با تصاویر یا توصیف ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد، انجام داد.

اگر ژل‌ها در یک ناحیه تزریق شوند، چگونه می‌توانند نتایج متفاوتی ایجاد کنند؟

فیلرها را می‌توان در عمق‌های مختلف پوست تزریق کرد. ژل‌های غلیظ‌تر بیشتر در عمق لایه میانی پوست استفاده می‌شوند و ژل‌های با غلظت کمتر نزدیک سطح پوست تزریق می‌شوند. عمق تزریق ژل توسط پزشک تعیین می‌شود.

آیا ژل حالت مصنوعی به چهره می‌دهد؟

هدف پزشک جوانسازی، بازسازی و احیای زیبایی طبیعی شماست. با تزریق دقیق در ناحیه مورد نظر نتیجه‌ای طبیعی به دست خواهد آمد. همه متوجه تغییر شما خواهند شد اما هیچکس به تزریقی که انجام داده‌اید، پی نمی‌برد.

در صورت عدم رضایت از نتیجه حاصل چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

عدم رضایت از نتیجه حاصل بسیار بعید است زیرا متخصصین یک مشاوره اولیه بسیار دقیق انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که درک روشنی از نگرانی‌ها و خواسته‌های شما دارند. با این حال در صورت عدم رضایت آنزیمی موجود است که می‌تواند در صورت لزوم ژل را حل کند.

تفاوت ژل پوست با بوتاکس چیست؟

تزریق ژل موجب افزایش حجم، سفت شدن و بهبود کانتور صورت می‌شود در حالی که تزریق بوتاکس با شل کردن عضلات چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل بر اساس نیازهای هر شخص متفاوت است. بنابراین مهم است که جهت بحث در مورد نیازهای خود یک مشاوره رایگان با پزشک انجام دهید.

مقالات مرتبط