مشاوره رایگان
واتساپ

تزریق ژل لب طبیعی (فیلر لب) + سوالات متداول

۱ آبان ۱۴۰۰

لیفت لب شامل مجموعه ای از روش ها است که حجمی را به لب اضافه یا باز می گرداند و خطوط عمودی اطراف دهان و لب را از بین می برد. در حالیکه روش های جراحی، مثل ایمپلنت لب، به صورت یک گزینه باقی مانده اند، جراحان زیبایی به طور بسیار زیادی از درمان هایی که کمتر تهاجمی هستند، برای دست یابی به نتایج بسیار طبیعی که می توانند یک سال یا بیشتر پایدار باشند، استفاده می کنند.

انواع مختلفی از ژل ها وجود دارند که می توان به لب ها و اطراف دهان تزریق کرد. اما معمول ترین ژلی هایی که امروزه تولید می شوند، شامل موادی مشابه به هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید، ماده ای طبیعی است که در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب ها کمک می کند.

این نوع از ژل ها گاهی ژل های هیالورونیک اسید نیز نامیده می شوند.

کلاژن که زمانی متداول ترین فیلر یا حجم دهنده پوستی بود، امروزه به ندرت استفاده می شود. گزینه های جدیدتر کم خطرتراند و اثرات طولانی مدت تری دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تزریق ژل لب زمان با کلینیک زعفرانیه، ولنجک و مقدس اردبیلی با شماره های 02122026697 تماس حاصل کنید.

مزایای ژل های لبی


امروزه، تغییر کامل شکل یا اندازه ی لب ها با استفاده از روش درمانی تزریق ژل، امکان پذیر است. این روش درمان زیبایی به شما ساختار لب بهتر و اجزای دهانی بازسازی شده را می دهد. یکی از بزرگترین مزایای روش تزریق ژل لبی این است که می توانید نتایج فوری به دست آورید و کنترل کاملی بر میزان تغییر ظاهر لبهایتان نیز داشته باشید.

 

مزایای تزریق ژل لب

 

با تزریق ژل های لبی، به علت استفاده از بافت های طبیعی بدن که برای برجسته کردن لب های بیمار استفاده می شود، هیچ ماده مصنوعی به لب ها تزریق نمیشود. این یکی از بی خطر ترین تکنیک ها برای برجسته کردن لب است؛ زیرا ریسک اینکه بیمار واکنش آلرژیک در مقابل بافت های طبیعی بدن خود نشان بدهد، بسیار کم است.

تزریق ژل لب مزایای بسیار زیادی دارد و در کل به افرادی که درگیر خطوط ریز و چین و چروک اطراف ناحیه دهان هستند، شکل لب آن ها زیبا نیست و یا تمایل به داشتن لب های برجسته تر برای داشتن لبخند زیباتر هستند، بسیار توصیه می شود.

بعضی از مزایای اصلی تزریق لب به صورت زیر می باشند:

بهبود ظاهر

واضح است که نخستین مزیت درمان لیفت لب از طریق تزریق لب، بهبود در ظاهر کلی می باشد. با لب های درشت تر، مطمئناً جوانتر به نظر می رسید و این موضوع در نهایت اعتماد به نفس را در اجتماع و موقعیت حرفه ای شما افزایش می دهد.

لب های طبیعی برجسته

محصولاتی از قبیل فیلرهای برند Juvederm به دلیل داشتن هیالورونیک اسید برای دست یابی به ظاهری بسیار طبیعی مناسب می باشند. همانطور که قبلاً گفته شد، هیالورونیک اسید، ماده ای است که در بدن شما به طور طبیعی وجود دارد و از بروز کبودی در طول درمان جلوگیری می کند. این نوع فیلر در بدن به طور طبیعی جذب می شود و می توان برجستگی لب ها را، بعد از تقریباً شش ماه، تجدید و حفظ کرد.

درمان علائم سالخوردگی 

تزریق لب مزیت دیگری برای افرادی که تمایل به حذف چین و چروک و کاهش خطوطی که در ناحیه لب بر اثر عواملی نظیر سیگار کشیدن و سالخوردگی طبیعی ایجاد شده است، دارد.

با تزریق لب، لب های برجسته ی طبیعی دارید و این برجستگی به سفت شدن پوست اطراف لب شما نیز کمک می کند؛ بنابراین، دهان شما باثبات‌تر و جوانتر به نظر می رسد؛ زیرا چین و چروک و خطوط ریز کاهش یافته اند.

افراد سیگاری زیادی وجود دارند که چین و چروک های متعدی در اطراف دهانشان در یک دوره زمانی به وجود آمده است. گردش خون ضعیف در این ناحیه منجر به پیری زودرس و پیدایش زود هنگام چین و چروک شده. تزریق لبی فیلر ها راه حلی مؤثر برای کاهش این چین و چروک ها هستند.

عوارض جانبی جزئی

متخصصان زیبایی بیان داشتند که فیلرهای هیالورونیک اسید، در بیماران، به ندرت باعث عوارض جانبی یا واکنش آلرژیک می شود. با این وجود، متقاضی باید پزشک را درمورد آلرژی ها و داروهای مصرفی خود در اولین جلسه مطلع کنند. این مورد به انتخاب فیلر مناسب بر اساس نیازهای خاص بیمار کمک می کند و در صورتی که متقاضی، آلرژی نسبت به موادی خاص در فیلر داشته باشد، ممکن است متخصص تست کوچکی برای چک کردن پاسخ به فیلر روی بیمار انجام دهد.

روند آرام

با استفاده از ژل های طبیعی و پیشروی آهسته، می توان به نتایج مطلوبی در یک دوره زمانی رسید. افرادی دارای لب های نازک طبیعی، از لحاظ زیبایی، به خاطر تردید در مورد ظاهر لب های برجسته ی خود، بیشتر تمایل به این گزینه دارند. بیمار می تواند جراح خود را درچندین جلسه ملاقات کند و به آرامی و بدون آزردگی، لبهای خود را به میزان برجستگی دلخواه برساند.

یک مزیت نسبت به ایمپلنت لب

ژل های لبی برخلاف ایمپلنت لب نتایج کاملاً دائمی ندارند. تأثیرات ژل های لبی حدوداً به مدت شش ماه است و به جلسه ای دیگر برای حفظ حجم و شکل جدید لب های خود نیاز دارید؛ که یعنی شما، به انتخاب خود، می توانید ظاهر جدید خود را تجربه کنید.

شخصی سازی 

مزیت جذاب درمان حجیم سازی لب ها بر پایه ژل این است که شما می توانید بر اساس نیاز خاص خود درمان را اختصاصی کنید. برای مثال، می توانید تصمیم بگیرید که فقط لب پایین خود را برجسته کنید یا در ناحیه ی خاصی از لب حجمی اضافه کنید. زمانی که با یک متخصص مجرب و آموزش دیده روبرو هستید، میتوانید برای بدست آوردن بهترین نتایج، گزینه های متنوع درمانی را مورد بحث قرار دهید.

روشی سریع است

در مورد بیماران جدید، با جلسه مشاوره کوتاه و توضیح در مورد پیشینه پزشکی و اهداف بیمار، می توان شروع کرد. در این جلسه، عکس های قبل از درمان گرفته می شوند و پماد بی حسی استفاده می شود. مدت زمان تزریق می تواند بر اساس نوع درخواست بیمار به کوتاهی دو دقیقه نیز باشد.

انواع ژل های لب: برند های مختلف، بهترین ها و چگونگی عملکرد آن ها


ژل های لبی هیالورونیک اسید 

هیالورونیک اسید مولکولی قندی است که به طور طبیعی در سطح پوست وجود دارد.

این ژل ها معروف ترین انتخاب برای درمان های تزریقی هستند. فیلرهای هیالورونیک اسید کم خطرتراند و تأثیرات سریع بیشتری نسبت به فیلرهای جایگزین مثل کلاژن دارند.

 

انواع ژل لب

 

وقتی فیلر تزریق می شود، فوراً لب ها را برجسته و در همان حین، کلاژن سازی پوست را تحریک می کند.

Juvéderm 

 Juvéderm برند ژلی است که برای افزودن حجم به لب و همچنین برای بازیابی حجم از دست رفته در گونه ها و اطراف دهان استفاده می شود. در مقایسه با برند های دیگر، مثل Restylane، این برند فرمولاسین یکنواخت تری دارد که ژل را قادر به حرکت به اطراف و برجسته کردن یکنواخت لب می کند. انواع مختلفی از فیلرهای ژوویدرم وجود دارد، ژوویدرم آلترا XC و ژوویدرم ولبلا XC، به صورت اختصاصی، برای برجسته و گوشتی کردن لب ها ساخته شده اند.

تأثیرات ژوویدرم درست بعد از درمان قابل مشاهده است، اگرچه برای مشاهده نتیجه نهایی، باید منتظر فروکش کردن التهاب ماند. به طور متوسط، نتایج ژوویدرم حدود دوازده ماه ماندگاری دارد.

برند رستیلین 

رستیلین یک فیلر هیالورونیک اسیدی است که شایعترین استفاده را برای برجسته کرد لب ها و گونه ها دارد، اما برای کاهش خطوط و چین و چروک نواحی مختلف صورت نیز به کار می رود. رستیلین، ژل باثبات‌تری نسبت به جودرم است که یعنی در مکان تزریق سفت و محکم تر قرار می گیرد. رستیلین سیلک دقیقاً برای برجسته کردن لب تولید شده است.

مشابه با ژوویدرم، می توان درست بعد از درمان، نتایج مشهودی را مشاهده کرد. در استفاده از ژل های تزریقی، برای مشاهده نتایج درست نیاز است که منتظر از بین رفتن قرمزی و التهاب بود. نتایج بدست آمده از تزریق ژل های لبی رستیلین، به طور متوسط، شش تا ده ماه ماندگاری دارد.

ژل های لبی کلاژنی

زمانی کلاژن ماده اصلی استفاده شده در ژل های لبی بود. با این وجود، در حال حاضر، استفاده از کلاژن به دلیل جایگزینی هیالورونیک اسید که کم خطرتر است، رواج کمتری دارد. در درجه اول، فیلرهای لبی کلاژنی، در عوض برجسته سازی سریع، باعث افزایش مقدار کلاژن پوست می شوند.

بلافیل

بلافیل، فیلر لبی کلاژنی است که شامل ترکیبات کلاژن گاوی و دانه های پلی متیل متاکریلات می باشد. در درجه اول، این فیلر با پر کردن پوست و همچنین تحریک کلاژن سازی پوست، برای درمان جای جوش به کار برده می شد. بلافیل در حال حاضر برای برجسته سازی لب تائید شده نیست؛ اما گاهی اوقات، برای گوشتی کردن لب ها بدون مجوز استفاده می شود. تأثیرات بلافیل نسبت به فیلرهای جایگزین دیگر با دوام تر است و به طور متوسط پنج سال ماندگاری دارد.

کدام یک از ژل های لبی بهترین هستند؟

انواع فیلرهای ذکر شده در زیر بهترین برای برجسته سازی لب هستند و برای این منظور ساخته شده اند:

  • ژوویدرم آلترا XC
  • ژوویدرم ولبلا XC
  • رستیلین سیلک

ماندگاری اثرات ژوویدرم (تا یک سال) نسبت به رستیلین (به طور متوسط 10 ماه) بیشتر می باشد.

 ژل های طبیعی لب چیستند؟ 

در حالی که کلاژن و هیالورونیک اسید هر دو در بدن به طور طبیعی تولید می شوند، ژل های لبی حاوی مواد تشکیل دهنده تولید شده در آزمایشگاه هستند.

اگر به دنبال ژل های طبیعی لبی جایگزین هستید، سعی کنید از محصولات برجسته کننده لبی موضعی که دارای مواد تشکیل دهنده طبیعی مثل نعنا و دارچین هستند استفاده کنید. این مواد همانند محرک های ملایم عمل می کند و جریان خون را در لب ها افزایش می دهند و ظاهر لب ها را برجسته تر می کنند.

در طول درمان انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟


تکنیک های برجسته سازی لب ها با تزریق ژل را می تواند به سرعت در مطب پزشک با هیچ یا کمی هدر رفت زمان انجام داد.

 

درمان با تزریق ژل لب

 

قبل از تزریقات، می توان از بی حس کننده موضعی برای کم کردن آزردگی استفاده شود. گاهی اوقات، می توان تزریقات مسدود کننده عصبی را قبل از درمان برای بی حسی کامل لب به کار برد که شبیه به تزریق بی حسی است که برای درد دهان در دندان پزشکی به کار می رود. قرار دادن یخ روی لب ها قبل از تزریق نیز برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر و کم کردن ورم و کبودی مفید است. بعد از اینکه محل تزریق به دقت علامت گذاری شد، سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق ژل به داخل لب ها استفاده می شود.

بعد از تزریق، می توان برای کاهش آزردگی و کنترل التهاب، بر روی ناحیه تحت تزریق، یخ قرار داد.

اما نباید هیچ فشار شدیدی روی ناحیه تحت درمان وارد شود. بهتر است از استفاده رژ لب یا محصولات مربوط به لب بعد از درمان اجتناب شود. باید سریعاً متوجه تغییرات بشوید و بعد از بهبود نیز، لب ها باید به نظر طبیعی باشند.

آیا برجسته سازی لب مناسب شما هست؟


برای جواب به این سؤال، باید اول از خود بپرسید که چرا می خواهید حالت لبانتان را تغییر بدهید.

فقط اگر به درستی می خواهید ظاهر خود را تغییر بدهید، باید تحت این درمان قرار بگیرید.

و اگر به برجسته سازی لب هایتان برای خوشحال کردن فردی دیگر یا ایجاد یک تصویر بی نقص فکر می کنید، شاید باید تجدید نظر کنید و همچنین باید در مورد نتیجه، واقع نگر باشید. شاید برجسته کردن لب، لب های شما را پرتر و برجسته تر کند، اما خود شما و شخصیت شما بعد از ترک مطب تغییری نخواهد کرد.

احتمالاً پزشک با شما در مورد مزایا و مضرات گزینه های برجسته سازی لب صحبت کند و در اینکه چه تکنیک یا محصولی مناسب شماست، نظراتی بدهد.

قبل از انجام برجسته سازی لب باید در شرایط سلامتی مناسب و فردی غیر سیگاری باشید. اگر شرایط زیر را دارید، برجسته سازی لب برای شما مناسب نمی باشد:

  • عفونت فعال مثلاً تبخال دهانی
  • دیابت
  • لوپوس
  • مشکل در انعقاد خون

اگر در حال حاضر یا گذشته تبخال دهانی داشتید، باید قبل از انجام درمان پزشک را مطلع کنید. اگر آلرژی مشخص یا آلرژی نسبت به لیدوکائین دارید، قبل از شروع درمان پزشک را مطلع کنید. همچنین در مورد هر دارویی، به صورت تجویز شده یا بدون نسخه و داروهای گیاهی که استفاده می کنید نیز پزشک را مطلع بفرمایید.

عوارض جانبی و خطرات 

عوارض جانبی فیلرهای هیالورنیک اسید موقتند، باید فقط چند روز ماندگاری داشته باشند و شامل:

  • خونریزی در محل تزریق
  • کبودی و التهاب
  • قرمزی و دردناک بودن در محل تزریق
  • ایجاد دوباره تبخال یا تاول در نواحی اطراف لب

عوارض جانبی جدی تر شامل:

  • التهاب شدید و طولانی مدت یا کبودی که یک هفته تا ده روز طول بکشد
  • عدم تقارن لب
  • برآمدگی و نامتوازن بودن لب
  • عفونت
  • تزریق در داخل رگ های خونی که باعث از دست دادن بافت شود
  • زخم، علامت زخم یا سفتی لب
  • واکنش آلرژیک که منجر به قرمزی، تورم یا خارش در اطراف لب بشود

اگر تب یا التهاب شدید مشاهده شد، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ


آیا تزریق لبی بی خطر است؟ 

بله. تمامی برند های تولید کننده ژل تزریقی نام برده شده دارای تأییدیه FDA (سازمان غذا و دارو) هستند و میلیون ها بار بدون گزارش هیچ عوارضی، استفاده شده اند.

چه مقدار فیلر لب نیاز دارم؟

مقدار فیلری که دریافت می کنید در نهایت بستگی به شما دارد و می توانید به متخصص خود بگویید چه می خواهید و او برنامه درمانی مناسبی را برای شما ایجاد می کند و کاملاً بستگی به این دارد که آیا شما لب های گوشتی و برجسته می خواهید یا اضافه کردن مقدار کمی حجم برای شما کافی است.

آیا تزریق لب دردناک است؟

ممکن است مقدار کمی آزردگی در طول درمان حس شود، اما نباید زیاد در مورد آن نگران بود.

پیشاپیش کرم بی حسی دریافت می کنید و فیلرهای فعلی حاوی لیدوکائین اند تا احساس راحتی را بیشتر کنید.

تزریق لب چه حسی دارد؟

در ابتدا کرم یا تزریق بی حسی انجام می شود که باعث می شود درد قابل تحمل تری را نسبت به وکس کردن حس کنید.

لب های شما ممکن است کمی حساس بشوند و برای چند روز آینده التهاب داشته باشند.

مقالات مرتبط