مشاوره رایگان
واتساپ

تزریق ژل لب به مدل عروسکی

۲۵ دی ۱۴۰۰

بزرگ کردن لب با ژل و خصوصاً تزریق ژل لبِ مدل عروسکی همیشه جزء درمان‌های پرطرفدار بوده‌ است. در این نوع درمان، برای رفع مشکلاتی مثل بدشکلی، نازک بودن یا از دست رفتن حجم لب‌ها از اسید هیالورونیک جهت بهبود شکل یا حجم آ‌ن‌ها استفاده می‌شود. به علاوه، پزشک حتی می‌تواند با تزریق ژل، خط دور لب‌هایتان را هم مطابق میل شما اصلاح کند. البته، ناگفته نماند که نتیجه عمل بزرگ کردن لب تا حد زیادی به ذوق هنری پزشک بستگی دارد.

انجام تکنیک روسی ژل لب مدل عروسکی نیازمند ذوق هنری است، بنابراین پیدا کردن یک کلینیک قابل اعتماد برای انجام این نوع تزریق، اهمیت خیلی زیادی دارد. کلینیک زیبایی دکتر احمدی یکی از بهترین مراکز درمانی در تهران (زعفرانیه – مقدس اردبیلی) است که تزریق ژل لب مدل عروسکی را برای مراجعین خود ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا تکنیک تزریق ژل لب مدل عروسکی برایتان مناسب است یا خیر، با شماره 02122026697 تماس بگیرید و یک نوبت مشاوره دریافت کنید.

لب مدل عروسکی چه شکلی است؟


ژل لب‌ مدل عروسکی، کلاً با اکثر مدل‌های تزریق ژل لب تفاوت دارد. این تکنیک جدید، شکل جدیدی را برای لب‌ها عرضه کرده که ظاهر تخت‌تر و پهن‌تری به لب‌ها می‌دهد که به طور طبیعی با ظاهر لب‌های زنان روسی همخوانی دارد. استفاده از این تکنیک، در واقع پاسخی بود به تمایل روز افزون به لب‌های بزرگ‌تر و قلوه‌ای‌تر، آن‌ هم بدون نگرانی از جابجایی ژل یا لب‌های اردکی که بسیاری از افراد موقع تزریق ژل از آن اجتناب می‌کنند. لب‌های مدل عروسکی برگرفته از شکل عروسک‌های سنتی روسی است که در آن‌ها، لب‌ها یک حالت قلب مانند در وسط داشته و ظاهر تخت‌تر و پهن‌تری دارند. البته، این شکل لب‌ها مناسب هر کسی نبوده و هرچند که این تکنیک از حرکت کردن ژل در زیر پوستی جلوگیری می‌کند، اما نتیجه آن لزوماً از تکنیک‌های معمول‌تر تزریق ژل لب طبیعی‌تر نیست.

 مزایای تزریق ژل لب مدل عروسکی


یکی از مهمترین مزایای عمل تزریق ژل لب عروسکی این است که می‌توانید نتیجه را فوراً ببینید و به علاوه، کاملاً بر مقدار تغییر ظاهر لبتان کنترل داشته باشید.

لب‌هایی پُرتر با ظاهری طبیعی‌

ژل‌ها، به دلیل داشتن ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک، توانایی خارق‌العاده‌ای در تولید ظاهری طبیعی دارند. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود داشته و از ایجاد کبودی در طول عمل جلوگیری می‌کند. به علاوه، بدن ژل را به طور طبیعی جذب می‌کند که در این حالت می‌توان هر شش ماه یک بار به لب‌ها ژل تزریق کرده و پُری آن‌ها را حفظ کرد.

کمترین عوارض جانبی ممکن

به گفته متخصصان زیبایی، ژل‌های اسید هیالورونیک به ندرت باعث هرگونه عوارض جانبی و واکنش‌های آلرژیک در بیماران می‌شوند. البته، شخصی که برای تزریق مراجعه می‌کند می‌بایست در همان جلسه مشاوره اولیه، آلرژی‌هایی که دارد یا هرگونه دارویی که مصرف می‌کند را به پزشک اطلاع بدهد. این کار کمک می‌کند تا پزشک ژل مناسب را متناسب با نیازهای بیمار انتخاب کند. اگر پزشک احتمال بدهد که بیمار به یکی از ترکیبات موجود در یک ژل به خصوص آلرژی دارد، در این صورت یک تست جزئی انجام می‌دهد تا بتواند واکنش بدن بیمار به آن ژل را بررسی کند.

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل لب مدل عروسکی


کاندیدای مناسب برای تزریق ژل لب مدل عروسکی

اکثر افراد کاندیداهای مناسبی برای تزریق ژل مدل عروسکی هستند، با این حال کاندیدای ایده‌آل برای این عمل کسی است که لب‌های او به کار کمی نیاز داشته باشد، سیگار نکشد و از وضعیت سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد. برای افراد سیگاری دوره ی بهبودی، بیشتر طول می‌کشد. به همین خاطر، نرخ موفقیت طولانی مدت تزریق ژل، بین افراد غیرسیگاری بیشتر است. به علاوه، اگر قصد تزریق ژل دارید، خیلی مهم است که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از درمانتان داشته باشید و این را هم در نظر بگیرید که ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید.

به علاوه، توجه داشته باشید که ژل‌های تزریقی برای بهبود موقت ظاهر شما طراحی شده‌اند. به عبارت دیگر، ژل‌های تزریقی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند بدون نیاز به انجام هرگونه درمان تهاجمی، تغییر قابل توجهی در ظاهرتان ایجاد کنند که می‌تواند تا دو سال دوام داشته باشد.

عمل تزریق ژل لب مدل عروسکی


عمل تزریق ژل لب مدل عروسکی

تکنیک تزریق ژل لب مدل عروسکی کاملاً با سایر تکنیک‌های تزریق ژل تفاوت دارد و این چیزی است که موقع تصمیم‌گیری درباره روش درمانتان حتماً باید آن را مد نظر قرار بدهید. در کل، قیمت و طول مدت عمل دو عامل اصلی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

در این تکنیک قطره‌های کوچکی از ژل به لب تزریق می‌شود؛ تمرکز پزشک خصوصاً بر مرکز لب خواهد بود تا آن ظاهر قلب مانند به دست بیاید. برخلاف روش سنتی بزرگ کردن لب که در آن ژل به صورت افقی تزریق می‌شود، در اینجا ژل به صورت عمودی به چند نقطه از لب تزریق شده و از قاعده لب به بالای آن کشیده می‌شود. لب‌های روسی به جای حجم، ارتفاع بیشتری دارند، که این باعث می‌شود به مواد بیشتری برای دستیابی به ظاهر مورد نظر نیاز بوده و در نتیجه انجام تزریقات زمان بیشتری ببرد.

در تکنیک‌های سنتی، تزریق ژل بین 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد. اما، در مدل عروسکی به دلیل اینکه ژل بیشتری استفاده می‌شود، زمان بیشتری هم برای تزریقات نیاز است که این باعث می‌شود مدت جلسه درمان تا 30 الی 45 دقیقه افزایش پیدا کند.

نحوه آماده شدن برای تزریق ژل لب عروسکی


سه تا چهار روز قبل از جلسه تزریق، مصرف تمام مکمل‌ها، آسپرین و ادویل را متوقف کرده و از مصرف الکل خودداری کنید. از آنجا که مواد ذکر شده رقیق کننده خون هستند، آن‌ها می‌توانند کبودی یا ورم شما را بدتر کنند.

روز قبل از جلسه درمان غذاهای سالم بخورید و آب فراوان بنوشید. این کار باعث می‌شود که بدنتان آرام‌تر شده و در صورتی که مضطرب هستید یا از سوزن می‌ترسید از غش کردنتان جلوگیری می‌کند. پروتئین بدن را آرام می‌کند و هرچه بدنتان آرام‌تر باشد در طول درمان راحت‌تر خواهید بود.

اگر تا به حال تاول تبخالی داشته‌اید حتماً باید متخصص پوست یا جراح پلاستیک را در جریان بگذارید. تزریق به لب می‌تواند باعث تحریک یا فعال کردن ویروس و گسترش آن به تمام نواحی مورد تزریق شود.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب مدل عروسکی


مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب مدل عروسکی

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب در کل شامل دو بخش است: یکی کارهایی که باید از آن‌ها خودداری کنید و دیگری کارهایی که باید برای سرعت بخشیدن به بهبودی‌تان انجام بدهید.

بعد از تزریق ژل لب به هیچگونه استراحتی نیاز نیست. البته، بدن برای بهبودی کامل به زمان نیاز دارد، پس برای کسب بهترین نتیجه از تزریق ژل لبتان، به توصیه‌های زیر عمل کنید.

رعایت نظافت، مهمترین بخش مراقبت‌های بعد از درمان است. حتماً فقط از ماسک‌های نو و تمیز استفاده کنید، روبالشی‌هایتان را بشویید، حوله‌هایتان حتماً باید تمیز باشند، از استفاده از رژ لب‌های قدیمی‌تان خودداری کنید و هر چیزی که ممکن است با لب‌هایتان تماس پیدا کند را تمیز کنید.

در طول دوره مراقبت‌های بعد از درمان چه کارهایی باید انجام داد؟

آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب یکی از بخش‌های اصلی مراقبت‌های بعد از هرگونه تزریق ژل لب است. پس مقدار زیادی مایعات ساده بنوشید. البته، آب از همه بهتر است. مصرف آب به فرایند طبیعی بهبودی بدن بعد از دریافت یک ماده خارجی (مثل ژل) کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار هم به این فرایند کمک می‌کنند.

از یخ استفاده کنید

در اینجا هم مثل هر ورم دیگری، یک کیسه یخ ساده یا حتی یک کیسه سبزیجات یخ زده، می‌تواند کمک زیادی به وضعیت شما بکند. یخ را در یک حوله بپیچید و بعد استفاده کنید چرا که تماس مستقیم یخ با لب‌های ورم کرده و حساستان می‌تواند باعث یخ‌زدگی آن‌ها شود.

موقع خواب، سر بالاتر از بدن باشد

برای اینکه از جمع شدن خون در ناحیه درمان شده جلوگیری کنید، موقع خواب با استفاده از یک بالش اضافی سرتان را از بدنتان بالاتر نگه‌دارید.

در طول دوره مراقبت‌های بعد از درمان از چه کارهایی باید اجتناب کرد؟

کارهایی که بعد از درمان‌ می‌بایست از انجام آن‌ها اجتناب کنید عبارتند از:

به مدت 48 ساعت از ورزش سنگین خودداری کنید

فعالیت شدید فیزیکی ضربان قلب و جریان خون را افزایش می‌دهد که این می‌تواند باعث ورم و کبودی شود. به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از درمان از جاگینگ، شنا کردن و سایر تمرینات سخت فیزیکی خودداری کنید.

از برخی داروها اجتناب کنید

24 تا 48 ساعت قبل از جلسه درمان از مواد رقیق کننده خون مثل آسپرین، ایبوپروفن و روغن ماهی خودداری کنید. این داروها و مکمل‌ها احتمال خونریزی و کبودی ناشی از درمان را افزایش می‌دهند.

از مصرف الکل خودداری کنید

الکل به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می‌کند، بنابراین حداقل 24 ساعت بعد از تزریق ژل از مصرف آن خودداری کنید. الکل همچنین می‌تواند باعث التهاب، افزایش احتمال کبودی و بدتر شدن ورم شود. به علاوه، بهتر است از چند روز قبل از جلسه درمان هم از مصرف الکل اجتناب شود.

پرواز نکنید

بعد از درمان، حداقل به مدت یک هفته از انجام مسافرت‌های هوایی خودداری کنید، چراکه فشار هوای داخل هواپیما می‌تواند ورم و کبودی‌تان را بدتر کند.

نتیجه تزریق ژل لب مدل عروسکی


نتیجه تزریق ژل لب مدل عروسکی

تکنیک لب عروسکی، ارتفاع لب‌ها را افزایش داده و طول شیار بین لب بالا و بینی (فیلتروم) و همچنین فاصله بین لب پایین و چانه را کاهش می‌دهد. به علاوه، این تکنیک خط دور لب را هم برجسته‌تر و مشخص‌تر می‌کند؛ البته با این همه تغییرات، باز هم لب‌ها از زاویه نیم‌رخ همچنان نسبتاً تخت باقی می‌ماند. ژل تزریق شده به لب 9 تا 12 ماه دوام دارد، با این حال، برای حفظ شکل به دست آمده توصیه می‌شود به طور منظم تزریقات ترمیمی و اصلاحی (روتوش) را انجام دهید.

عوارض جانبی و ریسک‌های تزریق ژل لب مدل عروسکی


عوارض جانبی ژل‌ها، که موقتی بوده و معمولاً بعد از چند روز رفع می‌شوند، عبارتند از:

  • خونریزی از محل تزریق‌ها
  • ورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت به لمس در محل تزریق‌ها
  • فعال شدن تاول‌های تبخالی لب‌ها یا نواحی اطراف آن‌ها

برخی از افراد هم به ژل‌ها حساسیت دارند که این باعث قرمزی، ورم یا خارش در اطراف لب‌های آن‌ها می‌شود. اگر شما هم دچار این علائم شدید فوراً با پزشکتان تماس بگیرید.

برخی از پرسش‌های متداول درباره تکنیک ژل لب عروسکی


آیا تکنیک ژل لب مدل عروسکی درد دارد؟

خیر. از آنجا که ژل به جای مرز لب‌ها در قاعده آن‌ها تزریق می‌شود، تزریق بیشتر احساس قلقلک ایجاد می‌کند تا درد.

تزریق ژل لب عروسکی چقدر هزینه دارد؟

قیمت تزریق ژل و بزرگ کردن لب تا حد زیادی به کلینیک و محل آن بستگی دارد، اما به هر حال تکنیک ژل لب عروسکی می‌تواند از تکنیک‌های معمول تزریق ژل لب گران‌تر تمام شود. برای دستیابی به ظاهر تخت و پهن لب‌های عروسکی، به ژل بیشتری نیاز است، که همین باعث افزایش قیمت می‌شود.

آیا ژل‌های لب، بعدها باعث کوچکتر شدن اندازه لب می‌شوند؟

تزریق ژل لب، بعدها باعث کوچک شدن اندازه لب‌ها نمی‌شود، البته اسید هیالورونیک مورد استفاده در ژل‌ها به تدریج جذب بدن خواهد شد، که این باعث این تصور می‌شود که لب‌ها در حال کوچک شدن هستند. در هر صورت، لب‌ها از اندازه قبل از درمان کوچکتر نخواهند شد.

آیا می‌توانم بعد از تزریق ژل لب از بالم لب (Lip Balm) استفاده کنم؟

بعد از درمان می‌توانید از بالم لب استفاده کنید، البته به شرطی که قبلاً در آن باز نشده باشد. بالم را به آرامی روی لب‌ها بکشید چراکه فشار باعث ایجاد ورم می‌شود.

آیا اگر لب عروسکی برایم مناسب نبود، می‌توانم لب‌هایم را به حالت اول برگردانم؟

بله. اگر از ژل اسید هیالورونیک استفاده شده باشد، می‌توان آن را حل کرد. یک متخصص می‌تواند در یک تا سه جلسه ژل لب تزریق شده را بدون تغییر در شکل طبیعی لب‌هایتان حل کند.

نتیجه تزریق ژل لب قاعدتاً چقدر باید دوام داشته باشد؟

به طور متوسط، بین 6 تا 12 ماه دوام خواهد داشت.

آیا تکنیک عروسکی باعث کبودی یا ورم بیشتر می‌شود؟

در تکنیک عروسکی، چند تزریق با مقادیر کمتری انجام می‌شود، که بنابراین ممکن است کبودی‌ها بیشتر به چشم بیایند، البته این کبودی‌ها بدون هیچ مشکلی رفع می‌شوند.

بعد از تزریق ژل، لب‌ها تا چه مدت ورم خواهند داشت؟

معمولاً ورم ناشی از تزریق ژل لب ظرف یک هفته رفع می‌شود.

آیا ماساژ لب‌ها بعد از تزریق ژل مفید است؟

بعد از درمان لب‌هایتان را ماساژ ندهید. وارد آوردن هرگونه فشاری به لب‌های تزریق شده، می‌تواند باعث ورم و کبودی آن‌ها شود.

مقالات مرتبط