مشاوره رایگان
واتساپ

جوان‌سازی صورت با اندولیفت

۹ بهمن ۱۴۰۰

اندولیفت یک متدی خلاقانه و نوین در عرصه استفاده از تکنولوژی لیزر می باشد که این روشی است که در قالب یک پروسه همزمان باعث جوان سازی پوست، فرم دهی و ترمیم بافت های صورت می شود.

همزمان با افزایش سن, شاهد تخریب و تحلیل تدریجی رشته های پروتئینی کلاژن و الاستین در بافت های زیرین پوست خواهیم بود که نتیجه می دهد به ایجاد افتادگی در بافت پوست، کاهش حجم بافت و ظاهر پیری در چهره انسان پدیدار می شود. این افتادگی پوست در ناحیه پوست صورت، چانه، گردن و پوست زیر چشم ها، امروزه به گونه موفقیت امیزی قابل درمان و ترمیم است درحالی که اصلا به روش تهاجمی جراحی نیازی ندارد.

اندولیفت یک روشی است جهت درمان و ترمیم افتادگی در پوست افراد مسن  با حداقل میزان تهاجم بافتی. اثرات این روش درمانی  هم بر لایه های زیرین و هم لایه های سطحی پوست موثر است که همزمان باعث تحریک تولید و سنتز کلاژن در پوست و هم کاهش میزان بافت چربی  اضافی پوست می شود. این پروسه به علت این دواثر یاد شده می تواند نسبت به روش استفاده از فیلرها به صورت تنها و مجزا  (ترکیبات تزریقی پرکننده) سطح بهتری از ترمیم را ارائه می دهد. همچنین اندولیفت می تواند به عنوان گام بعدی در پیش از انکه بیمار اقدام  کند به عمل تهاجمی جراحی  ترمیمی پوست، مورد بررسی قرار گیرد.

 

پروسه جوان سازی اندولیفت چگونه است؟


در روش اندولیفت، فیبرهای نازک رشته ای نوری (با طول موج معین طراحی شده) را درست در زیر لابه پوست، بخش هیپودرم وارد می کنند. در حالی که این فیبر های میکرو نوری معین از ساختار درم (پوست) عبور می کنند به عنوان یک مسیر نوری درون پوستی عمل می کنند که سبب انتقال انرژی لیزر به بافت پوست می شود. این انتقال انرژی سبب جمع شدن بافت پوست شده و ترمیم افتادگی پوست به صورت سریع و زودبازده (به سرعت بعد از ترمیم این جمع شوندگی پوست قابل رویت است.)

همچنین لیزر سلول های چربی پوست و اب پوست را مورد هدف قرار داده و حرارت را به این دو جز پوست منتقل می کند، و به طور همزمان باعث تحریک کلاژن سازی وترمیم پوست میشود. در صورتی که بخواهیم یک شیوه ترمیمی با اثری ملموس و قابل توجه را پیشنهاد بدهیم، می توانیم اندولیفت را توصیه کنیم چرا که تنها بیمار میزان ناراحتی اندکی را (که حاصل از عبور پرتوهای نور از بافت پوست است و سبب بروز میکرو تونل هایی در امتداد جهت بردار های گرانشی لیزر است) تحل می کند در حالی که نتیجه ان یک ترمیم سریع و ملموس در ترمیم افتادگی پوست است

درست بعد از اعمال درمان، رشته های نوری ورودی که این رشته های نوری در ناحیه ورودی پوست از بین می روند (رشته ای نوری ترمیمی تنها از یک نوع نیستند بلکه میزان قطر نوری ساختار طراحی شده انان از بکدیگر متفاوت است و بر مبنا میزان قطر نوری انها در پوست نواحی متفاوت بدن به جهت تابش درمانی استفاده می شوند.)

ترکیبات تزریقی پرکننده

کاربردهای لیزر اندولیفت


کاربردهای لیزر اندولیفت

فعالیت اصلی روش درمانی اندولیفت، تحریک جمع شدن پوست است، به عبارتی دیگر جمع شوندگی و کاهش سستی پوست به لطف فعال سازی پروسه تولید کلاژن در پوست به واسطه فیبرهای نوری در این متد درمانی است و همچنین فعال سازی مجموعه فعالیت های متابولیکی  در ماتریکس خارج سلولی بافت پوست می باشد.

این  نتیجه جمع شدن پوست در متد اندولیفت به شدت وابسته است به خصوصیت عملکرد اختصاصی پرتو های لیزر که این عملکرد اختصاصی مسبب ایجاد واکنشات خاص و معینی با دو هدف اختصاص در بدن انسان یعنی ترکیب اب و چربی بدن انسان، می باشد. (پرتوهای لیزر به صورت اختصاصی مسبب ایجاد واکنشات معینی با ترکیبات اب و چربی در بدن می شوند)

درمان اندولیفت چندین هدف و اثر را در بدن به دنبال دارد:

ترمیم و ساخت مجدد هر دو قسمت بافت های زیرین و بافت های سطحی پوست

اثرات درمانی ان هم به صورت زودبازده و هم مدت ماندگاری ان به میزان مدت متوسط تا میزان مدت ماندگاری طولانی مدت است به علت انکه این ترمیم شوندگی برمبنا تولید کلاژن است. به طور خلاصه می توان گفت که به علت انکه مبنا درمان، تولید و سنتز کلازن است ناحیه تحت درمان تا مدت ها حتی تا بعد از چند ماه فرایند ترمیم را ادامه می دهد (علاوه بر انکه به صورت سریع نیز پاسخ ملموسی نشان داده است)

سبب انقباض و جمع شوندگی سپتوم های اتصالی پوست می شود

مسبب تحریک تولید رشته های کلاژن و در صورت لزوم موجب کاهش بافت چربی اضافی پوست می شود.

مزایای جوان سازی صورت با متد اندولیفت:


روشی با حداقل میزان تهاجم بافتی

نتایجی سریع و در عین حال با اثراتی ملموس و قابل توجه

تنها یک بار نیاز به اعمال درمان دارد

امنیت و ایمنی پزشکی در متد

حداقل میزان و یا فقدان نیاز به مراقبت های بعد از انجام عمل ترمیم پوست

دقت و صحت  متد درمانی

روشی بدون برش و حرکت تهاجمی

عدم نیاز به بیهوشی و تنها از تکنیک خنک سازی استفاده می شود

عدم خون ریزی و عدم ایجاد هماتوم در ناحیه مورد ترمیم

هزینه درمان بسیار مقرون به صرفه و کم تر از میزان هزینه جراحی ترمیم صورت است

پروسه درمان به صورت ترکیبی است با استفاده از لیزر فرکشنال غیرسایشی (متدی است که در طی ان پرتو لیزر تجزیه شده و به صورت هزاران ذره مجزا وارد پوست می شوند که منجر به افزایش سرعت بهبود پوست می شود)

این روش درمانی می تواند همراه با سایر روش های درمانی زیبایی باشد.

علاوه بر پوست صورت، کدام نواحی از بدن می تواند با اندولیفت ترمیم شود؟


اندولیفت به جهت ترمیم کل پوست صورت شامل: ترمیم افتادگی های پوست با درجه خفیف و تجمع چربی در زیر پوست اندام های یک سوم پایین صورت (چین حاصل از تجمع چربی در قسمت چانه، گونه ها، دهان، خط فک) و پوست ناحیه گردن که این ترمیم های یاد شده را فراتر و بهتر از میزان ترمیم شل شدگی پوست در ناحبه پوست پایین پلک انجام می دهد.

اندولیفت به واسطه ایجاد منافذ میکروسکپی حاصل از تابش امواج ورودی به پوست باعث تحریک ذوب سازی چربی زیر پوست می شود و به طور همزمان که چربی ذوب می شود منجر به ایجاد جمع شوندگی در پوست می شود. به دلیل این شیوه از متد کاری در اندولیفت، این روش بسیار مناسب برای ترمیم پوست ناحیه غبغب و پوست شل شده ی زیر چانه محسوب می شود.

علاوه بر این بر پایه و اشاره به نتایج بدنی دریافت شده می توان از این روش جهت ترمیم پوست در نواحی: شکم – ناحیه باسن – زانوها، ناحیه پری ران، قسمت داخلی ران و مچ پا  نیز استفاده نمود. در این نواحی، لیزر اندولیفت با اثر گرمایشی و سوزاندن چربی و اثر لیفتی که دارد باعث کشیدن و جمع شدن پوست این نواحی می شود.

 در ادامه می توانید عکس های قبل و بعد از لیزر اندولیفت برای صورت و سایر نواحی بدن را مشاهده کنید:

در ادامه می توانید عکس های قبل و بعد از لیزر اندولیفت برای صورت و سایر نواحی بدن را مشاهده کنید

.در ادامه می توانید عکس های قبل و بعد از لیزر اندولیفت برای صورت و سایر نواحی بدن را مشاهده کنید

چه کسی کیس مناسب برای انجام اندولیفت ترمیمی صورت است؟


پروسه درمانی مناسب تمامی انواع پوست ها و تمام افراد در سنین مختلف می باشد. اما افرادی که درجه شل شدگی پوست آنها شدید است باید عمل جراحی نیز انجام دهند تا بتواننند نتیجه ای ملموس و قابل توجهی را مشاهده کنند.

در صورتی که واجد شرایط زیر هستید، اندولیفت به شما توصیه نمی شود:

در صورت بارداری

درصورتی که ساختار هایی مانند ضربان ساز، دیفیبریلاتور داخلی و هرگونه ساختار های الکترونیکی مانیتورکننده در بدن مانند مانیتور میزان سطح گلوکز که درون بدن جایگذاری شده اند.

وجود هرگونه ایمپلنت ساختارهای فلزی در بدن، ساختار های سیلیکونی و یا مواد شیمیایی تزریق شده در بدن

درصورت داشتن پیشینه بیماری هایی که با ایجاد حرارت تحریک شده و عود می کنند مانند بیماری ویروسی هرپس سیمکمپلکس عود کننده در ناحیه تحت درمان بدن.

در صورت وجود التهابات و نواحی فعال و تحریک شده پوست و اسیب های پوستی در ناحبه مورد نظر ترمیمی مانند زخم، پسوریازیس، اگزما و بثورات پوستی و یا نواحی از پوست که بیش از حد برنزه شده و یا به تازگی برنزه شده مشمول دریافت ترمیم اندولیفت نخواهند یود.

چه زمانی مشاهده نتیجه ترمیم اندولیفت قابل مشاهده است؟


اندولیفت یکی از چند روش ترمیمی با حداقل تهاجم بافتی است که اثری سریع در جوان سازی و جمع شوندگی پوست نشان می دهد. در طول دوره چند هفته ای درمان، تولید کلاژن پوست شروع شده و به صورت پیوسته ادامه می یابد تا مدت زمان 6 تا 12 ماه بعد از زمان انجام اندولیفت. درمان اندولیفت در نتیجه باعث ایجاد یک ترمیم ادامه دارمی شود درصورتی که همراه با انجام تکراری  روش های تکرار ترمیم  اعمال شود.

آیا اندولیفت نیازمند استفاده از  روش تهاجم بافتی است؟


فیبرهای نازک نوری مومانند می توانند تنها از راه سوراخ های بسیار کوچک وارد لایه های پوست شده و هیچ نیازی نیست که بیمار بیهوش شود و یا در محل ترمیم از بخیه استفاده شود. در ناحیه تحت ترمیم میزان خفیفی از قرمزی و التهاب و تورم قابل مشاهده است که در نهایت تا چندساعت این عوارض ماندگار است. هیچ بانداژ و یا پانسمانی مورد نیاز نیست و شما می توانید به فعالیت های نرمال و روزانه خود بعد از اعمال اندولیفت بپردازید.

ماندگاری و جوان سازی صورت با اندولیفت


همانند تمامی پروسه های درمانی در سایر رشته های پزشکی، در عرصه درمان زیبایی نیز پاسخ ترمیمی و نتیجه عمل و مدت زمان اثر متناسب است با شرایط بیمار. اگر پزشک لازم بداند تشخیص بدهد می تواند اندولیف به تکرار بدون ایجاد عوارض جانبی اعمال شود.

چه مدت این پروسه درمان طول می کشد؟


مدت دروه ترمیم براساس میزان مساحتی از پوست است که تحت ترمیم و درمان است. با این حال، این مدت دوره از 5 دقیقه تنها برای ترمیم یک قسمت از صورت (برای مثال پوست ناحیه غبغب) تا مدت زمان نیم ساعت برای ترمیم کل سطح پوست.

این پروسه نیاز به بیهوشی و یا عمل تهاجمی برشی ندارد و هیچ گونه دردی ایجاد نمی کند و هیچ مدت دوره ریکاوری بعد از عمل نیاز نیست در نتیجه شخص بعد از اندولیفت در طی چند ساعت به فعالیت های روزانه خود بازمیگردد.

ایا اندولیفت می تواند با سایر روش های ترمیمی و جوان سازی همراه و ترکیب شود؟


اندولیفت می تواند اثر هم افزایی و تقویت کنندگی سایر روش های زیبایی – درمانی فعلی را داشته باشد که اندولیفت می تواند به صورت همزمان و یا با تاخیر به همراه سایر پروسه های ترمیمی – زیبایی  اعمال شوند مانند:

  • روش ترمیمی لایه برداری غیرسایشی (به گونه ای که پرتوهای لیزر تجزیه شده عامل انتقال انرژی به لایه های پوستی هستند) که می تواند همراه با اندولیفت اعمال بشود.
  • استفاده همزمان روش HIFU (روشی حاصل از استفاده تراکم بالا امواج سونوگرافی متمرکز شونده در ناحیه پوست) با روش اندولیفت نیز جایز است.
  • ماسک های صورت پچ پوستی (قطعه ای پوشاننده سطح پوست که با سرعتی ثابت و معین دارو / ماده موردنظر را جذ پوست می کند).

هزینه جوان سازی پوست با اندولیفت به چه میزان است؟


میزان دقیق هزینه اندولیفت مبتنی بر میزان مساحت پوستی است که تحت درمان و میزان پیچیدگی مشکل و عارضه پوستی شما (میزان درجه که باید بر پوست شما ترمیم صورت گیرد) که  این میزان پیچیدگی مشکل پوست شما و مساحت تحت درمان در جلسه مشاوره با جراح معین و مشخص خواهد شد و به تناسب ان هزینه دقیق معین خواهد شد.

عوارض جانبی بالقوه و ممکن اندولیفت:

ایجاد عوارضی چون تورم و کبودی تا مدت دوهفته بعد از عمل اندولیفت مورد انتظار است

همانند هر پروسه دیگری که نیازمند استفاده از تجهیزات حرارتی است، ممکن است پوست سوخته شود و یا اینکه در محل ترمیم پوست تغییر رنگ دهد و بیرنگ شود.

اسیب عصبی حاصل از تابش پرتو ها و عمل اندولیفت منجر به اختلال و ضعف عضلات ناحیه اطراف دهان به مدت 3 تا 6 ماه می شود که این مورد نیز یک ریسک و خطر ممکن دیگری است   که البته احتمال وقوع ان بسیار نادر است.

ممکن است در ترمیم پوست و جمع شوندگی ها ایجاد شده هماهنگی متقارن در دو نیمه چهره ایجاد نشود و اختلالات تقارن دو نیمه چهره ایجاد شود و در این صورت به جهت رفع ان بیمارنیاز به درمان بیش تر دارد.

البته در نظر داشته باشید که ریسک ایجاد عوارض جانبی ناخواسته، با مراجعه به پزشک متخصص و انجام اندولیفت در یک کلینیک معتبر بسیار کاهش می یابد.

موارد منع استفاده از اندولیفت:

هیچ مورد منع مصرف اندولیفت وجود ندارد. اما تنها برای احتیاط بیش تر توصیه می شود زمانی که باردار هستید اندولیفت را انجام ندهید.

اندولیفت برای جوان سازی صورت بهتر است یا هایفو؟


هردو روش اندولیفت و هایفو از بهترین و ماندگارترین روش های جوان سازی پوست صورت می باشند. در هایفو از امواج فراصوت متمرکز برای گرم کردن لایه های داخلی پوست و تحریک کلاژن سازی استفاده می شود، در حالی که در اندولیفت از نخ های بسیار باریک مخصوصی برای اثر اشعه ی لیزر بر لایه های عمقی صورت استفاده می شود. عوارض جانبی در هر دو روش بسیار کم و عمدتاً در حد قرمزی موقت می باشد.

اندولیفت علاوه بر اثر تحریک کلاژن سازی پوست اثر چربی سوزی موضعی نیز دارد که این مسئله باعث کاربردی تر شدن اندولیفت به خصوص در سایر نواحی بدن نظیر غبغب، شکم و ران ها می شود.

سوالات متداول


1-آیا یک جلسه عمل اندولیفت برای ترمیم پوست کفایت می کند؟

تعداد جلسات مورد نیاز براساس ساختار بافتی پوست بیمار و میزان شدت مشکل پوستی تعیین و به بیمار قبل از شروع پروسه اندولیفت در مورد تعداد جلسات مورد نیاز توضیح داده می شود. ممکن است که برای پوست هایی با افتادگی شدید نیاز به 2 یا 3 جلسه در طی هر 6 ماه داشته باشد. اما به صورت روتین و میانگین 70 تا 80 درصد بیماران تنها به یک جلسه ترمیمی اندولیفت نیاز دارند.

2- آیا در روش اندولیفت چربی پوست را نیز می سوزانند و از بین می برند و  یا اینکه تنها پروسه آن مبتنی بر جوان سازی بافت یافت پوست است؟

اندولیت 3 حالت دارد: درمان اکنه پوستسفت سازی بافت پوست بر مینا لیپولیز / حذف چربی پوست که جهت ترمیم افتادگی پوست نیازمند نیازمند حذف چربی و سفت سازی پوست هستیم. و در حالت سوم، زمانی که ما نیاز داریم به کاهش میزان افتادگی پوست و یا ترمیم در نواحی که حذف چربی نیازاست (چربی تجمع یافته منشا غذایی دارد) نیاز مند استفاده از دو روش  درمان اندولیفت (اکنه و حذف چربی) به صورت همزمان هستیم.

3- چه زمانی اثرات اندولیفت خود را نشان داده و چه زمانی این اثرات پایان می یابند؟

اندولیفت یکی از نادر پروسه های ترمیمی است که شما اثرات عمل را بتوانید به سرعت مشاهده کنید. اثرات ان تقریبا به مدت 2 تا 5 سال باقی می ماند که البته مدت زمان دقیق ان در این بازه تعیین شده مبتنی بر ساختار منحصر پوست بیمار و میزان شدت مشکل پوستی بیمار است.

4-آیا جوان‌سازی صورت با اندولیفت در دوران بارداری و شیردهی امکان پذیر است؟

خیر. به علت عدم وجود تحقیقات کافی راجع به اثرات اندولیفت بر روی زنان باردار و شیرده، اندولیفت برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود

5-  دوره ریکاروی بعد از انجام لیزردرمانی اندولیفت چگونه است؟

دوره درمان اندولیفت، دوره درمانی اسان و بدون ایجاد ناراحتی خاصی است. هیچ مراقبت خاص و موارد خاص احتیاطی لازم نیست و بیماران درست در زمان بعد از اتمام عمل اندولیفت در درمانگاه به زندگی و فعالیت های روزانه زندگی خود باز می گردند.

6- آیا اندولیفت یک روش ترمیمی همراه با اثرات پایدار است؟

انتظار می رود که اثرات ترمیمی اندولیفت به مدت 2 تا 3 سال باقی بماند. اگرچه به علت پروسه طبیعی پیر شدن پوست بعد از این بازه زمانی چند سال، افتادگی پوست در لایه های عمقی ادامه می یابد. تعدادی ازفاکتور های سبک زندگی نیز می تواند موثر بر ماندگاری اثرات درمانی اندولیفت باشد. رژیم غذایی سالم، ورزش منظم روزانه، منع مصرف نوشیدنی های الکلی و ترک سیگار می تواند کاهنده سرعت و شدت پروسه پیر شدن باشد.

7- آیا اندولیفت برای تمامی انواع پوست مناسب است؟

بله، روش ترمیمی اندولیفت برای تمامی انواع پوست مناسب وبرای تمامی سنین نیز مناسب می باشد. اگرچه افرادی که میزان افتادگی پوست آنها شدید تر است جهت دریافت نتیجه ملموس و قابل مشاهدده نیازمند به عمل جراحی هستند.

مقالات مرتبط