تزریق چربی | ماندگاری + عکس قبل و بعد

۱۹ دی ۱۴۰۲

آیا دوست دارید که به بدن و صورت خود حجم و تراکم داده و کمی اصلاحات روی آنها انجام دهید؛ اما نسبت به استفاده از فیلرها نگرانید و نمی‌خواهید با پروتزها سروکار داشته باشید؟ پس شاید فرایند تزریق چربی راهکار خوبی باشد. تزریق چربی در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی با استفاده از این روش طبیعی کانتورینگ بدن می‌تواند به بهبود، اصلاح یا تعدیل مناطق مشکل‌دار بدنتان به شما کمک کند.

تزریق چربی چیست؟


تزریق چربی به صورت

جراحی تزریق چربی (که با نام پیوند چربی نیز شناخته می‌شود) به جراحی گفته می‌شود که طی آن جراح برای برداشتن چربی از برخی از مناطق خاص بدن از جمله قسمت خارجی ران و تزریق آن به دیگر بخش‌های فاقد حجم بدن از لیپوساکشن استفاده می‌کند. تزریق چربی به دلایل زیادی در میان جراحان پلاستیک و بیمارانشان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

  • اولاً، تزریق چربی جهت رسیدن به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز ارائه یک راهکار طبیعی را می‌کند.
  • علاوه بر این ایده درمان دو ناحیه از بدن (یعنی لاغر شدن یک ناحیه و حجم‌دهی به ناحیه دیگر) خود یک مزیت اضافی به حساب می‌آید.
  • در نهایت، ازآنجاکه تزریق چربی یک روش آتالوگ (مشتق از بدن بیمار) است نسبت به روش ایمپلنت با ریسک کمتری همراه می‌باشد.

محبوب‌ترین انواع جراحی تزریق چربی کدامند؟


تزریق چربی یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی زیبایی می‌باشد و می‌تواند هم صورت و هم بدن را بهبود ببخشد. متخصص زیبایی بسته به اهداف شخصی بیمار و نتیجه دلخواه بیمار، از چربی به دلایل متعددی استفاده می‌کند. در ادامه محبوب‌ترین و رایج‌ترین جراحی‌های تزریق چربی که در مطب درخواست شده‌اند شرح داده شده است.

صورت

تزریق چربی به صورت- تصاویر قبل و بعد

تزریق چربی به صورت (که به‌عنوان گرافت چربی به صورت نیز معروف است) یک روش درمانی بسیار رایج است. تزریق چربی به طرز قابل چشمگیری می‌تواند گونه‌های فرورفته و گود را بهبود ببخشد و چروک‌ها یا خطوط عمیقی که در اطراف چشم یا دهان ظاهر می‌شوند را اصلاح نماید. همچنین این روش را می‌توان جهت حجم‌دهی به لب‌های باریک و بدون برجستگی و کاهش نمود جای آکنه یا فرورفتگی‌های قدیمی پوست مورداستفاده قرار داد. اگر زمانی که به آینه نگاه می‌کنید بر روی پیشانی خود چروک یا بر روی صورتتان خطوط خنده بیشتری می‌بینید ممکن است کاندیدای بسیار خوبی برای انجام این فرایند زیبایی باشید.

دست‌ها 

تزریق چربی به دست

پیری علاوه بر صورت، بر روی دست‌ها نیز می‌تواند تأثیر مخربی داشته باشد. از آنجا که با بالا رفتن سن چربی‌های پشت دست از بین می‌روند، رگ ها و تاندون‌ها شروع به بیرون‌زدگی می‌کنند. دست‌های شما که زمانی جوان بوده‌اند حالا پیر به نظر می‌رسند. تزریق چربی می‌تواند دست‌ها را مجدداً جوان کنند و گذر سال‌ها را از روی ظاهر آنها بردارد. چربی در چندین مکان تزریق می‌گردد و سپس ماساژ داده می‌شود تا تأثیری بی‌نقص، یکنواخت و بادوامی ایجاد کند. این روش کم تهاجم می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.

سینه‌ها

تزریق چربی به سینه
چنانچه حالت سینه‌تان امکان بهتر شدن دارند، اما نمی‌خواهید به سراغ ایمپلنت‌ها بروید پس ممکن است تزریق چربی گزینه‌ای عالی برایتان باشد. روش تزریق چربی که برای افزایش حجم سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد روشی عالی و کاملاً طبیعی برای بهبود حالت سینه‌هاست. از آنجا که در این روش نیازی به استفاده از ایمپلنت‌های سیلیکونی و سالینی نمی‌باشد، این روش، به روشی کاملاً رایج و محبوب تبدیل شده است. متخصص زیبایی در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی تا زمان رسیدن سینه به شکل و سایز مدنظر و دلخواه، چربی را به‌آسانی به درون سینه تزریق می‌کند. طبیعی به نظر رسیدن سینه و حداقل بودن میزان اسکارها نتیجه پایانی تزریق چربی است. تزریق چربی همچنین در میان آن دست از بیمارانی که جهت بازسازی پستان عمل جراحی ماستکتومی انجام داده‌اند نیز رایج است. بسیاری از خانم‌ها مایل‌اند که ظاهر سینه‌شان دوباره طبیعی به نظر برسد و مجدداً احساس عادی بودن کنند. تزریق چربی به آنها این اجازه را می‌دهد که به طبیعی‌ترین راه ممکن به این هدفشان برسند. تزریق چربی می‌تواند به سینه‌ها شکل و حجم مناسبی دهد و نتایج آن می‌تواند طولانی‌مدت باشد.

باسن

تزریق چربی به باسن

در سال‌های اخیر میزان تقاضا برای انجام لیفت برزیلی باسن قطعاً افزایش‌یافته است. چنانچه از ظاهر و نمای باسن خود ناراضی هستید و یا حالت قرار گرفتن لباس‌هایتان بر روی اندامتان راضی نیستید، پس ممکن است فقط لیفت برزیلی باسن راه چاره‌تان باشد. در این روش چربی به ناحیه باسن تزریق می‌شود که این امر باعث می‌شود که بدون استفاده از هیچ‌گونه ماده فیلر مصنوعی یا هیچ‌گونه پروتزی، باسن گردتر و سفت‌تر به نظر برسد. بهتر از همه اینکه چون از چربی خود بدنتان استفاده می‌شود ظاهر باسن نیز کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.

مشاوره


مشاوره تزریق چربی

اولین گام برای تمام بیماران متقاضی تزریق چربی ملاقات با جراح است که از نظر ما بهترین کار برای انجام مشاوره در مورد فرایند جراحی است. در این جلسه مشاوره می‌توانید در مورد نتیجه‌ای که امیدوارید با انجام این فرایند به دست آورید و همچنین جزئیات نتایجی که تحقق آنها با توجه‌ به آناتومی بدنتان امکان‌پذیر و یا امکان‌پذیر نبوده با جراح خود گفتگو کنید.

جراحتان گزینه‌های موجود در پیش رویتان و ارجح‌ترین گزینه‌ای را که با خواسته‌تان تطابق دارد را برایتان شرح می‌دهد. با این مبناگذاری، سنجش‌های مهم متعددی صورت خواهد گرفت و عکس‌های کلینیکی استانداردی تهیه می‌گردد.

ارزیابی حجم چربی موردنیاز یکی از ملاحظات مهمی است که در جلسه مشاوره پیوند چربی به آن پرداخته می‌شود. از آنجا که حجم چربی در طی فرایند آماده‌سازی به نصف کاهش می‌یابد، تقریباً دو برابر حجم چربی موردنیاز برای تزریق باید برداشته شود.

نقاط اهداکننده (مناطقی که چربی از آنها برداشته می‌شود) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در این مورد جراح با شما به توافق نظر می‌رسد. ممکن است لازم باشد از چربی بیش از یک ناحیه از بدن برداشته شود. ناحیه پهلو، شکم، نواحی جانبی ران معمولاً نقاط اهداکننده برای انجام پیوند چربی هستند. اما می‌توان چربی موردنیاز را از هر نقطه دیگری که دارای چربی اضافی است نیز گرفت.

در نهایت، در کنار گفتگو در مورد انتظاراتی که باید بعد از عمل و از دوره بهبودی داشته باشید، در مورد خطرات و عوارض همراه با این فرایند نیز بحث جامعی صورت خواهد گرفت. سوابق پزشکی گذشته‌تان (از جمله جراحی‌های سابق، داروهای مصرفی، آلرژی‌ها و …) و ارزیابی جراح از تناسب‌اندامتان جهت انجام جراحی ثبت می‌شود.

چنانچه جراحتان احساس کند که کاندیدای خوبی برای انجام جراحی هستید جهت بررسی این موضوع که آیا مایل به اقدام به جراحی هستید یا خیر، از شما دعوت به عمل می‌آورد. در غیر اینصورت یک دوره زمانی دوهفته‌ای جهت رسیدگی به موضوع و رسیدن به توافق برایتان در نظر گرفته می‌شود.

در طول این دوره هر چند باری که مایل باشید می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و در مورد جراحی‌های احتمالی با جراحتان گفتگو نمایید.

آیا برای جراحی تزریق چربی کاندیدای خوبی هستم؟ 


عوامل متعددی وجود دارند که تعیین می‌کنند که آیا برای فرایند تزریق چربی کاندیدای خوبی هستید یا خیر.

  • لازم است که کاندیداهای احتمالی به میزان کافی چربی در بدنشان داشته باشند تا پزشک بتواند چربی موردنیاز برای تزریق چربی را از بدن فرد برداشت کند. چنانچه به طرز باورنکردنی لاغر هستید و یا فاقد چربی اضافه در بدنتان باشید پس این احتمال وجود دارد که صلاحیت و شرایط انجام این فرایند را نداشته باشید. متخصص پوست در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی می‌تواند در طی جلسه مشاوره میزان چربی موجود در بدنتان را جهت انجام لیپوساکشن ارزیابی نماید.
  • همچنین لازم است که کاندیداها از سلامتی خوبی برخوردار باشند و بخواهند چربی را به مناطقی از قبیل صورت، سینه، دست‌ها و باسن تزریق کنند که قابلیت بهبودی با تزریق چربی را دارند.
  • از آنجا که سیگارکشیدن می‌تواند مستقیماً بر روی سلامت بافت‌ها و سلول‌ها تأثیر بگذارد پس سیگارکشیدن توصیه نمی‌گردد.
  • اگر چشم‌انداز مثبت و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج حاصل از جراحی دارید.
  • به دنبال بهبود برجستگی‌های بدن از طریق روش ترکیبی لیپوساکشن و افزایش حجم هستید.
  • اگر به دنبال جوان‌سازی ظاهر لایه رویی پوست می‌باشید.
  • چنانچه به دنبال نتایج بادوام‌تری نسبت به آنچه که از فیلرهای پوستی حاصل می‌شود، هستید.
  • چنانچه با استفاده از چربی به‌عنوان یک روش جایگزین و یا در کنار تکنیک سنتی ایمپلنت به دنبال یک راه طبیعی‌تر برای بزرگ و برجسته‌کردن سینه هستید.

برای انجام فرایند تزریق چربی چگونه باید آماده شد؟


تزریق چربی به دست- تصاویر قبل و بعد

چند نکته مهم وجود دارد که جراحتان انجام آنها را پیش از عمل تزریق چربی به شما توصیه می‌کند. این کار جهت کاهش احتمال بروز عوارض، حفظ راحتی شما و اطمینان یافتن از حاصل شدن بهترین نتیجه از درمان صورت می‌گیرد. این نکات عبارتند از:

سیگار نکشید

حتی اگر نمی‌توانید سیگار را برای همیشه ترک کنید بایستی حداقل شش هفته قبل و بعد از انجام هر نوع فرایند پزشکی از جمله تزریق چربی، سیگار را ترک کنید. علت این مسئله این است که به اثبات رسیده که سیگارکشیدن با فرایندهای مختلف بدن از جمله فرایند بهبودی در تعارض است. این بدین معناست که بدنتان در حالت سیگاری بودن در مقایسه با حالتی که اگر غیرسیگاری باشید، زمان بسیار بیشتری برای ریکاوری نیاز دارد. همچنین سیگارکشیدن احتمال بروز عوارضی همچون عفونت و خونریزی را افزایش می‌دهد.

اطمینان حاصل کنید که از وزنتان رضایت دارید 

تزریق چربی راهی برای کاهش وزن نیست. چربی ممکن است از ناحیه‌ای برداشته شود که حجم آن بیشتر از حدی است که شما می‌خواهید و حذف چربی و شکل‌دهی مجدد ناحیه به بهترشدن ظاهر آن منطقه کمک می‌کند. ضمناً، تزریق چربی به بدن ناحیه مورد هدف را بزرگ می‌کند و آن را بهبود می‌بخشد. بااین‌حال مهم است که بدانید هرگونه تغییر وزن چشمگیری می‌تواند باعث تغییر در اندامتان گردد و این مسئله می‌تواند بر روی نتایج عملتان تأثیر بگذارد. برای مثال در صورتی که به ناحیه سینه‌تان چربی تزریق شده باشد، از دست دادن وزن می‌تواند باعث کم شدن حجم و تغییر شکل آنها گردد. نتایج عمل با ماندن در یک وزن ثابت بسیار بهتر حفظ می‌شود.

دستورالعمل‌های پیش از جراحی را دنبال نمایید

پیش از تأیید شدن برای انجام فرایند تزریق چربی، ابتدا در یک جلسه مشاوره حضور می‌یابید تا وضعیت سلامت عمومی و همچنین دلایلتان برای تحت درمان قرار گرفتن بررسی شود. در طول این ملاقات، ممکن است پزشکتان تشخیص دهد برخی از داروهایی که در حال مصرف آنها هستید برای استفاده قبل، حین و پس از جراحی تزریق چربی مناسب نیستند. ممکن است به شما توصیه شود که مصرف این داروها را پیش از جراحی قطع یا داروهای جایگزینی را مصرف نمایید. جهت اطمینان یافتن از بی‌خطر بودن فرایند جراحی، مطمئن شوید که تمام دستورالعمل‌های پیش از عمل مخصوصاً موارد مربوط به مصرف داروها را دنبال نمایید.

تزریق چربی در زعفرانیه، ولنجک چگونه انجام می‌شود؟ 


تزریق چربی در ولنجک چگونه انجام می‌شود

در روز انجام فرایند درمان، جهت بررسی و مرور برنامه درمانی، با متخصص پوست در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی دیدار خواهید کرد. وی بنا به لزوم نقاط اهداکننده و محل‌های تزریق را به‌وسیله نشانگر، نشانه‌گذاری می‌کند و این‌گونه از هایلایت و برجسته‌کردن مکان برش‌ها، مناطق تحت تمرکز و نقاط آناتومیک اطمینان حاصل می‌نماید.

زمانی که به اتاق عمل رفتید یا بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی با یا بدون بیهوشی درون وریدی بر روی شما انجام خواهد شد. پس از تأثیرگذاری ماده بیهوشی، دکتر برش‌های کوچکی را در مناطق اهداکننده ایجاد می‌نماید. از آن نقطه یک لوله نازک و توخالی به نام کانولا مایع تامیسنت را در ناحیه تحت درمان توزیع می‌کند.

سپس کانولای لیپوساکشن امواج اولتراسوند را جهت شل کردن سلول‌های چربی ساطع می‌کند و به‌آرامی آنها را از بدنتان می‌مکد. پس از آنکه ناحیه اهداکننده برجستگی کافی را پیدا کرد سلول‌های چربی برداشت شده با استفاده از سیستمی به نام پیورگرفت تصفیه می‌گردد. هنگامی که سلول‌های چربی زنده از سایر محتویات جدا شدند جهت برجسته‌کردن و حجم‌دهی به ناحیه پذیرنده تزریق می‌شوند.

توصیه‌های مربوط به بهبودی پس از تزریق چربی


هرچند که فرایند تزریق چربی در مقایسه با بسیاری از دیگر جراحی‌های زیبایی کم تهاجمی‌تر است اما باید به یاد داشته باشید که شما در حال سپری دوره بهبودی از دو فرایند جراحی یعنی لیپوساکشن جهت برداشتن چربی اصلی و تزریق آن به ناحیه دلخواه هستید. گفته می‌شود که دوره بهبودی تزریق چربی نسبتاً ساده است. در اینجا ما به مهم‌ترین نکات برای هرچه ساده‌تر کردن روند بهبودی را ارائه نموده‌ایم:

  • کمی احساس ناراحتی خواهید کرد. حتماً داروی تسکین‌دهنده را طبق تجویز مصرف کنید تا مطمئن شوید که بی‌دلیل دردی را متحمل نشوید. همچنین درد کشیدن می‌تواند روند التیام را کُند کند پس جهت بهبودی سریع‌تر، دارویتان را مصرف نمایید.
  • فشار را از روی ناحیه‌ی تحت درمان بردارید. مقداری از چربی تزریق شده به بدن به طور خودکار جذب می‌شود و این امری اجتناب‌ناپذیر است. با این‌ حال برای کسب بهترین نتایج بایستی سعی کنید حداقل دو هفته اول پس از جراحی، فشار را از روی ناحیه تحت درمان بردارید. جراحتان می‌تواند بهترین روش برای این کار را به شما توصیه نماید.
  • شروع به انجام کارهای پی‌درپی نکنید. به شما گفته خواهد شد که حرکت کردن در این مدت چقدر اهمیت دارد و حداقل تا چند هفته اول به جز انجام کارهای اساسی روزمره نباید در هیچ فعالیتی شرکت کنید. انجام ورزش‌های چربی‌سوز حداقل به مدت دو ماه امکان‌پذیر نیست.
  • دستورالعمل‌های بعد از تزریق چربی را که توسط جراح به شما داده شده است را دنبال کنید. آنها چیزهای بیشتری می‌دانند.

چه زمانی می‌توانم نتایج نهایی تزریق چربی را مشاهده کنم؟


چه زمانی می‌توانم نتایج نهایی تزریق چربی را مشاهده کنم

نتایج نهایی، در ابتدا معمولاً حدود ۶ ماه بعد از جراحی دیده می‌شود و احتمالاً با تحقق بهبودی بیشتر و اتمام فرایند التیام ۱۲ تا ۱۸ ماه مشاهده نتایج کامل زمان می‌برد. جراحتان قادر است که در جلسه مشاوره راهنمایی‌های خاصی را در اختیارتان بگذارد.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟


نتایج حاصل از تزریق چربی برای چندین سال و در برخی موارد برای همیشه ماندگار خواهد بود. زمانی که چربی تزریق شده در بافت مورد نظر ترکیب شود، برای مدت زمان زیادی ماندگار می‌باشد. در برخی موارد پزشک متخصص پیشنهاد می‌کند که یک درمان دیگر نیز به منظور حفظ نتایج داشته باشید که البته خیلی متداول نیست. گاهی روش‌های دیگری نظیر تزریق دیسپورت به طور همزمان پیشنهاد می‌شود که البته تاثیری در ماندگاری نتایج نخواهد داشت.

به طور کلی، بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که حدود 70 تا 80 درصد از سلول‌های چربی منتقل شده زنده بمانند، اگرچه این عدد ممکن است در بیماران مختلف متفاوت باشد. به منظور ماندگاری نتایج، باید دستورالعمل های بعد از عمل جراحی را به دقت دنبال کنید.

ماندگاری تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد؟ 

عوامل مختلفی در ماندگاری نتایج تزریق چربی موثر هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

نحوه برداشت چربی از ناحیه اهدا کننده

تکنینک برداشت چربی از ناحیه اهداکننده در ماندگاری نتایج موثر خواهد بود.

نحوه تزریق چربی به ناحیه پذیرنده

فرایند تزریق چربی باید به آرامی و با استفاده از میکروکانولا انجام شود تا بدن به طور یکنواخت آن را جذب کند. بدین‌ترتیب احتمال تجمع چربی در نواحی ناخواسته نیز کاهش می‌یابد.

ناحیه پذیرنده چربی

چربی در چندین لایه از پوست تزریق می‌گرد،‌ به طوریکه بخشی از آن در لایه بیرونی مانده و بخشی جذب می‌گردد. در برخی افراد، لازم است فرایند تزریق چربی در لایه‌های مختلف و به مروز زمان انجام شود.

سازگاری بدن با چربی تزریق شده

چربی تزریق شده باید با بافت‌های موجود در ناحیه پذیرنده ترکیب شود. درصورتیکه بیمار لاغر باشد و یا وزن متوسطی داشته باشد، بدن سریعا سازگار می‌شود، اما برای افراد چاق ممکن است کمی طول بکشد. این مساله به این دلیل است که پوست این افراد به مرور زمان کشیده شده و خاصیت ارتجاعی ندارد.

راه‌های افزایش ماندگاری تزریق چربی 

به منظور افزایش ماندگاری نتایج حاصل از جراحی تزریق چربی، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • استفاده از محصولات مراقبت پوستی مناسب: از پاک کننده‌های ملایم و مرطوب کننده صورت استفاده کنید.
  • نوشیدن آب زیاد: نوشیدن آب نتایج حاصل از تزریق چربی را بهبود می‌بخشد.
  • داشتن رژیم غذایی سالم.

هزینه تزریق چربی در زعفرانیه، ولنجک


هزینه بسته به سایز و میزان مناطقی که نیاز به لیپوساکشن و تزریق چربی دارد می‌تواند به طور قابل‌توجهی متغیر باشد. برخی نواحی از جمله باسن در مقایسه با جای زخمی موجود در صورت، به میزان چربی بسیار بیشتری نیاز دارد. در مورد هزینه دقیق و گزینه‌های پرداختی در طی جلسه مشاوره با شما گفتگو می‌شود.

تزریق چربی چه عوارض جانبی و خطراتی به همراه دارد؟


پیوند چربی یک فرایند بدون خطر می‌باشد؛ اما پس از جراحی تزریق چربی تجربه موارد زیر رایج است:

  • کبودی و تورم
  • بی‌حسی موقت
  • ایجاد مقدار اندکی جای زخم
  • از بین رفتن مقداری از چربی تزریق شده در ناحیه در طول چند ماه اول

پیوند چربی نیز همانند تمامی فرایندهای جراحی، خطراتی را به همراه دارد و ممکن است که شما آنها را تجربه کنید. این خطرات عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • خونریزی یا عفونت
  • کند بودن روند التیام برش‌ها و اسکارها
  • جمع‌شدن خون در زیر پوست هماتوم
  • مرگ بافت‌های چربی (نکروز چربی) یا آمبولی

جراحتان به طور کامل و جامع در جلسه مشاوره در مورد این خطرات گفتگو خواهد نمود و میزان احتمال بروز این خطرات و عوارض و نحوه درمان آنها را به شما توضیح خواهد داد.

سؤالات متداول 


جهت تزریق چربی در چه مناطقی می‌توان لیپوساکشن انجام داد؟

جهت تزریق چربی در چه مناطقی می‌توان لیپوساکشن انجام داد؟

به‌طورکلی معمولاً بیماران تصمیم می‌گیرند قسمت میانی بدن خود را پیکرتراشی کنند و از چربی آن ناحیه برای پیوند چربی استفاده کنند. متخصص زیبایی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی می‌تواند لیپوساکشن را بر روی هر ناحیه‌ای از بدنتان که دارای ذخیره چربی نامطلوب است انجام دهد. این نواحی ممکن است موارد زیر را شامل شود:

  • چانه
  • گردن
  • بازوها
  • قفسه سینه
  • شکم
  • پهلوها
  • لگن
  • ران‌ها
  • زانوها
  • باسن
  • ساق‌های پا
  • قوزک پا
  • کمر
  • زیر ناحیه سینه

در طول جلسه مشاوره تزریق چربی چه سؤالاتی باید داشته باشم؟

جلسه مشاوره با این هدف طرحی می‌شود که پیش از تصمیم‌گیری در مورد انجام تزریق چربی، فرصتی عالی برای پرسیدن تمام سؤالات مهم و حساس خود از مشاور را داشته باشید. بسیار ضروریست که قبل از تصمیم‌گیری نهایی کاملاً از جزئیات مطلع باشید و بنابراین جلسه مشاوره بخش اصلی و مهم فرایند تصمیم‌گیری و آموزش می‌باشد.

برخی از نمونه سؤالات خوبی که می‌توان پرسید عبارتند از:

  • آیا کاندیدای مناسبی برای انجام این فرایند هستم؟
  • آیا فکر می‌کنید با توجه‌ به آناتومی بدن، اهداف من واقع‌بینانه هستند؟
  • آیا به انجام یک یا چند عمل جراحی نیاز دارم؟
  • آیا می‌توانم تعدادی از عکس‌های بعد و قبل عمل تزریق چربی که شما در گذشته انجام داده‌اید را ببینم؟
  • دوره ریکاوری یا بهبودی چه میزان زمان می‌برد؟
  • از نظر کبودی، تورم و جای زخم چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟
  • در صورت نارضایتی از نتایج چه گزینه‌هایی پیش رو دارم؟

مزایای استفاده از منابع چربی طبیعی و آتولوگ چیست؟

نه تنها برداشت چربی از طریق لیپوساکشن آسان است بلکه چربی تزریق شده با بافت‌های زنده بدن سازگار است، غیر حساسیت‌زا و غیرسمی بوده و برداشت آن در حجم قابل‌توجه نیز نسبتاً کار آسانی می‌باشد.

اخیراً جراحان از مزایای درمانی و جوان‌سازی پیوند چربی برای رفع زخم و اسکار و همچنین توانایی چربی جهت ترمیم آسیب‌دیدگی بافت سینه به دنبال پرتودرمانی استفاده می‌کنند.

اثرات جوان‌سازی این روش به دلیل غلظت بالای سلول‌های مزانشیمی موجود در بافت چربی است؛ بنابراین این منبع طبیعی اتولوگ، به‌راحتی در ناحیه تحت درمان پذیرفته می‌شود، به‌آسانی می‌توان میزان آن را بالا برد و می‌تواند مزایای جوان‌سازی بیشتری به همراه آورد.

آیا نتایج جراحی تزریق چربی دائمی است؟

حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد چربی تزریق شده برای مدتی طولانی حفظ می‌شود و نتایج نهایی پس از ۶ تا ۱۲ هفته با فروکش کردن تورم و جذب شدن مجدد چربی بی‌فایده و ناکارآمد مشهود می‌گردد. جهت رسیدن به حجم دلخواه می‌توان این فرایند را هر ۳ ماه تکرار نمود.

سیگارکشیدن می‌تواند چه تأثیری بر روی نتایج تزریق چربی داشته باشد؟ 

برخی عوامل مربوط به سبک زندگی احتمال بروز عوارض را در طول جراحی و پس از آن افزایش می‌دهد. این موارد شامل سیگارکشیدن، اضافه‌وزن و مصرف داروها می‌گردد.

افزایش احتمال بروز عفونت و مهار کردن فرایند طبیعی درمان شایع‌ترین تأثیری است که سیگارکشیدن قبل از جراحی برجای می‌گذارد. پزشکان تاکید دارند که همه بیماران حداقل ۶ هفته قبل از انجام جراحی سیگارکشیدن و مصرف محصولات دارای نیکوتین را ترک کنند. کاهش مصرف الکل نیز همچنین شدیداً توصیه می‌شود. این مسئله مخصوصاً برای جراحی پیوند چربی اهمیت دارد چرا که اساساً احتمال حیات و دوام چربی پس از عمل در میان افراد سیگاری کاهش می‌یابد.

پزشکتان در طول جلسه مشاوره در مورد وضعیت فعلی توده بدنی‌تان و مصرف مواد مخدر با شما گفتگو خواهد نمود و در این زمینه توصیه‌های بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد.

پس از جراحی تزریق چربی چه انتظاراتی می‌توان داشت؟

پس از جراحی، پس از یک یا دو هفته پس از جراحی از شما خواسته می‌شود که جهت ملاقات پس از جراحی به کلینیک بروید و با پرستاران کلینیک دیدار کنید. در این زمان محل‌های برش بررسی می‌شوند و روند بهبودی اولیه ارزیابی می‌گردد.

پس از شش هفته، جراح شخصاً پیشرفتتان را در کلینیک بررسی می‌نماید و اطمینان حاصل می‌کند که بهبودی‌تان طبق انتظار پیش می‌رود. علاوه بر این آنها بخیه‌ها را باز می‌کنند و در مورد احتیاج به پانسمان‌های بعدی به شما توصیه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

پس از جراحی تزریق چربی چه احساسی خواهم داشت؟

با از بین رفتن تأثیر مواد بیهوشی یا بی‌حسی، در اتاق ویژه ریکاوری کلینیک هوشیاری‌تان را به دست خواهید آورد. ممکن است کمی احساس خواب‌آلودگی کنید اما اغلب این حالت ظرف چند ساعت برطرف می‌شود. پس از گذر چند ساعت از ریکاوری می‌توانید غذا بخورید و به نحوی به بدنتان آب‌رسانی می‌شود. در این مرحله به شما اجازه ترک کلینیک داده می‌شود. بسیار شایع است که بلافاصله پس از جراحی کمی احساس درد و ناراحتی کنید که این حالت به‌موقع برطرف می‌گردد.

پس از انجام جراحی تزریق چربی چگونه می‌توانم به منزل بروم؟

پس از جراحی برای بازگشت به منزل خودتان قادر به رانندگی کردن نیستید. بایستی از قبل با فرد دیگری هماهنگ کنید که شما را به منزل ببرد. علاوه بر این لازم است که تا ۲۴ ساعت پس از جراحی یک نفر در کنارتان بماند.

پس از جراحی تزریق چربی چه مدت زمانی باید مرخصی بگیرم؟

یکی از مزایای اصلی تزریق چربی این است که معمولاً بهبودی خیلی سریع حاصل می‌گردد و بیمار می‌تواند پس از مدتی کوتاه می‌تواند به کار و فعالیت خود بازگردد. باوجوداینکه بر میزان انجام چنین فعالیتی باید به‌تدریج و مرحله‌به‌مرحله افزود؛ اما بایستی بتوانید ظرف یک هفته به کار بازگردید و پس از گذر دو هفته ورزش کنید.

پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که قبل از اینکه بتوانید شروع به فعالیت‌های دشوار از قبیل برداشتن وزنه‌های سنگین و انجام فعالیت‌های هوازی شدید نمایید، ابتدا به فعالیت‌های کم برخورد نظیر راه‌رفتن و دوچرخه‌سواری بپردازید.

آیا می‌توان تزریق چربی را تخلیه کرد؟

پس ازاینکه با تزریق چربی در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی تحت عمل طبیعی برجسته‌سازی قرار گرفتید، از نتایج خارق‌العاده آن حیرت‌زده خواهید شد. با این‌ حال درک می‌کنیم که با گذر زمان ممکن است مایل به داشتن فیزیک بدنی متفاوتی باشید و یا ممکن است اضافه‌وزن را تجربه کنید. تا زمانی که سبک زندگی سالمی داشته باشید و کاندیدای مناسبی باشید می‌توانید از طریق لیپوساکشن، چربی تزریق شده را تخلیه کنید و جای هیچ نگرانی نیست. ذخیره چربی اضافه از بدنتان برداشته می‌شود. ما برای اینکه می‌خواهید آزادی عمل داشته باشید و مایلید انتخابی جلوی راهتان باشد، ارزش قائلیم اما پس از تزریق چربی توسط یکی از بهترین جراحان پلاستیک در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی، بازگرداندن نتایج به حالت سابق حتی به فکرتان خطور نخواهد کرد و خواهان این هستید که انحناهای ایجاد شده جدید و جذاب خود را به رخ همگان بکشید.

نتایج تزریق چربی به چه صورت خواهد بود؟ 

پس از انجام یک عمل جراحی وسیع، ناحیه اهداکننده‌ای که تحت لیپوساکشن قرار گرفته است لاغرتر و کم‌ایرادتر می‌شود. همچنین لیپوساکشن سفتی ساختمان عضلانی شما را به نمایش می‌گذارد. ناحیه دریافت‌کننده چربی پرتر و حجیم‌تر خواهد شد. داشتن پوستی بدون چروک و یکدست بهترین حالت از ظاهرتان را متجلی می‌کند.

آیا بر روی سینه بایستی ایمپلنت انجام دهم یا تزریق چربی؟

زمانی که صحبت از برجسته‌سازی یا بزرگ کردن سینه در میان باشد چندین گزینه پیش رو دارید. ایمپلنت‌های سینه می‌توانند حجم زیادی به سینه ببخشند. چنانچه به دنبال ایجاد تغییری چشمگیر در ظاهر سینه‌های خود هستید ایمپلنت سینه را مدنظر قرار دهید. اگر برای بهبود ظاهر سینه به یک راه طبیعی و کم جلوه تر تمایل دارید، تزریق چربی به سینه انتخاب بهتری برایتان است. انتخاب سومی نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند از مزایای هر دو روش برخوردار شوید و این روش، روش برجسته‌سازی سینه از طریق ایمپلنت و تزریق چربی است. چنانچه بافت سینه‌تان برای پنهان کردن کامل لبه‌های ایمپلنت‌ها کافی نیست، این روش ترکیبی ممکن است بیشترین فایده را برایتان داشته باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی