مشاوره رایگان
واتساپ

مزوتراپی برای جوانسازی، لاغری موضعی و رفع کم پشتی مو

۲۱ تیر ۱۴۰۰

مزوتراپی درمانی غیرجراحی است که در آن مقداری اندک از مایعاتی مانند ویتامین‌ها، پپتیدها، اسید هیالورونیک و هورمون رشد به منظور افزایش نفوذپذیری در بخش میان‌پوستی پوست تزریق می‌شود. مزوتراپی در زعفرانیه، ولنجک مقدس اردبیلی می‌تواند روش جایگزینی برای جوانسازی و روشن کردن پوست، ریزش مو و کاهش چربی غبغب باشد.

تکنیک‌های متفاوتی برای تزریق فراورده‌ها به لایه درم وجود دارد که از آن جمله می‌توان به نیدلینگ یا مزوگان و تکنیک بدون سوزن اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟


مزوتراپی با استفاده از سوزن‌هایی بسیار ظریف انجام می‌شود و متخصص مقداری از محلول‌های خاص را در لایه میانی پوست ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. مزوتراپی درمانی موثر برای پوست آسیب دیده و تنظیم گردش خون ضعیف شده است. میزان محلول به ناحیه تحت درمان، هدف از درمان، سن بیمار و عامل‌های بسیار دیگری مانند مواد مورد نیاز بیمار از قبیل ویتامین‌ها، آمینواسیدها و مواد معدنی بستگی دارد.

مراحل مزوتراپی


معاینه بالینی قبل از مزوتراپی انجام می‌شود و پزشک مشکل بیمار را تشخیص می‌دهد. کرم بی‌حسی پس از تشخیص نهایی مشکل روی ناحیه درمان زده می‌شود. متخصص محلول‌های مناسب برای بیمار را با سوزن‌های یک‌بار مصرف در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند؛ گاهی اوقات برای تزریق محلول‌ها از تفنگ مکانیکی استفاده می‌شود تا در صورتی که نیاز به تزریق‌های مکرر باشد، فرایند تزریق آسان شود. متخصص پوست تزریق زاویه‌داری را در لایه میانی پوست ناحیه تحت درمان انجام می‌دهد. مقدار بسیار کمی از محلول در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. درمان مزوتراپی را بر حسب نیاز پوست در ناحیه تحت درمان می‌توان تکرار کرد. مزوتراپی درمانی سرپایی است که به پانسمان نیاز ندارد. بیماران در صورت مواجه نشدن با عوارض جانبی می‌توانند زندگی عادی‌شان را پس از تزریق مزوتراپی ادامه بدهند.

انواع مزوتراپی


مزوتراپی براساس تکنیک تزریق دارای سه نوع مختلف است که عبارت‌ است از: مزوتراپی نقطه به نقطه، مزوتراپی لایه فوقانی پوست و مزوتراپی جامع. به‌جز این تقسیم‌بندی می‌توان مزوتراپی را با توجه به کاربردهای گوناگون و براساس ناحیه تحت درمان به دسته‌های مختلفی مانند مزوتراپی مو، بدن و مزولیفتینگ نیز تقسیم کرد.

سازو کار اثرگذاری مزوتراپی


 

مزوتراپی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است. نیازها، سن و وضعیت سلامت بیمار پیش از مزوتراپی بررسی می‌شود تا مواد مناسبی مانند آمینواسیدها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسید هیالورونیک برای بیمار آماده شود. مواد آماده شده با تکنیک مزوتراپی انتخاب شده در ناحیه مورد نیاز پوست تزریق می‌شود. مواد تزریق شده در بافت پوست، ساختارهایی موسوم به الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند که پوست را سرزنده و سفت نگه می‌دارد. ساختارهای تحریک شده گردش خون را در ناحیه تزریق تسریع می‌کند و به تنظیم واکنش ایمنی و گردش خون در سیستم لنفاوی کمک می‌کند. جوانسازی و بازسازی پوست برآیند اثر کلی این مزایا است. بافت زیرپوستی ترمیم می‌شود و در نتیجه بافت‌های شل شده سفتی و استحکام قدیمی خود را بازمی‌یابد و جوان می‌شود. نرخ موفقیت و نتایج مزوتراپی به عامل‌هایی چون تعداد جلسات، نسبت صحیح مواد تزریق شده و وضعیت خود بیمار بستگی دارد.

سازو کار اثرگذاری مزوتراپی

در مزوتراپی از چه داروهایی استفاده می‌شود؟


از داروهای زیستی و مواد مختلفی در مزوتراپی استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به آمینواسیدها، ویتامین‌ها، هیالورونیک اسید، هورمون‌ها و پپتیدها اشاره کرد. البته متخصص این مواد را با توجه به وضعیت پوست و موی بیمار با نسبت‌های مختلف با هم ترکیب می‌کند. در مزوتراپی از داروها و مواد مختلفی استفاده می‌شود که می‌توان آنها را به شرح زیر تقسیم‌بندی کرد:

بازسازی کننده‌ها

پزشک PRP (پلاسمای غنی از فاکتورهای رشد) را از خود بیمار استخراج می‌کند. محلول پی آر پی موجب سنتز کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می‌شود تا به این ترتیب سنتز فیبروبلاست نیز شروع شود.

ترمیم کننده‌ها

  • هیالورونیک اسید بدون اتصالات عرضی: این ماده به دلیل خاصیت جذب آبی که دارد، پوست را مرطوب می‌کند.
  • ویتامین‌ها (A، E، I، C، B1، B2، B3، B5، B6، B8، B9 و B12)، عنصرهای کم‌مقدار (مواد معدنی و آمینو اسیدها) و کوآنزیم‌ها: از این مواد و داروها در مزوتراپی صورت با اصطلاح «ویتامین‌های مزوتراپی» یاد می‌شود.
  • DNA: قطعات نوکلئیک اسید که باعث سنتز کلاژن می‌شود.
  • DMAE (دی‌منتیل آمینواتیلن گلیکول): آگونیست کولینرژیک برای شل شدن و افتادگی جدید پوست بسیار مناسب است، چون این ترکیب تنوس عضلانی میوفیبریل‌ها یا تارچه‌های پوست را افزایش می‌دهد.
  • سیلیکون آلی: آنتی اکسیدان، لیپولیتیک و ترمیم کننده شبکه فیبری (کلاژن و الاستین).

کاربردهای مزوتراپی


کاهش ضایعات رنگدانه‌ای و جای جوش

کاهش ضایعات رنگدانه‌ای و جای جوش

متخصص پوست در مزوتراپی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی  ترکیب تزریق مزوتراپی را با توجه به نیازهای پوستتان تعیین می‌کند. با ترکیب‌های خاص می‌توان تغییرات رنگدانه‌ای نامطلوب را از طریق هدف گرفتن تولیدکننده‌های رنگدانه‌ها، یعنی ملانوسیت‌های پوست کاهش داد.

گونه‌های خاصی از ملاسما و لکه‌های خورشیدی را می‌توان به کمک مزوتراپی با موفقیت درمان کرد. مزوتراپی برای رفع جای جوش یا آکنه اسکار صورت و لکه‌های مختلفی مانند ماه‌گرفتگی نیز مفید است؛ در این حالت اثرات ضدالتهابی آمینواسیدها و آنتی اکسیدان‌ها به کمک می‌آید و اسید هیالورونیک نیز حجیم‌سازی پوست را انجام می‌دهد.

کاهش چربی و سلولیت

کاهش چربی و سلولیت

مزوتراپی برای از بین بردن چربی‌های جمع شده و سلولیت تشکیل شده در لایه سابدرم نیز کاربرد دارد. مزوتراپی معمولاً باید چند بار در فواصل یک هفته‌ای تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید. هر جلسه درمان مزوتراپی بسته به موضع درمان تقریباً نیم ساعت طول می‌کشد.

محصولات تزریق شده مزوتراپی تولید کلاژن را تحریک می‌کند و لیپولیز بدن را افزایش می‌دهد؛ همچنین پوست پس از مزوتراپی صاف‌تر و سفت‌تر می‌شود.

مزوتراپی برای ریزش مو

مزوتراپی برای ریزش مو

ریزش مو اصطلاحی عمومی است که برای عارضه‌های پزشکی و غیرپزشکی دامن زننده به ریزش مو، به ویژه ریزش موی سر به کار برده می‌شود. برای مثال تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری  وشیردهی و ابتلا به بیماری‌های متابولیک، کم‌خونی، اختلالات تیروئید، بیماری‌های مزمن و مصرف داروها از جمله دلایل ریزش مو هستند. عامل‌های ژنتیک و سبک زندگی پرتنش نیز موجب ریزش مو می‌شود.

ضروری است پیش از شروع هر نوع درمانی، درباره روش‌های مختلف درمان با متخصص پوست و مو مشورت کنید، چرا که درمان اکثر موارد ریزش مو به درمان یا توصیه‌های تخصصی پزشکی نیاز دارد. درهرحال مزوتراپی موجب رویش مو می‌شود. در مزوتراپی از ترکیبات محرکی استفاده می‌شود که گردش خون را افزایش می‌دهد و فولیکول‌های مو را فعال می‌کند تا دوباره رشد کنند و ضخیم‌تر بشوند. ترکیبات محرک با بهره‌گیری از تکنیک‌های گوناگون و با استفاده از سرنگ یا دستگاه بدون سوزن در لایه میانی پوست تزریق می‌شود. مزوتراپی باید چند بار تکرار شود، تعداد دفعات تکرار مزوتراپی به واکنش بیمار و شدت عارضه بستگی دارد.

مزایای مزوتراپی برای ریزش مو

  • نتایج سریع‌تر: مزوتراپی ریزش مو را به حداقل می‌رساند و به رشد موهای سالم کمک می‌کند.
  • کاملاً ایمن: محلولی که به سر تزریق می‌شود، در نهایت دقت با استفاده از مواد طبیعی آماده می‌شود تا بیمار را دچار هیچ‌گونه حساسیتی نکند. چون هیچ برشی روی پوست زده نمی‌شود، خطر عفونت کردن پوست وجود ندارد. مزوتراپی درمانی کاملاً ایمن است.
  • دوران نقاهت کوتاه: مزوتراپی به برش نیاز ندارد و بنابراین زخم یا جای زخم را باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل تقریباً بلافاصله پس از درمان می‌توانید زندگی معمولتان را از سربگیرید.
  • بدون درد: به جز تزریق هیچ کار دیگری در مزوتراپی انجام نمی‌شود. کرم بی‌حس کننده یا آمپول بی‌حسی موضعی قبل از مزوتراپی روی سر زده می‌شود تا بیمار کمترین دردی را هنگام تزریق احساس نکند. اگر روز بعد درد داشته باشید، می‌توانید دردتان را با مصرف پاراستامول یا گذاشتن کیسه یخ آرام کنید.
  • نتایج طبیعی: در مزوتراپی از داروهای قوی یا مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود. متخصص مواد ترکیب را با دقت و با توجه به نیازهای بیمار انتخاب می‌کند تا ریزش مو متوقف شود و این ترکیب رشد مو را تحریک کند. بنابراین نتایج به دست آمده کاملاً طبیعی خواهد بود.

مقایسه مزوتراپی و بوتاکس


مقایسه مزوتراپی و بوتاکس

هرچند مزوتراپی روش پرطرفداری برای درمان ریزش مو است، به تازگی مزوتراپی به عنوان جایگزین تزریق بوتاکس یا ژل‌هایی مانند رستیلن معرفی شده است، چرا که مزوتراپی به دلیل تحریک تولید کلاژن باعث جوانسازی و پر شدن چین و چروک‌های پوست می‌شود. اگرچه مزوتراپی به رفع چین و چروک‌های صورت کمک می‌کند،اما مزوتراپی دقیقاً جایگزین درمان‌های دیگری مانند تزریق بوتاکس نیست. بوتاکس چین و چروک‌ها را از طریق فلج کردن موقتی عضلات صورت از بین می‌برد، اما مزوتراپی پوست را لایه به لایه تغذیه می‌کند.

بوتاکس بر چروک‌های دینامیک، یعنی چروک‌هایی اثر دارد که در پی حرکت دادن صورت ایجاد می‌شود، بنابراین بوتاکس همواره بهترین روش برای درمان چروک‌های دینامیک محسوب می‌شود. مزوتراپی بافت پوست را در محل تزریق بوتاکس بهبود می‌دهد.

آمادگی قبل از مزوتراپی


مزوتراپی به آمادگی چندانی نیاز ندارد، بااین‌حال متخصصان توصیه می‌کنند که موارد زیر را قبل از درمان رعایت کنید:

  • مصرف داروهای ضدالتهابی و رقیق کننده خون را در صورت امکان از دو هفته قبل از مزوتراپی متوقف کنید. داروها و مکمل‌هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینکو بیلوبا، جنسینگ، سن جان ورت، مکمل‌های روغن ماهی و امگا 3، ایبوپروفن، مورتین، ادویل، الیو و دیگر داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی باعث رقیق شدن خون می‌شوند و خطر کبودی و ورم را پس از تزریق مزوتراپی افزایش می‌دهند.
  • تقریباً چهار تا هفت روز طول می‌کشد تا نتایج تزریق بوتاکس و ژل مشخص شود، همچنین در این مدت احتمال وجود کبودی و ورم وجود دارد. مشخص شدن نتیجه تزریق اسکالپترا بیشتر طول می‌کشد. برای برنامه‌ریزی مناسب با پزشک معالجتان مشورت کنید.
  • مصرف رتین ـ آ را از دو روز قبل از درمان تا دو روز پس از آن قطع کنید.
  • اگر دچار راش و حساسیت پوستی، تبخال یا لکه روی موضع درمان شدید، موضوع را حداقل یک روز قبل از درمان به کلینیک اطلاع بدهید و وقت دیگری را برای درمان رزرو کنید.
  • حتماً سابقه تبخال زدن را به پزشک معالجتان اطلاع بدهید تا داروی ضدویروسی را قبل از درمان برایتان تجویز کنند.
  • صبحانه مناسبی شامل غذا و نوشیدنی را قبل از درمان میل کنید تا احتمال این که در طول درمان دچار سرگیجه بشوید، کمتر شود.
  • مزوتراپی در دوران بارداری یا شیردهی مجاز نیست.

سوالاتی را که درباره مزوتراپی دارید، از متخصص پوست در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی بپرسید. از ایشان سوال کنید که چه موادی را تزریق می‌کنند، درمان را چگونه انجام می‌دهند و از همه مهم‌تر از ایشان بخواهید که عکس‌های قبل و بعد بیماران پیشین را به شما نشان بدهند.

مراقبت پس از مزوتراپی


مراقبت پس از مزوتراپی

  • برای کاهش ورم و ناراحتی یک تا دو روز پس از مزوتراپی از کمپرس سرد یا کیسه یخ استفاده کنید.
  • بیماران معمولاً با ورم خفیفی مواجه می‌شوند و گزگز یا سوزش خفیفی را تا دو ساعت پس از درمان احساس می‌کنند. ورم و کبودی تا 72 ساعت پس از مزوتراپی مشاهده می‌شود.
  • حداقل تا چهار ساعت پس از مزوتراپی از استحمام و شستشو خودداری کنید.
  • به مدت دو روز پس از درمان، هر روز سه بار از ژل آرنیکا یا قرص زیرزبانی آرنیکا 30 استفاده کنید تا کبودی کمتر شود.
  • مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین یا مورتین یا ویتامین E تا 24 ساعت پس از مزوتراپی ممنوع است. مصرف مسکن‌هایی مانند تایلنول برای تسکین درد و ناراحتی مجاز است. همچنین ممکن است پزشک مسکن مناسب را برای‌تان تجویز کند.
  • استفاده از سونا و جکوزی و ماساژ تا دو روز پس از مزوتراپی مجاز نیست.
  • دوش آب داغ و دراز کشیدن در وان آب گرم، 48 ساعت پس از مزوتراپی برای کمک به فرایند التیام توصیه می‌شود.
  • به مدت دو هفته از تابش مستقیم خورشید دوری کنید و از حمام آفتاب و سونا استفاده نکنید.
  • به مدت حداقل یک هفته در استخرهای روباز یا دریا شنا نکنید.
  • موضع درمان را به مدت دو هفته، هر روز 15 دقیقه ماساژ بدهید تا به حذف چربی اضافی کمک کنید.
  • در طول دوره درمان هر روز 20 ـ 30 دقیقه راه بروید؛ پیاده‌روی به حذف چربی کمک می‌کند. البته انجام ورزش‌های سنگین که باعث تعریق می‌شود یا ضربان قلب را به شدت بالا می‌برد، تا 48 ساعت پس از مزوتراپی ممنوع است.
  • پیاده‌روی روزانه 20 ـ 30 دقیقه‌ای در طول دوره درمان، اثربخشی درمان را افزایش می‌دهد.
  • ورزش‌های معمول را 48 ساعت پس از تزریق مزوتراپی می‌توانید ازسربگیرید.
  • اگر قرمز شدن پوست یا توده‌های کوچکی را مشاهده کردید، در طول روز به تعداد دفعات زیاد از کمپرس گرم استفاده کنید. اگر زخم باز ایجاد شد، علاوه بر استفاده کردن از کمپرس، پماد پلی‌اسپورین را نیز روی موضع بزنید ـ توجه کنید که از پماد نئوسپورین نباید استفاده کنید.
  • ممکن است ندول‌های پساالتهابی، که علامت نکروز چربی است، ایجاد شود. ایجاد این ندول‌ها نشانه خوبی است و ندول‌ها ظرف سی روز ناپدید می‌شود.
  • در 24 ساعت نخست پس از درمان آب فراوان بنوشید.
  • افزایش مصرف فیبر به تشکیل پیوندهای مفید و دفع سموم از طریق دستگاه گوارش کمک می‌کند. رژیم حاوی کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد بهترین رژیم برای 72 ساعت پس از مزوتراپی است.
  • اگر هر روز پنج بار شیک‌های حاوی پروتئین بالا بنوشید و یک وعده غذایی با کربوهیدرات پایین، حاوی سبزیجات، سالاد، سبزیجات بخارپز و ماهی یا مرغ آب‌پز یا کبابی میل کنید، بهترین نتیجه را از مزوتراپی می‌گیرید. از مصرف سیب‌زمینی و نان پرهیز کنید. درهر حال نتیجه رضایت‌بخشی از مزوتراپی می‌گیرید، اما رعایت رژیم بالا موجب دستیابی به بهترین نتیجه ممکن می‌شود.
  • نتایج مزوتراپی معمولاً پس از جلسه دوم یا سوم، تقریباً چهار تا پنج هفته پس از آخرین درمان مشخص می‌شود. زمان مشاهده نتیجه به متابولیسم و نوع بدن هر بیمار بستگی دارد.

مؤثر بودن درمان جوانسازی پوست


مؤثر بودن درمان جوانسازی پوست

متخصصان نظرات متناقض و بحث‌برانگیزی درباره درمان مزوتراپی دارند، اما به طور کلی می‌توان گفت که مزوتراپی درمان موثری است. چرا برخی بیماران از نتایج مزوتراپی ناراضی هستند؟ مهم‌ترین دلیل نارضایتی بیماران داشتن انتظاراتی غیرواقع‌بینانه و مغایر بودن نتیجه واقعی با انتظار غیرمنطقی‌شان است. برخی بیماران انتظار دارند که پوستشان پس از مزوتراپی کاملاً نو و جوان شود و هیچ‌گونه منافذ بزرگ، چین و چروک و لکه‌ای روی آن وجود نداشته باشد. اما دستیابی به چنین نتیجه ایده‌آلی غیرممکن است. تزریق مزوتراپی چین و چروک‌ها را از بین می‌برد، رنگ پوست را بهبود می‌دهد و پوست را سفت‌تر و محکم‌تر می‌کند، اما انتظار نداشته باشید که پوستتان مثل پوست عروسک باربی بشود.

دلیل دوم نارضایتی بیماران این است که بیماران انتظار نتیجه فوری دارند. نتیجه مزوتراپی آنی نیست و مدتی طول می‌کشد تا تمام مواد تزریق شده بافت‌ها را تغذیه کند، رطوبتشان را تأمین کند و فرایندهای تولید هیالورونیک اسید، الاستین و کلاژن داخلی را تقویت کند.

هزینه مزوتراپی در زعفرانیه، ولنجک چقدر است؟


هزینه مزوتراپی متغیر است و به بزرگی ناحیه درمان و میزان ترکیبات تزریق شده بستگی دارد. مزوتراپی برای ریزش مو، در مقایسه با درمان‌های دیگر ریزش مو مانند جراحی کاشت مو، هزینه بالایی ندارد.

درهر حال فقط پس از مشاوره با متخصص از هزینه دقیق مزوتراپی مطلع می‌شوید؛ متخصص مشکلتان را در جلسه مشاوره ارزیابی می‌کند و هزینه درمان را اعلام می‌کند. هزینه مزوتراپی تمام بیماران با هم یکسان نیست.

پرسش‌های متداول


هزینه مزوتراپی در ولنجک

چه افرادی می‌توانند مزوتراپی انجام بدهند؟

افراد بالای 18 سال با توجه به ناحیه تحت درمان و وضعیت سلامتی‌شان می‌توانند مزوتراپی انجام بدهند. مناسب بودن درمان مزوتراپی پس از غربالگری مشخص می‌شود.

مزوتراپی، نیدلینگ و پی آر پی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

سوزن‌ها در درمان نیدلینگ وارد سطح پوست می‌شود، اما هیچ ترکیبی در این درمان تزریق نمی‌شود. در درمان PRP، پلاسمای غنی از پلاکت استخراج شده از خون خود بیمار با سوزن در پوست بیمار تزریق می‌شود. مزوتراپی ترکیبی از نیدلینگ و تزریق فراروده‌های زیستی مصنوعی است و در آن پلاکت استخراج شده از خون استفاده نمی‌شود.

دلیل محبوبیت بالای درمان مزوتراپی چیست؟

مهم‌ترین دلیل محبوبیت مزوتراپی احتمالاً ایمنی و موثر بودن آن در جوانسازی پوست و مقابله آن با اثرات منفی خارجی و فرایند طبیعی پیری است. پوست صورت پس از مزوتراپی واقعاً بهتر می‌شود.

آیا مزوتراپی ایمن است؟

مزوتراپی درمانی غیرتهاجمی و عموماً ایمن است؛ البته واکنش آلرژیک به فراورده‌های تزریق شده در موارد نادر گزارش شده است. مانند هر تکنیک تزریق دیگری در مزوتراپی نیز اندکی خطر ورم کردن، کبودی و عفونت موضعی وجود دارد.

مزوتراپی معمولاً برای درمان چه ناحیه‌هایی انجام می‌شود؟

صورت و گردن، ناحیه دکولته، پشت دست، غبغب و سر ناحیه‌هایی هستند که معمولاً مزوتراپی برای درمان آنها انجام می‌شود.

مزوتراپی چگونه به رویش مجدد مو کمک می‌کند؟

مزوتراپی از آتروفی فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند و از طریق افزایش دادن فرایند ترمیم مو، نفوذپذیری و عملکرد عروقی به رویش مجدد موها کمک می‌کند.

چند جلسه مزوتراپی برای من مناسب است؟ ماندگاری نتایج درمان چقدر است؟

پروتکل مزوتراپی دارای سه مرحله آغاز، استمرار و حفظ نتیجه است.

  • مرحله آغاز از سه جلسه پیاپی با فاصله یک هفته‌ای تشکیل می‌شود.
  • مرحله استمرار: دو جلسه به فاصله دو هفته از هم انجام می‌شود. بیماران داروهای مورد نیازشان را در این پنج جلسه دریافت می‌کنند تا نتیجه دلخواه و مطابق با انتظارات منطقی بیمار به دست بیاید.
  • مرحله حفظ نتیجه: جلسات درمان بنا به نظر پزشک در فواصل چهار تا هشت هفته‌ای برای حفظ نتیجه به دست آمده تکرار می‌شود.

مزوتراپی بافت‌ها را آب‌رسانی می‌کند و تغییراتی را در بافت و رنگ پوست ایجاد می‌کند. تکرار درمان خطوط ریز پوست را از بین می‌برد و شلی و افتادگی در حال ظهور پوست را برطرف می‌کند. از آن‌جا که فرایند طبیعی پیری به تدریج اثر خود را روی پوست می‌گذارد، توصیه می‌شود که درمان در مراحل اولیه انجام شود. اگر جلسات درمان متناسب با نیازهای هر بیمار تکرار شود، ماندگاری اثر مزوتراپی چند ماه یا چند سال خواهد بود.

بلافاصله پس از درمان می‌توانم به محل کارم برگردم؟

چند تاول (وزیکول) بسیار ریز پس از هر بار مزوتراپی روی پوست ایجاد می‌شود، معمولاً چند ساعت تا یکی دو روز طول می‌کشد تا سلول‌ها تاول‌ها را جذب کند. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید پوست را پس از مزوتراپی با آرایش بپوشانید.

گاهی اوقات کبودی یا ورمی ایجاد می‌شود که پس از گذشت چند ساعت تا یک هفته از بین می‌رود.

مزوتراپی باعث خونریزی می‌شود؟

اگرچه چند بار به پوست تزریق می‌شود، به‌کارگیری تکنیک مناسب و استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف باعث می‌شود که خونریزی بسیار کم باشد، یا اصلاً خونی ریخته نشود.

آیا مزوتراپی دردناک است؟

فکر فرورفتن سوزن در بدن برای برخی بیماران ناراحت کننده است، اما مزوتراپی واقعاً بدون درد است. سوزن‌های مزوتراپی بسیار ظریف‌تر از سوزن دندانپزشکی یا واکسن است و بیماران از راحتی درمان شگفت‌زده می‌شوند. حداکثر درد مزوتراپی مانند درد نیشگون گرفتن است.

اگر عصبی باشید یا قرار باشد درمان روی ناحیه حساس‌تری انجام شود، متخصص پوست در زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی ژل بی‌حسی را قبل از درمان روی پوست می‌زند.

نتیجه مزوتراپی پس از چه مدت مشخص می‌شود؟


نتیجه مزوتراپی پس از چه مدت مشخص می‌شود

بیماران معمولاً متوجه می‌شوند که پوستشان پس از همان جلسه اول درخشان‌تر شده است، البته توصیه می‌شود درمان چند بار تکرار شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید. نتایج مزوتراپی به مرور زمان و در پی تولید کلاژن بهتر می‌شود.

مردان متقاضی بهتری برای مزوتراپی هستند یا زنان؟

مزوتراپی برای مردان و زنان به یک اندازه موثر است.

چه مدت پس از مزوتراپی می‌توانم موهای‌ام را بشورم؟

موهای‌تان را 24 ساعت پس از مزوتراپی می‌توانید با شامپوی همیشگی‌تان بشویید.

مزوتراپی شوره سر را نیز درمان می‌کند؟

خیر، برای درمان شوره باید سرتان را با شامپوی ضدشوره بشویید و درمان‌های تجویز شده توسط متخصص پوست و مو را انجام بدهید.

مزوتراپی در چه شرایطی ناراحت کننده یا نامناسب می‌شود؟

مزوتراپی در شرایط زیر توصیه نمی‌شود:

  • بارداری؛
  • شیردهی؛
  • بیماران با سابقه فلج شدن؛
  • بیماران دیابتی که انسولین مصرف می‌کنند؛
  • بیماران سرطانی؛
  • بیماران دچار اختلالات مربوط به لخته شدن خون؛
  • افرادی که به مواد مورد استفاده در میکروتزریق‌های مزوتراپی حساسیت دارند؛
  • بیماران دچار کهیر و
  • بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی که با چند دارو تحت درمان هستند.

مزوتراپی بدون سوزن چیست؟

در مزوتراپی بدون سوزن از دستگاه اولتراسونیک استفاده می‌شود، این روش برای بیمارانی مناسب است که به مزوتراپی با سوزن حساسیت دارند. دستگاه اولتراسونیک ترکیب دارویی را بدون سوزن وارد بدن می‌کند. دستگاه اولتراسونیک باعث می‌شود، غشای سلولی که در حالت عادی نیمه‌تراوا است، برای مدت کوتاهی کاملاً تراوا شود. غشای سلولی کاملاً تراوا شده مایعات منتقل شده را داخل سلول می‌کشد و آنها را جذب می‌کند. مزوتراپی بدون سوزن برای درمان ریزش مو، افزایش تعادل رطوبت پوست و مو، سفت و محکم کردن بدن، رفع چین و چروک‌های سطحی پوست و جوانسازی صورت کاربرد دارد. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که نتایج مزوتراپی با سوزن موفقیت‌آمیزتر از مزوتراپی بدون سوزن است. مزوتراپی با سوزن بیشترین اثرگذاری را دارد؛ اما افراد حساس به سوزن مزوتراپی بدون سوزن را ترجیح می‌دهند.

مقالات مرتبط