مشاوره رایگان
واتساپ

مزوتراپی صورت برای جوانسازی و رفع لک و چروک

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

مزوتراپی صورت به طور موثری مشکلات مربوط به پیری پوست را درمان می‌کند و برای آقایان و خانم‌ها مناسب است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خستگی و استرس‌های روزمره آثار خود را بر روی پوست به جا می‌گذارند. مزوتراپی صورت راه حلی برای رفع علائم پیری پوست است و به تجدید و بازیابی درخشندگی و کشسانی طبیعی پوست کمک می‌کند.

مزوتراپی یک روش طبیعی و آسان برای از بین بردن بسیاری از مشکلات زیبایی مانند لکه‌های ناشی از افزایش سن، تغییر رنگ و لک صورت است. این روش همچنین باعث ایجاد درخشندگی بیشتری بر روی پوست می‌شود و رنگ پوست را روشن و صاف می‌کند. همچنین تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند تا لطافت را به صورت بازگرداند. دکتر الناز احمدی به شما کمک می‌کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02122026697 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی چیست؟


مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی عبارتی است که از دو کلمه لاتین “Meso” و “Therapy” گرفته شده است. مزوتراپی که به معنای «درمان ملایم» است، نوعی درمان زیبایی محسوب می‌شود.

مزوتراپی درواقع تزریق هورمون‌ها، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی است. مزوتراپی از طریق تولید کلاژن و الاستین منافذ، پوست را تغذیه و جوان می‌کند. این روش توسط یک پزشک فرانسوی به نام دکتر میشل پیستور ابداع شد. در این روش از سوزن‌های نازک برای تزریق مواد مغذی به لایه‌های میانی پوست استفاده می‌شود. در سال‌های اولیه، این رویکرد فقط برای کاهش درد مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما پس از آن به سرعت جایگاه خود را در زمینه زیبایی در جهان پیدا کرد.

این تکنیکی است که در لایه مرکزی پوست با استفاده از سوزن انجام می‌شود و بسیار شبیه به طب سوزنی است. فرآیند تزریق آمینواسیدها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و ویتامین‌ها به لایه میانی پوست با سوزن (هرازگاهی به تنهایی یا ترکیبی) به مزوتراپی معروف است. از نظر قانونی، مزوتراپی را می‌توان بر روی تمام انسان‌های سالم بالای 18 سال انجام داد. با این حال، برخی شرایط و مشکلات سلامتی وجود دارند که انجام این روش زیبایی را برای فرد نامناسب می کنند. همچنین برخی مشکلات پوستی وجود دارند که مزوتراپی نمی‌تواند آن‌ها را درمان کند. مزوتراپی برنامه‌ها و کاربردهای بسیار متنوعی دارد. موارد مختلفی مانند وضعیت تناسب اندام، سن، ویژگی‌های بدنی و نیازها موقعیت‌هایی هستند که محتوای مورد نیاز برای تزریق را تغییر می‌دهند. بنابراین، هر درمان به طور جداگانه و اختصاصی برنامه‌ریزی می‌شود.

آیا مزوتراپی واقعاً مؤثر است؟


گفته می‌شود که مزوتراپی برای حدود 5 درصد از بیماران موثر نیست، اما در 95 درصد بیمار دیگر نتایج فوق العاده‌ای دارد. مزوتراپی را می‌توان برای درمان تمام افراد چاق که نیاز به درمان در تنه، شکم، باسن، بازوها و پاها دارند و همچنین افرادی که عموماً لاغر هستند اما از چاقی موضعی در برخی نواحی رنج می‌برند، استفاده کرد. مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای درمان دائمی سلولیت است، به شرطی که وزن بیمار اضافه نشود.

 مزوتراپی مدت‌هاست که در برخی از نقاط جهان برای تعدادی از بیماری‌های دیگر از جمله ریزش مو در اثر هرپس، فیبرومیالژیا، پیچ‌خوردگی مچ پا، بورسیت و سندرم تونل کارپال استفاده می‌شود.

این روش شامل تزریق کوکتل‌هایی از مواد طبیعی مختلف به نواحی خاصی از بدن است. بسته به هدف نهایی شما، محتوای کوکتل‌ها متفاوت خواهد بود. در مورد کاهش چربی، این مخلوط برای از بین بردن سلول‌های چربی طراحی می‌شوند. اگر برای از بین بردن چین و چروک باشد، با مواد ضد چروک یا ضد پیری پر می‌شوند.

طرفداران مزوتراپی می‌گویند که این روش می‌تواند به رفع مشکلات مختلف مانند نواحی چرب، چین و چروک و خطوط روی صورت و سم‌زدایی بدن کمک کند. ادعا شده است که می‌توانید نتایج شگفت انگیزی از این روش مشاهده کنید، درست مانند نتایجی که از یک جراحی پلاستیک می‌گیرید، اما بدون درد، زمان بهبودی و هزینه بالا.

البته سر و صدای زیادی در این مورد وجود دارد زیرا راهی برای از بین بردن چربی در یک روز است نه ماه‌ها و ماه‌ها تلاش برای سوزاندن آن در باشگاه. به هرحال این نیز یک درمان جامع است و بین طب جدید و طب سنتی بحث زیادی در مورد آن وجود ندارد.

گفته می‌شود مزوتراپی می‌تواند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و جایگزینی برای روش‌های زیبایی دیگر، از بوتاکس گرفته تا لیپوساکشن، باشد. اما در واقع این ادعاها هنوز قطعی نیست و مبنای علمی ندارد.

مزوتراپی امروزه برای چه چیزی استفاده می‌شود؟


امروزه مزوتراپی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • حذف چربی در نواحی مانند شکم، ران، باسن و صورت
  • کاهش سلولیت
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط
  • سفت کردن پوست شل
  • بازسازی بدن
  • روشن شدن رنگدانه‌های پوست
  • درمان آلوپسی، بیماری که باعث ریزش مو می‌شود

کاربردهای مزوتراپی صورت


کاربردهای مزوتراپی صورت

در این تکنیک از سوزن‌های بسیار ظریف برای تزریق مواد خاصی به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می‌شود. نحوه عملکرد مزوتراپی درواقع اصلاح مشکلات زمینه‌ای مانند گردش خون ضعیف و التهاب است که باعث آسیب پوست می‌شود.

تمایل به داشتن پوستی سالم و درخشان در اکثر افراد بسیار زیاد است. از این رو، چندین تکنیک وجود دارد که می‌تواند در دستیابی به پوست دلخواه شما کمک کند. مزوتراپی یکی از درمان‌هایی است که هدف آن سفت کردن و احیای پوست است.

با افزایش تعداد افرادی که برای بهبود سلامتی خود به داروهای هومیوپاتی و عصاره‌های گیاهی روی می‌آورند، طبیعی است که تمایل داشته باشند از فرمول‌ها و ویتامین‌های گیاهی برای افزایش زیبایی خود استفاده کنند. مزوتراپی در واقع مایعی سالم را به داخل پوست تزریق کرده و آن را جوان می‌کند.

در این روش، پزشک با تزریق سوزن‌های بسیار ظریف آنزیم‌ها، هورمون‌ها و ویتامین‌ها را به پوست صورت منتقل می‌کند تا پوست صورت، سفت‌تر و جوان‌تر شود.

این درمان مزوتراپی نامیده می‌شود زیرا از سوزن‌های ظریف برای تزریق مواد مغذی به لایه میانی پوست استفاده می‌شود. ایده کلی این روش، درمان مشکلات اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف است که باعث آسیب به پوست می‌شود.

مزوتراپی اغلب برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی صورت مانند هایپرپیگمنتاسیون، سفت شدن پوست، خطوط و چین و چروک استفاده می‌شود.

در واقع مزوتراپی صورت یکی از موفق‌ترین درمان‌های پوستی برای از بین بردن علائم قابل مشاهده افزایش سن از قبیل عوامل خارجی مانند آلودگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سبک زندگی و استرس است. مزوتراپی صورت ترکیبی مناسب و پیچیده از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه و اسید هیالورونیک را به لایه زیرین پوست شما تزریق می‌کند.

این درمان برای انواع پوست ایده‌آل است، بسیار راحت است و به دوره نقاهت نیاز ندارد. بنابراین می‌توانید مستقیماً به فعالیت‌های عادی و روزمره خود بازگردید. بسته به ترکیب مواد مغذی، مزوتراپی صورت با جوانسازی پوست و تحریک تولید کلاژن و الاستین، پوست را به صورت شدید و طولانی مدت آبرسانی می‌کند.

مزایای مراقبت از پوست صورت چیست؟


به طور کلی، فواید مزوتراپی برای مراقبت از پوست صورت شامل موارد زیر است:

  • ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد: مزوتراپی برای افرادی که خواهان درخشندگی بیشتر خود پوست به خصوص صورت و گردن هستند گزینه بسیار خوبی است. بر اساس مواد مورد استفاده، این روش به رفع لکه‌های ناشی از افزایش سن، تغییر رنگ و لک کمک می‌کند. این روش رنگ پوست شما را روشن و یکدست می‌کند و تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند تا نرمی و لطافت صورت را بازگرداند.
  • فراهم کردن ویتامین ها و سایر مواد مغذی: ویتامین‌ها، سرم‌ها و سایر مواد مغذی به عنوان اجزای موثر برای شادابی و طراوت پوست به پوست شما تزریق می‌شوند. مزوتراپی، زمانی که توسط متخصص انجام شود، تضمین می‌کند که مواد مغذی کافی به پوست شما برسد.
  • برآورده کردن نیاز های پوست: شما مواد مغذی ویژه‌ای را برای پوست خود دریافت می‌کنید، چه به دنبال داروی ضد پیری باشید و چه می‌خواهید روشنایی پوست خود را در صورت و گردن افزایش دهید. پوست شما در اثر این روش درمانی انرژی زیادی دریافت می‌کند و اثرات قابل توجهی را پس از درمان مشاهده خواهید کرد.
  • هیدراته نگه داشتن پوست: مزوتراپی همچنین به افزایش رطوبت پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست پرتر، محکم‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.
  • جایگزین جراحی‌های گران قیمت: این روش نسبت به سایر درمان‌ها و جراحی‌های پلاستیک کم تهاجمی‌تر است و می‌توان از آن برای مراقبت‌های ضد پیری پوست نیز استفاده کرد. برای بهبود ظاهر خود نیازی به جراحی ندارید. پس از تزریق سرم غنی شده از طریق سوزن به پوست، پوستی نرمال و سالم خواهید داشت.
  • حذف چربی: مایع تزریق شده به پوست دیواره سلول‌های چربی را می‌شکند و باعث آب شدن چربی می‌شود. سیستم لنفاوی چربی اضافی را بازجذب می‌کند و آن را از طریق فرآیند متابولیک طبیعی بدن تخلیه می‌کند.

انواع مزوتراپی


  • مزوتراپی ویتامین: آمینواسیدها، مواد معدنی و ویتامین‌ها را مستقیماً به لایه مزودرمی پوست می‌رساند.
  • مزوتراپی با اسید هیالورونیک: علاوه بر ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه، حاوی هیالورونیک اسید متقاطع نیز می‌باشد که توانایی نگهداری 1000 برابر وزن خود را در آب دارد و رطوبت عمیقی را ارائه می‌دهد.
  • مزوتراپی اتولوگ صورت: اثربخشی آن را مدیون خون بیمار است. از آنجایی که فاکتورهای رشد موجود در پلاسما منجر به تکثیر فیبروبلاست‌های پوست و تولید کلاژن و الاستین جدید شده و در نتیجه منجر به ضد پیری و جوان‌سازی پوست می‌شود، این بالاترین نوع مزوتراپی در نظر گرفته می‌شود.

با مزوتراپی ویتامین، پوست با محلولی از مواد مغذی سرشار از ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه غنی می‌شود که به کاهش اثرات پیری پوست کمک می‌کند. هدف مزوتراپی با اسید هیالورونیک آبرسانی و سفت کردن پوست است. همچنین سلول‌های آسیب دیده پوست را تغذیه و ترمیم می‌کند و جوانی و استحکام پوست را باز می‌گرداند.

چه کسانی کاندیدای مناسب این روش هستند؟


مزوتراپی صورت هم برای خانم‌ها و هم آقایان، صرف نظر از سن، ایده‌آل است. اثربخشی درمان عمدتاً به نوع پوست و مشکلی که می‌خواهیم حل کنیم بستگی دارد. مزوتراپی صورت با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ مخصوص درماپن دارای مزایای زیر است:

  • این یک درمان کاملاً بی‌خطر است
  • نیازی به زمان ریکاوری ندارد
  • می‌توان آن را روی هر قسمت از پوست اعمال کرد
  • بازسازی طبیعی پوست را تحریک می‌کند

نواحی کاربرد مزوتراپی


نواحی کاربرد مزوتراپی

مزوتراپی با ویتامین و یا اسید هیالورونیک و یا مزوتراپی اتولوگ را می‌توان در موارد زیر اعمال کرد:

  • صورت و چشم
  • گردن
  • دکلته
  • بازوها

مواد مزوتراپی صورت


مواد مزوتراپی صورت

لایه اپیدرمی قسمت بیرونی پوست و سدی است که بدن ما را از هر گونه مواد مضری که از محیط بیرون می‌آید جدا می‌کند. این لایه در تماس مستقیم با محیط خارجی است و به همین دلیل به شدت در برابر بسیاری از عفونت‌ها آسیب‌پذیر است. درم بافت میانی است که مسئول بافت، تراکم و ضخامت پوست است. در زیر آن، بافت زیر جلدی، بافت چربی که پوست را به بافت‌های زیرین متصل می‌کند، قرار دارد.

هدف مواد موجود در محلول مزوتراپی صورت بازسازی، آبرسانی، سفت شدن و صاف کردن پوست است. به طور خاص، محلول مزوتراپی از مواد زیر تشکیل شده است:

  • ویتامین C: محافظت آنتی اکسیدانی ارائه می‌کند. همچنین به تولید ملانین و آبرسانی پوست کمک می‌کند.
  • ویتامین E: از غشای سلولی محافظت می‌کند و میکروسیرکولاسیون خون پوست را افزایش می‌دهد.
  • ویتامین A: تکثیر سلول‌های پوست را افزایش داده و محافظت ضد پیری را ارائه می‌دهد.
  • ویتامین D: به سنتز کلسیم کمک می‌کند.
  • ویتامین B کمپلکس: تنفس سلولی را تقویت کرده و تولید کلاژن را تقویت می‌کند.
  • کوآنزیم Q10: به تولید ویتامین E و ویتامین C و همچنین در عملکرد منظم سلول‌های پوست کمک می‌کند.

مزوتراپی چگونه اعمال می‌شود؟


مزوتراپی چگونه اعمال می‌شود؟

بسته به روش استفاده، مزوتراپی صورت می‌تواند تزریقی یا غیر تزریقی باشد. در حین مزوتراپی تزریقی، محلول در قسمت انتخابی پوست تزریق می‌شود. در مزوتراپی غیرتزریقی از سوزن استفاده نمی‌شود و محلول به کمک کانال‌های ریز ایجاد شده روی سطح پوست با دستگاه میکرونیدلینگ مخصوص که به مزوتراپی درماپن نیز معروف است، به داخل پوست نفوذ می‌کند.

مزوتراپی صورت را می‌توان به هر دو صورت اعمال کرد. یا با تزریق محلول به زیر پوست با سوزن‌های بسیار نازک سرنگ انسولین و یا با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ مخصوص به نام درماپن که طی آن محلول‌های مزوتراپی از طریق کانال‌های ریز به عمق مورد نیاز می‌رسند.

بعد از مزوتراپی صورت چه انتظاری باید داشته باشم؟


مزوتراپی صورت یک روش درمانی ساده، بدون درد و بدون عارضه است که به بیمار اجازه می‌دهد بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد. پس از مزوتراپی صورت، موارد منع مصرف زیر ممکن است رخ دهد، اما نادر و خفیف هستند:

  • اریتم و ادم موقت به شکل پف کردگی که چند ساعت بعد از درمان فروکش می‌کند.
  • کبودی‌هایی که به سرعت از بین می‌روند.

پس از اتمام آن، کرم‌های بازسازی‌کننده خاصی برای به حداکثر رساندن اثر و محافظت در برابر آفتاب مورد نیاز است.

سوالات متداول


به چند جلسه مزوتراپی نیاز دارم؟

تعداد جلسات مزوتراپی صورت مورد نیاز شما بستگی به وضعیت پوستی شما دارد. پزشکان معمولاً 6 جلسه با فاصله 2 تا 4 هفته را توصیه می‌کنند تا به نتایج دلخواه خود برسید. با این حال، دیدن نتایج قابل توجه فقط پس از یک جلسه غیرعادی نیست.

نتایج مزوتراپی چقدر ماندگار است؟

بسته به نوع پوست، وضعیت و تعداد جلسات تکمیل شده، نتایج ممکن است بین 12 تا 18 ماه متفاوت باشد.

آیا بعد از مزوتراپی صورت منع مصرفی وجود دارد؟

به طور کلی، هیچ گونه منع مصرف جدی در رابطه با مزوتراپی صورت وجود ندارد. با این حال، افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند باید از درمان اجتناب کنند، زیرا ممکن است در طول درمان کبودی ایجاد شود.

همچنین مزوتراپی صورت برای افرادی که عفونت‌های پوستی شدید، عفونت تبخال یا آلرژی دارند ایده‌آل نیست. برای احتیاط، زنان باردار باید تا پایان بارداری صبر کنند.

آیا عوارض جانبی مرتبط با مزوتراپی صورت وجود دارد؟

مزوتراپی صورت یک روش درمانی بدون درد و کاملا بی‌خطر است، به شرطی که توسط پزشکان متخصص پوست انجام شود. در موارد نادر علائم خفیفی مشاهده شده است مانند:

  • درد در ناحیه تحت درمان
  • تورم خفیف که چند ساعت طول می‌کشد
  • حساسیت و قرمزی
  • اگزما (کبودی)
  • خارش

هزینه مزوتراپی صورت چقدر است؟

هزینه مزوتراپی صورت بستگی به نوع محلول مورد استفاده و مناطق تحت درمان دارد. قیمت مزوتراپی صورت نباید تنها معیار انتخاب کلینیک مناسب باشد، زیرا تجربه پزشکان، مواد مورد استفاده و همچنین تکنیک به کار رفته از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *