مشاوره رایگان
واتساپ

هایفوتراپی برای جوانسازی و لیفت پوست صورت، گردن و دست ها

۱۱ آبان ۱۴۰۰

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) در عمق بافت پوستی، جدیدترین فناوری درمانی بدون جراحی برای پوست می‌باشد. این درمان تولید کلاژن و الاستین پوست را افزایش می‌دهد و پایه مستحکم تری را برای پوستی صاف‌تر و جوانتر به وجود می‌آورد. با توجه به درمان‌هایی که در نقص گزینه‌های جراحی ارائه می‌شوند، هایفوتراپی می‌تواند گزینه ای بدون درد و مناسب برای رفع افتادگی پوست و روند پیرشدگی باشد.

آیا در مورد افزایش شل شدگی پوست خود احساس نگرانی می‌کنید؟ اگر بله، ما هایفوتراپی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دکتر الناز احمدی تمام تلاش خود را برای رفع مشکل شما خواهد کرد. با تنوع گسترده درمان‌های صورت، پوست، بدن و فیشال های پزشکی، می‌توانید مطمئن باشید که روشی مناسب برای رفع نیاز خود خواهید یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02122026697 تماس حاصل فرمایید.

لیفت صورت چیست؟


بالا رفتن سن باعث پدیدار شدن خطوط ریز و شل شدگی پوست می‌شود. همانطور که تحقیقات نشان می‌دهند، تغییرات حجمی نتیجه از دست دادن استخوان و همچنین چربی های صورت به وجود می‌آیند. روش لیفت تراپی صورت اغلب می‌تواند چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهد و همچنین حجم از دست رفته را نیز برگرداند.

 

لیفت صورت با هایفوتراپی

 

هم لایه پوستی و هم چربی زیر پوستی هر دو بافت کلاژن رشته ای دارند که در هنگام شل شدگی نیاز به سفت شدن دارند. لایه عمیق بافت پیوندی یا SMAS که پوست را به عضلات و چربی ها متصل می کند و تمامی لایه های بالایی خود را حمایت می کند، از مهمترین لایه ها می‌باشد.

لیفت صورت عبارتی کلی است برای روش درمانی زیبایی که به تغییر علائم پیری در صورت کمک می کند. هدف اصلی این است که درخشش جوانی پوست را بازیابی کنیم و افتادگی پوست را نیز از بین ببریم. چندین دهه قبل، هر زمان شخصی درمورد لیفت صورت می‌شنید، آن را مرتبط با عمل جراحی و سپردن خود به تیغ جراحی می دانست. با این حال، درنتیجه پیشرفت فناوری پزشکی، افراد قادر به بهره‌مند شدن از درمان‌های متنوع لیفت صورت می‌باشند که تحریک کمتری نسبت به جراحی دارند و با خطر عوارض کمتری نیز همراه هستند.

هایفو درمانی چیست؟


روش درمانی هایفوتراپی با انرژی مافوق صوت برای هدف قرار دادن لایه های پوست درست زیر سطح عمل می کند و سپس بافت های سطحی را به سرعت گرم می کند و بعد از رسیدن به دمای مشخصی تخریب سلولی آغاز می‌شود. این امر سلول های دیگر را برای تولید مقادیر بیشتری از کلاژن تحریک می کند. (کلاژن پروتئین ساختاری مهمی در بدن می‌باشد). کلاژن سازی پوست را سفت تر، محکم تر و در نهایت چین و چروک را کمتر می کند.

 

هایفوتراپی چیست

 

نیازی به ترس از این درمان نیست، زیرا صدمه ای به لایه های بالاتر پوست و بافت های مجاور وارد نمی‌شود.

کلاژن چیست؟


کلاژن رایج ترین و فراوانترین نوع پروتئین ساختاری در بدن می‌باشد و در تمامی بافت های عضلانی، استخوان ها، تاندون ها، رگ های خونی و سیستم هضم یافت می‌شود. با این حال، زمانی که مردم در مورد اهمیت کلاژن صحبت می‌کنند، عموما به مزیت های آن برای پوست اشاره می‌کنند. سالخوردگی مقدار کلاژن سازی را کاهش می‌دهد. کمبود کلاژن منجر به علائم رایج پیری پوست می‌شود. چین و چروک، پوست افتاده که کشسانی خود را از دست داده و غضروف های سفت شده تماماً علائمی هستند که نشان می‌دهد بدن به اندازه کافی کلاژن نمی‌سازد. وقتی سطح کلاژن بالا است، پوست نرم، صاف و سفت است. اساس عملکرد هایفو تراپی بر اساس تحریک سلول ها به ایجاد کلاژن می‌باشد.

هایفو درمانی چگونه عمل می کند؟


کلاژن پروتئینی ساختاری است که در پوست تولید می‌شود و باعث سفتی و عضله دار شدن پوست می‌شود. همانطور که با بالا رفتن سن سطح تولید کلاژن پایین می‌آید، چین و چروک، کاهش کشسانی و کمبود طراوت در پوست نیز ایجاد می‌شود. عملکرد هایفوتراپی با تحریک کلاژن سازی، سفت شدن، پر شدن و استحکام پوست و رفع خطوط ریز، چین و چروک و کاهش کشسانی پوست می‌باشد.

هایفو درمانی با استفاده از میکروگرمایش عمیق پوست و انقباض، برای لیفت چند لایه عمل می کند و مدت ها بعد از درمان ادامه می‌یابد و منجر به بهبود تدریجی می‌شود. با استفاده از درمان‌های ارائه شده ملایم و کاملاً تنظیم شده، هایفوتراپی به منظور هدف گرفتن چندین لایه پوستی و لایه عضلانی زیرین استفاده می‌شود.

مراجعه کنندگان اغلب ادا کردند که، فوراً بعد از درمان، سفت شدگی اولیه را احساس می‌کنند، در حالی که دیگران تغییرات عادی که شامل استحکام، سفت شدن پوست و حذف چین و چروک است را به صورت تدریجی متوجه می‌شوند. معمولاً بهترین نتایج در طی شش تا نه ماه بعد از اولین جلسه درمانی قابل مشاهده خواهد بود.

متخصص مجرب آموزش دیده ما می‌تواند جوابگوی تمامی سوالات شما در مورد هایفو درمانی باشد.

هایفو درمانی چه نواحی را می‌تواند درمان کند؟


 هایفو درمانی برای نواحی زیر انجام می‌شود:

 

درمان با هایفوتراپی

 

  • پیشانی
  • چشم ها /دور چشم ها
  • لیفت ابرو
  • گونه ها
  • چین بینی، لب و خط لبخند
  • خطوط لب
  • کوچک کردن منافذ
  • خط فک
  • کانتورینک یا برجسته کردن خط وی
  • غبغب
  • گردن / نواحی مربوط به آن
  • قفسه سینه

چه نوع نتیجه ای باید از هایفوتراپی صورت انتظار داشت؟


 هر چند هایفوتراپی نتایج جراحی لیفت صورت را ندارد، اما لایه های پایه عمیق پوست را بدون آسیب و عوارض و با هزینه کمتری انجام می‌دهد و برای افرادی که نمی‌خواهند جراحی انجام بدهند بهترین جایگزین به حساب می‌آید.

 

نتیجه با هایفوتراپی

 

مزایای درمان‌های غیر جراحی هایفوتراپی شامل موارد زیر می‌شود:

  • بهبود کشسانی و استحکام پوست
  • بالابردن و سفت کردن پوست شل شده
  • کاهش چین و چروک اطراف چشم ها، پیشانی و دهان
  • ظاهری جوانتر
  • برجسته کردن بادوام صورت
  • جوانسازی و تقویت پوست
  • بهبود گردش خون و ترمیم
  • کاهش تیرگی و پف زیر چشم
  • نتایج مورد نظری که دائمی می‌باشند

نیاز به انجام چه کارهایی برای آمادگی درمان هست؟


از شما خواسته می‌شود با صورتی تمیز، برای بانوان بدون آرایش و آقایان اصلاح شده، حضور بیابند.

نکات دیگری که به گرفتن بهترین نتایج کمک می‌کنند:

  • پرهیز از مصرف محصولات دارای رتینول پنج روز پیش از درمان
  • مطمئن شوید از چند روز قبل به اندازه کافی آبرسانی کرده اید.
  • از مصرف داروهای ضد التهابی تا 24 ساعت قبل از درمان پرهیز کنید مگر اینکه به دستور پزشک باشد.
  • از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید

در طی هایفوتراپی صورت چه اتفاقی می افتد؟


اولین قدم، قبل از درمان، داشتن جلسه مشاوره با پزشک است. به این صورت، پزشک می‌تواند مطمئن شود که درمان برای شما و هدفتان مناسب است و به سوالات احتمالی شما پاسخ می‌دهد. در طول هایفو درمانی، پزشک دستگاه هایفو را روی پوست قرار می‌دهد. احساس لرزش و گرما خواهید داشت و احتمالاً حس می‌کنید ماهیچه‌های منطقه تحت درمان منقبض شده‌اند. همیشه می‌توانید سوال بپرسید یا درخواست وقفه کنید، فقط لازم است که بخواهید.

 

در طی هایفوتراپی

 

بهبود


از جایی که هایفوتراپی درمانی بدون جراحی می‌باشد، نیازی به نگرانی در مورد داشتن دوره بهبود طولانی وجود ندارد.

در حالتی مطلوب، اگر هایفوتراپی در ولنجک و زعفرانیه برای شما انجام شود، می‌توانید همان روز پس از درمان، فعالیت های روزمره خود را انجام بدهید. دوره بهبود کوتاه مدت در این روش که گزینه ارزشمندی است در مقابل روش های جراحی معمول با دوره بهبود طولانی مدت، مورد استقبال می‌باشد. شاید تنها نقص قابل توجه این باشد که نتایجی که از هایفوتراپی بدست می‌آیند به ماندگاری و چشمگیری لیفت صورت حاصله از جراحی نباشند؛ بنابراین، نیاز به درمان‌های نگهدارنده برای نتایج ماندگارتر خواهید داشت. در اینجا چند دستورالعمل برای مراقبت بعد از درمان آمده است که به منظور گرفتن بهترین نتیجه نیاز به انجام آنها دارید:

صورت خود را بعد از هایفوتراپی بشویید

با توجه به اینکه هایفوتراپی درمانی غیرتهاجمی می‌باشد، هیچ دوره نقاهتی ندارید، بنابراین همیشه بعد از درمان می‌توانید صورت خود را بشویید. همچنین، بعد از درمان، در زمان شستن صورت می‌توانید از شوینده های صورت معمولی نیز استفاده کنید؛ اما فقط حتماً از آب سرد و گرم استفاده کنید.

 

بعد از هایفوتراپی

 

از آب داغ و هر نوع محصولی که با سالیسیلیک اسید یا رتینال تولید شده است و هر نوع ماده زبر را روی صورت استفاده نکنید. در اصل، به علت افزایش حساسیت بعد از درمان، پزشک به بیماران توصیه می کند که از این محصولات استفاده نکنند.

بعلاوه، از استفاده آب داغ یا مواد زبر روی صورت پرهیز کنید. کاملاً باید از حمام های آب داغ یا بخار دوری کنید.

از تشعشعات UV دوری کنید. 

بعد از درمان، نباید در معرض نور مستقیم خورشید و سرمای مستقیم برای چندین هفته قرار بگیرید. پزشکان توصیه می‌کنند برای محافظت از پوست خود در مقابل لک های ناشی از آفتاب سوختگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید.

در بهترین حالت، این درمان حساسیت پوست را تا حدی افزایش می‌دهد، بنابراین قرار گرفتن در معرض اشعه UV احتمال آفتاب سوختگی و تیره تر شدن پوست را افزایش می‌دهد که واقعاً خوشایند نخواهند بود. اگر مجبورید بودید زیر نور خورشید بروید، پزشکان استفاده از ضدآفتاب با SPF بالای 30 را شدیداً پیشنهاد می‌دهند.

این عمل به محدود کردن شدت نور فرابنفشی که به پوست برخورد می کند، کمک می کند و به ویژه، پیشنهاد می‌دهیم که هر زمان که زیر نور خورشید می‌روید و تا زمانی که درمان سفت شدن پوست کامل شود، از ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست خود را نخراشید

همچنین پزشک توصیه می کند که بعد از هایفوتراپی پوست خود را نخارانید. خاراندن پوست گاهی اوقات واقعاً لذت بخش است، اما به خاطر تأثیر درمان و سلامتی پوست خود، پزشکان جدا پیشنهاد می‌کنند که از خاراندن پوست خود جدا خودداری کنید.

 

خاراندن و هایفوتراپی

 

همانطور که ذکر شد، این درمان حساسیت پوست شما را بیشتر می کند؛ بنابراین، خاراندن پوست فقط خطر تخریب آن را افزایش می‌دهد.

حتی اگر زخمی دارید، آن را نکنید و اجازه دهید خود به خود بیوفتد. خاراندن یا هر نوع تلاشی برای اصلاح یا کندن زخم ها، فقط خطر ایجاد زخم های بیشتر را افزایش می‌دهد که ممکن است بعداً عفونی نیز بشوند.

هیدراته بمانید

توصیه می‌کنیم که به مقدار زیادی مایعات بنوشید – به خصوص آب تا در طی هایفوتراپی شما را هیدراته نگه دارد. همچنین آب نقش اساسی را در بهبود بدن دارد؛ زیرا مقدار کلاژن سازی را افزایش می‌دهد. به غیر از نوشیدن آب، می‌توانید با مرطوب کننده های سبک پوست خود را نیز هیدراته نگه دارید.

از ورزش های سنگین پرهیز کنید

اگر علاقه مند به تناسب اندام هستید، بهتر است مدتی دست نگه دارید. بخصوص، پزشکان بیماران را از بلند کردن وزنه های سنگین بلافاصله بعد از درمان، منع می‌کنند.

این منع به خاطر این است که بدن گرم می‌شود و عرق می کند. ممکن است به خاطر پوست حساسی که دارید احساس آزردگی کنید و احتمالاً مدت زمان التهاب را طولانی تر یا عوارض ناخواسته دیگری را ایجاد کند.

هزینه هایفوتراپی در ولنجک و زعفرانیه چقدر است؟


هزینه درمان‌ هایفوتراپی بسیار کمتر از روش های جراحی می‌باشد. هزینه هایفوتراپی به گونه ای در نظر گرفته می‌شود که برای تمامی افراد مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس باشد. هزینه هایفو درمانی نسبت به ناحیه تحت درمان می‌تواند بسیار متغیر باشد. برای بهترین مشاوره، به ما مراجعه کنید و در طی جلسه مشاوره در مورد لیفت صورت بدون جراحی به روش هایفوتراپی صحبت کنید. هر بیمار منحصر به فرد است و نیاز دارد ناحیه متفاوتی را درمان کند، درمان بسته به ناحیه مورد نظر و تعداد جلسات متغیر خواهد بود.

پرسش و پاسخ


چند جلسه هایفو درمانی لیفت صورت نیاز دارم؟

یک روش هایفو درمانی لیفت صورت مناسب، هر 12 تا 18 ماه نیاز به تکرار جلسه درمانی دارد. برای روش های رفع چربی های اضافی مثل کم کردن غبغب، 1 تا 2 جلسه احتمالاً نیاز است.

 

پرسش هایفوتراپی

 

هایفو درمانی برای صورت چه مدت ماندگاری دارد؟ 

هایفو درمانی برای لیفت صورت به حدی مؤثر می‌باشد که بعد از دوازده تا 18 ماه تغییرات و جووانتر شدن مشهود می‌باشد. متخصصین کلینیک زیبایی در ولنجک و زعفرانیه معمولاً توصیه می‌کنند که برای حفظ شادابی و ظاهری جوانتر، هر شش تا دوازده ماه برای تمدید درمان ها مراجعه بفرمایید.

اگر هایفو درمانی داشته باشم، آیا می‌توانم فیلرهای تزریقی و درمان‌های ضد چین و چروک نیز داشته باشم؟

بله می‌توانید. هرچند اکثر بیماران از نتیجه هایفو درمانی راضی هستند ولی مشکلی برای ترکیب این درمان با تزریق فیلتر نمی‌باشد و در حقیقت، این دو روش برای نتایج بهتر می‌توانند با هم نیز ترکیب شوند.

با این حال، پزشکان توصیه می‌کنند که در دو هفته اول بعد از هایفو درمانی و در ناحیه تحت درمان، تزریق انجام نشود.

آیا هایفو درمانی دردناک است؟ 

سطح راحتی بین افراد مختلف و نواحی مختلف تحت درمان متفاوت است. چون دستگاه هایفوتراپی، انرژی فراصوت متمرکز و بسیار کوچک را به داخل پوست منتقل می کند ولی ممکن است بعضی افراد، به علت حس لرزش و گرمایی که دستگاه تولید می کند، احساس آزردگی کند. هر نوع احساس ناخوشایند، موقتی و موضعی می‌باشد و سریعاً از بین می‌رود.

آیا عوارض جانبی در درمان ‌هایفوتراپی وجود دارد؟

چون هایفوتراپی درمانی بدون جراحی است، عوارض جانبی محدودی دارد و معمولاً به قرمزی احتمالی به مدت چند ساعت پس از درمان محدود می‌شود. بعضی از بیماران حس مور مور شدگی، حساسیت به لمس، التهاب جزئی و کبودی کمی را در دو هفته بعد از درمان گزارش داده اند.

هایفوتراپی لیفت صورت چقدر زمان می‌برد؟ 

درمان صورت و گردن ممکن است تا یک ساعت و در نواحی محدود تا 15 دقیقه طول بکشد. بیمارانی که با این روش درمان می‌شوند، می‌توانند بلافاصله بعد از درمان فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند.

 

زمان هایفوتراپی

 

آیا هایفوتراپی بی خطر است؟ 

بله. انرژی مافوق صوت به صورت بی خطر در زمینه پزشکی، بیشتر از پنجاه سال است که استفاده می‌شود. دستگاه های هایفو تراپی تنها تحت نظر متخصص، پزشک و پرستار آموزش دیده به کار برده می‌شوند. ارائه هایفو درمانی به منظور زیبایی، برای کلینیک ها مجاز می‌باشد و مهمتر از همه، فناوری هایفو درمانی که دارای تأییدیه TGA است، برای لیفت و سفت کردن پوست بدون انجام جراحی توسط مقالات تحقیقاتی علمی و بالینی حمایت می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از هایفو درمانی استفاده کنند؟

هایفو درمانی به افرادی که دارای عفونت و ضایعات باز پوستی در ناحیه هدف هستند، آکنه شدید یا کیستیک دارند و ایپملنت های فلزی در ناحیه تحت درمان دارند، پیشنهاد نمی‌شود.

هایفو درمانی گزینه مناسبی برای درمان چین و چروک عمیق و افتادگی شدید پوست نمی‌باشد. تنها گزینه این افراد جراحی لیفت می‌باشد.

هایفوتراپی چه حسی را منتقل می کند؟

مراجعه کنندگان حس آزردگی کمی در طول جلسات درمانی ابراز کردند که مثل پالس های الکتریکی کوچک یا چیزی شبیه به حس تیغ تیغی شدن جزئی توصیف شده است.

در بعضی موارد که بیماران بسیار درمورد درد نگران هستند، استامینوفن یا داروی ضد التهاب غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن تجویز می‌شود. مدت زمان کمی پس از هایفوتراپی، قرمزی یا التهاب مشاهده می‌شود که بعد از چند ساعت کاهش می‌یابد.

چه تفاوتی بین هایفوتراپی و میکرونیدلینگ وجود دارد؟ 

هایفوتراپی و میکرونیدلینگ هر دو درمان‌های غیرتهاجمی برای بدست آوردن پوست سفت تر و جوانتر می‌باشند. این دو درمان در کنار هم نتایج شگفت انگیزی را به همراه خواهند داشت. در بین جلسات درمانی هایفوتراپی، درمان میکرونیدلینگ، برای اینکه پوست مجبور به تجدید شود، نیز پیشنهاد می‌شود؛ زیرا پوست به صورت روزانه فرسوده می‌شود و نیاز به ادامه تحریک کلاژن سازی می‌باشد.

هایفوتراپی با استفاده از انرژی مافوق صوت ناحیه ای خاص را هدف می‌گیرد، کلاژن سازی را تحریک می کند و پوست را در لایه های عمقی زیرین سفت می کند و میکرونیدلینگ به لایه های بالایی پوست کمک می کند. این دو با همدیگر، نتیجه ای سریعتر بدست می‌آید که باعث بازیابی طراوت و جوانی پوست می‌شود.

اگر در مورد اینکه چه درمانی برای شما مناسب تر است شک دارید، می‌توانید وقتی برای آنالیز پوست رزرو کنید و پزشک نیز بسته درمانی مخصوص پوست شما را طراحی می کند.

هایفوتراپی یا لیفت با نخ؟ 

هر دو برای لیفت مناسب می‌باشند؛ اما پزشکان متخصص مناسب ترین درمان را تعیین و به شما پیشنهاد می‌دهند. بسته به شرایط پوست، هایفو درمانی همراه با لیفت با نخ می‌تواند انجام شود تا به نتایج عالی دست یابیم.

چگونه هایفوتراپی با درمان‌های لیزری متفاوت است؟

هایفو تراپی از انرژی صوتی استفاده می کند، فراصوتی که تست شده است و ویژگی های منحصر به فردی دارد که به آن اجازه عبور از سطح پوست و درمان عمقی را که با هیچ ابزار و روش درمانی غیر تهاجمی ممکن نیست را می‌دهد. هایفو درمانی کلاژن سازی را در پایه پوست تحریک می کند که منجر به لیفت قابل توجه بافت در طی دو تا سه ماه می‌شود. لیزر بر اساس انرژی نوری است که نمی‌تواند به لایه های عمیق پوست، در دمای بهینه، نفوذ کند؛ بنابراین، درمان‌های لیزری فقط سطح پوست را درمان می کند. پس چون هر دو فناوری انواع مختلفی از بافت های پوستی را درمان می‌کنند، در واقع مکمل هم می‌باشند.

کدام بهتر است: التراپی یا هایفوتراپی؟

هر چند هر دو درمان پیری را هدف می‌گیرند ولی هیچکدام بهتر از دیگری نیستند. نخست، هر دو از تولیدکنندگان متفاوتی به وجود آمده‌اند.

هایفوتراپی ممکن است مناسب همه نباشد. در کل، الترافرمر III روی افراد بلای 30 سال با افتادگی پوست خفیف تا متوسط مناسب است؛ اما الترا برای بالغین با مشکلات پوستی شدید مناسب تر است. می‌توان با مشورت با پزشک یکی از این دو گزینه را انتخاب کرد.

اگرچه قابل مقایسه اند، اما آلترافورمر III به خاطر فناوری به روز، درمان سریعتر، درد کمتر در طول درمان و مقرون به صرفه بودن نسبت به آلتراپی، قویاً پیشنهاد می‌شوند. تمامی پزشکان در سراسر دنیا عملکرد این دستگاه را مشاهده کرده‌اند و به بیمارانی که به دنبال جایگزین مناسب درمان‌های جراحی هستند، به شدت توصیه می‌شود.

نتایج بسته به شخص متغیر هستند. معمولاً، می‌توانید تغییرات را در پوست بعد از سه تا شش ماه مشاهده کنید و این نتایج تا یک سال ماندگار خواهند بود. تعداد جلسات درمانی که نیاز دارید، بستگی به خود فرد دارد و می‌توان با پزشک نیز مشورت کرد.

آیا می‌توان هایفو درمانی را روی بدن انجام داد؟

هایفو درمانی راهی عالی برای کاهش نواحی پر از چربی مقاوم در بدن، بدون نیاز به جراحی، می‌باشد. هایفوتراپی از انرژی فراصورت استفاده می کند تا سلول های چربی را در سطح پوست هدف قرار دهد. سپس بدن چربی آب شده را توسط کانال های طبیعی بدن دفع می کند. هایفوتراپی نه تنها چربی را کاهش می‌دهد، بلکه به رفع سلولیت و سفت شدن پوست، لاغر و سفت کردن ناحیه هدف نیز کمک می کند. پزشکان هایفو درمانی را برای نواحی شکم، بازوها، چربی کمر و دور کمر و هر جایی که توده چربی را می‌توان دید، توصیه می‌کنند.

هایفوتراپی مخصوص کاهش وزن نمی‌باشد. بیشتر برای چربی های مقاوم ذخیره شده ای که به سختی می‌توان از آن ها خلاص شد، مناسب می‌باشد.

مقالات مرتبط