مشاوره رایگان
واتساپ

لیزر بیکینی، رفع موهای زائد بیکینی

۲ آبان ۱۴۰۰

به سختی می‌توان با اعتماد به نفس و بدون نگرانی و خجالت از شیو نکردن یا داشتن موهای زائد، لباس شنا پوشید. لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی موثرترین روش حذف موهای زائد است که نتایج دراز مدتی را به همراه دارد. در این روش موها به تدریج نازک‌تر و نرم‌تر می‌شوند. به این معنا که کمتر قابل مشاهده خواهند بود و با هر بار درمان، رشد آنها کندتر می‌شود.

برای مشاوره درباره‌ی لیزر بیکینی و بهترین روش انجام لیزر بیکینی برای از بین بردن موهای زاید ناحیه‌ی بیکینی به کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک و مقدس اردبیلی با شماره 02122026697 تماس بگیرید

لیزر رفع موهای زائد ناحیه بیکینی چیست؟


لیزر موهای زائد یک تکنیک غیر تهاجمی است که نور حاصل از یک منبع انرژی را متمرکز می‌کند که این اشعه توسط رنگدانه‌های مو  یا رنگ درون فولیکول‌های مو جذب می‌شوند. این پرتو نور به فولیکول مو آسیب می‌زند و می‌تواند از رشد موهای زائد جلوگیری کرده یا باعث نازک‌تر شدن و روشن‌تر شدن موها شود.

مزایای لیزر رفع موهای زائد ناحیه بیکینی


لیزرها برای از بین بردن موهای زائد خط بیکینی و سایر نواحی بدن مفید هستند.

مزایای لیزر رفع موهای زائد ناحیه بیکینی

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مناسب برای اکثر افراد: لیزر موهای زائد برای اکثر مردان و زنان مناسب است، اما شرایطی نیز وجود دارد که ممکن است باعث مشکل شود و مناسب همه نباشد.
  • دقت بالا: لیزرها می‌توانند بدون وارد کردن هیچگونه آسیبی به پوست اطراف، موهای تیره و ضخیم را به صورت انتخابی هدف قرار دهند.
  • سرعت: ارسال هر پالس لیزر، کسری از ثانیه طول می‌کشد و می‌توان موهای زیادی را به طور همزمان تحت درمان قرار داد. لیزر می‌تواند هر ناحیه را در تقریباً یک چهارم ثانیه درمان کند. نواحی کوچک مانند بخش فوقانی لب را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و  درمان نواحی بزرگ مانند کمر یا ساق پا می‌تواند تا یک ساعت طول بکشد.
  • قابل پیش بینی بودن: اکثر بیماران به طور متوسط پس از ۳ تا ۷ جلسه، ریزش مو را تجربه می‌کنند.
  • پوست صاف‌تر: درمان لیزر موهای زائد به شما کمک می‌کند تا پوست صافی داشته باشید و از موهای تازه رشد کرده و سوزش ناشی از اصلاح جلوگیری کنید.

لیزر موهای زائد بیکینی چقدر موثر است؟


فولیکول مو باید در یک زمان خاص از چرخه رشد خود هدف قرار بگیرد تا از رشد مجدد مو جلوگیری شود. از آنجایی که ممکن است هر یک از موها در یک مرحله مختلف از چرخه رشد خود قرار داشته باشند، برای مشاهده نتایج درازمدت به چند جلسه درمانی احتیاج خواهید داشت. معمولاً توصیه می‌شود جلسات درمانی به صورت ۶ تا ۸ جلسه با فاصله ۴ تا ۶ هفته انجام شوند.

اثر لیزر موهای زائد بیکینی

قبل از جلسه درمانی باید چه کاری انجام دهید؟


  • حدود ۶ هفته قبل از درمان باید از بند انداختن موها و اپیلاسیون خودداری کنید؛ زیرا برای عمل کردن لیزر، باید فولیکول مو سالم باشد. شما همچنین باید از برنزه کردن پوست اجتناب کنید تا در طول درمان، سطح پوست شما ملانین طبیعی داشته باشد.
  • شما باید در روزهای منتهی به درمان از مصرف برخی داروها مانند داروهای رقیق کننده خون و مسکن‌ها خودداری کنید.

همچنین ممکن است اپراتور از شما بخواهد که یک روز قبل از اولین جلسه درمانی، ناحیه تحت درمان را اصلاح کنید.

  • ناحیه تحت درمان باید ۲۴ ساعت قبل از قرار ملاقات، شیو شود. اصلاح موها را روز/ شب قبل از جلسه ملاقات انجام دهید و از شیو کردن موها در روز قرار ملاقات خودداری نمایید. اگر می‌خواهید بخشی از موها را نگه دارید، می‌توانید این ناحیه را اصلاح نکنید.
  • برای انجام جلسات درمانی خود زمان لازم را در نظر بگیرید و عجله نکنید.
  • حداقل سه روز پس از جلسه درمانی خود (و سه روز قبل از آن) از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور آفتاب خودداری کنید . ناحیه تحت درمان را به شکل طبیعی خشک کنید، اما از مصرف هرگونه لوسیون، کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده در آن ناحیه خودداری نمایید. پوست شما هنگام درمان باید تمیز خشک و عاری از هر گونه محصولات مراقبت از پوست باشد.
  • حداقل دو هفته قبل از جلسه درمانی خود از برنزه کردن پوست یا استفاده از اسپری‌ها و محصولات برنزه کردن خودداری نمایید تا از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کنید.
  • ۲۴ ساعت قبل از جلسه درمانی از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • حداقل به مدت یک هفته از اپیلاسیون، کندن موها و بند انداختن آنها در ناحیه تحت درمان خودداری نمایید: این امر می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود. فقط این ناحیه را بتراشید.

مراقبت‌های پس از درمان


  1. ناحیه تحت درمان را به آرامی تمیز کنید.

شما می‌توانید ناحیه تحت درمان را به آرامی با یک صابون ملایم شستشو دهید. باید پوست خود را با استفاده از ضربه‌های حوله خشک کنید و تا ۴۸ ساعت پس از درمان حوله را روی پوست نکشید.

  1. از یخ استفاده کنید.

اگر برای کاهش هرگونه عارضه جانبی درمان، مانند قرمزی و التهاب پوست از یخ استفاده کنید عالی است.

  1. پنج تا سی روز پس از جلسه درمانی، موهای مرده شروع به ریزش می‌کنند.

ریزش موها پنج تا سی روز پس از جلسه درمانی طبیعی است و به سرعت از بین می رود.

  1. برای سرعت بخشیدن به ریزش مو، لایه برداری کنید.

ممکن است پنج تا سی روز پس از درمان، ریزش مو اتفاق بیفتد. ممکن است این ریزش به شکل جوانه زدن موهای جدید مشاهده شود. باید بدانید که این موها جدید نیستند، بلکه موهای مرده هستند که راه خود را به خارج از فولیکول پیدا می‌کنند. شما می‌توانید با لایه برداری پوست، خروج این موهای مرده را راحت‌تر کنید.

  1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

برای کاهش احتمال ایجاد لکه‌های تیره یا روشن، به مدت دو ماه از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید. در طول دوره درمان و به مدت ۱ تا ۲ ماه پس از آن، همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  1. از اپیلاسیون، کندن، بند انداختن موها و خاراندن ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

از کندن موها یا خاراندن پوست درمان شده خودداری کنید. در طول دوره درمان با لیزر، به جز تیغ، از هیچ گونه تکنیک یا محصول دیگری برای حذف موهای زائد استفاده نکنید؛ زیرا از دستیابی به بهترین نتایج جلوگیری می‌کند.

  1. رشد موها متفاوت است.

به طور متوسط بیشتر افراد پس از ۶ تا ۹ جلسه، داشتن پوست بدون مو را تجربه می‌کنند.

عوارض جانبی


قرمزی و سوزش

رفع موهای زائد با استفاده از لیزر می‌تواند باعث تحریک موقت پوست شود. همچنین ممکن است قرمزی و تورم اندکی را در ناحیه تحت درمان مشاهده کنید. با این حال این عوارض جزئی هستند؛ آنها همان عوارضی هستند که ممکن است در سایر روش‌های رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون نیز مشاهده کنید.

به طور کلی سوزش باید ظرف چند ساعت پس از عمل از بین برود.

تغییرات رنگدانه

پس از درمان با لیزر، ممکن است متوجه تغییر رنگ پوست، تیره‌تر یا روشن‌تر شدن آن شوید. اگر پوست روشنی دارید، احتمال دارد پس از لیزر موهای زائد با نقاط تیره‌تر مواجه شوید. برعکس درباره افرادی که پوست تیره دارند ممکن است لکه‌های روشن به وجود بیاید. با این حال این تغییرات نیز مانند تحریکات پوستی موقتی هستند و معمولاً جای نگرانی وجود ندارد.

خطر عفونت پوست

لیزر موهای زائد نیز مانند سایر روش‌های زیبایی می‌تواند با خطر عفونت همراه باشد. شما باید در دوره بهبودی خود، با ناحیه آسیب دیده مانند یک زخم در حال بهبودی رفتار کنید.

و آخرین مورد اینکه نباید در صورت بروز عفونت از کرم‌های آنتی‌بیوتیک بدون نسخه روی ناحیه درمان شده استفاده کنید.

تفاوت لیزر رفع موهای زائد برزیلی و بیکینی چیست؟


این درمان‌ها هر دو روشی برای رفع همه موهای زائد ناحیه تناسلی یا بخشی از آنها هستند و تفاوت‌های اندکی دارند:

لیزر موهای زائد بیکینی، موهای ناحیه تناسلی و (گاهی بالای آن) را هدف قرار می‌دهد. در حالیکه لیزر برزیلی تمام موهای ناحیه تناسلی شما را از بین می‌برد.

تفاوت لیزر رفع موهای زائد برزیلی و بیکینی

هر دو روش برای از بین بردن موها، ایمن و موثر هستند و با استفاده از آنها می‌توانید هنگام پوشیدن لباس زیر و شنا، بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید.

هر دو روش نتایج و ماندگاری درازمدتی را ارائه می‌دهند و نیاز شما به شیو کردن، اپیلاسیون و کندن موها را از بین می‌برند. برای اینکه نواحی تحت درمان صد درصد بدون مو باقی بمانند، ممکن است به جلسات درمانی بعدی احتیاج داشته باشید؛ اما در کل این درمان موثر است.

 سوالات متداول


آیا لیزر موهای زائد بی‌خطر است؟

اکثر افرادی که از این لیزرها استفاده می‌کنند، متوجه بی‌خطر بودن آن‌ها می‌شوند و به خوبی آن را تحمل می‌کنند. به نظر می‌رسد که این روش درمانی هیچ خطر طولانی مدتی در رابطه با سلامتی به همراه ندارد.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند باعث بروز سرطان شود؟

این یک شایعه است که لیزر موهای زائد می‌تواند باعث سرطان شود. در حقیقت به گفته FDA گاهی از این لیزرها برای دزمان ضایعات پیش سرطانی استفاده می‌شود. از لیزرهای مختلف برای درمان آسیب‌ها و چین و چروک‌های ناشی از نور خورشید استفاده می‌شود. لیزرهایی که برای از بین بردن موهای زائد یا سایر مشکلات پوستی استفاده می‌شوند، دارای حداقل میزان تابش هستند. به علاوه در حداقل مدت زمان ممکن از آن‌ها روی سطح پوست استفاده می‌شود. بنابراین هیچ گونه خطر سرطانی ندارند.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند باعث ناباروری شود؟

لیزر موهای زائد می‌تواند باعث ناباروری شود. لیزرها فقط سطح پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین اشعه ناشی از آن نمی‌تواند به هیچ یک از اندام‌های داخلی شما نفوذ کند. اگر در حال حاضر قصد باردار شدن دارید، بهتر است درباره خطرات احتمالی با پزشک خود صحبت کنید.

آیا می‌توان در دوران بارداری از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

پاسخ: استفاده از این تکنیک در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. علت این است که هیچ مطالعه انسانی ایمنی درمان لیزر موهای زائد در دوران بارداری را اثبات نکرده است.

ممکن است بخواهید در دوران بارداری برای موهای زائد خود از لیزر موهای زائد استفاده کنید. نواحی از بدن که در دوران بارداری دچار افزایش مو می‌شوند، شامل سینه و شکم هستند. با این حال در بیشتر موارد این موها به خودی خود می‌ریزند. بنابراین اگر تا پایان دوره بارداری منتظر بمانید، ممکن است نیازی به هیچگونه درمان پزشکی نداشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

اندکی احساس ناراحتی طبیعی وجود دارد اما نباید درد داشته باشید. اکثر مردان و زنان توضیح می‌دهند که لیزر موهای زائد، مانند برخورد کش‌های لاستیکی کوچک به پوست احساس می‌شود.

آیا من کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد هستم؟

بله تقریبا همه افراد واجد شرایط لازم برای رفع موهای زائد با استفاده از لیزر بیکینی هستند.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی دائمی است؟

اگر پس از پایان دوره درمان، سالانه یک بار درمان را تکرار کنید، باید لیزر موهای زائد بیکینی دائمی باشد.

حتی اگر به صورت سالانه از لیزر بیکینی استفاده نشود، باز هم رشد مو کاهش خواهد یافت.

آیا درمان با لیزر موهای زائد بیکینی، مستلزم دوره نقاهت و استراحت است؟

لیزر موهای زائد به طور کلی هیچ گونه دوره نقاهت واقعی به همراه ندارد.

مقالات مرتبط