مشاوره رایگان
واتساپ

لیزر موهای زائد برای آقایان

۲۷ دی ۱۴۰۰

قبلاً حذف موهای زائد فقط مختص خانم‌ها بود، اما امروزه برای از بین بردن موهای زائد در آقایان نیز استفاده می‌شود. موهای بیش از حد ضخیم می‌تواند باعث ناراحتی و احساس معذب بودن در طول فعالیت‌های ورزشی یا در استخر شود.

لیزر موهای زائد یک روش محبوب در بین افرادی است که به دنبال راه حل دائمی‌تر برای از بین بردن موهای زائد هستند. لیزر برای از بین بردن موها، به ریشه موها آسیب وارد می‌کند. خوشبختانه، لیزر موهای زائد نسبت به دیگر روش‌های سنتی دردآور، روشی بدون درد، موثر و کارآمد است.

لیزر موهای زائد بهترین روش برای حذف موهای زائد بدن می باشد که مناسب برای تمامی افراد است. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک زیبایی دکتر الناز احمدی با شماره 02122026697 تماس حاصل فرمایید.

لیزر موهای زائد چیست و چگونه کار می‌کند؟


همانطور که از نام این متد پیداست، درمان‌های لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور لیزر است؛ این لیزرها پالس‌هایی از انرژی نور را به پوست منتشر می‌کنند تا ریشه و فولیکول‌های مو را هدف قرار دهند وقتی ریشه و فولیکول تخریب شد، مو دیگر نمی‌تواند رشد کند و در نتیجه کاهش مو را خواهیم داشت. نتایج لیزر موهای زائد نسبتا طولانی مدت هستند.

چه نواحی از بدن مردان را می‌توان لیزر کرد؟


چه نواحی از بدن مردان را می‌توان لیزر کرد؟

در راستای بحث چگونگی لیزر موهای زائد آقایان باید گفت که این روش درمان، جهت از بین بردن موهای اضافی که جلوه نامطلوبی را به نمایش می‌گذارند، برای تمامی نواحی بدن قابل انجام است. تنها بیضه‌ها به علت پوست بسیار حساسی که دارند و عدم وجود تحقیقات کافی درمورد لیزر در این ناحیه، استثنا هستند. اما لیزر موهای زائد در نواحی شرمگاهی و تناسلی مردان مانند جلوی ناحیه شرمگاهی، زیر نواحی خصوصی و خط باسن و نواحی بالا و اطراف آن هیچ منع و ضرری ندارد. همچنین لیزر موهای زائد برای نواحی کمر، سینه و شکم که معمولا در آقایان تراکم موی بالایی دارند، بسیار محبوب می‌باشد.

برای مردان، محبوب ترین مناطق برای لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • قفسه سینه
  • کمر
  • شکم
  • گردن
  • کشاله ران
  • پشت
  • بین ابروها

هرچند نواحی ذکر شده محبوبترین جاها برای انجام لیزر رفع موهای زائد هستند، اما می توانید این درمان را روی نواحی زیر نیز انجام دهید:

  • گوش ها
  • بینی
  • پیشانی
  • پوست کف سر
  • خط مایو
  • و بقیه نواحی بدن

مزایای لیزر موهای زائد برای مردان


لیزر موهای زائد به همان اندازه که برای زنان مفید است برای مردان نیز مفید است. از حذف موهای زائد گردن گرفته تا موهای زائد قفسه سینه، در کل لیزر موهای زائد مزایای زیادی به همراه دارد از جمله موارد زیر:

  • افزایش اعتماد به نفس: داشتن موهای زائد می‌تواند باعث شود برخی افراد احساس خجالت کنند. با این حال، آزاد بودن برای پوشیدن هر لباسی بدون دغدغه نمایان شدن موهای زائد، می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود.
  • دقیق بودن: لیزر موهای زائد بسیار دقیق است. فناوری لیزر می‌تواند نواحی دارای موهای زائد را با دستگاه لیزر دستی به طور دقیق مورد هدف قرار دهد.
  • درمان‌های کوتاه: لیزر موهای زائد اغلب یک روش سریع است، زیرا بسته به اندازه ناحیه تحت درمان، درمان می‌تواند 10 تا 30 دقیقه طول بکشد.
  • دیگر نیازی به اصلاح موهای ضخیم یا زیر پوستی نیست: شاید مهم‌ترین مزیت لیزر موهای زائد این باشد که مردان دیگر مجبور نیستند موهای زائد را اصلاح کنند.
  • بدون درد است: بر خلاف روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد، لیزر موهای زائد راحت و بدون درد است.
  • سطح کاهش مو: اگر مردی نمی‌خواهد که موهای زائد بدنش به طور کامل از بین بروند، مشکلی نیست. لیزر می‌تواند تنها موهای زائد را نازک کند، یا آنها را به طور کامل از بین ببرد.

لیزر حذف موهای زائد چقدر طول می‌کشد؟


این روش خیلی سریع است. لیزر حذف موهای زائد معمولا نهایتا 1 ساعت طول می‌کشد. به قدری انجام این روش سریع است که می‌توانید در زمان استراحت برای ناهار، این روش را انجام دهید. طبیعتاً هر چه ناحیه بزرگتر باشد، درمان طولانی‌تر خواهد بود. برای مثال، می‌توانید در عرض 30 دقیقه از شر کمر پر مو خلاص شوید. لیزر قفسه سینه حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

چه نوع لیزری برای آقایان بهترین است؟


بهترین نوع لیزر بستگی به جنسیت فرد ندارد و در آقایان نیز مانند بانوان است. برخی از انواع لیزرها برای پوست‌های روشن بهترین عملکرد را دارند و برخی دیگر برای پوست‌های تیره مناسب‌تر هستند. لیزر در افرادی که پوستی روشن با فولیکول‌های موی تیره دارند بهتر عمل می‌کند. لیزر موهای زائد در افرادی که موهای قرمز، بور و سفید دارند، اثری ندارد و اینگونه افراد نباید تحت درمان با لیزر موهای زائد قرار گیرند.

افرادی که پوست روشن دارند در دسته پوست نوع 1، 2 و 3 قرار می‌گیرند که بهترین پاسخ را به لیزر الکساندرایت می‌دهد. لیزر الکساندرایت دارای طول موج کوتاه (755 نانومتر) است که برای پوست روشن و موهای روشن موثر است.

کسانی که پوست روشن تا متوسط ​​دارند، باید از طول موج دیگری استفاده کنند که از اپیدرم عبور کند و پالس طولانی داشته باشد، مانند لیزر دایود (810 نانومتر).

لیزر موهای زائد برای ورزشکاران


لیزر موهای زائد برای ورزشکاران

ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، نیاز دارند که موهای زائد بدن خود را از بین ببرند. مردان برای مسابقات المپیک مانند والیبال، تنیس، شنا و ژیمناستیک، نیاز به بدنی بی‌مو دارند. به ویژه برای ورزش شنا، باید بدن بدون مو باشد. شناگران بدون موهای زائد اکسیژن کمتری مصرف می‌کنند و همچنین در هنگام مسابقه خطر سکته مغزی کاهش یافته و سطح لاکتات خون پایین‌تر است.

آیا لیزر حذف موهای زائد در مردان دائمی است؟


نه. اساس کار لیزر موهای زائد، گرم کردن فولیکول‌های مو است تا رشد موهای جدید متوقف شود. لیزر، فولیکول‌های مو را برای مدت طولانی در حالت خواب قرار می‌دهد که این زمان خیلی طولانی‌تر از اصلاح و اپیلاسیون خواهد بود. هنگامی‌که موها بعد از لیزر رشد می‌کنند، کم‌رنگ‌تر، نازک‌تر و در تعداد کمتری خواهند بود.

اگرچه این روش اغلب به عنوان حذف دائمی موها مطرح می‌شود، اما لیزر فقط تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه خاص کاهش می‌دهد. باید گفت که به طور کامل از موهای زائد خلاص نخواهید شد.

آیا لیزر موهای زائد در مردان دردناک است؟


مانند بسیاری از روش‌های دیگر، پیشرفت‌های بزرگی در فناوری لیزر رخ داده است. لیزر تنها کمی ناراحتی ایجاد می‌کند، اما معمولاً نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد، به خصوص اپیلاسیون، ناراحتی بسیار کمتری ایجاد می‌کند. بیشتر مراجعین درد لیزر را مثل برخورد یک کش لاستیکی با پوست توصیف می‌کنند. علاوه بر این، یک مزیت دیگر لیزر نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد این است که می‌توان قدرت لیزر را برای اطمینان از راحتی فرد تنظیم کرد.

آیا لیزر موهای زائد برای آقایان بی‌خطر است؟


زمانی که لیزر موهای زائد در یک کلینیک معتبر، با دستگاه‌های مورد تأیید و به روز و تحت نظر بودن پزشک باتجربه که در زمینه رفع موهای زائد آموزش های لازم را دیده است، انجام شود، ایمن و بی‌خطر خواهد بود.

به نظر نمی‌رسد که استفاده طولانی مدت از لیزر حذف موهای زائد خطری برای سلامتی داشته باشد. افرادی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارند، باید حتما به پزشک با تجربه مراجعه کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از لیزر موهای زائد دچار عوارض جانبی جزئی شوند.

قبل از لیزر موهای زائد چه کاری باید انجام دهید؟


  • ناحیه باید 24 ساعت قبل از لیزر اصلاح شود.
  • هر چه اصلاح به جلسه درمانی لیزر نزدیکتر باشد بهتر است. اگر جلسه اول لیزر است، می‌توانید کمی از مو را باقی بگذارید تا متخصص آن را بررسی کند.
  • هنگام مراجعه برای جلسات لیزر، هیچگونه آرایش، لوسیون یا دئودورانت نباید در ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد.
  • حداقل به مدت 3 روز قبل از لیزر و 3 روز بعد از نور مستقیم خورشید دوری کنید.
  • به منظور جلوگیری از آسیب احتمالی، حداقل 2 هفته قبل از درمان از محصولات برنزه کننده یا اسپری برنزه کننده استفاده نکنید.
  • حداقل به مدت 4 هفته از اپیلاسیون، استفاده از بند و موچین در ناحیه خودداری کنید. اما اصلاح اشکالی ندارد.

مراقبت بعد از لیزر


قرمزی و برجستگی در محل درمان بلافاصله پس از انجام لیزر، عادی‌است. این ممکن است تا 2 ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشد. طبیعی است که منطقه تحت درمان برای چند ساعت حسی شبیه آفتاب سوختگی داشته باشد. در صورت ادامه حساسیت باید از کمپرس سرد استفاده کنید. در صورت ایجاد پوسته، کرم آنتی بیوتیک بزنید. ناراحتی‌های پوست رنگ تیره ممکن است نسبت به پوست روشن بیشتر باشد و مدت طولانی تری ادامه یابد.

ناحیه تحت درمان را به آرامی تمیز کنید

ناحیه تحت درمان بهتر است به آرامی شسته شود. پوست باید در طی 48 ساعت اول به آهستگی خشک شده و مالش داده نشود.

در 24 ساعت اول هیچ نوع آرایش، لوسیون و یا مرطوب کننده استفاده نشود

ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید، در صورت ادامه یافتن قرمزی یا تحریک، تا زمان از بین رفتن تحریکات، از مصرف لوازم آرایش و مرطوب کننده صرف نظر کنید.

موهای مرده 5 تا 30 روز پس از درمان شروع به ریزش می‌کنند

موهای زبر، که نشان دهنده بیرون ریختن موهای مرده از فولیکول مو هستند، طی 5 تا 30 روز از زمان درمان ظاهر می‌شوند. این امر طبیعی است و آنها به سرعت از بین خواهند رفت.

برای تسریع در ریزش مو، لایه برداری کنید

هر زمانی بین 5 تا 30 روز پس از درمان، ریزش مو ممکن است رخ دهد و این موضوع ممکن است به صورت رشد موی جدید خود را نشان دهد. این موها در واقع موی جدید نیستند، بلکه موهای مرده هستند که از فولیکول خارج می‌شوند. با شستشو با یک لیف یا پارچه لایه‌بردار و اصلاح (شیو) می توانید به بیرون آمدن مو کمک کنید.

از آفتاب دوری کنید

به مدت 2 ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید تا احتمال ایجاد لکه‌های تیره یا روشن را کاهش دهید. در تمام مدت دوره درمان و به مدت 1 تا 2 ماه بعد از آن همیشه از ضد آفتاب (25 SPF یا بالاتر) استفاده کنید.

در محل درمان از ایجاد زخم و خراش جلوگیری کرده و از موم، بند و موچین استفاده نکنید

از زخم شدن یا خراشیدن پوست درمان شده، جلوگیری کنید. در طول دوره‌های لیزر از روش‌ها یا محصولات دیگر به غیر از تراشیدن (شیو کردن) در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید، زیرا از ایجاد نتیجه مطلوب جلوگیری می‌کند.

رشد مو متفاوت است

به طور متوسط، بیشتر افراد پس از 6 تا 9 جلسه، داشتن یک بدن بدون مو را تجربه می‌کنند. با این حال ممکن است برخی افراد به جلسات لیزر بیشتری نیاز داشته باشند.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد در آقایان


عوارض جانبی لیزر موهای زائد در آقایان

خطرات عوارض جانبی با توجه به نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از درمان متفاوت است. شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تحریک پوست: ممکن است کمی ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ایجاد شود. هر گونه علائم و نشانه‌ها معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می‌شوند.
  • تغییرات رنگدانه: لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در درجه اول بر روی افرادی که قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و افرادی که پوست تیره‌تری دارند تأثیر می‌گذارد.

به ندرت، لیزر موهای زائد ممکن است باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از سفید شدن موهایی که لیزر شده‌اند یا رشد بیش از حد مو در اطراف نواحی تحت درمان، به ویژه در پوست‌های تیره تر.

سوالات متداول


آیا لیزر موهای زائد بر قدرت باروری و اسپرم مردان تأثیر دارد؟

به طور کلی، لیزر موهای زائد بر قدرت باروری یا عملکرد نعوظ مردان تأثیر نمی گذارد. واقعیت این است که لیزر موهای زائد، به عمق پوست و اندام های داخلی نفوذ نمی کند. این در واقع برای هر قسمت از بدن که ممکن است در معرض لیزر قرار گیرد، صادق است. در درمان‌های لیزر موهای زائد، فقط از اشعه غیریونیزان استفاده می‌شود که برای DNA انسان بی‌ضرر است (برخلاف سایر تشعشعات سرطان‌زا) و اثر مخربی روی اسپرم ندارد.

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان در مردان می‌شود؟

انرژی موجود در نور لیزر به صورت سطحی بوده و هرگز به عمق آن وارد نمی‌شود و دستگاه های لیزر نیز به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تنها پیاز مو را هدف بگیرند. بنابراین، هیچ ارتباطی بین لیزر موهای زائد و سرطان وجود ندارد.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد می‌توان ورزش کرد؟

حداقل تا 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد، از ورزش کردن و رفتن به باشگاه اجتناب کنید. اصطکاک، می تواند باعث تحریک بیش از حد پوست شود که می‌تواند باعث تاول و بثورات شود. پوست باید خنک باشد و اگر واقعا می‌خواهید فعالیتی انجام دهید، به جای یک تمرین شدید، پیاده‌روی سریع را انتخاب کنید.

چرا جلسات تمدید لازم است؟

به منظور دوام نتایج، باید جلسات تمدید لیزر را انجام دهید. تعداد این جلسات تمدیدی در افراد مختلف متفاوت است. اکثر افراد به 6 تا 8 جلسه لیزر با فاصله چهار تا شش هفته نیاز دارند.

بعد از لیزر موهای زائد چه لباسی بپوشم؟

به منظور جلوگیری از اصطکاک در ناحیه تحت درمان به مدت 48 ساعت لباس‌های گشاد بپوشید.

آیا لیزر، موهای زائد را برای همیشه از بین می‌برد؟

تنها پس از سال‌ها لیزر مداوم برای از بین بردن کامل فولیکول‌های مو می‌توان به نتایج دائمی دست پیدا کرد. زمانی که دیگر فولیکولی برای رشد مجدد مو وجود نداشته باشد. تا قبل از، از بین رفتن کامل فولیکول‌های مو، تنها کاهش موهای زائد را تجربه خواهید کرد.

پس از چند جلسه لیزر رشد مو متوقف می‌شود؟

معمولا پس از 2 تا شش جلسه لیزر، رشد موها متوقف می‌شود. فاصله بین درمان‌ها بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت خواهد بود.

آیا لیزر موهای زائد آقایان توسط اپراتور آقا انجام می‌شود یا اپراتور خانم؟‌

اکثر کلینیک‌های زیبایی و لیزر برای راحتی مراجعه کنندگان، از اپراتورهای خانم برای بانوان و از اپراتورهای آقا برای آقایان بهره می‌برند.

آیا امروزه از بین بردن موهای زائد آقایان از نظر اجتماعی قابل قبول است؟

بسیاری از مردانی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارند، نگران این موضوع هستند و در مورد اینکه آیا انجام روش‌های حذف مو برای مردان از نظر اجتماعی قابل قبول است یا خیر، دو دل هستند.

آیا می‌توان ناحیه تناسلی آقایان را لیزر کرد؟

بر خلاف روش‌های دیگر، اشعه‌های لیزر نمی‌توانند وارد جریان خون شوند یا بر روی غدد لنفاوی اثر بگذارند، بنابراین می‌توان از آن برای سایر نواحی حساس مانند ناحیه تناسلی مردانه استفاده کرد.

مقالات مرتبط