مشاوره رایگان
واتساپ

تزریق بوتاکس برای رفع خطوط بینی و بالابردن بینی+عکس و هزینه

۱۱ خرداد ۱۴۰۱

تزریق بوتاکس به بینی به عنوان یک روش غیرجراحی جهت رفع چروک‌های بینی و بالا کشیدن نوک آن بکار می‌رود. این رروش با ‌تزریق سوزن‌های مخصوص بوتاکس در بینی انجام می‌شود. این روش همچنین در کاهش و رفع چین و چروک روی بینی که به دلیل حرکات صورت بخصوص هنگام لبخند زدن ایجاد می‌شود، مؤثر است.

بوتاکس بینی به عنوان یک روش جایگزین جدید برای بسیاری از افراد در سا‌ل‌های اخیر بکار گرفته شده است. چون نواحی که از آن استفاده می‌‍شود در حال تغییر است. بوتاکس بطور متداول جهت رفع چین و چروک بکار می‌رود. از این رو، هنگامی که به دنبال درمان جهت رفع چین و چروک بینی هستیم،  اولین روشی است که به ذهن می‌رسد.

فواید تزریق بوتاکس به بینی نسبت به جراحی بینی 


محبوبیت روش‌‌های غیرجراحی زیبایی بینی نسبت به روش‌‌های جراحی سنتی یا رینوپلاستی روز به روز در حال افزایش است. دلایل متعددی وجود دارد که روش‌های غیر جراحی بیش از روش‌های جراحی برای بیمار تاثیرگذار است. این دلایل شامل:

1)خطرات کمتر، نتایج یکسان

رینوپلاستی سنتی می‌تواند یک تجربه سخت باشد که تغییر شکل فیزیکی زیادی ایجاد می‌کند. این روش بسیار دردناک است و دوران بهبودی آن حدود یک ماه است. علاوه بر این، نتایج رینوپلاستی ضمانتی ندارد؛ ممکن است که بیمار تمام سختی‌ها و ناراحتی ناشی از جراحی و دوران نقاهت را تحمل کند تا نتایجی که ایده‌آل نیز نیست را مشاهده کند.

با استفاده از روش‌‍‌های غیرجراحی، دوران نقاهت و خطرات کمتری ایجاد می‌شود. بطور کلی، این روند یک رویداد مختصر است که تنها 5-10 دقیقه در هر جلسه طول می‌کشد. با استفاده از کرم بی‌حس کننده که قبل از تزریق اعمال می‌شود، بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی‌کند.

 2)درمان موقت

در حالی که برخی مدعی هستند که موقتی بودن روش‌های غیرجراحی رینوپلاستی یکی از ضعف‌های آن به حساب می‌اید، اما بسیاری از بیماران و پزشکان برخلاف این فکر می‌کنند. نتایج این روش‌ها که ماه‌ها دوام دارد، این امکان را برای بیماران فراهم می‌کند تا آزادانه بینی خود را تغییر دهند یا نیازهای خود از روش‌های غیرجراحی بینی را بررسی کنند.

روش جراحی بینی نتایج دائمی دارد و به این معنی است که با انتخاب این روش درمانی، باید تا پایان عمر با نتیجه آن زندگی کنید ( مگر اینکه تمایل داشته باشید که دوباره جراحی و دوران نقاهت آن را تجربه کنید). در بسیاری از موارد بیماران جهت اصلاح نتیجه جراحی رینوپلاستی مراجعه می‌کنند تا ژل یا بوتاکس را تزریق کنند.

تزریق بوتاکس برای رفع خطوط بینی (خطوط خرگوشی) 


خطوط خرگوشی به خط‌های ظریفی اشاره دارد که هنگام بالا کشیدن بینی، در دو طرف آن ایجاد می‌شود. خطوط بینی نیز مانند بسیاری از چروک‌های صورت، به دلیل حرکات مکرر خاصی در صورت بروز می‌کند.

این خطوط یک بخش طبیعی از روند بالا رفتن سن است و برخی از افراد آن را جذاب می‌دانند. برخی دیگر احساس می‌کنند که با وجود این خطوط، آنها پیرتر دیده می‌شوند و احساس شرم دارند. اگر جزو دسته دوم قرار دارید، می‌توانید از روش تزریق بوتاکس برای رفع خطوط بینی استفاده کنید.

بوتاکس بطور موقت سیگنال‌هایی را که از سیستم عصبی به عضلات خاصی جهت حرکت ارسال می‌شود، مسدود می‌کند.

از آنجایی که بسیاری از خطوط ریز روی صورت شامل خطوط بینی توسط عضلاتی ایجاد می‌شود که بطور مکرر منقبض می‌شوند، مسدود کردن این سیگنال‌ها می‌تواند  بروز این چین و چروک را کاهش دهد.

روند تزریق بوتاکس برای خطوط بینی بسیار ساده و راحت است.

هنگامی که برای درمان به مطب مراجعه می‌کنید، پزشک درباره روند درمان با شما صحبت می‌کند. ممکن است از شما بخواهند که به پشت دراز بکشید، با این حال برخی از پزشکان این درمان را در حالت نشسته نیز انجام می‌دهند.

پزشک ماده بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین را در آن ناحیه استفاده می‌کند که نوع بی‌حسی بستگی به ترجیح شما دارد. سپس از یک سوزن نازک و استریل جهت تزریق بوتاکس به پوست اطراف بینی استفاده می‌شود.

این درمان بطور عمده به چند تزریق نیاز دارد، اما مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. ممکن است حدود یک ساعت یا کمتر در مطب پزشک باشید.

تزریق بوتاکس برای بالابردن نوک بینی 


بینی در بخش مرکزی صورت بوده و یکی از اجزا مهم در زیبایی صورت است. اندازه آن باید به گونه‌ای باشد که دیگر اجزا صورت، مانند چشم‌ها و لب‌ها بتوانند بطور جداگانه زیبایی صورت را نشان دهند. اندازه و شکل بینی می‌تواند در شرایط خاص توجه را به خود جلب کند. افتادگی نوک بینی از جمله نمونه‌هایی است که می‌تواند توازن صورت را بهم بزند.

نوک بینی تاثیر بسیار زیادی در شکل بینی دارد. گرچه افتادگی بسیار کم نوک بینی شایع است، اما می‌تواند شکل و تعادل آن را مختل کند. اصلاح یک عیب کوچک مانند افتادگی نوک بینی، می‌تواند هماهنگی بین بینی و دیگر اجزا صورت را بهبود دهد. برای تغییراتی مانند بالا کشیدن نوک بینی، نیازی نیست که تحت جراحی بینی قرار بگیرید تا تغییرات ثابتی را ایجاد کنید. تزریق بوتاکس این امکان را فرهم می‌کند تا یک لیفت بدون جراحی برای نوک بینی انجام دهید.

تزریق بوتاکس چگونه به رفع افتادگی نوک بینی کمک می‌کند؟ 


در واقع، بوتاکس نوک بینی را بالا نمی‌برد. بلکه عضلات پایین آورنده نوک بینی را شل می‌کند. بوتاکس یک تنظیم کننده عصبی است که عضلات هدف را با انسداد سیگنال‌های عصبی به مدت 3 – 4 ماه شل می‌کند. در درمان غیرجراحی نوک بینی، تزریق بوتاکس عضلات پایین برنده تیغه بینی را هدف قرار داده، که معمولاً در پایه تیغه بینی قرار دارند. حدود یک تا دو هفته طول می‌کشد تا نتیجه کامل آن ظاهر شود، و نوک بینی با شل شدن عضله، به آرامی به سمت بالا حرکت می کند.

اگر از انحنای نوک بینی خود رضایت ندارید، انجام غیرجراحی بوتاکس برای بالا کشیدن نوک بینی، می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس به بینی 


قبل از درمان با بوتاکس، پزشک دستورالعمل‌های دقیقی را درباره چگونگی آمادگی برای درمان ارائه می‌دهد. حتماٌ این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید، زیرا آنها با توجه به موارد خاص و نیازهای سلامتی شخص متفاوت است.

  • از 48 ساعت قبل از درمان از مصرف نوشیدنی الکلی خودداری کنید.
  • تمام داروهای تجویزی، مصرف تفننی مواد مخدر، مکمل‌های گیاهی، یا سابقه پزشکی را به پزشک اطلاع دهید
  • از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بدون نسخه (NSAIDs) مانند ایبوپروفن از دو هفته قبل از درمان خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به بینی 


پس از اینکه درمان بوتاکس به اتمام رسید، ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن با بی‌حسی در نواحی تزریق داشته باشید. این عوارض جانبی باید در طول یک یا دو روز برطرف شود.

باید تا چند روز پس از تزریق بوتاکس از انجام ورزش خودداری کنید. اما پس از گذشت 24 ساعت، می‌توانید فعالیت‌های طبیعی خود را از سر بگیرید.

درباره تجربیات پس از تزریق بوتاکس و اینکه آیا لازم است تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کرده، با پزشک صحبت کنید.

عوارض تزریق بوتاکس به بینی 


بوتاکس برای بیشتر افراد بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است خطراتی نیز وجود داشته باشد. عوارض شایع بوتاکس شامل:

  • ورم
  • کبودی
  • خونریزی
  • سوزش یا درد خفیف

سوالات متداول


 ماندگاری بوتاکس بینی برای رفع خطوط خرگوشی چقدر است؟

می‌توان انتظار داشت که خطوط بینی با تزریق بوتاکس حدود سه تا چهار ماه پس از درمان اولیه ناپدید شوند.

پس از چند درمان، خطوط بینی در صورت، کمتر قابل مشاهده است و برجستگی آن کمتر شده و درمان بوتاکس برای مدت طولانی‌تری تاثیرگذار است.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس به بینی را ببینم؟ 

اگرچه ممکن است بلافاصله پس از تزریق نتیجه آن مشخص نباشد، اما برای دریافت تاثیرکامل تزریق بوتاکس باید چند روز منتظر بمانید. پس از 3 تا 4 روز، می‌توانید نتیجه را ببینید، اما بهترین نتیجه ممکن پس از حداکثر 14 روز مشخص خواهد شد.

 هزینه تزریق بوتاکس به بینی چقدر است؟

تزریق بوتاکس در خطوط بینی یک روش زیبایی اختیاری در نظر گرفته می‌شود. به این معنی که بیمه هزینه‌های آن را پوشش نخواهد داد، که این هزینه‌ها شامل بی‌حسی و جلسات مراجعه به پزشک است.

هزینه با درنظر گرفتن مقدار بوتاکس مورد استفاده برای تزریق محاسبه می‌شود.

عوامل دیگر مانند تجربه پزشک و هزینه زندگی در محلی که تزریق انجام می‌‌شود، بر هزینه کلی بوتاکس بینی تاثیرگذار است.

این درمان در مطب و با بی‌حسی انجام می‌شود، از این رو، نباید نگران هزینه بیمارستان یا پرداخت هزینه به متخصص بیهوشی باشید.

 آیا تزریق بوتاکس به بینی دوره‌ی نقاهت دارد؟ 

بوتاکس یک روش درمانی است که نیاز به دوران نقاهت و بهبودی کوتاهی دارد. روند درمان بخودی خود بسیار سریع است و حتی می‌توانید بلافاصله پس از درمان به محل کار خود بازگردید. به این معنی که نیازی نیست نگران مرخصی از کار باشید.

 آیا بوتاکس میتواند نوک بینی را کوچکتر کند؟

در حقیقت، بوتاکس نوک بینی را بالا نمی‌برد. بلکه عضلاتی را که نوک بینی را به سمت پایین می‌کشند، شل می‌کند. بوتاکس یک تنظیم کننده عصبی است که می‌تواند سیگنال‌های عصبی در عضلات هدف را به مدت 3 – 4 ماه مسدود کند.

 آیا بوتاکس در بهبود ظاهر سوراخهای بینی گشاد مؤثر است؟ 

بوتاکس می‌تواند عمل گشاد کردن بینی را بهبود ببخشد. لطفا به یاد داشته باشید که اگر سوراخ‌های بینی بطور طبیعی گشاد هستند ( اگر سوراخ بینی در زمانی که عضلات صورت در حالت ثابت یا استراحت قرار دارد، بطور طبیعی گشاد است) با این روش بهبود نمی‌یابد. در تمامی افراد هنگام لبخند زدن سوراخ‌های بینی گشاد می‌شود.

چند واحد بوتاکس برای تزریق در بینی نیاز دارم؟

جهت درمان افتادگی نوک بینی، پزشکان مقدار میانگین 2 – 4 واحد بوتاکس را دقیقاً در زیر تیغه بینی تزریق می‌کنند. اینکار عضلات پایین آورنده تیغه بینی را فلج می‌کند، که منجر به بالا رفتن نوک بینی می‌شود.

آیا پس از تزریق بوتکس بینی میتوان از عینک استفاده کرد

توصیه می‌شود که پس از بوتاکس بینی از عینک استفاده نکنید. پزشک شما در روز درمان به شما توصیه خواهد کرد که تا چند روز باید از عینک استفاده نکنید.

آیا پس از تزریق بوتاکس بینی میتوان حمام کرد؟

می‌توانید پس از تزریق بوتاکس از لوازم آرایش استفاده کنید یا حمام بروید و شنا کنید.

آیا درد پس از تزریق بوتاکس طبیعی است؟

طبیعی است که پس از تزریق بوتاکس در روش غیرجراحی زیبایی بینی، در محل تزریق کمی درد، ورم یا کبودی را تجربه کنید. این علائم در طول دو هفته پس از درمان برطرف می‌‌شود.

مقالات مرتبط