مشاوره رایگان
واتساپ

رفع و از بین بردن غبغب با روش های سریع و دائمی

۱۱ آبان ۱۴۰۰

در بدن همه‌ی ما قسمت های وجود دارد که چربی در آن ناحیه انباشته شده و کاهش میزان چربی آن ناحیه کار دشواری است. چربی زیر چانه، که به عنوان غبغب شناخته می شود، یک ناحیه خاص است که هدف قرار دادن چربی های آن ناحیه غیرممکن به نظر می رسد. ناحیه‌ی زیر چانه بسیار مستعد انباشت چربی و ایجاد غبغب است. تغذیه سالم و ورزش کردن به سختی باعث رفع غبغب میشود و حتی انجام حرکات ورزشی که منحصرا ناحیه زیر چانه را درگیر کند تقریبا غیرممکن است. شرایط زمانی بد میشود که انباشت چربی در این ناحیه موجب کشیدگی پوست شده و رهایی از شر این چربی‌ها به امری ناممکن بدل میشود.

غبغب می تواند شما را فردی ناسالم و چاق نشان دهد. امروزه روش‌های موثری برای رفع غبغب وجود دارد که این روش‌ها، تست شده و کارآمد هستند، اما بیایید بررسی کنیم تا ببینیم کدام روش برای از بین بردن غبغب موثر تر است.

دکتر الناز احمدی بر اساس میزان انباشت چربی زیر چانه و اهداف درمانی شخصی شما، ارزیابی کاملی از صورت شما را برای تعیین تعداد جلسات درمانی مورد نیاز انجام دهید و می تواند درمان تزریقی را با سایر درمان های غیرجراحی مانند کول اسکالپینگ (سرما درمانی) Coolsculpting یا اندو لیفت (کشیدن پوست و کاهش افتادگی) Endolift بسته به نیاز شما برای نتیجه دهی بهتر ترکیب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02122026697 تماس بگیرید.

غبغب چیست؟

داشتن غبغب یک عارضه شایع است. غبغب معمولاً نگران کننده نیست و تنها لایه ای از چربی است که زیر چانه انباشته شده است. هنگامی که حجم انباشت چربی در ناحیه زیر چانه زیاد میشود، باعث ایجاد چین و چروک و شکل گیری غبغب میشود.

اگرچه از دیدگاه پزشکی، غبغب معمولاً نشانه‌ی بیماری نیست، اما وجود غبغب برای بسیاری از مردم ناخوشایند است و باعث میشود فرد از ظاهر خود ناراضی باشد . اگرچه دلایل بالقوه بیشماری برای ایجاد غبغب وجود دارد، اما غبغب اکثرا با افزایش وزن ایجاد میشود. به همین دلیل است که افرادی که وزن مناسبی دارند یا در حال کاهش وزن هستند نیز به این عارضه دچار میشوند.

از این رو اگر به دنبال رفع غبغب خود هستید ابتدا باید بدانید چه عواملی باعث ایجاد غبغب میشوند.

علل شایع ایجاد غبغب

غبغب عارضه ای ساده به نظر می رسد. فقط کمی چربی اضافی است که در اطراف فک تجمع یافته. اما علل ایجاد آن می تواند به طرز شگفت آوری پیچیده باشد.

در این بخش از مقاله رایج ترین دلایل ایجاد غبغب را بررسی میکنیم.

چربی اضافی

شایع‌ترین علت ایجاد غبغب صرفاً چربی اضافی است. هنگامی که وزن بدنتان بالا میرود (چاق میشوید) میزان تجمع توده‌ی چربی در سراسر بدن، مخصوصا در صورت و زیر چانه بالا میرود.

و بسته به فیزیک بدنی شما، چاقی صورت براحتی بروز میکند. به عنوان مثال، اگر شما درشت اندام باشید، ممکن است مدتی اصلا متوجه تجمع مقدار کمی از چربی در ران‌ها و شکمتان نشوید و بعدا یک روز وقتی میخواهید عکس سلفی از خودتان بگیرید تجمع چربی در قسمت های مختلف بدنتان را ببینید.

هنگامی که فرد برای لاغر شدن تلاش میکند، دیدن غبغب زیر چانه باعث دلسردی او میشود و از سویی شاید بتواند چربی های اضافی بقیه نواحی را پوشیدن لباس های گشاد بپوشاند اما غبغب را خیر.

افزایش سن و پیری پوست

شایع ترین علت دیگری که اغلب نادیده گرفته می شود، صرفاً تأثیری است که افزایش سن روی پوست ما می گذارد.

علت دیگر فقط روند طبیعی پیری است. از ۲۰ سالگی به بعد، مقدار کلاژنی که پوست ما تولید می کند شروع به کاهش می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و شروع به افتادگی می کند. هر چه پیرتر می شویم پوست کلاژن کمتری تولید میکند و تأثیر آن بیشتر نمایان می شود.

هنگامی که پوست زیر فک ما شروع به افتادگی می کند، همان شکلی را ایجاد می کند که انگار چربی اضافی در این ناحیه تجمع یافته است. علاوه بر این، با افزایش سن، تحلیل عضلانی باعث تشدید افتادگی پوست میشود.

در حالی که پیری پوست روند طبیعی افزایش سن است، عوامل خاصی وجود دارد که می تواند این روند را تسریع کند. عواملی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و قرار گرفتن در معرض نور خورشید همگی می توانند اثرات مضری بر پوست ما داشته باشند. در عین حال، رعایت عادات خوب مراقبت از پوست و داشتن سبک زندگی سالم تر می تواند به جلوگیری از بروز اثرات ناشی از پیری کمک کند.

قرارگیری در حالات بدنی نامناسب

نگاه کردن به تلفن همراه و لپ تاپ و مطالعه با گردن خم کرده یکی از بدترین وضعیت‌هایی است بدن خود را در آن حالت قرار میدهید. جدا از آسیب‌هایی که این حالت به گردن وارد میکند، این وضعیت یک خبر بد برای عضلات صورت است که گردن را به چانه متصل می کنند. هنگامی که این عضلات ضعیف می شوند، باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست در اطراف چانه شده و منجر به افتادگی پوست این ناحیه میشود.

ساختار صورت

برخی از عوامل مرتبط با ایجاد غبغب خارج از کنترل ما هستند. مهمترین آنها اشکال اساسی صورت ما است. همانطور که برخی از تیپ‌های بدنی نسبت به بقیه بیشتر مستعد چاقی هستند، فرم صورت بعضی‌ها نیز بیشتر مستعد غبغب است و بالعکس.

به ویژه، افرادی که چانه تو رفته و خط فک ضعیف دارند، بیشتر مستعد ایجاد غبغب هستند. این مورد به این دلیل است که در صورت این افراد، پوست روی ناحیه کوچکتری کشیده شده است. و از آنجایی که کشیدگی پوستشان روی ناحیه کوچکتری است، کمی افزایش وزن موجب از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شده و غبغب را ایجاد میکند.

به این دلیل است که بعضی‌ها با اینکه لاغر هستند باز هم دچار غبغب میشوند.

ژنتیک

اگر به اعضای خانواده خود نگاه کنید و ببینید که بسیاری از آنها غبغب دارند، احتمال اینکه شما نیز مستعد ایجاد غبغب باشید، بسیار بالا است.

در حالی که احتمالاً ژن خاصی برای داشتن غبغب وجود ندارد، اما دلایل ارثی می تواند احتمال ابتلا به آن را افزایش دهد. جدا از اینکه ساختار استخوانی به ژنتیک شما ربط دارد ، با توجه به ژنتیک خاص شما ممکن است مستعد افزایش وزن، داشتن پوست نازک‌تر یا پوست غیر ارتجاعی باشید یا بطور کلی مستعد تجمع چربی در اطراف چانه‌تان باشید.

راه های رفع و از بین بردن غبغب در ولنجک و زعفرانیه

غبغب یکی از شایع‌ترین عارضه های زیبایی است که زنان و مردان زیادی را درگیر میکند. ده سال پیش تنها روش درمانی لیپوساکشن گردن بود. با معرفی درمان های غیر جراحی مانند تزریق ژل کیبلا (KYBELLA®) و کول اسکالپینگ (سرما درمانی) (کول اسکالپتینگ®) بیماران اکنون گزینه های درمانی متنوعی دارند.

اگرچه بسیاری از بیماران هنگام مشاوره از ظاهر گردن خود ابراز نارضایتی می کنند، اما همه آنها نیاز به جراحی ندارند. تنها انجام اقدامات کمی برای جوانسازی گردن و صورت میتواند کافی و راضی کننده باشد. استفاده از دستگاه‌های غیرجراحی برای سفت کردن و کشیدگی پوست، کاهش لایه‌های چربی با تزریق نوروتوکسین‌ها مانند بوتاکس، جهت کاهش فعالیت عضلات پوستی بخصوص برای مردان و زنان جوان‌تر موثر است. با این حال، هرچه سن مراجعه کننده بالاتر باشد تاثیر این اقدامات به مراتب کاهش پیدا میکند.

قبل از استفاده از یک روش خاص، پزشکان تجزیه و تحلیل دقیقی جهت انتخاب منطقی‌ترین و موثرترین روش درمان انجام می دهند. یک تجزیه و تحلیل دقیق منجر به استفاده از تکنیک های ایمن و موثری می شود که برای برآورده کردن نیازهای بیماران مناسب باشند.

بیایید مزایا و معایب هر روش درمانی جهت رفع غبغب را بررسی کنیم.

رژیم غذایی کم کالری

مهم نیست که مربی های مشهور تناسب اندام چه می گویند، هیچ فرمول جادویی برای سوزاندن چربی وجود ندارد. تمامی حرف هایشان بر اساس محاسبات ریاضی است. کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می کنید بسوزانید.

البته، نیاز بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل سعی کنید برنامه ورزشی مخصوص خود را از پزشک خود دریافت کنید، به خصوص اگر بیماری مزمنی مانند دیابت دارید.

اما به عنوان یک قانون کلی، بیایید فرض کنیم که یک زن سالم روزانه ۲۰۰۰ واحد کالری توصیه شده را دریافت می کند. با کاهش این عدد به ۱۵۰۰ واحد در روز، او میتواند انتظار کاهش وزن را با سرعتی معادل ۰.۵ الی ۱ کیلوگرم در هفته داشته باشد. این میزان کاهش وزن به عنوان نرخ سالم و پایدار در نظر گرفته می شود.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به کاهش کالری دریافتی این است که مصرف غذاهای حاوی قند خالص و چربی های اشباع شده را کاهش دهید. در حالی که همه به میزان کمی چربی اشباع شده نیاز دارند، اکثر ما بسیار بیشتر از نیاز خود چربی مصرف می کنیم. این حقیقت انکارناپذیر است که اکثر ما غذاهای چرب را دوست داریم.

در عوض، باید روی رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین‌های باکیفیت مانند گوشت بدون چربی، ماهی یا منابع غذایی گیاهی تمرکز کنید. رژیم غذایی شما همچنین باید حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات و فیبر باشد. پروتئین و فیبر به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، همانطور که تمرکز کلی رژیم باید بر روی غذاهای غیر فرآوری شده باشد.

ورزش کردن برای لاغری

همانند رژیم غذایی، ورزش کردن نیز نتیجه های متفاوتی بر بدن های افراد مختلف دارد. اما برای کاهش وزن اولیه، این چند قانون که در زیر به آنها اشاره شده جزو قوانین اساسی کاهش وزن هستند.

به طور کلی، شما باید بر روی تمرینات هوازی تمرکز کنید. به طور خاص، تمرینات با فاصله استراحتی احتمالا موثرترین روش برای سوزاندن کالری است.

از میان روش های تمرینی، تمرینات تناوبی با شدت بالا از معدود مواردی است که به نظر می رسد اثربخشی بالایی دارد.اگر به درستی انجام شود، تاثیرگذاری سریعی دارد، کارآمد است و اکثر مردم می توانند آن را حتی در خانه خود انجام دهند.

در واقع، هر تمرینی که ضربان قلب شما را بالا می برد، برای شروع مناسب است.

همچنین، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که دو بار در هفته تمرینات قدرتی متوسط ​​انجام دهید. مخصوصا به منظور کاهش وزن، شما باید تمرینات ترکیبی مانند شنا رفتن و اسکات زدن را بیشتر از تمرینات کششی انجام دهید.

همانطور که قبلا هم گفته شد، دلیل این امر موثر بودن آن در کاهش وزن است. تمرینات ترکیبی چندین گروه عضلانی بزرگ را به طور همزمان درگیر می کند و کالری بیشتری می سوزاند.

تبدیل مراقبت از پوست به یک عادت روزمره

اگر غبغب در شما، بیشتر بخاطر افتادگی پوستتان است تا تجمع چربی، پس بهتر است روتین روزمره مراقبت از پوستتان را از سر بگیرید.

در هر سنی، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای پیشگیری و حتی معکوس کردن بسیاری از علائم پیری انجام دهید. بسیاری از این موارد نسبتاً ساده هستند.

برای مثال، اگر سیگار می‌کشید، دیگر زمان ترک آن فرا رسیده است. کاهش یا قطع مصرف الکل نیز یکی دیگر از اقدامات موثری است که می توانید برای بهبود سلامت پوست و به طور کلی سلامت بدن خود انجام دهید.

مصرف الکل باعث کم آبی بدن ما می شود که این نکته خودش به تنهایی برای پوست ما مضر است. اما بدن ما در پاسخ به این کم آبی، شروع به ذخیره آب می کند که باعث پف و نفخ می شود . این امر منجر به ایجاد غبغب میشود.

همین امر در مورد مصرف بیش از حد نمک نیز صادق است، بنابراین کاهش مصرف سدیم نیز به شما کمک خواهد کرد. داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، نوشیدن مقدار زیادی آب و استراحت کافی سه مورد از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از پیری پوست شما هستند.

علاوه بر این، ایجاد تغییر در سبک زندگی ، استفاده از ماسک‌های صورت و انجام درمان‌های پوستی می‌توانند به تقویت تولید کلاژن و افزایش گردش خون در پوست کمک کنند و پوست شما را جوان‌تر و شاداب تر نشان دهند.

فیلر (پرکننده پوست) و بوتاکس

زمانی که قادر‌به تغییر سبک زندگی خود نیستید یا روش های بالا به همان سرعتی که می خواهید نتیجه نمی دهند، در این صورت همیشه گزینه های بالینی در دسترس هستند. با توجه به تفاوت دلایل ایجاد غبغب، اینکه کدام گزینه برای شما جهت رفع غبغب مناسب است، به شرایط منحصر به فرد شما بستگی دارد.

تزریق فیلرهای پوستی به عنوان مثال، یک تکنیک واکنش سریع است که می تواند به سرعت اثر ضد پیری ایجاد کند، چین و چروک ها را کاهش دهد و برجستگی ناحیه مورد نظر را کاهش دهد. در مورد کاهش یا رفع غبغب، می توان از فیلرها در امتداد زاویه خط فک استفاده کرد تا برجستگی ناشی از غبغب را از بین ببرد.

تزریق بوتاکس یکی دیگر از گزینه های موثر و غیر جراحی است. احتمالاً از کاربرد بوتاکس برای صاف کردن چین و چروک و خطوط ریز آگاه هستید. به طور مشابه میتوان آن را به عضلات خط فک و گردن برای دستیابی به اثر لیفتینگ (کشیدگی پوست) که ظاهر غبغب را به حداقل می رساند، استفاده کرد.

روش‌های غیرجراحی دیگری نیز به همین ترتیب به سفت کردن پوست یا لیفت غیر تهاجمی پوست اطراف گردن متکی هستند که با تحریک تولید کلاژن به طور طبیعی باعث جوانسازی پوست شده و قابلیت ارتجاعی به آن می‌بخشند.

جراحی لیفت صورت

هنگامی که هدف، رفع دائمی غبغب یا زیر چانه‌ی آویزان باشد، جراحی می تواند مطمئن‌ترین راه حل باشد. جراحی اغلب هنگامی توصیه میشود که ژنتیک یا ساختار استخوانی فرد اجازه نمیدهد که غبغب او براحتی رفع شود.

خوشبختانه، روش های جراحی در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشته است. بسته به شرایط بیمار، ممکن است عمل زاویه سازی صورت (کانتورینگ) یا لیفت صورت معمولی برای او تجویز شود.

زاویه سازی شبیه لیفت صورت است، اما شدت کمتری دارد و به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد. با این وجود، در رفع غبغب بسیار موثر است.

خود عمل لیفت صورت در حال حاضر کمتر از همیشه تهاجمی است. عمل لیفت ملایم صورت نواحی کلیدی را هدف قرار می‌دهد، که حداکثر کاهش افتادگی پوست و رفع غبغب را به دنبال دارد. از آنجایی که در این روش از تعداد برش های بسیار کمی استفاده میشود، زمان بهبودی نیز به حداقل می رسد.

تزریق ژل کیبلا

ژل کیبلا نوعی دئوکسی کولیک اسید مصنوعی است، دئوکسی کولیک اسید یک ماده تجزیه کننده‌ی چربی است که به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود. هنگامی که ژل کیبلا به چربی زیر چانه شما تزریق می شود باعث تخریب سلول های چربی می شود، یک واکنش التهابی ایجاد می شود و بدن در نهایت مواد زائد مرتبط را پاکسازی می کند. پس از تخریب، سلول های چربی تخریب شده دیگر نمی توانند به بافت های چسبیده یا در آن ناحیه انباشته شوند.

آیا تزریق کیبلا دوران نقاهتی دارد؟

در حالی که تزریق کیبلا یک روش غیر جراحی است، تورم متوسط ​​تا شدید می تواند تا دو هفته پس از تزریق رخ دهد. توصیه می شود که تعداد دفعات این تزریق هر چند هفته یکبار باشد زیرا واکنش های بدنی افراد مختلف به این درمان می تواند متفاوت باشد.

شایع ترین عوارض جانبی تورم، کبودی، درد، بی حسی، قرمزی و سفتی در اطراف ناحیه درمان است. بیماران پس از درمان، ورم ناحیه را نسبتا شدید توصیف می کنند که برطرف شدن این ورم چند هفته تا چند ماه زمان میبرد. تزریق ژل کیبلا می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند، از جمله مشکل در بلع و آسیب عصبی در فک که می تواند باعث لبخند نامتوازن یا ضعف درعضلات صورت شود.

چند جلسه تزریق ژل کیبلا برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد نیاز است؟

معمولا، حداقل ۲الی ۴ جلسه درمان با فاصله حداقل یک ماه از همدیگر توصیه می شود. درمان اغلب تا ۶ جلسه نیز توصیه می شود. این تزریق با لیپوساکشن که شامل یک روش جراحی با نتایج قابل اعتمادتر و چشمگیرتر است، متفاوت است.

کول اسکالپتینگ ( سرما درمانی)

کول اسکالپتینگ (سرما درمانی) برای درمان سایر نقاط بدن نیز استفاده میشود ، اما نتایج خفیفی را از این روش می توان انتظار داشت. برخی خطرات بالقوه دیگر نیز در مورد اعمال سرما در ناحیه زیر پوستی (ناحیه چانه و گردن) وجود دارد. ساختارهای حیاتی در این ناحیه شامل عروق خونی، عضلات، اعصاب حسی و اعصاب حرکتی وجود دارد. در حالی که بی حسی موقت و ضعف لب پایین که گاهی اوقات پس از لیپوساکشن گردن نیز رخ می دهد، گذرا است و بهبودی کامل در مدت زمان معینی حاصل میشود. کاهش چربی حاصل از این روش چندان چشمگیر نیست، بهبود کامل از آسیب های عصبی ناشی از این روش نیز نامعلوم است و تکرار این روش درمانی ریسک بالایی دارد.

مزایای کول اسکالپتینگ (سرما درمانی)

سرما درمانی مزایای زیادی دارد:

  • راحتی بیمار
  • غیر تهاجمی بودن عمل
  • ساده بودن عمل
  • درمان در زمان کوتاه
  • بدون نیاز به دوره نقاهت

نتایج

نتایج کول اسکالپتینگ سه هفته پس از اولین درمان شما قابل مشاهده است و نتایج چشمگیر و نهایی حدود شش ماه پس از اولین درمان نمایان میشود. ممکن است بیماران برای رسیدن به نتیجه ایده آل خود به چند جلسه نیاز داشته باشند! کول اسکالپتینگ راحت است و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. میتوانید بدون برش، بی حسی، جای زخم و تزریق به نتایج دلخواه خود برسید. این روش یک گزینه عالی برای رفع غبغب بطور غیر جراحی است، با یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، نتایج کول اسکالپتینگ شما باید دائمی باشد. هرکسی در زمان بلوغ تعداد مشخصی سلول چربی در بدن خود دارد. کار کردن فقط اندازه این سلول ها را کوچک می کند، در حالی که کول اسکالپتینگ آن سلول‌ها را می کشد و متابولیزه می کند. میزان چربی تجمع یافته در چانه شما کاهش می یابد تا چانه‌ی باریک تری داشته باشید. برای افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند، کودکان، یا افرادی که شغل سختی دارند، کول اسکالپتینگ روش مناسبی است.

لیپوساکشن

لیپوساکشن روش جراحی برای حذف دائمی چربی از زیر پوست است. با استفاده از یک یا دو برش کوچک به قطر ۲ تا ۳ میلی متر در زیر چانه، ابتدا محلول بی حس کننده جهت پف کردن سلول های چربی، انقباض رگ های خونی (به منظور به حداقل رساندن کبودی) تزریق می شود و ناحیه را بی حس می کند.

لیپوساکشن گردن می تواند به عنوان یک روش درمان سرپایی در مطب برای اکثر بیماران تحت بی حسی موضعی انجام شود. پزشکان یک قرص ضد اضطراب را برای مصرف قبل از جراحی پیشنهاد می‌کنند که اختیاری است و برای انجام عمل در مطب نیازی به ناشتا بودن بیمار نیست.

سپس، یک سوزن با انتهای صاف به نام کانولا از طریق برش وارد می‌شود و از طریق یک برش کوچک چربی به ‌طور دائم برداشته می‌شود، با برداشته شدن چربی های تجمع یافته در زیر چانه، چانه‌ی شما شکلی صاف و طبیعی به خود میگیرد.

دوران نقاهت بعد از لیپوساکشن گردن چقدر است؟

پس از لیپوساکشن، انتظار تورم و کبودی خفیف را داشته باشید که ۱ تا ۳ هفته طول می کشد. جالب اینجاست که ریکاوری با لیپوساکشن معمولا بسیار راحت تر از تزریق کیبلا است، تورم گزارش شده پس از درمان با تزریق کیبلا معمولاً بسیار بیشتر از لیپوساکشن گردن است!

پزشکان توصیه می کنند حداقل ۲الی۳ هفته پس از لیپوساکشن گردن یا تا زمانی که کبودی بطور کامل برطرف نشده، ورزش نکنید. پس از لیپوساکشن در هر ناحیه از بدن، یک هفته استراحت توصیه می شود. به طور شگفت انگیزی معمولاً ناراحتی بسیار کمی بعد از لیپوساکشن گردن وجود دارد، با مصرف قرص تیلنول بعد از عمل میتوانید درد را کنترل کنید.

آیا نتایج لیپوساکشن در زنان و مردان یکسان است؟

بله! البته لیپوساکشن گردن در مردان رایج تر است.

اگر بعد از لیپوساکشن چاق شوید چه اتفاقی می افتد؟

نتایج بعد از لیپوساکشن، دائمی هستند!

آر اف (فرکانس رادیویی)

فرکانس رادیویی (RF) جهت رفع غبغب یکی از روش های بسیار محبوب و پر طرفدار است. روش درمان آر اف ( فرکانس رادیویی) بسیار سریع ، بدون درد و بدون دوره نقاهت است و میزان توده چربی که این روش میتواند از بین ببرد نیز قابل توجه است.

این روش فقط برای کاهش توده چربی نیست. فرکانس رادیویی همچنین می تواند تولید کلاژن را در پوست افزایش دهد، سلولیت را کاهش دهد و پوست را سفت تر نشان دهد.

این درمان می تواند برای رفع غبغب بسیار موثر باشد.

فرکانس رادیویی چگونه چربی را ذوب می کند؟

فرکانس رادیویی یک جریان الکتریکی کنترل شده را از طریق الکترودها به ناحیه تحت درمان می رساند. RF ناحیه را گرم می کند و عمیقاً به پوست نفوذ می کند. مغز ما RF را به عنوان منبع انرژی تفسیر می کند و پوست واکنش نشان می دهد. با گرم کردن سلول‌ها بصورت کنترل شده، این امر باعث سفت شدن پوست و صاف شدن آن و کاهش سلولیت می شود.

آیا این روش درمان بی خطر است؟

درمان غبغب با فرکانس رادیویی ایمن و آرامش بخش است. قبل از شروع درمان، پزشک درباره خواسته‌ی شما از فرم چانه‌تان با شما صحبت میکند تا انتظارات شما از نتیجه عمل را ارزیابی کند. وقتی روند درمان شروع شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و از گرمای تولید شده از اپلیکاتور RF لذت ببرید. این روش تقریبا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

چقدر طول می کشد تا بتوانم نتایج را ببینم؟

نتایج این درمان به سرعت قابل مشاهده است. علاوه بر این، باید در چند روز پس از درمان شاهد نتایج بهتر باشید. تعداد جلسات مورد نیاز شما به وضعیت ناحیه درمان بستگی دارد.

آیا عوارض جانبی خواهد داشت؟

پزشکان توصیه می کنند که در هفته اول پس از درمان با فرکانس رادیویی، آفتاب نگیرید یا از تخت برنزه استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند باعث تحریک پوست شود. درد خفیف نیز بسیار به ندرت گذارش شده است، و پزشکان توصیه می‌کنند در صورت بروز سوزش، از مرطوب‌کننده روی آن ناحیه استفاده کنید.

پزشکان همچنین توصیه می کنند که در روزهای پس از درمان، مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به تولید کلاژن کمک می کند.

هزینه رفع غبغب در ولنجک و زعفرانیه چقدر است؟

هزینه درمان به اندازه نواحی تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی دارد.

در بدن همه‌ی ما قسمت های وجود دارد که چربی در آن ناحیه انباشته شده و کاهش میزان چربی آن ناحیه کار دشواری است. چربی زیر چانه، که به عنوان غبغب شناخته می شود، یک ناحیه خاص است که هدف قرار دادن چربی های آن ناحیه غیرممکن به نظر می رسد. ناحیه‌ی زیر چانه بسیار مستعد انباشت چربی و ایجاد غبغب است. تغذیه سالم و ورزش کردن به سختی باعث رفع غبغب میشود و حتی انجام حرکات ورزشی که منحصرا ناحیه زیر چانه را درگیر کند تقریبا غیرممکن است. شرایط زمانی بد میشود که انباشت چربی در این ناحیه موجب کشیدگی پوست شده و رهایی از شر این چربی‌ها به امری ناممکن بدل میشود.

غبغب می تواند شما را فردی ناسالم و چاق نشان دهد. امروزه روش‌های موثری برای رفع غبغب وجود دارد که این روش‌ها، تست شده و کارآمد هستند، اما بیایید بررسی کنیم تا ببینیم کدام روش برای از بین بردن غبغب موثر تر است.

دکتر الناز احمدی بر اساس میزان انباشت چربی زیر چانه و اهداف درمانی شخصی شما، ارزیابی کاملی از صورت شما را برای تعیین تعداد جلسات درمانی مورد نیاز انجام دهید و می تواند درمان تزریقی را با سایر درمان های غیرجراحی مانند کول اسکالپینگ (سرما درمانی) Coolsculpting یا اندو لیفت (کشیدن پوست و کاهش افتادگی) Endolift بسته به نیاز شما برای نتیجه دهی بهتر ترکیب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02122026697 تماس بگیرید.

مقالات مرتبط