مشاوره رایگان
واتساپ

تزریق ژل به شقیقه برای رفع فرورفتگی و گودی شقیقه + هزینه و عکس

۲۵ بهمن ۱۴۰۰

ایجاد فرورفتگی های تدریجی در شقیقه ها میتواند تاثیرات واضحی بر زیبایی ظاهری افراد داشته باشد در حالی که بسیاری از نقش ویژه آن ها در زیبایی با خبر نیستند. تزریق ژل به شقیقه یا لیفت شقیقه باعث از بین رفتن این فرورفتگی ها شده و فرم صورت را به شکل مناسبی اصلاح میکند. انجام این فرایند به کمک پزشکان متخصص از امنیت بالایی برخوردار بوده و با رعایت نکات لازم می‌تواند ماندگاری و تاثیرات مناسبی داشته باشد. تزریق ژل های تایید شده برای لیفت شقیقه از نکات مهم در این عمل زباییست که در قیمت آن نیز بسیار تاثیرگذار است.

اهمیت شقیقه ها در زیبایی ظاهری


اهمیت شقیقه ها در زیبایی ظاهری

با بالا رفتن سن، چربی و استخوان ناحیه شقیقه‌ای به مرور تحلیل می‌رود. هر ساله تولید کلاژن پوست حدود 1% کاهش می‌یابد؛ کلاژن یک پروتئین ضروری است که پوست را سفت و کشسانی نگه می‌دارد. اما چربی و کلاژن نیز درست مانند استخوان تحلیل می‌روند، پوست به تدریج استحکام خود را از دست می‌دهد و تو خالی و افتاده می‌شود. شقیقه ظاهری یکدست و کانتور به صورت می‌دهد. انتهای چشمان و ابروها به شقیقه‌ها ختم می‌شوند و پیشانی هم در بالای آن‌ها قرار گرفته است. هنگامی که شقیقه‌ها پر و حجیم هستند، صورت ظاهری جوان و کانتور شده دارد.

در افراد جوان، شقیقه پر و حجیم باعث ایجاد ظاهری زاویه‌دار در صورت می‌شود، که در زنان باعث ایجاد ظاهر صورت قلبی شکل و در مردان ظاهر صورت قوی و مردانه، می‌شود. بنابراین شقیقه حجیم باعث ایجاد تعادل در ظاهر صورت می‌شود.

اهمیت تزریق ژل به شقیقه ها


اهمیت تزریق ژل به شقیقه ها

شقیقه‌ها بر ساختارهایی هایی که آنها را احاطه کرده اند نیز تاثیر می‌گذارند، بنابراین با افزایش حجم به این ناحیه، شقیقه‌هادوباره ظاهر پر و جوان خود را به دست می‌آورند. با تقویت داربست، اواسط تا نیمه پایین پوست، مانند گونه‌ها و بینی‌ها به دهان نیز به حداقل می‌رسد. با تقویت ناحیه بالایی صورت، قطعا نواحی میانی و پایینی مانند گونه‌ها و فک نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

افراد اغلب نمی‌دانند که شقیقه ها چقدر می‌توانند روی ظاهر صورت و زیبایی چهره تاثیر داشته باشند. اکثر افراد پس از یک جلسه درمان لیفت شقیقه تا 5 سال جوان‌تر به نظر می‌رسند.

مزایا تزریق ژل به شقیقه


 

تزریق ژل به شققیه دارای مزایای زیر است:

شقیقه‌های توخالی را پر می‌کند

با بالا رفتن سن، شقیقه‌های چربی و حجم خود را از دست می‌دهند و تورفته و گود می‌شوند. می‌تواند با استفاده از  فیلرهای پوستی مانند اسیدهالورانیک حجم را به این نواحی بازگرداند.

چین و چروک را کاهش می‌دهد

 

کاهش چین و چروک با تزریق ژل به شقیقه

اکثر فیلرهای پوستی باعث حجیم شدن و لیفت شقیقه می‌شوند، که منجر به کاهش چین و چروک اطراف شقیقه، چشم و پیشانی می‌شود.

از آنجایی که بدن به طور طبیعی اسید هالورانیک را تولید می‌کند، استفاده از این ماده بهترین گزینه است. بدن می‌تواند به راحتی بدون هیچگونه مسمومیت، این ماده را جذب کند و نتایج تا 12 ماه دوام خواهند داشت.

سفتی پوست را افزایش می‌دهد

برخی فیلرهای پوستی به تولید کلاژن طبیعی پوست کمک می‌کنند که می‌تواند باعث بازگرداندن چربی به ناحیه شقیقه شود. فیلرها علاوه بر سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک، باعث ایجاد ظاهری جوان در پوست نیز می‌شوند.

زمان عمل و بهبودی کوتاه است

تزریق ژل به شقیقه چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و زمان بهبودی هم اصولا خیلی کم است. برای انجام این عمل نیازی به بی‌هوشی نیست و خودتان می‌توانید به خانه بازگردید.

از سوی دیگر، جراحی پلاستیک، نیاز به بیهوشی و در بعضی موارد، پذیرش و بستری شدن در یک مرکز پزشکی دارد. که می‌تواند نسبت به یک روش سرپایی، هزینه بیشتری داشته باشد. همچنین، در روش جراحی بهبودی کامل گاهی هفته‌ها طول می‌کشد و ناراحتی و عوارض بسیار بیشتری به همراه دارد.

باعث لیفت چشم‌ها می‌شود

گاهی لیفت شقیقه باعث لیفت گوشه بیرونی چشم‌ها نیز می‌شود. حجم اضافی پرکننده‌های پوستی می‌تواند سفت شده و حجم را در پوست افزایش دداه و چین و چروک‌ها از جمله خطوط پنجه کلافی را که در اطراف چشم انباشته می‌شود، کاهش دهد.

نتایج دائمی نیست، اما طولانی مدت است

برخلاف روش‌های جراحی پلاستیک، تزریق ژل نتایج موقتی دارد که ممکن است 6 ماه یا بیشتر دوام داشته باشد، و سپس دوباره نیاز به تمدید دارد.

این ویژگی موقتی بودن نتایج، برای برخی افراد عیب محسوب می‌شود، اما برای افرادی که از نتایج خود راضی نیستند یک مزیت به حساب می‌آید.

شما همچنین می‌توانید مقدار ژل یا موقعیت دقیق ژل را در جلسات مختلف تغییر دهید تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید.

افراد مناسب برای تزریق ژل به شقیقه


افراد مناسب برای تزریق ژل به شقیقه

ممکن است بسیاری از افراد ندانند که شقیقه چه تاثیر بسزایی بر روی ظاهر صورت دارد و تنها در صورتی متوجه تاثیر آن می‌شوند که تزریق ژل به شقیقه را انجام دهند. تقریبا تمام افرادی که دارای سلامت کلی مناسبی هستند می‌توانند تزریق ژل شقیقه انجام دهند، اما برخی افراد نتایج بهتری از این روش به دست خواهند آورد از جمله افرادی که:

  • افراد لاغری که به دلیل کمبود بافت چربی دچار شقیقه فرورفته و گود هستند.
  • افرادی که وزن زیادی از دست داده‌اند یا کسانی که زیاد ورزش می‌کنند.
  • افرادی که در ناحیه شقیقه دچار گودی یا چروک هستند.
  • در صورتی که از ظاهر شقیقه‌های خود ناراضی هستید.
  • افرادی که به صورت ژنتیکی دارای گودی شقیقه هستند.
  • بعد از 20 سالگی حجم شقیقه رفته رفته کاهش می‌یابد و در برخی افراد ممکن است روند تحلیل چربی زودتر پیش برود، که در این صورت ممکن است نیاز به تزریق ژل در شقیقه داشته باشند.

ژل‌های مورد تایید برای تزریق در شقیقه


ژل‌های مورد تایید برای تزریق در شقیقه

در حالی که اداره غذا و دارو (FDA) چندین نوع ژل را تایید کرده است، اما هیچ کدام به طور خاص برای استفاده در شقیقه تایید نشده‌اند. بنابراین استفاده از ژل برای شقیقه بدون مجوز است و باید با احتیاط توسط یک ارائه دهنده آموزش دیده  و باتجربه مورد استفاده قرار گیرد.

این ژل‌ها توسط FDA برای استفاده در نواحی دیگر مورد تایید قرار گرفته‌اند:

  • اسید هیالورونیک (Juvéderm و  Restylane)، که عمدتا برای گونه‌ها، چانه، روی دست‌ها، لب ها، خطوط پریورال، چروک های نصلیبال برای چین و چروک های صورت متوسط ​​تا شدید مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.
  • کلسیم هیدروکسی آپاتیت (Radiesse)، که برای خطوط بین بینی و لب و پشت دست تایید شده است.
  • پلی لاکتیک اسید که برای خطوط بین بینی و لب تایید شده است.
  • پلی متیل متاکریلات و کلاژن (Bellafill)، که برای خطوط بین لب و بینی و فرورفتگی‌های متوسط تا شدید ناشی از اسکار روی گونه مورد تایید قرار گرفته است.

اقدامات قبل از تزریق ژل به شقیقه


  • یک هفته قبل از درمان به منظور دستیابی به بهترین نتایج، و به حداقل رساندن احتمال خونریزی یا کبودی در محل تزریق، از مصرف داروها و مکمل‌های رقیق کننده خود خودداری کنید. این داروها عبارتند از داروهای بدون نسخه از جمله آسپرین، موترین، ایبوپروفن و آلو. همچنین از مصرف مکمل‌های گیاهی مانند سیر، ویتامین  E،  گینکو، کپسول‌های سن جان و امگا 3 اجتناب کنید. اگر سابقه بیماری قلب و عروقی دارید، قبل از متوقف کردن دارو حتما با پزشک مشورت کنید.
  • در صورتی که تبخال دارید حتما پزشک را مطلع کنید، ممکن است قبل از درمان نیاز به درمان ضدویروسی داشته باشید.
  • 2 روز قبل و بعد از درمان از مصرف محصولات موضعی مانند ترتینوئین (رتین A) رتینول‌ها، رتینوئید، اسید گلیکولیک، آلفا هیدروکسی اسید یا هر محصول ‘ضد پیری’ دیگر اجتناب کنید.
  • به منظور جلوگیری از کبودی اضافه، 24 ساعت قبل و بعد از درمان از مصرف نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید.
  • در صورتی که باردار یا شیرده هستید، یا به هر یک از مواد تشکیل دهنده ژل حساسیت دارید یا از هر گونه اختلالات عصبی رنج می‌برید، نباید تحت درمان تزریق ژل قرار بگیرید.

پروسه تزریق ژل به شقیقه


پروسه تزریق ژل به شقیقه

پس از معاینه و بررسی سابقه پزشکی توسط پزشک، اقدامات زیر انجام می‌شود:

  1. به اتاقی تمیز منتقل می‌شود که می‌توانید بنشینید یا دراز بکشد.
  2. ناحیه مورد نظر به منظور اطمینان از عاری بودن از هرگونه آرایش و آلودگی، با الکل و مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌شود.
  3. یک بی‌حسی موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود و یا ممکن است پزشک به منظور کاهش درد و ناراحتی ناش یاز تزریق، به ناحیه لیدوکائین تزریق کند. البته برخی ژل‌ها مانند ژل رادیس محلول بی‌حسی در خود دارند.
  4. یک سرنگ استریل حاوی ژل آماده می‌شود.
  5. سپس جراح یا پزشک سرنگ را وارد شقیقه کرده و به آرامی ژل را وارد پوست می‌کند. هنگام وارد شدن سرنگ ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید.
  6. سپس پزشک سرنگ را درآورده و خون روی پوست را تمیز می‌کند.
  7. همچنین ممکن است پزشک به منظور اطمینان از عدم وجود غده، ناحیه را ماساژ دهد.
  8. در هر سمت شقیقه همین کارها تکرار خواهد شد، هر طرف در هر جلسه بسته به نتایج مورد نظر نیاز به چندین تزریق دارد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به شقیقه


مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به شقیقه

کارهایی که باید پس از تزریق ژل به شقیقه انجام دهید به شرح زیر است:

  • تا چند روز پس از تزریق ژل به شقیقه، به پهلو روی شقیقه نخوابید و مراقب باشید که هیچ فشاری روی شقیقه نباشد. به پشت بخوابید، جوری که سرتان به سمت طاق باشد.
  • تا 48 ساعت پس از تزریق ورزش سنگین انجام ندهید.
  • تا زمانی که درد، ناراحتی و ورم از بین نرفته، شقیقه خود را لمس نکنید.
  • برای پیشگیری از عفونت، سعی کنید هروز (حداقل 1 بار) صورت و شقیقه‌های خود را به آرامی تمیز کنید.

ایمنی تزریق ژل به شقیقه


هنگامی که تزریق ژل به شقیقه توسط فرد ماهر و باتجربه انجام شود، کاملا بی‌خطر است. مانند هر روش زیبایی دیگر، این روش هم ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد، عوارض خفیفی همچون تورم یا قرمزی، اما اصولا عوارض جانبی شدید در این روش بسیار نادر است.

در اولین جلسه مشاوره، سابقه پزشکی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و به طور کامل در مورد نگرانی‌ها و انتظارات شما صحبت خواهد شد. این جلسه مشاوره به منظور اطمینان از تاثیر مثبت درمان و مناسب بودن آن برای شما، انجام می‌شود.

خطرات و عوارض تزریق ژل به شقیقه


تزریق ژل یک روش امن و بی‌خطر است، اما ممکن است عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. عوارض جانبی رایج عبارتد از:

  • تورم و کبودی در محل تزریق
  • خونریزی جزئی
  • خارش

این علائم معمولا با تکمیل روند بهبودی از بین می‌روند. عوارض جانبی نادر تزریق ژل به شقیقه عبارتند از:

  • آسیب پوستی که باعث عفونت می‌شود.
  • زخم
  • عدم تقارن یا وجود توده‌های ژل در زیر پوست
  • حرکت ژل به نواحی دیگر صورت

در صورت بروز چنین علائمی، باید ژل از پوست حذف شود. ژل هالورانیک اسید معمولا با یک تزریق حل می‌شود؛ اما ژل‌های مصنوعی مانند Bellafill اغلب نیاز به حذف جراحی تهاجمی دارند.

استفاده از ژل در شقیقه بی‌خطر و ایمن است و معمولا مزایای زیادی به همراه دارد. اما شقیقه معمولا به دلیل دارا بودن تعداد و انواع عروق خاص، ناحیه حساسی است و تزریق به این ناحیه کار سخت و دشواری است.

یک تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند به نابینایی منجر شود. قبل از انجام روش حتما با پزشک در مورد خطرات احتمالی صحبت کنید.

ماندگاری و دوام تزریق ژل به شقیقه


ماندگاری و دوام تزریق ژل به شقیقه

دوام ژل معمولا به متابولیسم و سن بیمار و مقدار ژل مورد استفاده در ناحیه بستگی دارد. اثرات معمولا بین 9 تا 12 ماه دوام دارند. اکثر افراد پس از از بین رفتن نتایج برای تمدید و انجام دوباره درمان دوباره مراجعه می‌کنند. اگر از نتایج راضی بودید می‌توانید 6 تا 12 ماه بعد دوباره درمان را انجام دهید.

حجم ژل مورد نیاز برای شقیقه


مقدار ژل مورد استفاده در شقیقه بستگی به میزان حجم از دست رفته در شقیقه و انتظارات بیمار دارد. اصولا برای دستیابی به نتایج مورد نظر، هر بیمار نیاز به 0.5 میلی لیتر ژل دارند.

اسید هیالورونیک چند هفته پس از تزریق، آب را به خود جذب کرده و حجیم‌تر می‌شود. افرادی که حجم زیادی در شقیقه از دست داده‌اند، بهتر است حجم مورد نظر را طی چند درمان به تدریج به دست آورند تا نتایج طبیعی باشند.

هزینه تزریق ژل به شقیقه


هزینه تزریق ژل به شقیقه به عوامل متعددی بستگی دارد که باعث تفاوت در قیمت این عمل زیبایی در کلینیک های مختلف میشود. این عوامل عبارتند از:

  • کیفیت ژل مورد استفاده
  • مقدار ژل مورد استفاده
  • مهارت پزشک متخصص

سهم دو مورد اول در تعیین قیمت بسیار بیشتر از مهارت پزشک است.

دریافت هزینه‌های بسیار پایین برای تزریق ژل به معنای استفاده از برندهای غیر استاندارد و یا مقادیر کمتر در هنگام تزریق است. از آن جایی که تزریق ژل به پیشانی امری بسیار حساس است، حتما این کار با بهتربن مواد و به دست افراد متخص انجام دهید.

سوالات متداول


تزریق ژل به شقیقه نیازی به استراحت برای بهبودی دارد؟

پس از تزریق ژل به شقیقه می‌توانید بلافاصله به سر کارتان بازگردید و فعالیت‌های خود را از سر یگیرید. عوارض جانبی ناشی از این روش 72 ساعت بعد از بین می‌روند.

ژل در شقیقه چقدر دوام دارد؟

نتایج حاصل از تزریق ژل تا چه زمانی دوام دارند؟ در صورتی که پس از ژل هالورانیک اسید اقدامات مراقبتی به درستی انجام شوند، معمولا 6 تا 12 ماه دوام دارد.

آیا ژل‌های پوستی خطری دارند؟

تزریق ژل در شقیقه معمولا بی‌خطر بوده و مزایای زیادی به همراه دارد. اما شقیقه معمولا به دلیل دارا بودن تعداد و انواع عروق خاص، ناحیه حساسی است. یک تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند به نابینایی منجر شود.

آیا تزریق ژل به شقیقه باعث لیفت چشم می‌شود؟

قرار دادن ژل در امتداد استخوان گونه و شقیقه باعث لیفت چشم می‌شود. این یک درمان ظریف اما بسیار موثر برای جوانسازی و لیفت پوست است.

آیا تزریق ژل به شقیقه دردناک است؟

از آنجایی که قبل از تزریق یک بی‌حسی موضعی در ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود، تزریق ژل به شقیقه دردناک نیست.

آیا امکان جابجایی و حرکت ژل تزریق شده به شقیقه وجود دارد؟

اگرچه اصولا حرکت و جابجایی ژل در پوست عارضه‌ای نادر است، اما ممکن است رخ دهد. با انتخاب یک پزشک ماهر و باتجربه می‌توان از ایجاد این عارضه جلوگیری کرد.

در صورتی که ژل به ورید تزریق شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ژل تزریق شده به رگ‌های خونی نیز ممکن است به نواحی دیگر حرکت کنند و موجب سکته مغزی، مشکلات بینایی، کوری و آسیب یا مرگ پوست و ساختارهای زیری صورت شود.

چقدر طول می‌کشد تا ژل اثر کند؟

در حدود 2 هفته اثرات به طور کامل قابل مشاهده شده و عوارض جانبی از بین می‌روند.

آیا ماساژ شقیقه باعث تجزیه ژل می‌شود؟

ماساژ باعث تجزیه سریع‌تر ژل می‌شود.

مقالات مرتبط