مشاوره رایگان
واتساپ

کاشت مو برای زنان و مردان با چه روش هایی انجام میشود؟

۱۷ شهریور ۱۴۰۰

امروزه فناوری‌های موجود در زمینه درمان ریزش مو بسیار زیاد و قابل توجه هستند. ارائه دهندگان مختلف درمان‌های مختلفی را ارائه می‌کنند اما اگر به طور خاص روش درمانی کاشت مو را در نظر داشته باشید، درباره اینکه کدام نوع کاشت مو برای شما مناسب است، چگونه تصمیم خواهد گرفت؟

جراح متخصص کاشت مو می‌تواند اطلاعات لازم را متناسب با شرایط شما در اختیار شما قرار دهد تا در تصمیم گیری آگاهانه در این باره به شما کمک کند. با این حال بیایید برخی از انواع مختلف تکنیک‌های کاشت مو و آنچه که در بر می‌گیرند را بررسی کنیم.

دکتر الناز احمدی در کلینیک زیبایی زعفرانیه بعد از معاینه دقیق بهترین درمان ریزش مو را تجویز می کنند. در صورت تمایل برای کاشت مو، دکتر مناسب ترین روش کاشت را به شما پیشنهاد می کنند.

 

ریزش مو 


رشد مو از دوران جنینی در داخل رحم مادر آغاز می‌شود و در طول عمر فرد ادامه پیدا می‌کند. اگرچه موهای دوران جنینی نازک و روشن هستند اما پس از تولد، موها ضخیم‌تر و تیره‌تر میشوند. در پوست سر نوزادان حدود ۱۰۰ هزار فولیکول مو وجود دارد.

موهای ما همگی در مدت مشخصی رشد می‌کنند و سپس می‌ریزند اما توسط فولیکول‌های مو جایگزین می‌شوند. اگرچه بین افراد مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد اما ممکن است روزانه ۸۰ تا ۱۲۰ تار مو ریخته شود و این امر نتیجه چرخه زندگی طبیعی موهای بدن است. هر تار مو از مراحل رشد، استراحت و ریزش می‌گذرد.

زمانی می‌گوییم یک فرد دچار ریزش مو شده است که موها نازک و کم پشت می‌شوند و بیش از حد معمولی که هنگام شانه زدن و حمام کردن می‌ریزد، ریزش دارند و خط جلوی موها عقب نشینی کرده است.

عوامل مختلفی در ریزش مو نقش دارند، از جمله استعداد ژنتیکی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، داروها، استرس روانی و فشار روحی، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های سیستمیک، اختلالات هورمونی، عمل جراحی، مراقبت نامناسب از مو و عدم تغذیه کافی. ممکن است یک یا چندین مورد از عوامل بالا در ریزش مو نقش داشته باشد؛ اگر چه ممکن است تشخیص علت اصلی آن ممکن نباشد.

علاوه بر این ممکن است ریزش مو برگشت پذیر بوده یا برگشت ناپذیر باشد. در موارد قابل برگشت ممکن است رشد موها پس از برطرف شدن علت زمینه‌ای (به عنوان مثال استرس) ادامه پیدا کند. نوع ریزش مو نیز اهمیت بسیاری دارد. شایع‌ترین نوع ریزش مو در مردان و زنان، ریزش موی مردانه (آندروژنتیک) است. این نوع از ریزش مو در نتیجه عوامل ژنتیکی و هورمونی اتفاقی می‌افتد؛ در حالی که استرس، مصرف دارو و بیماری‌ها هیچ نقشی در آن ندارند. این نوع از ریزش مو در زنان بسیار نادر است.

یکی دیگر از انواع ریزش مو، ایجاد نواحی دچار طاسی در سر است. علت اصلی این مشکل، یک اختلال در سیستم ایمنی بدن است که در پزشکی «آلوپسی آره آتا» نامیده می‌شود. ممکن است این مشکل برگشت‌ ناپذیر باشد اما امکان رشد مجدد موها نیز وجود دارد. نوع دیگر ریزش مو، ریزش موی عمومی است. این نوع از ریزش بر اثر عاملی اتفاق می‌افتد که به فولیکول‌های مو در سراسر بدن آسیب میرساند (به عنوان مثال مصرف دارو، استرس، بیماری‌های غده تیروئید و سایر اختلالات هورمونی، عدم تغذیه کافی همچنین جراحی‌های بزرگ)

ریزش مو

 

عمل کاشت مو به چه دلیلی انجام می‌شود؟ 


از آنجا که عوامل زمینه‌ای ریزش مو دامنه گسترده‌ای دارند، چندین گزینه درمانی مختلفی از جمله کاشت ‌مو برای آنها وجود دارد.

  • در مواردی مانند ریزش موی ناشی از ریزش موی آندروژنیک یا مردانه، ابتدا باید علت زمینه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. پس از مشخص شدن علت اصلی و درمان یا از بین بردن آن، ممکن است پزشک در انتظار رشد مجدد موها باقی بماند. در این دوره می‌توانید برای بهبود ظاهر خود از مواردی مانند پوشیدن باندانا یا کلاه، میکاپ یا کلاه گیس استفاده کنید.
  • اگر فرض شود که ریزش مو برگشت پذیر است، می‌توان از داروهایی مانند ماینوکسیدیل، داروها، مکمل‌های غذایی و طب سوزنی که از رشد موها پشتیبانی کرده و آن را تسریع می‌کند استفاده کرد.
  • علاوه بر این داشتن تغذیه سالم، مراقبت مناسب از موها، مصرف محصولات مراقبت از موی مناسب، اجتناب از رنگ کردن مو و فر کردن مو که باعث ریزش مو می‌شوند، می‌توانند باعث کاهش یا توقف ریزش مو شود.
  • اخیراً در برخی از بیماران مزوتراپی‌ مو نیز نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.
  • در نهایت روش استفاده از پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP) روش درمانی دیگری است که باعث رشد مجدد موها می‌شود. در این روش از فرد خون گرفته می‌شود و خون گرفته شده تحت فرآیند خاصی قرار می‌گیرد و محلول به دست آمده به ناحیه دچار طاسی سر تزریق می‌شود. هدف از این درمان رشد مجدد موها با تغذیه فولیکول‌های مو است. روش PRP را می‌توان به تنهایی یا همراه با مزوتراپی استفاده کرد.

با این حال درمان قطعی ریزش موی آندروژنیک و سایر اشکال ریزش موی ناشی از عواملی که منجر به وارد شدن آسیب‌های جبران ناپذیر به فولیکول‌های مو می‌شوند- مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی یا پرتو درمانی، عفونت‌های پوست سر، سوختگی و جراحی‌های بزرگ- کاشت مو است.

با این حال شرایطی نیز وجود دارند که در آن کاشت مو نمی‌تواند کمکی به آنها بکند. به عنوان مثال اول از همه ناحیه اهدا کننده پوست باید به تعداد کافی فولیکول موی سالم داشته باشد. علاوه بر این ممکن است لازم باشد قبل از کاشت مو اقدامات دیگری نیز انجام شود یا اینکه ممکن است انجام کاشت مو در مواردی مانند سوختگی امکان پذیر نباشد زیرا پوست سر اجازه پیوند مو را نمی‌دهد. اگر هیچ شرایطی وجود نداشته باشد که مانع کاشت مو شود، راه حل « ظاهر طبیعی» با استفاده از کاشت مو برای بیمار ارائه می‌شود.

عمل کاشت مو

مقایسه روش FUE و FUT


دو نوع تکنیک اصلی کاشت مو وجود دارد که ممکن است هنگام انجام تحقیقات درباره کاشت مو با آنها مواجه شوید: یکی کاشت مو با واحد فولیکولار (FUE) و دیگری کاشت مو با پیوند واحد فولیکولار (FUT) است که دومی با عنوان جراحی نواری نیز شناخته می‌شود.

هر دوی این مراحل تا حد زیادی شامل مراحل یکسانی هستند. هر دوی آن‌ها نتایج مشابهی را به دنبال دارند و هر دو روش با استفاده از یک تکنیک مشابه، کاشت مو را انجام می‌دهند. تفاوت اصلی آنها در نحوه برداشتن پیوند فولیکول از ناحیه اهدا کننده است.

روش FUE شامل برداشتن موهای اهدا کننده به صورت جداگانه است و اگر شما به پیوندهای زیادی احتیاج داشته باشید، احتمالاً این پروسه زمان قابل توجهی را به طول خواهد انجامید. روش FUT شامل جدا کردن یک نوار از پوست ناحیه اهدا کننده سر و تقسیم آن به هزاران پیوند جداگانه است. این روش سریع‌تر است اما با این حال باز هم چندین ساعت طول می‌کشد.

 

استخراج واحد فولیکولار (FUE

استخراج واحد فولیکولی (FUE) شاید یکی از تکنیک‌های کاشت مو باشد که امروزه به عنوان یک روش پیشرفته جایگزینی مو در نظر گرفته می‌شود. کاشت مو به روش FUE مزایای عمده‌ای دارد. این روش مستلزم برداشتن بافت نواری از ناحیه اهدا کننده پوست نیست و نسبتا بدون زخم انجام می‌شود. با استفاده از روش کاشت موی FUE، هر واحد فولیکولار به طور مستقیم و با حداقل ناراحتی از ناحیه اهدا کننده پوست سر استخراج می‌شود و بیماران همه ادعا می‌کنند که عمل آنها نسبتاً بدون ‌درد انجام شده است.

استخراج واحد فولیکولار

 

مزایای روش FUE

  • از آنجا که پیوندها به صورت جداگانه از پوست اهداکننده برداشته می‌شوند، پس از عمل زخم چندانی باقی نمی‌ماند. ممکن است در چندین ناحیه، زخم‌هایی به اندازه سوزن به وجود بیاید اما این زخم‌ها به سختی قابل مشاهده خواهند بود.
  • اگر دوست داشته باشید موهای خود را کوتاه نگه دارید، به عنوان مثال در حد مدل موی شماره ۱ یا ۲، دلیلی وجود ندارد که نتوانید پس از عمل این مدل مو را داشته باشید.
  • روش FUE می‌تواند برای افرادی که به پوشش چندانی احتیاج ندارند و در نتیجه عمل آنها مستلزم تعداد زیادی پیوند نیست، گزینه بهتری باشد.
  • یک روش بدون درد است
  • نتایج آن طبیعی بوده و طولانی مدت خواهد بود.
  • روند بهبودی بسیار سریع‌تر خواهد بود زیرا سوراخ‌های باقی مانده پس از استخراج واحد فولیکلار بسیار کوچک هستند. در روش FUT ناحیه زخم‌ها بسیار بزرگتر است که برای ترمیم به زمان بیشتری احتیاج دارد.
  • در جراحی با روش FUT به دلیل ایجاد جای زخم، ورزش و سایر فعالیت‌ها محدود است در حالی که با انجام روش FUE می‌توانید کارهای بسیار بیشتری انجام دهید.
  • در روش FUE می‌توان پیوندها را از جاهای دیگر بدن مانند موهای قفسه سینه یا ریش برداشت.
  • اگر پوست سر خیلی سفت یا خیلی شل باشد، FUE گزینه ترجیحی برای محدود کردن جای زخم است.

 

معایب FUE

  • کاشت مو شامل روش جراحی خواهد بود.
  • در روش FUT پیوندهای بیشتر و با کیفیت بهتری به دست می‌آید.
  • تکرار روش FUE باعث افزایش جای زخم می‌شود در حالی که در روش FUT شما بدون در نظر گرفتن مراحل بعدی، فقط یک جای زخم خواهید داشت.
  • برای انجام FUE باید سر خود یا حداقل ناحیه اهدا کننده را بتراشید.
  • ممکن است انجام آن بیش از یک جلسه درمانی طول بکشد؛ زیرا برداشت پیوند‌ها به صورت جداگانه زمان زیادی می‌برد.
  • هزینه آن بیشتر است.

 

 پیوند واحد فولیکولار (FUT)

در این روش فولیکول‌های سالم مو در یک نوار بلند از پشت سر برداشته می‌شوند. پس از برداشتن نوار فولیکول از ناحیه اهداکننده، این برش طولانی بخیه زده شده و بسته می‌شود. این امر باعث ایجاد زخمی می‌شود که اگر پشت موهای خود را کوتاه کنید، پنهان کردن آن دشوار خواهد بود.

فولیکول‌های اهدا شده به پیوندهای فولیکولی جداگانه تقسیم می‌شوند که هر کدام شامل یک تا چهار تار مو هستند. این پیوندهای کوچک پس از کاشت در مقایسه با روش Plugs (شاخه‌ای) جداگانه، ظاهر طبیعی‌تری خواهند داشت. نتیجه این روش مانند رشد طبیعی موها به نظر می‌رسد و ظاهر موهای عروسکی که معمولاً در روش hair plug (کاشت مو با پیوند شاخه‌ای) به وجود می‌آید را به همراه ندارد. با این حال این روش دوره بهبودی دردناک و زخم قابل مشاهده‌ای را به همراه خواهد داشت.

 پیوند واحد فولیکولار

 

مزایای FUT

  • استخراج در روش FUT بیشترین بازدهی مو را را به همراه خواهد داشت و بنابراین اگر به دنبال پوشش بیشتر هستید ممکن است این روش برای شما مناسب‌تر باشد.
  • به دلیل وجود جای زخم در ناحیه اهداکننده، بهتر است پشت موهای خود را اصلاح نکنید؛ زیرا موهای بلند این زخم را می‌پوشانند. در حالی که در روش FUE لازم است حتماً موهای خود را بتراشید.
  • به طور کلی برای انجام تکنیک FUT زمان کمتری مورد نیاز است.
  • در روش FUE به ازای هر فولیکول مو هزینه‌ای پرداخت می‌شود؛ بنابراین روش FUT ارزانتر است.
  • یک روش بدون درد همراه با بهبودی مستقیم است.
  • نتایج آن طبیعی و طولانی مدت هستند
  • در صورت نیاز به جراحی بیشتر، جای زخم کمتر خواهد بود.

 

معایب روش FUT

  • کاشت مو شامل عمل جراحی است.
  • یک زخم قابل مشاهده از آن به جای خواهد ماند اما می‌توان آن را با بلند گذاشتن پشت موی سر پنهان کرد.
  • فرایند بهبودی پس از روش FUT طولانی‌تر است.
  • شما باید فعالیت‌ها و تمرینات ورزشی خود را پس از عمل جراحی FUT محدود کنید و اگر می‌خواهید جای‌زخم خود را به حداقل برسانید، باید روش‌های مراقبتی پس از عمل را دنبال کنید.
  • اگر پوست سر شما خیلی سفت یا خیلی شل باشد، نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.

 

کدام روش کاشت مو بهتر است؟


روش کاشت موی FUT یا FUT هر دو روش‌های جدیدی هستند که میزان موفقیت بالایی دارند و نتایج طبیعی را به دنبال خواهند داشت. ترمیم مو به روش کاشت مو در صورتی که گزینه مناسبی برای فرد باشد، در مقایسه با سایر روش‌های ترمیم ریزش مو، مطلوب‌ترین راه حل از نظر نتایج خواهد بود .با این وجود هنگامی که این دو روش را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم FUT و FUE هر دو دارای مزایایی هستند که آنها را بر دیگری رجحان می‌دهد. FUT نتایج بهتری از نظر پیوند مو خواهد داشت و ارزان‌تر است اما زخم بیشتری خواهد داشت و فرایند بهبودی آن بیشتر طول خواهد کشید. در حالیکه عمل FUE ارزانتر است اما پیوندهای فولیکولی کمتری از آن به دست می‌آید و اگر به پوشش موی بسیاری احتیاج داشته باشید، بیشتر طول خواهد کشید. اما لازم به ذکر است که یک گزینه ترکیبی سومی نیز وجود دارد که ما آن را ارائه می‌کنیم. یک درمان انقلابی در زمینه کاشت مو که از مزایای هر دو روش بهره می‌برد و آنها را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا بهترین نتایج ممکن را برای شما ارائه کند. اینکه کدام روش کاشت مو برای شما بهتر خواهد بود، به بیمار و نتایج مشاوره بستگی دارد. جراح از قبل گزینه‌ها را با شما در میان گذاشته و برای ریزش موی شما توصیه‌های شخصی خواهد داد.

 

گزینه‌های کاشت مو برای مردان

۹۰ درصد از مردان، طاسی مردانه یا ریزش موی آندروژنیک را تجربه می‌کنند که آنها را به یک کاندیدای ایده آل برای کاشت مو تبدیل می‌کند. این افراد معمولاً در کناره‌ها و پشت سر خود، نواحی اهدا کننده خوبی دارند که مانند سایر نواحی سرد تحت تاثیر DHT قرار نمی‌گیرد. برای مردان هر دو روش FUT و FUE گزینه‌های موجود هستند. نوع روش توصیه شده به قدرت نواحی اهدا کننده پیوند، میزان موهای سر و سبک زندگی آنها بستگی دارد.

کاشت مو برای مردان

 

گزینه‌های کاشت مو برای زنان

معمولاً زنان متقاضیان کاشت مو نیستند؛ زیرا ریزش مو در آنها به شکل متفاوتی عمل می‌کند. ریزش مو در زنان نواحی اهدا کننده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و موها در تمام نواحی سر نازک و کم پشت می‌شوند؛ نه فقط در قسمت فوقانی. در مردان ترمیم مو بیشتر به منظور ترمیم خط مو و رفع نقاط طاسی انجام می‌شود؛ در حالی که مسئله اصلی در زنان از دست دادن حجم موها است؛ نه تکه‌های طاسی روی سر یا عقب رفتن خط مو.

در برخی موارد کاشت مو می‌تواند برای زنان یک گزینه درمانی باشد و این موضوع در جلسه مشاوره شما مورد بحث قرار می‌گیرد. همیشه بهتر است ابتدا گزینه‌ها را با یک متخصص در میان بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که متناسب با مشکلات خود مشاوره مناسبی دریافت کرده‌اید.

کاشت مو برای زنان

 

روش FUT برای زنان سودمندتر است اگرچه روش‌های FUE و FUT هر دو گزینه‌های مناسبی هستند. یکی از مزایای کاشت موی FUT برای زنان این است که می‌توانند جای زخم آن را با موهای بلند خود بپوشانند و پیوندهای فولیکولار بیشتر و با کیفیت‌تری از این روش به دست بیاورند. برای انجام روش‌های کاشت مو در زنان به مهارت و دقت احتیاج است؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که جراح کلینیک خود را به دقت انتخاب می‌کنید.

 

انواع دیگر کاشت مو 


با گزینه‌های درمانی برای موهای خود آشنا شوید. در اینجا انواع مختلف کاشت مو ذکر شده است.

انواع کاشت مو

 

کاشت موی مستقیم (DHI

کاشت موی مستقیم یا روش DHI،کاشت پیوندهای برداشت شده با استفاده از قلم DHI است که به آن ایمپلنتر DHI یا قلم CHOI نیز گفته می‌شود.

از DHI یا قلم CHOI برای کنترل زاویه، عمق و جهت هر فولیکول جدید کاشته شده استفاده می‌شود. مزیت اصلی روش DHI سهولت افزایش تراکم مو با استفاده از کاشت پیوندها بین موهای موجود است. در این روش همچنین نیازی به «روزنه کانال» وجود ندارد، زیرا پیوندهای استخراج شده با استفاده از قلم CHOI مستقیماً در ناحیه دریافت کننده پیوند کاشته می‌شوند.

 

مزایا 

  • کاهش زمان باقی ماندن پیوندها در خارج از بدن که تضمین کننده داشتن پیوندهای قوی و سالم است.
  • نرخ زنده ماندن فولیکول مو عالی خواهد بود.
  • کاهش خونریزی
  • بهبودی سریعتر
  • عدم نیاز به تراشیدن ناحیه گیرنده پیوند

 

کاشت موی یاقوت کبود 

کاشت موی یاقوت کبود در برخی جهات مشابه روش قبلی است با این تفاوت که تیغه‌ها از یک سنگ قیمتی گرانبها ساخته شده‌اند که از یک روش متفاوت برای باز کردن «روزنه کانال» در ناحیه گیرنده استفاده می‌کند.

در تکنیک FUE یاقوت کبود، به جای ایجاد شکافی که در روش FUE سنتی انجام می‌شود از تیغه‌های یاقوت کبود مخصوص دارای سوزن‌های بسیار ظریف برای باز کردن کانال‌های سوراخ‌ها استفاده می‌شود.

به طور خلاصه سوراخ‌ها به جای شکل جانبی، دارای شکل گرد هستند اما به این ترتیب هر سوراخ دقیقاً به اندازه قطر فولیکول مو است؛ به این معنا که هر سوراخ بسیار کوچک و ریز است.

در روش FUE یاقوت کبود می‌توان با برش‌های دایره‌ای (با کمک تیغه یاقوت کبود) کانال‌های کوچکتری باز کرد. بنابراین دوره نقاهت نسبت به روش FUE کلاسیک، بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.

روش FUE یاقوت کبود، تضمین کننده درصد بیشتر رشد مجدد مو برای هر فولیکول مو است؛ زیرا کانال‌های کوچک‌تر از تغییر یا حرکت فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کنند.

 

مزایا 

  • برش‌ها دقیق و یکنواخت هستند.
  • برش‌ها صاف‌تر هستند (برش‌های میکرو)
  • برش‌های تیغه یاقوت کبود، قابل تنظیم است.
  • احتمال چسبیدن میکروب‌ها به این سطح و خطر عفونت کاهش پیدا می‌کند.

 

پیوند موی بدن به سر (BHT

کاشت موی بدن یا BHFUE، بانک «اهدا کننده» را گسترش می‌دهد و باعث محبوبیت این روش در میان مردانی می‌شود که در ناحیه اهدا کننده سر خود موی کافی ندارند.

امکان انجام این روش بر طبق گفته متخصصان کاشت مو به چندین متغیر بستگی دارد؛ مانند شباهت مو بین بدن و سر، اندازه ناحیه اهدا کننده و طول موهای بدن.

چرخه رشد موهای بدن با موهای سر تفاوت دارد. پس از حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه موهای کاشته شده بالغ می‌شوند و در نتیجه رشد دائمی و کاملا طبیعی مو ایجاد می‌شود.

پیوند موی بدن به سر

مزایا 

  • نواحی اهدا کننده بیشتر
  • تراکم ضخیم‌تر که به معنای پوشش بیشتر سر است
  • واحدهای مویی جدا شده مرتب و تمیز شده و نگهداری می‌شوند.

 

کاشت مو با جت اینجکتور بدون سوزن

اینجکتور بدون سوزن (بی‌حس کننده) یا اینجکتورهای جت برای تزریق داروی بی‌حسی موضعی به پوست با سر سیلیکونی، از فشار بالای هوا استفاده می‌کنند. استفاده از فشار هوا تضمین کننده نفوذ فوق سریع (کمتر از یک سوم ثانیه) در پوست است. استفاده از روش جت اینجکتور تا ۷۰ درصد درد را کاهش می‌دهد و فارغ از دلیل امتناع از تزریق، برای بیمارانی که خواهان تزریق سوزن نیستند آرامش به همراه خواهد داشت. در این روش هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. این دستگاه برای بی‌حس کردن نواحی استخراج و کاشت قبل از عمل کاشت مو استفاده می‌شود.

 

مزایا 

  • عدم استفاده از سوزن
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت
  • عدم درد
  • انتقال سریع که به معنای احتمال عفونت کمتر است.

 

قبل از کاشت مو 


  • یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین و ویتامین‌های B و E و سایر داروهای مشابه خودداری کنید.
  • اگر به داروها حساسیت دارید لطفاً در جلسه مشاوره در بیمارستان، آلرژی خود را به پزشک اطلاع دهید.
  • در صورت امکان ۲۴ ساعت قبل از عمل سیگار نکشید. فراموش نکنید که مصرف سیگار دوره بهبودی شما را طولانی‌تر می‌کند.
  • اگر از داروهای بیماری‌های مزمن (مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، فشار خون و غیره ) استفاده می‌کنید، لطفاً در جلسه مشاور این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • یک پیراهن جلو دکمه‌ی راحت و یک شلوار راحت با خود به همراه داشته باشید.
  • قبل از عمل از ژل یا اسپری استفاده نکنید.
  • لطفاً لباس راحت با خود به همراه داشته باشید. برای کاشت مو باید حتماً لباس‌هایی را به همراه داشته باشید که از جلو پوشیده می‌شوند؛ نه از سر.

 

مشاوره کاشت مو در کلینیک زیبایی زعفرانیه


مرحله آماده سازی برای کاشت مو بیشتر مشخص کننده این است که آیا شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر.

سابقه سلامتی، داروها (دارای نسخه و بدون نسخه) و همه ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی که مصرف می‌کنید در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرند و آزمایش خون و ادرار شما بررسی می‌شود تا علل اصلی ریزش مو مشخص شوند.

زمان شروع ریزش مو، میزان ضخامت مو، نوع ریزش مو (آندروژنیک، ژنرالیزه، آلوپسی آره آتا)، سابقه قبلی ریزش ‌مو و اینکه آیا در صورت ایجاد چنین شرایطی در گذشته، موها مجدداً رشد کرده‌اند یا خیر و همچنین بدتر شدن ریزش مو، همگی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از مشخص شدن اینکه کاشت مو بهترین انتخاب برای شرایط شما است، باید درباره تمام انتظارات خود به پزشک اطلاع دهید تا پس از عمل ناامید نشوید.

مشاوره کاشت مو

 

مراقبت‌های پس از عمل


کانال‌ها یا سوراخ‌های ایجاد شده در طول عمل در جهت رشد مو ایجاد شده‌اند، بنابراین موهایی که پس از کاشت رشد می‌کنند، کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند. پس از انتقال فولیکول مو مطابق با طرح و برنامه‌های قبل از کاشت، پوست سر بسته و بانداژ می‌شود. عمل کاشت مو چند ساعت طول می‌کشد. در صورت لزوم ممکن است روش درمانی طی یک جلسه دیگر در روز دوم پس از عمل کامل شود.

ممکن است پس از عمل، قرمزی پوست و ناراحتی خفیفی را تجربه کنید. معمولاً این مشکلات احتیاجی به درمان ندارند؛ اما پزشک درباره مشکلاتی که برای شما قابل توجه خواهد بود به طور مفصل با شما صحبت خواهد کرد و اطلاعات کامل را به شما خواهد داد. شما باید از انجام فعالیت‌‌های شدید به مدت ۱۵ روز اجتناب کنید و از پوست سر خود در مقابل ضربه محافظت نمایید.

احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد یک روز پس از عمل به بیمارستان مراجعه کنید. در این مراجعه بانداژ از روی سر برداشته می‌شود.

اگر در محل اهدا کننده و گیرنده پیوند، گرما و درد قابل توجهی را احساس کردید یا اگر تب داشته باشید یا هر گونه علائمی که فکر می‌کنید ناشی از عمل کاشت مو است، باید بلافاصله پس از ترخیص با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت‌های پس از عمل مو

 

نتایج 


موها رشد می‌کنند اما بلافاصله پس از کاشت مو به سرعت می‌ریزند. تقریباً دو ماه بعد با انتقال فولیکول‌های مو می‌توانید رشد موهای خود را مشاهده کنید. موهای شما به شکل طبیعی رشد می‌کنند و تقریباً ۶ ماه تا یک سال بعد طاسی از بین می‌رود.

پس از کاشت مو

 

خطرات 


اگر توصیه‌ها و دستورات پزشک انجام دهنده کاشت مو را به دقت رعایت کنید. خطر عوارض پس از کاشت مو تقریباً صفر است.

 

هزینه کاشت مو در زعفرانیه


هزینه کاشت مو در بیماران مختلف متفاوت است. هزینه‌ها به تعداد پیوند موی مورد نیاز شما، موقعیت جغرافیایی کلینیک و شهرت پزشک شما بستگی دارد.

مقالات مرتبط