مشاوره رایگان
واتساپ

تزریق چربی به واژن |کاربرد، مزایا، نتایج پس از تزریق

۹ مرداد ۱۴۰۰

با افزایش سن یا کاهش وزن، چین و چروک‌ها روی پوست ظاهر می‌شوند. همچنین تغییرات هورمونی مانند نوسان هورمون‌ها در دوران یائسگی، بافت‌های همبند حمایت‌کننده‌ی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند. متأسفانه این روند جزئی از واقعیت‌های زندگی است که نمی‌توانیم از آن اجتناب کنیم. ورزش به سفت شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند، نوشیدن میزان کافی از مایعات به جلوگیری از خشکی کمک می‌کند و یک رژیم غذایی مناسب و مکمل‌های حاوی ویتامین برای سلامت پوست ضروری هستند. با این وجود هیچ یک از موارد فوق نمی‌توانند بر آسیب‌های ناشی از افزایش سن غلبه کنند.

بافت تناسلی نیز از آسیب‌های ناشی از افزایش سن در امان نیست. از دست دادن حجم لابیا ماژور به دلیل کاهش بافت چربی حمایت‌کننده اتفاق می‌افتد. این روند به همراه آسیب بافت همبند در پوست واژن موجب افتادگی و چین و چروک پوست در ناحیه تناسلی می‌شود.

امروزه با افزایش آگاهی در مورد سلامت جنسی، ابراز نگرانی در مورد مشکلات دستگاه جنسی و واژن برای خانم‌ها تابو به حساب نمی‌آید. همانطور که میدانید ظاهر دستگاه تناسلی اغلب موضوعی نگران‌کننده برای بسیاری از زنان محسوب می‌شود. با گذشت زمان چربی‌ها در قسمت‌های خاصی از بدن ذخیره می‌شوند در حالی که ممکن است نیروی جاذبه باعث از بین رفتن چربی در مناطق دیگر شود. اما این مسائل و مشکلات نباید روی تصور شما از بدن خود و رضایتمندی از آن تأثیر بگذارند. با افزایش سن ظاهر بدن تغییر می‌کند، اما روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ظاهری جوانتر و شاداب‌تر دست یابید.

با تزریق چربی به لابیا ماژور در کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی می‌توانید ظاهر واژن را بهبود دهید. این روش جراحی واژن به صورت سرپایی و تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. تزریق چربی به واژن در کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی موجب جوانسازی و زیباسازی واژن می‌گردد. این عمل معمولاً با BBL یا روش لیپوساکشن ترکیب می‌شود. زیباسازی واژن می‌تواند اعتماد به نفس شما را در روابط شخصی تقویت و به جوانسازی بدن کمک کند. شاید با خواندن این مقاله بتوانید پاسخ برخی از سؤالات خود در خصوص تأثیر روش‌های زیباسازی و حجم دادن به واژن را بیابید.

تزریق چربی به لابیا و واژن چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ 


از دست دادن حجم لابیا ماژورا تاثیرات متعددی روی بدن و سلامتی شما دارد. برخی از این تاثیرات در ادامه ذکر شده‌اند.

ناراحتی یا درد هنگام رابطه جنسی 

درد در هنگام مقاربت (دیس پارونیا) می‌تواند تأثیر عمیقی بر شما و روابط شما بگذارد. بافت شل و اضافه لابیا ماژور می‌تواند حین مقاربت اصطکاک ایجاد کند یا موجب بروز مشکل حین دخول شود.

 خشکی واژن 

خشکی واژن یکی از رایج‌ترین علائم یائسگی است که بیش از یک سوم زنان بالای 50 سال را درگیر می‌کند. کاهش استروژن باعث نازک شدن دیواره‌های واژن و خشکی آن می‌شود. این روند می‌تواند منجر به تحریک و خارش مداوم شود.

از دست دادن اعتماد به نفس 

داشتن احساس خوب نسبت به بدن نقش مهمی در سلامتی روزمره هر فرد دارد. نارضایتی از لابیا ماژور و واژن می‌تواند حس صمیمیت با شریک زندگی را از بین ببرد یا حتی از ایجاد رابطه با شخص جدید جلوگیری کند. با گذشت زمان این احساس می‌تواند تأثیر عمیقی در تصویر شما از بدنتان داشته باشد.

لابیا مینور آشکار و در معرض دید 

نقش لابیا ماژور پوشاندن و محافظت از بافت حساس و لطیف‌تر لابیا مینور است. بنابراین تغییر شکل لابیا ماژور می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و در عین حال باعث شود که شما از ظاهر واژن خود رضایت نداشته باشید.

لابیا مینور آشکار و در معرض دید

طی مطالعه‌ای پس از جوانسازی واژن با تزریق چربی از متقاضیان درخواست شد که نتایج حاصل از حس لامسه لابیا ماژور خود را قبل و بعد از تزریق بیان کنند. نتایج نشان دادند که حساسیت واژن، میزان روانکاری و راحتی حین مقاربت در بسیاری از زنان افزایش یافته است. بهبود اعتماد به نفس در رابطه با تصور متقاضیان از بدن خود نیز عامل اساسی دیگری بود که در این مطالعه مورد توجه قرار گرفت.

چرا متقاضیان تمایل دارند تزریق چربی به واژن و ناحیه تناسلی خارجی انجام شود؟ 


دلایل مختلفی برای تزریق چربی در ناحیه ژنیتال وجود دارند. یکی از این دلایل مقابله با اثرات ناشی از افزایش سن است. با افزایش سن در زنان لابیا ماژور مقداری از خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث ایجاد «افتادگی» می‌شود. گاهی اوقات نیز یک طرف لابیا ماژور بلندتر یا پُرتر از طرف دیگر است. اصلاح ظاهر نامتقارن ناحیه تناسلی نیز یکی دیگر از دلایل تمایل افراد به انجام عمل زیباسازی واژن در کلینیک زیبایی زعفرانیه ، ولنجک ، مقدس اردبیلیمی‌باشد. همچنین از این روش می‌توان برای حجم دادن به واژن نیز استفاده کرد.

چه افرادی متقاضی مناسبی برای تزریق چربی به لابیا و واژن محسوب می‌شوند؟ 


اگر به دنبال ایجاد حجم طبیعی در لابیا ماژور هستید، تزریق چربی روش مناسبی محسوب می‌شود. چربی موجود در بدن مشابه یک فیلر می‌تواند موجب افزایش حجم لابیا ماژور گردد. اگر به دنبال نتایج با دوام بیشتری هستید تزریق چربی در ناحیه ژنیتال می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. به این منظور باید میزان مناسبی از چربی در بدن خود داشته باشید. جهت انجام جوانسازی واژن با تزریق چربی با متخصصان ما در کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی مشورت کنید.

مشاوره با متخصصان پوست ما در کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا شما متقاضی مناسبی برای انجام زیباسازی واژن هستید یا خیر محسوب می‌شود. در صورت داشتن ویژگی‌های زیر متقاضی مناسبی محسوب می‌شوید:

  • عدم احساس رضایت از اندازه لابیا ماژور
  • تمایل به افزایش حجم در ناحیه ژنیتال
  • برخورداری از سلامت کلی
  • وزن ثابت
  • اگربه دنبال نتایج مادام‌العمر و ماندگار نیستید
  • داشتن انتظارات واقع‌بینانه

جوانسازی واژن با تزریق چربی


جوانسازی واژن با تزریق چربی یا تزریق چربی به لابیا و واژن در کمتر از 45 دقیقه در کلینیک زیبایی زعفرانیه ، ولنجک ، مقدس اردبیلی انجام می‌شود و روشی سرپایی است. بنابراین نیازی به بستری شدن بعد از انجام تزریق چربی ندارید و می‌توانید در کمترین زمان ممکن فعالیت‌های روزانه خود را از سر گیرید. تزریق چربی به لابیا و واژن روش جراحی غیر تهاجمی و یک روش جراحی نسبتاً جزئی است.

جوانسازی واژن با تزریق چربی در کلینیک زیبایی ولنجک

حجم دادن به واژن به طور معمول از طریق جمع آوری مقداری چربی از نواحی دیگر بدن مانند ران، باسن یا ناحیه شکم و با استفاده از سرنگ‌های کوچک انجام می‌شود. سپس چربی به لابیا ماژور تزریق می‌شود. از آنجا که بافت چربی از بدن خود شخص متقاضی گرفته می‌شود، نگرانی در خصوص پس زدنِ آن وجود نخواهد داشت و احتمال بروز عفونت نیز بسیار کم است. از آنجا که نیازی به بستری شدن نیست، می‌توانید با پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت پس از عمل به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید.

آیا هنگام انجام تزریق چربی در ناحیه ژنیتال بیهوشی لازم است؟ 


تزریق چربی به ناحیه ژنیتال دردناک نیست. اگرچه ممکن است پس از انجام تزریق دچار کمی ناراحتی شوید. این موضوع می‌تواند در برخی افراد مقداری اضطراب ایجاد کند. این روش را می‌توان تحت بیهوشی موضعی یا عمومی بسته به ترجیح متقاضی انجام داد.

تزریق چربی به واژن و ناحیه تناسلی خارجی 


تزریق چربی به ناحیه تناسلی خارجی (برآمدگی ونوس) نیز امکان پذیر است و می‌توان این عمل را همراه با تزریق چربی به لابیا ماژور انجام داد. تزریق چربی یک تکنیک کاربردی است که می‌توان از آن تقریباً در هر نقطه از بدن جهت افزایش حجم استفاده کرد. در صورت تقاضای فرد می‌توان تزریق چربی به ناحیه تناسلی خارجی (برآمدگی ونوس) را نیز انجام داد. متاسفانه متخصصان جراحی پلاستیک ایجاد هماهنگی بین نقاط مختلف بدن فرد را اغلب نادیده می‌گیرند.

این منطقه می‌تواند از نظر هورمونی حساس باشد و با افزایش سن، افزایش یا کاهش وزن یا در طول دوران یائسگی تغییر شکل دهد. برای دستیابی به تعادل واقعی در ظاهر دستگاه تناسلی خارجی متخصصان کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک، مقدس اردبیلی گاهی اوقات تزریق چربی به لابیا ماژور و ناحیه تناسلی خارجی (برآمدگی ونوس) را به طور همزمان انجام می‌دهند. برخی از شایع‌ترین شکایات مربوط به ناحیه تناسلی خارجی شامل عدم تقارن، آشکار نبودن، شل شدن بافت، مشکل رعایت بهداشت در ناحیه و رابطه جنسی دردناک هستند.

تزریق چربی به لابیا ماژور 


افزایش حجم لابیا ماژور از طریق تزریق چربی به صورت سرپایی انجام می‌شود. چالش‌برانگیزترین قسمت این روش معمولاً مشخص کردن ناحیه اهداءکننده است. لیپوساکشن بر اساس ماهیت عمل و نتایج مورد انتظار تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. پس از استخراج از ناحیه مورد نظر چربی خالص‌سازی می‌شود تا بتوان از آن برای تزریق استفاده کرد.

متقاضیان با متخصصان ما در مرکز زیبایی زعفرانیه ، ولنجک ، مقدس اردبیلی همکاری خواهند کرد تا جهت اخذ نتایج مطلوب محل مناسب برای زیباسازی واژن با استفاده از روش تزریق چربی انتخاب شود. مقداری از چربی مجدداً جذب بدن می‌شود. بنابراین در تعدادی از متقاضیان برای رسیدن به اهداف مورد نظر ممکن است به دو جلسه تزریق نیاز باشد.

تزریق چربی به لابیا ماژور در کلینیک زیبایی ولنجک

مزایای حجم دادن به واژن از طریق تزریق چربی 


تزریق چربی در ناحیه ژنیتال عمدتاً به دلایل زیبایی انجام می‌شود. در سال‌های اخیر به دلیل نتایج چشمگیر روش تزریق چربی و حجم دادن به لابیا ماژور محبوبیت زیادی پیدا کرده است. طی این روش چربی گرفته شده از ناحیه اهداءکننده (به طور کلی شکم یا ران) به لابیا ماژور تزریق می‌شود. برخی از مزایای تزریق چربی به لابیا و واژن عبارتند از:

  • یک روش غیر تهاجمی است که نیازی به برش یا بخیه زدن ندارد.
  • تقریباً 50 تا 70 درصد از چربی تزریق شده بر خلاف فیلرهای مصنوعی که بیمار جهت تزریق آن‌ها به چند جلسه مراجعه نیاز دارد به طور دائمی دوام می‌آورد.
  • نتایج در مقایسه با سایر روش‌های درمانی مانند تزریق Juvederm طبیعی به نظر می‌رسند.
  • نتایج حاصل از این روش بسیار طبیعی است، زیرا چربی جهت تزریق از بدن فرد متقاضی به دست می‌آید.
  • جوانسازی واژن با تزریق چربی عملی سرپایی است و متقاضیان می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های روزمره خود را از سر گیرند.
  • خطری در زمان تزریق وجود ندارد و چربی تزریق‌شده با گذشت زمان دوباره جذب می‌شود.
  • حجم دادن به واژن موجب بهبود روابط جنسی بین افراد می‌شود.

بهبودی و نتایج پس از تزریق چربی به لابیا و واژن 


بهبودی پس از تزریق چربی در ناحیه ژنیتال معمولاً بدون بروز مشکل صورت می‌پذیرد. از آنجا که دوره بهبودی و دوره نقاهت طولانی نیستند بنابراین مراقبت بعد از تزریق نیز پیچیدگی خاصی ندارد. ممکن است کمی تورم، قرمزی، کبودی و درد جزئی در محل‌های تزریق و محل‌هایی که چربی از آن‌ها استخراج شده است، احساس کنید. این علائم ظرف مدت چند روز فروکش خواهند کرد.

بهبودی و نتایج پس از تزریق چربی به لابیا و واژن

بعد از تزریق چربی به واژن و ناحیه تناسلی خارجی، تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مهم است. در صورت احساس درد می‌توانید از یخ یا اسپری لیدوکائین جهت تسکین استفاده نمایید. خارش یکی دیگر از عوارض جانبی رایج پس از عمل جوانسازی واژن با تزریق چربی است. احتمال بروز خارش هم در ناحیه لابیا ماژور و هم در ناحیه‌ای که چربی از آن استخراج شده است، وجود دارد.

خطرات عمل زیباسازی واژن 


خطرات ناشی از تزریق چربی به لابیا و واژن بسیار کم است. این روش نسبتاً بدون درد است و به دلیل عدم نیاز به بی‌حسی موضعی احتمال بروز خطر بسیار پایین می‌آید. با این حال مانند هر روش پزشکی دیگر احتمال بروز برخی عوارض وجود دارد. تعدادی از این عوارض عبارتند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • تب
  • تورم
  • کبودی در محل تزریق
  • قرمزی
  • التهاب
  • خارش
  • درد
  • برآمدگی یا ناهمواری پوست در محل تزریق

اگر هرکدام از علائم فوق را تجربه کردید یا بعد از عمل احساس ناراحتی می‌کنید بلافاصله با پزشک خود در کلینیک زیبایی زعفرانیه ، ولنجک ، مقدس اردبیلی تماس بگیرید تا اقدامات لازم انجام گیرد.

دوره بهبودی 


  • پس از اتمام مراحل متقاضی به مدت 3 تا 4 ساعت در اتاق مخصوص استراحت می‌کند و سپس می‌تواند بلافاصله به خانه بازگردد. فرد پس از تزریق چربی در ناحیه ژنیتال قادر به انجام تمام فعالیت‌های عادی در خانه است. قرص‌های آنتی‌بیوتیک خوراکی و ضد درد به مدت 5 روز تجویز می‌شوند. معمولاً پس از 2 تا 3 روز تنها به یک جلسه قرار ملاقات جهت پیگیری و معاینه پس از انجام عمل نیاز خواهید داشت.
  • نیازی به بخیه نیست و نشانه‌ای از عمل جراحی باقی نخواهد ماند.
  • برای مدت چند روز تورم اولیه در محل تزریق مشاهده می‌شود.
  • محل تزریق چربی نباید به مدت 2 هفته مالیده یا ماساژ داده شود.
  • می‌توانید تمام فعالیت‌های عادی روزانه خود در خانه را انجام دهید.
  • پس از 2 تا 3 روز جهت پیگیری و معاینه پس از انجام عمل به پزشک خود مراجعه کنید.

دوره بهبودی

سؤالات متداول


چرا تزریق چربی به لابیا و واژن؟

جوانسازی واژن با تزریق چربی می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد. متقاضی این روش باید پذیرای تکنیک‌ها و نتایج حاصل از این روش باشد. با افزایش سن چربی در قسمت‌های خاصی از بدن زنان کاهش می‌یابد. ممکن است خاصیت ارتجاعی لابیا ماژور به طور کلی از بین برود و ظاهری نامناسب ایجاد کند که باعث ناراحتی فرد می‌شود. راه حل این مشکل تزریق چربی به لابیا و واژن است.

آیا نتایج دائمی هستند؟

بله، نتایج دائمی هستند. بیشتر متقاضیانی که این روش را انتخاب کرده‌اند رضایت بالایی از نتایج نهایی دارند. دکتر الناز احمدی پزشک دارای مجوز معتبر با تجربه زیادی در زمینه زیباسازی واژن است و قادر است شما را به نتایج مطلوبی برساند. تزریق چربی در ناحیه ژنیتال کاملاً تحت تأثیر تغییراتی است که در دوران نقاهت تجربه می‌شوند. به همین دلیل به متقاضیان توصیه می‌شود با رعایت دقیق تمام دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت بعد از عمل به نتایج مطلوب خود دست یابند.

عوارض پس از جوانسازی واژن با تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به لابیا و واژن معمولاً یک روش ایمن با خطرات و عوارض مشابه سایر عمل‌های زیبایی از جمله عوارض ناشی از بیهوشی، خونریزی، عفونت و آسیب عصبی در موارد نادر است. به همین دلیل مراجعه به پزشک متخصص جراحی پلاستیک باتجربه به منظور کاهش خطر عوارض و اطمینان از ماندگاریِ نتایج ضروری است.

چگونه می‌توانم زیباسازی واژن را انجام دهم؟

روش‌های متعددی برای جوانسازی و زیباسازی واژن و ناحیه تناسلی خارجی وجود دارند. دکتر الناز احمدی می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کند.

آیا تزریق چربی به لابیا ماژور گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود؟

اگر از ظاهر لابیا ماژور خود ناراضی هستید می‌توانید با تزریق چربی به این ناحیه آن را بهبود دهید. سایر دلایل جهت انجام تزریق چربی به واژن و ناحیه تناسلی خارجی عبارتند از:

  • احساس ناراحتی و خجالت هنگام رابطه جنسی
  • ناراحتی در هنگام ورزش یا انجام سایر فعالیت‌های روزمره
  • درد هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ

مقالات مرتبط