مشاوره رایگان
واتساپ

لیفت غبغب با نخ هزینه، عوارض + فیلم و عکس

۲۴ بهمن ۱۴۰۰

با افزایش سن و شل شدن بافت‌های صورت، شکل گیری غبغب‌ها در زیر چانه‌ها شروع میشود و با گذشت زمان افتادگی آن‌ها چهره افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. از بین بردن این افتادگی از طریق لیفت غبغب با نخ به راحتی قابل انجام است و تاثیراتی بسیار مثبتی بر زیبایی صورت خواهد گذاشت. لیفت گردن با نخ با توجه به فواید آن بسیار مورد علاقه است اما رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام این کار می تواند روی ماندگاری بیشتر نتایج آن اثر گذار باشد. همچنین، نحوه انجام لیفت غبغب و هزینه تمام شده آن از دیگر عواملی است که قبلا از اقدام باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید

هدف از لیفت غبغب


هدف از لیفت غبغب

افتادگی غبغب معمولا به دلیل از دست دادن الاستین و کلاژن در پوست و ضعیف شدن رباط هایی که بافت صورت را بالا نگه میدارند، بعلاوه تجمع چربی در این ناحیه، ایجاد میشود. الاستین و کلاژن پروتئین هایی هستند که بافت پیوندی طبیعی بدن شما را تشکیل میدهند. موجب سفت شدن پوست و بالا رفتن مقاومت پوست در برابر کشش میشوند. از دست دادن کلاژن و الاستین معمولا از سن 25 سالگی شروع می شود. همین امر موجب شل شدن مضاعف پوست شده و بافت های عمیق تر، کمتر پوست را نگه میدارند، در نتیجه کیسه های چربی بنام (jowls) در محل ایجاد میشوند که با نیروی جاذبه در دو طرف صورت به سمت پایین آویزان میشوند. بسته به شدت عارضه، روشهای غیر جراحی برای انتخاب وجود دارد. روشهای غیر تهاجمی و کمتر تهاجمی، برای درمان افتادگی خفیف تا متوسط غبغب بسیار کار آمد هستند. لیفت غبغب با نخ، یک روش جدید است، که برای بالا بردن غبغب استفاده میشود. و تغییرات قابل توجهی را در صورت نشان میدهد.

لیفت غبغب با نخ


لیفت غبغب با نخ-

لیفت غبغب با نخ یک روش کمتر تهاجمی است. در این روش نخ هایی که مانند نخ بخیه دارای خارهای ریز میکروسکوپی هستند، از داخل پوست در چند مکان متعدد، در اطراف گونه و خط فک عبور داده میشوند. با کشیدن این نخ ها به سمت عقب و بالا و محکم کردن آنها در محل، پوست آویزان شده، به سمت بالا کشیده میشود. و غبغب تغییر موقعیت داده و خط فک، تیزتر و مشخص تر دیده میشود.

مزایای لیفت غبغب با نخ


مزایای لیفت غبغب با نخ

پوست سفت و جوان

لیفت غبغب با نخ به تولید کلاژن کمک میکند. در نتیجه پوست جوانتر به نظر میرسد. علاوه بر این صورت شما را محکم، کشیده و چین و چروک ها را صاف میکند و باعث می شود که صورت شما سطح صافی داشته باشد. نواحی صورت شما که نخ ها در آن قرار میگیرند، با کاهش چین و چروک زیباتر دیده میشوند.

هزینه های کمتر

به دلیل اینکه لیفت با نخ قسمت های کمتری از صورت را درگیر میکند، انجام آن زمان کمتری میبرد و اجرای آن آسانتر است. بطور قابل توجهی مقرون به صرفه است و در عین حال نتایج خوبی حاصل مینماید.

نتایج طبیعی

در درمانهای دیگر نتایج بطور چشمگیری متفاوت است. همه متوجه میشوند که شما کاری روی صورت خود انجام داده‌اید. هنگامیکه افتادگی غبغب را با لیفت نخ برطرف میکنید، نتایج بسیار طبیعی تر هستند زیرا تولید کلاژن را در پوست تحریک میکند تا ساختار خود را در پوست بازسازی کند. شما دقیقا شبیه خودتان خواهید بود، فقط جوانتر به نظر میرسید.

نتایج فوری

در سایر درمانهای زیبایی معمولا هفته ها یا ماه‌ها طول میکشد تا نتایج دیده شوند. بسیاری از مردم، لیفت غبغب با نخ را میپسندند به این دلیل که نتایج آن را تقریبا فوری مشاهده میکنند. به محض اتمام عمل چهره ای جوانتر و صاف تر خواهید داشت. نخ قابل جذب، بوسیله تکنیک خاصی در زیر پوست قرار میگیرد. سپس به سمت بالا کشیده میشود، تا افتادگی صورت را بالا بکشد.

بهبود سریع

هنگامی که عمل های جراحی لیفت صورت و فک را انجام می دهید، یک دوره نقاهت سنگین در پیش رو دارید، که اغلب شامل ناراحتی های زیادی است که میتواند هفته ها طول بکشد. با عمل لیفت غبغب با نخ شما میتوانید در هنگام ظهر عمل جراحی خود را انجام دهید و در همان شب برای شام با دوستانتان ملاقات کنید.

برگشت پذیری

اگر یک عمل جراحی لیفت صورت معمولی را انجام دهید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد، اما در عمل لیفت غبغب با نخ، میتوان به سادگی بخیه ها را برداشت و در صورت لزوم صورت را به حالت قبلی برگرداند.

ماندگاری طولانی

اگرچه لیفت غبغب با نخ یک روش نسبتاً سریع است، نتایج معمولاً تا یک سال دوام دارند.

سایر فواید این عمل

  • از بین بردن غبغب (دو چانه ای) و بیضی شکل شدن صورت
  • افزایش زاویه بین چانه و گردن
  • از بین بردن چین و چروک های ریز
  • بهبود رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن

افراد مناسب برای لیفت غبغب با نخ


افراد مناسب برای لیفت غبغب با نخ

  • این روش تا حد زیادی برای بیماران 30 تا 50 ساله ای مناسب است که غبغب های متوسطی دارند. و میخواهند از عمل های جراحی اجتناب کنند.
  • برای کسانی مناسب است که بدلیل شرایط سلامت جسمانی (فشار خون بالا، دیابت نوع دو و غیره) قادر به انجام عمل جراحی نیستند.
  • برای کسی که نتایج طبیعی تری را می خواهد.
  • لیفت با نخ برای پوست هایی با درجه شلی خفیف تا متوسط موثرتر است. اگر اثرات افتادگی غبغب را مشاهده کردید، در استفاده از این روش سریع و راحت تاخیر نکنید تا پوستتان سفت تر و جوانتر به نظر برسد.

اعمالی که باید قبل از لیفت غبغب با نخ انجام دهید


پزشک شما بر اساس نوع پوست و نیازهای درمانی این روش، یک برنامه عملکرد مناسب به شما توصیه خواهد کرد. با این حال دستورالعمل‌های معمول به شرح زیر است:

  • حداقل یک هفته قبل از عمل باید از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید، زیرا میتواند باعث کم آبی و خشکی پوست شده و در روند بیهوشی شما تاثیر منفی بگذارد. اجتناب از این موارد روند بهبودی را تسریع میکند و نتایج بهتری را حاصل مینماید.
  • حداقل دو روز قبل از درمان از مصرف روغن ماهی امگا، ویتامین E، جینسینگ، چیلی، سیر، میگو، چای سبز، زنجبیل و سایر مکمل های این چنینی اجتناب کنید.
  • از مصرف داروهای حاوی آسپیرین، مانند ناپروکسن، ناپروجسیک، ایبوپروفن و نوروفن باید اجتناب کنید. زیرا میتوانند باعث خونریزی و عوارض جانبی ناخواسته گردند.
  • از انجام تمرینات ورزشی با شدت زیاد و رفتن به سونا یا اتاق بخار خودداری کنید. پزشک شما ممکن است راهنمایی های بیشتری در مورد، آنچه قبل از عمل باید انجام دهید به شما بدهد.

توضیحات تکنیکی لیفت غبغب با نخ


توضیحات تکنیکی لیفت غبغب بانخ

  • قبل از شروع لیفت با نخ، بیمار داروی بی حسی موضعی را در ناحیه ای که لیفت با نخ انجام میشود، دریافت میکند.
  • جراح پلاستیک، یک سوزن را که از قبل نخ شده است، به سطح زیربافت پوست صورت وارد میکند، به این معنی است که سوزن در زیر لایه قابل مشاهده پوست، وارد میشود.
  • سوزن را به شکل منحنی در جهتی که قرار است لیفت انجام شود، وارد میکند، سپس درست در بالای سوزن اول، سوزن دومی را با فاصله 1 تا 1/5 سانتی متر از سوزن موجود، وارد مینماید.
  • هدف هر سوزن وارد کردن نخ های دو جهته در نواحی مورد نظر است.
  • همانطور که سوزن به آرامی بیرون کشیده میشود، یک بخیه ایجاد میکند که نخ در آن قرار دارد و بافت روی نخ در اثر کشیدن جمع میشود، تا زمانیکه نتیجه مورد نظر حاصل گردد و انتهای بلند نخ را بتوان قطع کرد.
  • کلاژن و بافت فیبری جدیدی، در اطراف بخیه ها تشکیل میشود و به نگه داشتن و سفت شدن بافت پوست کمک میکنند.
  • تولید کلاژن بطور طبیعی، به ترمیم نواحی تحت درمان، کمک میکند. اما به خاطر اینکه نخ هایی در محل قرار دارند، کلاژن و فیبر بیشتری در اطراف نخ ها و نواحی تغییر موقعیت داده شده، ایجاد میشود. و همچنین نتایج بلند مدتی را، که از یک لیفت با نخ انتظار داریم، فراهم میسازد.

کارهایی که باید بعد از لیفت غبغب با نخ انجام داد


کارهایی که باید بعد از لیفت غبغب با نخ انجام داد

لیفت غبغب با نخ کمترین دوران نقاهت را دارد. اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای بهبودی سریعتر و گرفتن نتایج بهتر، انجام دهید. بعضی از بیماران بعد از عمل لیفت با نخ، بدلیل تاثیرات بیهوشی، ممکن است دچار حالت تهوع شوند. این حالت با نوشیدن کمی آب از بین می‌رود. در اینجا موارد دیگری خاطر نشان میشود که باید بعد از درمان انجام دهید.

  • اگر در هفته اول دچار تورم یا کبودی خفیف شدید، روی ناحیه تحت درمان 4 تا 5 بار در روز و هر بار به مدت چند دقیقه، کیسه یخ بگذارید.
  • حرکات صورت را برای یک روز، محدود کنید. پس از درمان حتماً یک روز کامل استراحت کنید.
  • میتوانید هر طور که میخواهید حرکت کنید، اما به مدت سه هفته، فعالیت شدیدی انجام ندهید و اجسام سنگین را بلند نکنید.
  • در صورت لزوم میتوانید بعد از عمل از داروهای مسکن استفاده کنید. سعی کنید آنها را بعد از غذا استفاده کنید تا از حالت تهوع جلوگیری نمایید.
  • بهتر است تا دو هفته بعد از درمان، از مصرف آسپیرین خودداری کنید
  • حداقل تا 48 ساعت از آرایش کردن و کرم زدن به پوست خود، خودداری کنید
  • حداقل تا یک هفته بعد از درمان نباید نوشیدنی ها را با نی بنوشید. مایعات زیاد بنوشید و غذاهای نرم بخورید.
  • حداقل به مدت دو هفته از جویدن آدامس خودداری کنید
  • احساس ناراحتی خفیف تا دو روز بعد از عمل، طبیعی است و به تدریج کاهش می یابد
  • سعی کنید سر خود را به مدت یک هفته بالا نگه دارید
  • حداقل به مدت سه هفته پوست صورت خود را نکشید، ماساژ، اسکراب و لایه برداری پوست انجام ندهید. همچنین به مدت 12 ساعت نباید اطراف چانه و فک خود را بشویید یا به آن دست بزنید.
  • دستورالعملهای مراقبتی را که پزشک در مورد زخم های برش‌ها، داده است دنبال کنید
  • برای جلوگیری از تورم، به پشت بخوابید. از فشار دادن و کشیدن پوست صورت خود اجتناب کنید، این کار ممکن است منجر به ناهماهنگی نخ ها شود.
  • حداقل تا دو هفته پس از انجام عمل لیفت با نخ از انجام هرگونه درمان دندانپزشکی خودداری نمایید.

در صورت بروز درد، یا تورم غیر عادی، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا فوراً درمان مناسب را برای شما انجام دهد.

دوام لیفت غبغب با نخ


بیماران میتوانند انتظار داشته باشند که نتایج این روش، بین یک تا سه سال باقی بماند. مدت زمان دوام لیفت با گذشت زمان، در مورد هر بیمار، متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. برای حفظ و بهبود خط فک، لیفت غبغب با نخ را می توان به دفعات لازم، تکرار کرد.

عوارض جانبی لیفت غبغب با نخ


لیفت غبغب با نخ در مقایسه با عمل جراحی، روش کمتر تهاجمی است، در نتیجه خطر کمتری به همراه دارد.

  • کبودی
  • عفونت
  • چروک یا فرورفتگی پوست
  • ناصاف شدن خطوط دور صورت
  • جای زخم جزئی در محل ورود سوزن

همه این عوارض به راحتی قابل کنترل هستند و معمولاً با گذشت زمان بطور کامل برطرف میشوند.

ترکیب لیفت غبغب با نخ و سایر درمانهای زیبایی


ترکیب لیفت غبغب با نخ و سایر درمانهای زیبایی

با توجه به زمان بسیار کوتاه بهبودی، اغلب میتوانید لیفت غبغب با نخ را، با سایر درمانهای غیر جراحی ترکیب کنید تا نتایج قابل توجه تری بدست آورید. درمان ترکیبی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست توصیه می شود. زیرا نشان داده شده است که این روش، موثر تر است تا اینکه تنها یک روش درمانی را به کار ببرید. با استفاده از ترکیبی از درمانهای ضد پیری غیر جراحی، میتوان بدون نگرانی از خطرات بالا و زمان بهبودی طولانی مرتبط با جراحی ها، تغییرات بسیار مثبتی در ظاهر خود بوجود آورید.

ترکیب این روش با فیلر های پوستی

فیلر ها برای جایگزینی حجم از دست رفته صورت در اثر پیری استفاده میشوند. این کاهش حجم ابتدا در گونه ها، مشاهده میشود که بیشتر بصورت کاهش چربی زیر پوست است. کاهش حجم، باعث شلی پوست شده و افتادگی غبغب را ایجاد میکند. همچنین کاهش حجم استخوان در امتداد خط فک بوجود می آید، که با تزریق فیلر ها در عقب و جلوی فک، برطرف میگردد.

هزینه عمل لیفت غبغب با نخ


هزینه ها بسته به منطقه و پزشک متفاوت است. بنابراین ممکن است بسته به محل زندگی خود، قیمت های متفاوتی را مشاهده کنید. همچنین قیمت ها میتواند بر اساس این موارد تغییر کند.

  • وسعت محل لیفت
  • مهارت های پزشک

از آنجایی‌ که لیفت با نخ، یک عمل زیبایی است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

سوالات متداول


چه زمانی میتوانم بعد از عمل لیفت غبغب با نخ دوش بگیرم؟

شما باید حداقل 12 ساعت بعد از عمل از شستن، خیس کردن و لمس صورت و ناحیه تحت درمان خودداری کنید. هنگامیکه شروع به دوش گرفتن و تمیز کردن ناحیه عمل کردید، مراقب باشید. تا سه هفته پس از عمل لیفت با نخ، از ماساژ دادن، اسکراب کردن صورت و لیف زدن به صورت خودداری کنید.

چه زمانی میتوانم روال منظم مراقبت از پوست خود را پس از لیفت غبغب با نخ از سر بگیرم؟

شما میتوانید حدود 48 ساعت بعد از عمل، صورت را به آرامی شستشو داده، خشک کنید و یک لوسیون معمولی بزنید. اما از هر نوع شستشو، کشیدن و یا لایه برداری خودداری نمایید. قبل از استفاده از کرم های تقویت کننده یا داروهای موضعی با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی میتوانم بعد از لیفت با نخ آرایش کنم ؟

پس از  48 ساعت انتظار بعد از عمل میتوانید، در صورت نیاز، آرایش کنید. آرایش به پوشاندن کبودی های باقی مانده کمک میکند.

چه زمانی میتوانم بعد از عمل لیفت با نخ شنا کنم؟

به شما توصیه میشود تا 12 ساعت بعد از لیفت غبغب، صورت خود را خیس نکنید. بهتر است تا بهبودی کامل جای بخیه‌ها شنا نکنید. همین دستورالعملها برای سونا و جکوزی نیز صدق میکند.

از چه نخ هایی برای لیفت غبغب با نخ استفاده میشود؟

این نخ ها از جنس پلی پروپیلن ساخته شده اند و اغلب بعنوان نخ های PDO شناخته میشوند. خود این روش، معمولاً لیفت با نخ PDO نامیده میشود. شناخته شده ترین نخ های Novathreads-PDO هستند اما جراح پلاستیک شما ممکن است ترجیح دهد از نوع دیگری استفاده کند.

بعد از لیفت غبغب با نخ، نخ های زیر پوست، چه میشوند؟

هیچ جای نگرانی نیست، آنها ترمیم و رشد جدید را تسهیل می‌نمایند و خودبخود بطور کامل بدون به جا گذاشتن باقی مانده، در طول 6 ماه، طی یک فرآیند طبیعی، بنام هیدرولیز حل میشوند.

عمل لیفت غبغب با نخ چقدر دردناک است؟

انجام این عمل با نخ کمترین آسیب را وارد مینماید. و یک روش نسبتاً بدون درد است. با این حال، ایجاد کردن حتی یک سوراخ کوچک هم نیاز به بی حسی دارد.

آیا نخ های لیفت پاره میشوند؟

پاره شدن نخ یک عارضه جانبی بالقوه در این عمل است. نخ ها ممکن است بدلیل حرکت بیش از حد صورت، مالش پوست یا قرار گرفتن در معرض رطوبت، پاره شوند. اگر این اتفاق بیافتد، پارگی نخ ها معمولاً در نزدیکی محل برشها اتفاق می افتد.

چه تعداد نخ برای یک غبغب استفاده میشود؟

 4 تا 8 عدد نخ در هر طرف مورد نیاز است.

مقالات مرتبط