مشاوره رایگان
واتساپ

لیفت بازو (براکیوپلاستی) لاغری بازو در کلینیک زیبایی زعفرانیه

۱ آبان ۱۴۰۰

لیفت بازو (کشیدن پوست بازو) یک عمل جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر قسمت زیر بازوها است.

در حین لیفت بازو – که به براکیوپلاستی نیز معروف است – پوست و چربی اضافی مابین زیر بغل و آرنج برداشته می شود. پوست شل شده ی این قسمت نیز کشیده میشود تا جلوه ای زیبا تر ایجاد شود.

لیفت بازو روش های مختلفی دارد و بعضی از روش ها ممکن است برای شما مناسب نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت بازو به کلینیک زیبایی زعفرانیه، ولنجک و مقدس اردبیلی با شماره های 02122026697 تماس حاصل فرمایید.

لیفت بازو به چه منظور انجام میشود


با بالا رفتن سن، پوست بازوها تغییر کرده و شل و آویزان می شود. کاهش شدید وزن همچنین می تواند باعث افتادگی پوست قسمت تحتانی بازوها شود.

در حالی که ورزش می تواند باعث تقویت و سفتی ماهیچه های بازو شود، اما نمی تواند پوست اضافی اطراف بازو که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است را به حالت قبل برگرداند.

اگر قسمت تحتانی بازوهای شما آویزان است، می توانید عمل لیفت بازو را انجام دهید. لیفت بازو همچنین میتواند به زیبایی اندام شما بیفزاید.

افرادی که لیفت بازو گزینه مناسبی برایشان است

بهترین افراد برای لیفت بازو کسانی هستند که دارای پوست اضافی هستند که از بالای بازوها آویزان شده است و مقدار چربی کمتری در این ناحیه دارند. آویزان ماندن پوست در قسمت زیر بازو به دلیل کاهش وزن رخ می دهد، چراکه چربی از دست رفته باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و شل و آویزان بماند. افزایش سن نیز، علت دیگریست که باعث از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست میشود و پوست دیگر قادر به حفظ شکل خود نیست. در موارد دیگر، ممکن است بیماران به طور ژنتیکی مستعد شل شدن پوست یا بافت اضافی در ناحیه بازو باشند.

از آنجا که افزایش وزن یا کاهش وزن می تواند بر فرم بدن و میزان پوست و چربی موجود تأثیر بگذارد، به مراجعین توصیه میشود که قبل از انجام عمل جراحی به وزن ایده آل خود برسند. این امر به جراح پلاستیک کمک می کند تا فرمی را ایجاد کند که به بهترین نحو با بقیه بدن بیمار تناسب داشته باشد و از نتایج نامطلوب جراحی که اکثراً ناشی از نوسان وزن بیمار هستند جلوگیری شود. بعلاوه، مراجعین باید بدانند که عمل لیفت بازو یا هرگونه روش کانتورینگ، جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و ورزش نیست.

مینی براکیوپلاستی (برداشتن پوست قسمت بالای بازو از سمت زیر بغل)


برخلاف لیفت کامل بازو که در آن پوست زیادی برداشته می شود، مینی لیفت بازو بر روی بیمارانی که فقط نیاز به برداشتن مقدار کمی از پوست دارند و نمیخواهند جای زخم قابل مشاهده باشد، انجام می شود. این لیفت بسیار کوچکتر است و تنها یک بیضی از پوست را از زیر بغل (چال زیر بغل) خارج می کند و جای زخمی باقی می گذارد که تنها زمانی که دست به طور کامل بالا آمده است قابل مشاهده است. این امر منجر به لیفت بازو شده و می توان آن را با لیپوساکشن ترکیب کرد. با این حال، اگر لیپوساکشن بیش از حد نیاز اعمال شود و پوست خاصیت ارتجاعی نداشته باشد، باعث میشود پوست آویزان بیشتری باقی بماند که تنها با مینی لیفت سفت نشود.

 

براکیوپلاستی لیفت بازو

 

اقدامات قبل از لیفت بازو، روش انجام عمل، خطرات و نتایج


اقدامات قبل از لیفت بازو 

شما می توانید هفته ها و ماه ها قبل از عمل، اقداماتی انجام دهید تا لیفت بازوی شما تا حد ممکن بی خطر باشد و مؤثر واقع شود. اگر سیگار می کشید، ترک سیگار یک تا دو ماه قبل از عمل می تواند خطر بروز عوارض را تا حد زیادی کاهش دهد.

به عنوان مثال، یکی از عوارض رایج مربوط به سیگار کشیدن، کند شدن روند بهبود زخم است که خطر عفونت را بالا میبرد. با پزشک خود همکاری کنید تا برنامه ای را برای ترک سیگار قبل از جراحی به شما معرفی کند.

چند هفته قبل از لیفت بازو، پزشک قبل از عمل وضعیت شما را ارزیابی می کند. پزشکان با بررسی سابقه پزشکی و وضعیت سلامتی فعلی شما، از آمادگیتان برای عمل جراحی اطمینان حاصل میکنند. این مرحله فرصت مناسبی است تا هر سوالی دارید از پزشک خود بپرسید یا هر گونه نگرانی در مورد لیفت بازو را با وی مطرح کنید.

پزشکان ارزیابی خود را با بررسی شرایطی که می تواند جراحی را خطرناک کند، شروع می کنند.

ارزیابی قبل از عمل شما همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آزمایش خون
  • عکس برداری با اشعه ایکس از قفسه سینه
  • تست نوار قلب
  • نسخه ای برای داروهای قبل از عمل
  • تنظیم دوز داروهای فعلی و مکمل ها

نتایج ارزیابی قبل از عمل به شما کمک می کند تا مطمئن ترین روش را برای عمل جراحی انتخاب کنید. شما همچنین باید مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن (مورتین و ادویل) را دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.

مراحل لیفت بازو 

در روز جراحی، پزشک با علامت زدن بازوی شما در جایی که قصد ایجاد برش را دارد شروع می کند. روش های مختلفی برای انجام لیفت بازو وجود دارد، اما رایج ترین آنها شامل برش هایی در قسمت داخلی یا پشت بازوها می شود. موارد دیگر شامل برش زیر بغل یا برشی است که از بالای آرنج تا زیر بغل شما کشیده میشود.

 

مرحله 1 لیفت بازو

 

بسته به روش جراحی که پزشک انتخاب می کند، بی حسی موضعی یا بیهوشی اعمال می شود. پزشک با خطوطی که روی بازوی شما کشیده، برش ها را ایجاد میکند. بسته به شرایط شما، ممکن است برش جراحی محدودتر باشد. سپس بافت نگهدارنده زمینه محکم شده و با بخیه‌های داخلی، به آن شکل داده شده و کشیده و صاف می‌شود. اگر چربی های اضافی در آن ناحیه باشد که مانع بهبودی کامل بازو شود، پزشک ممکن است همزمان از لیپوساکشن برای برداشتن آن چربی استفاده کند. کل مراحل جراحی معمولاً در عرض سه ساعت انجام می شود.

 

مرحله 2 لیفت بازو

 

پس از انجام عمل جراحی، به یک همراه نیاز دارید که شما را به خانه ببرد و یک شب را با شما بماند تا مطمئن شود مشکل خاصی ندارید.

 

مرحله 3 لیفت بازو

 

خطرات و عوارض جانبی 

بیمارانی که تصمیم به انجام هرگونه عمل جراحی می گیرند باید بدانند که جراحی تا حدودی خطر دارد. با این حال، هنگامی که جراحی توسط یک جراح پلاستیک با تجربه و ماهر انجام شود، میزان عوارض جراحی لیفت بازو بسیار کم است. عوارض احتمالی براکیوپلاستی را هم باید در نظر گرفت. با این حال، آگاهی از اینکه چه علائم یا نشانه هایی ممکن است نشان دهنده ایجاد عارضه پس از جراحی باشد، حیاتی است. خوشبختانه اکثر این عوارض احتمالی معمولاً وقتی زود درمان شوند کاملاً قابل اصلاح هستند و خطر طولانی مدتی برای بیمار ایجاد نمی کنند. برخی از خطرات احتمالی جراحی لیفت بازو عبارتند از:

 

عوارض لیفت بازو

 

  • خطرات مرتبط با بیهوشی
  • عوارض عمومی بعد از جراحی (لخته شدن خون، ترومبوز ورید عمقی یا DVT)
  • شکل نامتقارن بازو
  • جای زخم نامطلوب.
  • درد مزمن بازو یا حساسیت
  • بی حسی، سوزن سوزن شدن یا از دست دادن حس در بازوها
  • خونریزی (هماتوم) زیر پوست. سروما یا تجمع مایع

برای به حداقل رساندن عوارض جراحی در حین و بعد از براکیوپلاستی، بیماران باید مطمئن شوند که یک جراح مجرب دارای مجوز را برای انجام جراحی انتخاب کنند، تمامی دستورالعمل های بعد از عمل را بطور دقیق دنبال کنند، طبق دستورالعمل، لباس های فشرده کننده بازو بپوشند و به بازوهای خود استراحت دهند تا ناحیه ی جراحی شده فرصت بهبودی کامل داشته باشد.

 برای بیمارانی که قبلاً جراحی براکیوپلاستی انجام داده اند و از نتیجه زیبایی و ظاهر زخم بازوی خود رضایت ندارند، برخی جراحی های بازنگری بازو به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب تر وجود دارد.

بهبودی بعد از لیفت بازو

در حین بهبودی، ممکن است برای کنترل تورم نیاز به پانسمان فشاری داشته باشید. همچنین ممکن است پزشک یک لوله تخلیه موقت را در بازوی شما قرار دهد تا مایع یا خونی که پس از جراحی تجمع می یابد تخلیه شود.

پزشک دفترچه ی دستورالعمل های مراقبتی بعد از عمل را برای مطالعه در خانه به شما می دهد. این دستورالعمل ها شامل نحوه مراقبت از زخم ها، داروها و زمان مصرف داروها، علائم هشداردهنده و زمان بندی جلسات برای مراجعات بعدی میشود.

همچنین مهم است که طی روند بهبودی عمل لیفت بازو از کشیدن سیگار خودداری کنید. سیگار کشیدن روند بهبود را کند می کند و خطر ابتلا به اسکار دائمی یا عفونت را افزایش می دهد.

شما در عرض دو هفته میتوانید به محل کار یا مدرسه برگردید و برخی فعالیتها را از سر بگیرید. در عرض شش هفته، شما میتوانید به سطح فعالیت عادی خود بازگردید. در صورت بروز هرگونه درد یا مشکلی بعد از دوره نقاهت اولیه، به پزشک خود اطلاع دهید.

نتایج لیفت بازو

در حالی که این عمل خطرات مشابه جراحی های دیگر را دارد، می توانید با پیروی از دستورات پزشک قبل و بعد از عمل نتایج خود را بهبود بخشید. نهایتاً به دلیل افزایش سن، مقداری از سفتی و فرم بازو دستخوش تغییر میشود اما نتایج کلی سالها باقی میمانند.

لیفت بازو بدون جراحی


امروزه روشهای جدیدی وجود دارد که می تواند بدون نیاز به جراحی تهاجمی همان تأثیر و نتایج را داشته باشد.

از بین بردن چربی با آر اف (RF) 

در لیفت بازوی بدون زخم به جای استفاده از چاقوی جراحی، از لیپوساکشن با فرکانس رادیویی برای آب کردن و حذف سلول های چربی استفاده می کنند. این عمل پوست را برای مدت طولانی سفت و کشیده می کند. لیفت رادیوفرکانسی بازو دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است و برای سفت کردن پوست بازوها بدون دخالت جراحی و ایجاد اسکار بسیار مؤثر است.

لیفت بازو بوسیله رادیوفرکانسی چگونه کار می کند؟

پزشک پروب فرکانس رادیویی را از طریق یک برش کوچک ایجاد شده وارد پوست میکند. اساساً درمان‌های آر اف یک جریان الکتریکی را از طریق الکترود به پوست منتقل کرده تا لایه‌های عمیق‌تر و لایه‌های سطحی‌تر گرم شوند. همانطور که ذرات باردار آر اف به بافت هدف می‌رسند، یک واکنش استرسی ناشی از ارتعاش با فرکانس بالای ذرات باردار تولید می‌شود. هنگامی که پوست ما یک جریان الکتریکی با فرکانس بالا را دریافت می‌کند، سلول‌های بدن این جریان را به عنوان یک منبع انرژی فرض کرده، لایه‌های پوست ما مانند یک سد مقاوم نسبت به جریان الکتریکی عمل کرده و بسته به سطح مقاومت، به درجات مختلف گرم خواهد شد. این روند گرمایشی به سفت شدن و جوانسازی پوست کمک کرده، ظاهر آن را صاف و چربی‌های موضعی را کاهش می‌دهد. این گرمای ناشی از روش RF است که باعث تحریک کلاژن شده، موجب سفت شدن و انقباض آن گشته و در عین حال سلول‌های چربی مقاوم را از بین می‌برد.

لیفت بازو با فرکانس رادیویی برای چه کسانی مناسب است 

برای اکثر افرادی که شل شدگی و افتادگی پوستشان در بازو در حد متوسط است، لیفت بازو با فرکانس رادیویی یک روش عالی است. همچنین اگر مقدار زیادی چربی در قسمت بازو دارید این روش برای شما مناسب است. با این حال، اگر مقدار زیادی پوست اضافی دارید، لیفت بازو با کمک فرکانس رادیویی ممکن است نتواند پوست شما را آنقدر سفت کند که به نتایج مورد نظرتان برسید.

مزایای لیفت بازو با RF (فرکانس رادیویی)

با بی حسی موضعی در حین انجام عمل لیفت بازو با فرکانس رادیویی، بیمار هوشیار است و چیزی حس نمیکند. اینها مزایای دیگر این روش است:

  • جراحی بدون ایجاد جای زخم
  • سفت شدن فوری پوست
  • تورم و کبودی بسیار کم
  • حداقل دوره نقاهت
  • درد به حداقل میرسد

بهبودی پس از لیفت بازو با RF (فرکانس رادیویی)

از آنجایی که این روش برش های جراحی بزرگی ندارد، روند بهبودی پس از لیفت بازوها با فرکانس رادیویی سریع و آسان است. بیش از سه چهارم بیماران تنها در ۱ الی ۳ روز پس از عمل به سر کار باز می گردند. برای انجام تمرینات ورزشی بازو باید حدود یک هفته صبر کنید، اما در غیر این صورت بیماران فقط در چند روز میتوانند فعالیتهای روزانه خود را از سر بگیرند. به غیر از برش کوچک برای قرار دادن میله ی RF (که در عرض چند ماه جای زخم آن عملاً محو می شود)، هیچ زخمی وجود ندارد.

لیفت بازو با لیزر

یکی از جدیدترین روش هاست که در بهبود اندازه و شکل بازوها مؤثر است. نواحی معمولی که می توان با لیزر لیفت بازو درمان کرد عبارتند از:

  • پشت بازوها (سه سر بازو)
  • ناحیه بیرونی بازوها (دوسر)
  • زیر بغل (چال زیر بغل)

درمان این نواحی می تواند پوست را لیفت کرده و سفت کند و همچنین باعث شود بازوها و پوست نواحی متصل کننده بازو به سمت شانه سفت تر و کشیده تر به نظر برسند.

لیزر لیفت بازو چگونه عمل می کند؟

یک برش کوچک در یکی از چین‌های زیر بغل انجام می‌شود و فیبر نوری از طریق این برش وارد ناحیه‌ی هدف می‌شود. فیبر نوری پس از وارد شدن به داخل بافت و تماس با بافت چربی باعث ذوب شدن چربی می‌شود. در برخی موارد یک برش کوچک دیگر در یکی از چین‌های آرنج نیز ممکن است لازم باشد.

چربی ذوب شده با آسپیراسیون و توسط یک کانولای ضخیم با ضخامت ۲ میلی‌متر بیرون کشیده می‌شود. پس از اتمام این عمل یک باند فشاری روی منطقه‌ی تحت درمان قرار می‌گیرد.

 کاندیدای ایده آل انجام این عمل کیست؟ 

افرادی که کاهش وزن متوسط ​​داشته اند، کاندیدای خوبی برای درمان های لیزری غیر تهاجمی برای لیفت بازو هستند. مردان و زنان با نوسان و تغییر وزن بدنشان ممکن است شاهد شل شدگی و آویزان شدن پوست خود باشند. افراد مسن که به دلیل اثرات ناشی افزایش سن، شل شدگی پوست خود را تجربه می کنند، همچنین کاندیدهای خوبی برای انجام لیزر لیفت بازو هستند. روش لیزر بازو برای افرادی که برنزه شده اند یا اخیراً در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته اند مناسب نیست. لیزر لیفت بازو را نمی توان روی خالکوبی، پوست دارای ضایعه و یا پوست ملتهب انجام داد. افرادی که از داروهای آکنه یا داروهای تجویزی دیگری استفاده می کنند که ممکن است باعث حساسیت به نور شوند، باید حداقل ۶ ماه قبل از اقدام به لیزر روی پوست خود اجتناب کنند. بیمارانی که از محصولات مراقبت از پوست با رتینول یا گلیکولیک اسید ها استفاده می کنند، باید حداقل ۱ هفته قبل از لیزر درمانی مصرف آنها را متوقف کنند.

سؤالات متداول


آیا جراحی لیفت بازو جای زخم باقی می گذارد؟

بله، عمل جراحی منجر به ایجاد جای زخم در محل جراحی می شود. پزشکان سعی میکنند با ایجاد برش در قسمت داخلی بازو، علائم برش را پنهان کنند. در مورد گزینه های غیر جراحی، اسکار یا جای زخم به حداقل میرسد.

نتایج لیفت بازو چقدر دوام می آورد؟

در صورت رعایت برنامه ورزشی همراه با مراقبت های مناسب بعد از عمل، نتایج جراحی لیفت بازو می تواند سالها دوام داشته باشد. با این حال، کاهش کشش پوست و سایر تأثیرات افزایش سن اجتناب ناپذیر است.

کی می توانم دوباره ورزش کنم؟

معمولاً توصیه می شود که فعالیتهای شدید جسمانی مانند خم شدن، تمرینات با وزنه و غیره را پس از گذشت ۱ ماه از جراحی شروع کنید. در مورد گزینه های غیر جراحی شما باید بتوانید بعد از ۲ هفته دوباره ورزش کنید.

لیفت بازو با لیپوساکشن چه تفاوتی دارد؟

لیپوساکشن چربی اضافی را از بین می برد در حالی که در لیفت بازو هدف از بین بردن پوست آسیب دیده یا شل و آویزان است.

مقالات مرتبط