مشاوره رایگان
واتساپ

لیزر موهای زائد برزیلی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

در لیزر موهای زائد برزیلی با بهره گیری از فناوری پیشرفته لیزر رشد موهای زائد را کاهش می‌دهند. این فناوری طراحی شده است تا با استفاده از طول موج های نور، موهای زائد را در نواحی خصوصی بدن از بین ببرد. این روش بر این اساس استوار است که مو می‌تواند طول موج های نور را جذب کند و به این ترتیب فولیکول های مو از بین می‌روند و مو به مدتی طولانی در آن ناحیه رشد نخواهد کرد.

لیزر موهای برزیلی درمانی برای خلاص شدن از موهای زائد ناحیه تناسلی است. لیزر موهای زائد برزیلی از این جنبه به روش لیزر موهای زائد بیکینی شباهت دارد که هردوی این روش ها برای از بین بردن موهای زائد طراحی شده اند. با این تفاوت که در لیزر موهای زائد برزیلی در مقایسه با لیزر موهای زائد بکینی، ناحیه وسیع تری هدف قرار می‌گیرد. در روش لیزر موهای زائد برزیلی بخش بیشتری از پوست ناحیه تناسلی لیزر میشود و در مقایسه با دیگر درمان های از بین بردن موهای زائد با لیزر، موهای کمتری باقی می‌گذارد. هر جلسه درمان با این روش حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

حسن دیگری که لیزر برزیلی دارد این است که فناوری به کار رفته در ساخت آن بسیار دقت بالایی دارد. به طوری که شخص آموزش دیده ای که با دستگاه لیزر کار میکند می‌تواند فولیکول موهای زائد مورد نظر را بدون دستکاری موهای اطراف آن، هدف قرار دهد. به همین خاطر می‌توان اطمینان داشت که موهای زائد دقیقا در نواحی ای که مراجعه کننده می‌خواهد از بین می‌رود و به موهای اطراف آن آسیبی وارد نخواهد شد.

مزایای لیزر موهای زائد برزیلی


پوست پس از لیزر موهای زائد برزیلی ظاهری صاف و بی نقص خواهد داشت. این روش از رویش مجدد موها جلوگیری میکند و شدت یافتن رویش موها در سایر روش ها مانند اپیلاسیون و شیو کردن در این روش اتفاق نمی افتد.

  • نتایج دائمی

پس از انجام لیزر موهای زائد برزیلی به ندرت نیاز است که موهای ناحیه بیکینی تان را شیو یا وکس کنید و به این ترتیب در زمان خود صرفه جویی کرده اید.

  • کم درد بودن نسبت دیگر روش ها

لیزر موهای زائد برزیلی نسبت به روش های دیگر مانند اپیلاسیون یا الکترولیز حس درد و ناراحتی بسیار کمتری ایجاد میکند.

  • بهبودی سریع

بیماران اغلب بلافاصله بعد از لیزر می‌توانند به کارهای روزمره خود بازگردند. در واقع بسیاری از مراجعه کنندگان ترجیح می‌دهند که جلسه لیزرشان در وقت استراحت و ناهار باشد.

  • پس از لیزر نیازی به استراحت مطلق برای بهبودی نیست

لیزر برزیلی دوره نقاهت ندارد و پس از هر جلسه لیزر می‌توانید بلافاصله به زندگی عادی و کارهای روزمره تان بازگردید.

شیوه های مختلف لیزر موهای زائد برزیلی


شیوه های مختلف لیزر مو های زائد برزیلیلیزر برزیلی به ۳ شیوه انجام می شود که می‌توانید از میانشان یکی را برگزینید. همچنین می‌توانید درخواست کنید که برای شما به روش دلخواهتان لیزر برزیلی را انجام دهند.

خط بیکینی کلاسیک:‌ در این روش مثلثی از مو به جا می‌ماند و هنگام پوشیدن لباس زیر یا لباس شنا دیده نمی‌شود.

برزیلی: در این روش تمام موها لیزر نمی‌شوند و تنها موی کناره ها هدف لیزر قرار می‌گیرند و نواری نازک از مو به جا می‌ماند. گاهی افراد منظورشان از این شیوه لیزر، لیزر تمام موهای ناحیه شرمگاهی است.

هالیوودی: در این شیوه تمام موهای ناحیه تناسلی از بین می‌روند به عبارتی هیچ مویی در بخش های مختلف ناحیه تناسلی و نواحی اطراف آن باقی نخواهد ماند.

طرح دلخواه: در این حالت مراجعه کننده تعیین میکند که موهای کدام نواحی باقی بمانند و کدام نواحی لیزر شوند.

طرح دلخواه

 

آمادگی های پیش از لیزر موهای زائد برزیلی


آمادگی های پیش از لیزر مو های زائد برزیلیاولین گام برای آماده شدن برای لیزر موهای زائد برزیلی مشورت با متخصص زیبایی است. پیش از لیزر از اپیلاسیون یا هر روش اطلاح موی دیگری که موها را از ریشه می کند خودداری کنید. پیش از لیزر تنها روش مجاز برای حذف موهای زائد شیو کردن (تراشیدن) است. لازم به ذکر است که پیش از جلسه لیزر نباید هیچ دارویی که خون را  رقیق میکند، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) و داروی مسکن مصرف کنید. در ادامه گام های لازم برای آماده شدن پیش از جلسه لیزر برزیلی آورده شده است:

  • دوش بگیرید.
  • لباس راحت به تن کنید.
  • از آفتاب گرفتن اجتناب کنید.
  • شب قبل از جلسه لیزر موهای ناحیه مورد نظر را به آرامی شیو کنید.

 

در جلسه لیزر موهای زائد برزیلی چه اتفاقی می افتد؟


لیزر موهای زائد برزیلی روشی غیرتهاجمی و با اثرگذاری فوری است. در مقایسه با روش های دیگر مانند اپیلاسیون (یا هر روش دیگری که در آن موهای زائد از ریشه کنده می‌شوند) نتایج لیزر برزیلی ماندگاری بیشتری دارد.

در جلسه درمانی ابتدا پالس های لیزر روی یک بخش از پوست تست میشود تا واکنش پوست به این فناوری بررسی شود. مدت زمانی که هر جلسه زمان میبرد به وسعت ناحیه ای که میخواهید لیزر شود بستگی دارد. معمولا هر جلسه حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد. برای افرادی که آستانه تحمل دردشان پایین است از کرم های بی حسی استفاده میشود تا احساس درد و ناراحتی کمتری داشته باشند. بسیاری از افراد درد این لیزر را به حس سوزش پس از برخورد ناگهانی کش لاستیکی به پوست تشبیه کرده اند.

معمولا متخصص زیبایی پالس های لیزر را با دستگاهی مخصوص به ناحیه مورد نظر اعمال میکند. در بهترین مراکز اسپا (spa) دستگاهی به کار برده میشود که دارای فناوری خنک کننده است و به این ترتیب از سوزش و درد لیزر کاسته میشود.

اثرگذاری لیزر موهای زائد برزیلی به این صورت است که فولیکول های مو در ناحیه مورد نظر به وسیله گرمایی که از طریق پالس های لیزر به آن داده میشود از بین می‌روند. به این ترتیب موهایی که لیزر می‌شوند مجددا رشد نمی‌کنند و به مرور موهای ناحیه درمان شده به صورت دائم از بین خواهند رفت.

موهای ناحیه درمان شده به صورت دائم از بین خواهند رفت

مراقبت های پس از لیزر موهای زائد برزیلی


پس از جلسه درمان با لیزر برزیلی ممکن است احساس درد خفیفی داشته باشید. همچنین ممکن است پوست ناحیه لیزر شده قرمز، کبود یا متورم باشد. می‌توانید از ژل آلوورا برای کاهش سوزش استفاده کنید. در ادامه به نکاتی درباره مراقبت پس از لیزر موهای زائد برزیلی اشاره میشود.

  • ناحیه لیزر شده را با شوینده ملایم بشویید.
  • ریزش مو پس از لیزر طبیعی است، پوست ناحیه لیزر شده را به آرامی لایه برداری کنید تا از سلول های مرده پوست خلاص شوید.
  • تا دو ماه پس از لیزر، پوست ناحیه لیزر شده را در معرض خورشید قرار ندهید.
  • نباید موهایی که در ناحیه لیزر شده می روید اپیلاسیون کنید یا به هر روشی از ریشه بکنید.
  • حدود یک هفته از سونا و دیگر درمان های حرارتی خودداری کنید.
  • تمرینات ورزشی خود را تا سه روز پس از درمان کاهش دهید.
  • از دوش گرم یا قرار گیری در آب گرم (مانند نشستن در وان آب گرم) خودداری کنید.
  • در صورت خاراندن ناحیه لیزر شده ممکن است آن ناحیه پوسته پوسته شود و جای زخم در آنجا باقی بماند.
  • به مدت دو روز پس از لیزر از رفتن به استخر یا قرار گرفتن در معرض چیزهایی که حاوی کلر هستند خوددرای کنید.

ماندگاری لیزر برزیلی


از دلایل فوق العاده بودن لیزر برزیلی ماندگاری آن است. روش های دیگر حذف موهای زائد (مانند اپیلاسیون یا شیو کردن) نتایج دائمی ندارند و نیاز است به طور منظم و در فواصل زمانی کوتاه مجددا انجام شوند. اما با لیزر برزیلی دیگر این مشکل وجود نخواهد داشت.

تفاوت لیزر موهای زائد برزیلی و بیکینی چیست؟


لیزر موهای زائد برزیلی و بیکینی هر دو از فناوری لیزر بهره می‌گیرند. لیزر به فولیکول هر مو پالس های نور را ارسال میکند و به این صورت ریشه مو را از بین می‌برد و مانع از رویش مجدد مو در آن ناحیه میشود. اما تفاوت این دو روش در محدوده ای است که تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرد. در لیزر موهای زائد بیکینی تنها موهای تیره ناحیه میان شلوار و بالای ران هدف لیزر قرار می‌گیرند.

لیزر برزیلی از پیشرفته ترین روش های حذف موهای زائد است و موهای ناحیه وسیع تری در این روش از بین برده می‌شوند به طوری که موهای زائد ناحیه تناسلی در بخش های مختلف از جلوترین قسمت تا انتهایی ترین ناحیه، ناحیه شرمگاهی و قسمتی که زیر لباس شنا قرار می‌گیرد کاملا از بین می‌روند و پوستی صاف و بی نقص و کاملا بدون مو به جا می‌ماند.

لیزر موهای زائد برزیلی برای مردان


لیزر برزیلی برای مردان از محبوب ترین روش های حذف موهای زائد است. لیزر موهای زائد برزیلی برای مردان شامل این نواحی میشود: جلوی ناحیه شرمگاهی، زیر آلت تناسلی و زیر ناحیه ای که کش لباس زیر قرار دارد. انجام لیزر درمانی بر روی این نواحی باعث خلاص شدن فرد از گزگز و سوزش ناشی از شیو کردن و اپیلاسیون میشود.

خطرات لیزر موهای زائد برزیلی


لیزر موهای زائد برزیلی ایمن است اما مانند هر درمان دیگری ممکن است خطراتی نیز داشته باشد. با این وجود اپراتور مجرب طول موج های مناسب را برای پوست و موی شما به کار خواهد برد و به این ترتیب احتمال وقوع مشکل تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

توجه داشته باشید که این افراد واجد شرایط برای انجام لیزر موهای زائد برزیلی نیستند:

  • افرادی که موهایشان سفید یا خاکستری است.
  • زنان باردار

در ادامه به عوارض لیزر برزیلی اشاره می‌شود:

  • احساس درد و ناراحتی خفیف

ممکن است لیزر برزیلی با میزان خفیفی از ناراحتی و درد برایتان همراه باشد. این ناراحتی را معمولا به آفتاب سوختگی خفیف تشبیه می‌کنند و پس از چند ساعت تا چند روز پس از لیزر کاهش پیدا می‌کند.

  • کبودی

در مواردی نادر این لیزر باعث ایجاد کبودی در ناحیه لیزر شده می‌شود و این کبودی تا چند روز باقی میماند.

  • هایپرپیگمنتیشن

لیزر موهای زائد برزیلی ممکن است منجر به تغیر رنگ و لکه شدن پوست شود.

  • قرمز شدن پوست

مانند دیگر خطرات بالقوه لیزر برزیلی، قرمزی پوست باید با گذشت مدتی کوتاه از جلسه درمانی برطرف شود.

هزینه لیزر موهای زائد برزیلی


پیش از آمادگی برای لیزر موهای زائد برزیلی حتما با متخصص زیبایی مشورت کنید. مشورت با متخصص زیبایی به شما در تشخیص مناسب بودن این روش برای حذف موهای زائد شما کمک خواهد کرد همچنین شما را از نحوه قیمت گذاری و تعداد جلسات مورد نیازتان مطلع خواهد کرد.

سوالات پرتکرار


آیا لیزر موهای زائد برزیلی برای تمام انواع پوست مناسب است؟

با توجه به این که لیزر رنگدانه های موجود در فولیکول مو را هدف قرار میدهد اگر موهایتان تیره و پوستتان روشن است بهترین نتیجه را از لیزر برزیلی به دست خواهید آورد. اگر موهایتان قرمز یا بلوند است ممکن است اثرگذاری لیزر برزیلی روی موهای شما به خوبی موهای تیره نباشد با این حال متخصص زیبایی تعیین میکند بسته به رنگ مو و پوستتان اثرگذاری لیزر برزیلی برای شما به چه صورت خواهد بود.

به چند جلسه لیزر برزیلی نیاز است؟

تعداد جلساتی که نیاز خواهید داشت به تعداد موهایی که در خط بیکینی تان دارید بستگی دارد. معمولا اگر بخواهید که تمام موهای اطراف خط بیکینی از بین برود حدود ۴ تا ۶ جلسه لیزر برزیلی نیاز دارید.

فاصله زمانی میان هر دو جلسه لیزر برزیلی چقدر است؟

بهتر است میان هر دو جلسه لیزر ۶ هفته فاصله باشد. در اینصورت بهترین نتیجه را از درمان خود به دست خواهید آورد چرا که فولیکول هر مو زمانی که مو در چرخه رشد خود قرار دارد هدف پالس لیزر قرار میگیرد.

آیا لیزر موهای زائد برزیلی دردناک است؟

لیزر اصلا دردناک نیست. با این حال ممکن است حین اعمال پالس به موهایتان کمی حس ناخوشایند یا گرما در پوستتان داشته باشید. بسیاری از مراجعه کنندگان بدون نیاز به اقدامات کاهنده درد مانند کرم بی حسی لیزر را تجربه میکنند. با این وجود برای کسانی که آستانه تحمل دردشان پایین است در برخی کلینیک های لیزر از کرم های بی حسی و کمپرس یخ برای کاهش حس سوزش و گرما استفاده میشود.

از چه سنی می‌توان از لیزر برزیلی برای حذف موهای زائد استفاده کرد؟

توصیه می‌شود که تا پیش از بلوغ لیزر موهای زائد برزیلی را امتحان نکنید. برای دختران تا پیش از اولین قاعدگی نباید این لیزر به کار برده شود.

آیا لیزر موهای زائد برزیلی عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی لیزر برزیلی بسیار کم است. برخی از عوارضی که بعد از جلسه لیزر ممکن است تجربه کنید عبارتند از: قرمز شدن پوست،‌ احساس خارش و ورم کردن پوست که ممکن است از ۳۰ دقیقه تا یک روز پس از لیزر باقی بماند. حتما به مراقبت های پس از درمان که متخصص زیبایی به شما توصیه میکند عمل کنید.

برخی اقدامات مانند قرار نگرفتن در معرض نور خورشید و آرایش نکردن تا چند روز پس از جلسه لیزر به پوستتان کمک خواهد کرد تا به سرعت به درمان لیزر پاسخ دهد. همچنین شستن روزانه صورت و مرطوب نگه داشتن ناحیه لیزر شده از نکات توصیه شده برای مراقبت از پوست است.

آیا می‌توان در زنان باردار برای حذف موهای زائد از لیزر استفاده کرد؟

خیر حذف موهای زائد با لیزر در دوران بارداری اصلا توصیه نمیشود. در درجه اول به این دلیل که هیچ مطالعه ای بی خطر بودن لیزر را برای زنان باردار ثابت نکرده است.

پس از پایان بارداری ممکن است بخواهید موهای زائدتان را که در این دوره رشده کرده به وسیله لیزر از بین ببرید. در دوره بارداری افزایش رویش مو عموما در نواحی سینه و شکم اتفاق می افتد. با این حال در اکثر موارد این موها پس از مدتی خود به خود می ریزند و اگر تا پایان دوره بارداری صبر کنید احتمالا نیازی به مداخله پزشکی و لیزر نباشد.

اگر باردار هستید و خواهان لیزر موهای زائد خود هستید توصیه میشود که تا پس از زایمان صبر کنید. پزشک احتمالا به شما توصیه کند تا چند هفته پس از زایمان صبر کنید تا لیزر برایتان ایمن و بی خطر باشد.

مقالات مرتبط